Přejít na obsah

Poruchy klimatizace


Oskar1

Doporučené příspěvky

Takže je okruh chlazení médiem ovládaný pouze ventilem, který se spouští tlačítky AUTO a ECON ?

V tom případe by mělo stačit nechat odsát médium a olej, nechat zrecyklovat a naplnit na správné množství. Taky jsem v tomto vlakně postřehl, že se nemá plnit až na předepsaných 550g média, ale o něco méně. Mám tedy nechat naplnit jen 545g ?

Upraveno uživatelem mojinmojin
Odkaz ke komentáři

Měřením na recyklační plničce to únik nezjistilo, tak uvidíme. Údajně je to po 7mi letech u O2 normální. Prázdné to nebylo bylo tam 120 gramů. Datum a čas nemají na podzim na plničce nastavený, protože ji nemají trvale připojenou k síti. (V tomto ročním období běžně klimy nedělají).

post-15929-0-20555900-1354224366_thumb.jpg

Upraveno uživatelem mojinmojin
Odkaz ke komentáři

obávám se, že na jaře seš opět na 120g, čim je dehydrátor+chladič starší, tím horší. Bohužel je to druhá nejčastější závada klimatizace co na OII jde najít (1. kompresor). Auta vesměs vyrobená od 2004 do 3/2009 mají mimo aut určených do jižních krajin (od 5/2008) chladiče s vysoušečem, který je zapouzdřený velkým šroubem z plastu a tam to vždy utíká. Plno klukům jsem je tady už měnil, únik nejde poznat ani detektorem, barvivo nevylejzá.

 

Add lístek: pokud utíká chladivo, je dobré přidat barvivo, které podle lístku nedali. Vákuování 8min je dost málo, ideální je 20min (plno lidí si to zkracuje, protože olej do vákuové pumpy plničky je drahej a mění se po 10h provozu)

Plnička rozpoznává únik podtlakem tzn, vytvoří podtlak a pak určitou dobu čeká jestli neklesne, je to úspěšné tak z 50% oproti naplnění dusíkem. I tak to není všemocné.

Odkaz ke komentáři

To jsi mi udělal obrovskou radost (zkazil iluzi), já jen doufám, že to nebude můj případ a nebudu to muset taky měnit. Mmj na kolik ta výměna přijde i s prací, ať jsem v obraze ? Když to uteče tak to ještě zkusím naplnit i barvivem, naštěstí jsem platil 1kč/g, tak mě to zatím nezrujnovalo, ale budu rád když budu vědět nakolik to může vyšplhat následovně. Snad to bylo utečené tou dlouhodobostí.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Nejde a hlavně to nemá smysl. To víčko nemá těsnící funkci. Je to jen záslepka dehydrátoru (vysoušeče), který má samotěsnící funkci. Takže unik kolem víčka znamená, že vysoušeč ztratil samotěsnící schopnost a je samostatně nevyměnitelný. Je třeba vyměnit celej chladič (novější typ), kterej má už má vysoušeč samostatně vyměnitelnej. Více zde.

 

 

Zdar, prosím tě, jak si přišel na to, že vysoušeč je samotěsnící??? A ještě jak si přišel na to, nebo kde jsi se dočetl, že je to jen ,,víčko´´, které nemá těsnící funkci???

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

po zime jsem zjistil ze pri prvnim vedru mi nechladi klima. rikam ok , je prazdna. objednal jsem se tedy na doplneni, po 40ti minutach me pan prisel rict ze je tam zavada asi kompresoru protoze netlaci vubec. Naplne bylo jeste 250g ale oleje jen 3g. Vysal vse a napustil 550g chladiva a 13g oleje. Kompresor se ale pry nerozjede. Nechladi . Ze by se mi zrovna chtelo davat 5000 za kompresor to ne teda.

 

Divny ze do posledni chvile to chladilo v poho (lonsky posledni teplo)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Nechal som vymeniť kompresor v značkovom servise. Teplota vonku je 15-20 stupňov, takže necítim rozdiel pri zapnutí/vypnutí tlačidla klímy, ale mám pocit, že chladí. Ale čo je zvláštne - zvýšila sa mi spotreba asi o 0,5l na 100km... ako keby bola klíma stále zapnutá, je to normálne?

 

Je to manuálna klíma v OII ročník 2006, panel vyzerá takto: http://autobazar.eu/pics/1184/3946907_7.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dobrý deň,

 

s klimatizáciou mám už problém druhý rok. Sadnem do auta, naštartujem. Pustím klimatizáciu, dám auto a 22 stupňov. Z ofukovačov začne fúkať vzduch ale nechladí. Nespustia sa ani sahara ventilátor. Asi po 3-5 minútach jazdy sa to preberie. Stúpne mi spotreba a začne chladiť. Kolega má tiež octaviu a jemu začne chladiť klimatizácia okamžite. Občas sa stane (v zimnom období to bolo častejšie), naštartujem a svetelný ukazovateľ pri regulátore ventilátoru ukazuje že ide na 75% výkonu, ale ventilátor stojí. Proste klapky počujem ako sa nastavia, ako sa rozsvieti regulátor otáčok, ale ventilátor sa netočí... niekedy to nabehne do 5min...niekedy do pol hodiny a niekedy vôbec. Občas tomu pomáhala reštart motora. Neviete o č sa môže jednať?

Odkaz ke komentáři

Dobry den,

 

mam take jeden dotaz, pred tydnem jsem nechal vymenit chladic klimatizace z duvodu uniku u bile zatky, klima chladila bez problemu a po tydnu nejde. Prosim o radu. Dekuji. Pripadne doporucte nejaky dobry servis na Taborsku. Dekuji.

Odkaz ke komentáři

mam trochu problem s dvouzonovou klimatizaci v cOcktavii.

Rozpadl se mi kompresor, koupil jsem novy original, nechal v autorizovanem servisu nainstalovat, naplnit klimu. Auto jsem prevzal, chladilo... Jenze cestou domu jsem si s tim tak trochu hral a zjistil ze to nechodi jak ma. Proste, kdyz nastavim klimu na automatiku, a dam teplotu pod 23 stupnu, tak mi vetrak automaticky zvysi otacky a 10 vterin mi jde do kabiny ledovy vzduch. Po deseti vterinach ale nejaka klapka zavre vsechny vydechy, i kdyz vetrak topeni jede naplno, je proste slyset jak se toci na nejvyssi otacky, a huci, protoze ten vzduch nema kam cpat.

Kdyz snizim hodnotu na 23 stupnu, ta klapka se opet otevre a z vydechu jde chladny vzduch.

Po návratu do servisu mi udelali nejakou zakladni rekalibraci klapek v topeni, nepomohlo to.

Vymenili jsme dve cidla teploty privadeneho vzduchu ktera se zdala malicko zkreslujici, nepomohlo to.

Test veskerych snimacu, cidel, motoru a klapek bez chybove hlasky.

 

Nez se uchylim k tomu, ze proste odpojim ten servomotor co zavira tu klapku v topeni, nemel by nekdo nejaky napad jak to resit?

 

 

Zdravím, mám podobný problém. Dal som si na aute spraviť rozvody, vymeniť všetky náplne a repasovať štartér. Predtým som mal problém s neskorým štartom klimatizácie. Klimatizácia sa naštartovala až po 3min ako som naštartovial. Auto som si prebral, šiel som domov a nastavil som chladenie na plné (je to automatická dvojzónová klimatizácia) klimatizácia začala hneď chladiť, čo som bol prekvapený. Tak som šiel vytešený domov. Po asi kilometri mi začalo z fukárov prúdiť čoraz menej a menej vzduchu až nakoniec vôbec nič. Nejaká klapka sa preklopí a nepustí vôbec nič do fukárov. Ventilátor kúrenia hučí. Môžem stláčať ofukovanie skla, nôh, vnútorný obeh ale tá klapka je stále zavretá... stlačím ECON a v momente sa uvolni a začne prúdiť na plné vzduch z ofukovačov. Econ zas vypnem a zopakuje sa to isté....začne chladiť a postupne sa začne klapka uzatvárať až nakoniec nič nejde...to je záležitosť 15 sekúnd. Keď menil štartér, tak mal odpojenú baterku dlhšie, môže to mať s tým spojitosť?

Odkaz ke komentáři

jj, to je klasika, zatuhlý ventil, takto dopadá ten, co klimu nepouští alespoň 1x za 14dní i v zimě... klasický úkaz po zimě.

A kdo jezdí s climatronem an ECON, tak se ani moc neohřeje, pokud je auto vybaveno PTC topným článkem, tak ten je s econem vypnutý...

Zdravím, můžu se zeptat jak se ten ventil přesně nazývá a kde přesně je? Mám starší OII už druhým rokem a od samýho začátku co ji mám mě to v létě trvá až 5min, než mi sepne klima. (potřebuju to vyřešit Náš anglický bulldog to horko těžko snáší :rolleyes: )

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím, pánové !!. Pokud jsou na příjmu nějaké dámy, tak i dámy...
Mám problém s climatronicem u Oct II(2008, 77Kw, 1.9Tdi).
Vlezu do auta, nastartuji, zapnu klima, chvíli to trvá, začne chladit. Po chvíli zasmrdí "prádelna"(přestane chladit). Přepnu teplotu (např. z 19 na 20 stupňů a zpět) a začne chladit. Nebo vypnu ventilátor na nulu, a zase zapnu. Mám pocit, že když sešlápnu plyn, tak po nějaké chvíli vypne. Je možné, že se tím přetlakuje a něco ji vypne ?? A tím, že ji vlastně restartnu, tak začne chladit ?? Chladivo bylo doplňované na automatu Valeo, vakuováno, tlaková zkouška OK, chladivo i olej doplněn, chybělo jen málo...
Při připojení na diagnostiku nehlásí žádnou závadu....Věděl by jste někdo ?? Ve dnešních vedrech je to fakt soda....furt to přepínám jako pako...Když to uhlídám, tak se to dá, ale jen jak zapomenu, tak vedro...

 

Problém vyřešen. Vadný ventil u kompresoru.Teď chladí jako blázen...

Opravil :

A/C Specialista

Panenské Brežany

p. Řiháček. ...+420602108047

Fakt odborník na klimatizace. Doporučuji...

Upraveno uživatelem Gumajz
Odkaz ke komentáři

zdravím kolegové,

 

nesetkal se někdo s problémem, že "zima" jde pouze s průduchu u spolujezdce u dveří a z ostatních průduchů fouká teplý vzduch? Pylový filtr nový, zkoušeno i bez filtru.

Mám climatika, změna foukání na sklo, nohy apod. je OK.

Diagnostika klima bez chyb a teplota klesne v systému dle čidla na cca 5-7°C. Tlak media stoupne z 5 barů na cca 11-12 barů je to OK ?

Díky za případné info.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...