Přejít na obsah

zkušenosti s STK 2016


Doporučené příspěvky

Jinak když jsme u té kouřivosti, tak se pomalu dostává oficiálně do světa informace, že 1.9 TDI PD reálně nesplňuje deklarovanou kouřivost (0,7 - 0,8). V Německu na to mají ofiko výjimku (1,5), aby to nějak procházelo, ale v ČR se zavedly "striktní" kontroly, ale výjimku nikdo nevyřešil. Škodovka dokonce v manuálech uvádí dvojí hodnoty kouřivosti - jednak oficiální štítkovou a potom "reálnou" odvolávající se na nějakou výjimku z evropské legislativy, kterou ale nezná česká metodika. Takže bráno do extrému by prakticky žádná 1.9 PD neměla projít :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

nepřeháněj to ....... to že po vymazání závad jde readiness kód do jedniček je věc známá, stačí pár km za městem a pokud je vše ok, tak tam skočí nuly ..... mimochodem úplně stačí, když údajný servis, kde ti auto připraví na STK udělá opravdovou zkušební jízdu, např i kvůli brzdám apod.

Odkaz ke komentáři

Tak tak, a pokud to někdo před STK vymaže, protože to má rozbitý a ...... neprojde .... tak ať si to opraví a má klid, tedy já nevím co kdo pořád řeší, mám auta jak s málo km, taki s hodně km najetých a readiness je pořád OK.

 

Co máme ve firmě starší auta se spoustou km a nemají readiness v pořádku, tak u nich moc dobře vím, že mají katy na výměnu nebo je problém s ventily v hlavě apod. Takže auta s vadou.

 

Na jednu stranu se každej rozčiloval,že přes STK procházejí auta jen tak a teď to zase vadí, když jsou přísnější .... a všichni moc dobře víme, jak se emise dříve šulily, hlavně u nafty

Odkaz ke komentáři

Nevadí , že budou přísnější, vadí to, že dvacet let se nic neřešilo a najednou uděláme černou a bílou. Nic mezi.

Jako příklad uvedu, Nová A7 benzin, stáří dva roky, najeto 29 tis. Readieness špatná lambda. Protože je to známej a měl cestu, poslal jsem ho, na zkušebnu do DE. Měření emisí včetně oxidů v normě/ a to mají supervybavení/.

Vzhledem k tomu, že mají poměrně mraky věcí a měli tam dostatek materiálu, měnila se sonda jedna za druhou a závada se odstranila.

Překvapivě na osmý pokus. Při ceně lambdy cca 4000 je to 32tis. Tu lamdu mu tam nechali zdarma, protože v DE takovéto hovadiny neřeší.

Pro readines je problém i pomalejší náběh předehřevu o který se jednalo, a šlo by i upravit v sw. Ale proč?

Zajímá mě otázka kterou ti kladu, i sám sobě a ostatním. Jak moc bychom byli ochotni investovat do zánovního auta 34 tisíc včetně technické, dne ztráty, jen za to, že vyhovíme evidentnímu nesmyslu. Ještě podotýkám, že lambády např, z Kelly neobstojí. Readienes kód je určitě dobrý pro vyhodnocení, ne však pro jednoznačné rozhodnutí zda auto vyhovuje či ne. Navíc před načtením je potřeba zahřátí atd. V DE se řešilo na brzdě v zátěži, tudíž bez problémů s ježděním po městě. Co však třeba Bohdalec??

To budeš létat po jižní spojce jako magor, jen proto, aby teplota při měření nespadla pod tuším 60 předepsaných.

U konkrétní Audi bylo třeba proti sw předpisu praktických 76 stupňů. Jsme prostě zase jednou papežštější než papež.

 

Odkaz ke komentáři

Problém je v tom, že všechny lambdy byly správné, nešlo o chybný výběr dle objednacího čísla, ale , že dle výrobní tolerance splňuje třeba právě až ta osmá. Přitom vliv na emise vlastně žádný. I na tu co se měnila/ právě kvúli readienes /, bylo měření v normě.

Podotýkám, u Audi je org sw, byla pouze na měření.

Upraveno uživatelem motorpower
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

zase tak jednoduché to není, ty auta se fotí a zakládají do databáze, samozřejmě že potom jde, aby ti ten co vystavil papír o eko likvidaci může dát auto na náhradní díly, jenomže .... to musí být opravdu moc dobrej kámoš, protože oni z těch dílů a šrotu žijou....

Odkaz ke komentáři

Jo před 4 lety :D to bylo hodně věcí jinak ... mám kamaráda co má šroťák, kde dělaj likvidaci, takže tak nějak vím o co jde. Funguje to nějak tak, že od tebe vykoupí auto za 1500/kus, dají ti potvrzení o ekolikvidaci. Fotí ty auta u nich, včetně záběrů s VIN. Pak se to rozebírá, separují se kovy, díly ... Kovy se kšeftují dále na větší šroťáky ... pro díly si jezdí lidi ... všichni jsou spokojeni, je to velkej kšeft.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...