Jan Macek 0 Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Ahoj, potřeboval bych poradit. V blízké době plánuji koupit nové auto a už delší dobu uvažuji o 1.4 TSI 90kW v kombíku. Tento motor mi přišel pro mě ideální, nejsem žádný extra závodník, ale zase nerad jezdím za kamionama...Máte nějaké typy, na co si dát u koupě této ojetiny pozor a nebo jestli je 1.4 TSI ve verzi 90 kW dobrá volba? Jezdím většinou město, nebo kratší trasy, ročně přes 20 tisíc km rozhodně nenajedu..Rozpočet mám max. něco málo přes 200 tisíc, a nerad bych pak hned solil obrovské částky za opravy...Díky všem za rady :) 0 Quote Link to post
Pawouk01 15 Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Číst umíš? Tak si prostuduj tuto sekci. Víc ti k tomu stejně nikdo neřekne. Nehledě k tomu, že podobné téma zde již je... 0 Quote Link to post
jar_da 55 Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Zkráceně ..... pokud je auto před rokem 2011, resp. tedy před MR 2012, tak prověřit rozvody a přestavovač vačky, ten bezproblémový má číslo dílu končící indexem E. Zhruba okolo 160-190.000 km tě bude čekat výměna rozvodů, stačí řetěz, ten už koupíš inovovaný - "mohutnější", zesílený. Město a krátké trasy není moc dobrý provoz pro tenhle motor. 0 Quote Link to post
Jan Macek 0 Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 Díky za objasnění :) 0 Quote Link to post
datel.1 0 Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Nazdar borci, bohužel jsem přišel o své auto 1,4 TSI 2012 (92028 Km) (nehoda nevlastní vinou). Vletěl do mě kamion a bohužel totálka... Chci koupit jeté to samé 1,4 TSI protože s tímto motorem jsem byl dost spokojen. Teďka neustále myslím na rozvody a jaké minimálně staré auto mám koupit. Nevíte v jakém měsíci a rok výroby se dávaly ty lepší a silnější rozvody ? Mám pocit, že to bylo nějak polovina roku 2011 ... ? Nemohu to na netu někte najít ... Dále jaký kilometrový nájezd vlastně tento motor zvládne ... ? Nechci zase kupovat auto, které má najeto 150000 a více ... Díky za rady ! 0 Quote Link to post
Pawouk01 15 Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Kolik to zvládne? To nikdo neví. Co se týče rozvodů - viz příspěvek výše od @jar_da - stačí přece jen číst. Pokud nebudeš znát servisní historii, tak bych rozvody vyměnil hned, víš na čem jsi a máš pokoj. Ostatně se to takto dělalo a dělá běžně u starších motorů. 0 Quote Link to post
jar_da 55 Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 před 5 hodinami, datel.1 napsal: Nazdar borci, bužel jsem přišel o své auto 1,4 TSI 2012 (92028 Km) (nehoda nevlastní vinou). Vletěl do mě kamion a bohužel totálka... Chci koupit jeté to samé 1,4 TSI protože s tímto motorem jsem byl dost spokojen. Teďka neustále myslím na rozvody a jaké minimálně staré auto mám koupit. Nevíte v jakém měsíci a rok výroby se dávaly ty lepší a silnější rozvody ? Mám pocit, že to bylo nějak polovina roku 2011 ... ? Nemohu to na netu někte najít ... Dále jaký kilometrový nájezd vlastně tento motor zvládne ... ? Nechci zase kupovat auto, které má najeto 150000 a více ... Díky za rady ! inovované rozvody od 9/2011, co vydrží? ... každému podle zacházení a údržby, já mu dával dost "za uši", ale vždy měl nejlepší péči, tzn. olej max 15K km, svíčky max. 45K km, filtr to samé, olej 5w-40 .... když jsem ho dával pryč, mělo 295.000 km a nic se neprojevovalo 0 Quote Link to post
datel.1 0 Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Jardo díky, 295 t.k. je celkem dost, tak to nemusím mít strach ... 🙂 Jinak olej jsem vždy měnil každé jaro a nájezd kolem 10-11 t.k. a jedině Castrol EDGE 5W40 LL. Teď jsem jenom zvědavej, kolik pojišťovna vyplatí podle nějakých jejich tabulek za totálku a hlavně za jak dlouho, protože oni mají na vše čas ... Už jsem skoro měsíc bez auta a to je šíleny ... 0 Quote Link to post
jar_da 55 Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Neni zač, jen je ještě potřeba dodat, že jsem ho měl od novoty 0 Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.