Přejít na obsah

Octavia 1,9TDi 81kW - stráca sa voda


Doporučené příspěvky

Ahoj chlapi.

 

Ako skončila tohtoročná zima ,tak sa pasujem s únikom vody na Octavii ( 1U2 ) 1,9TDi 81kW r.v. 2001 .

 

Voda netečie do oleja , vždy je pod autom kaluža a časť motora v oblasti expanzky je vždy zaprasená od chladiacej kvapaliny. Išli sme s autom ku mechanikovi , ten vylúčil prasknutú hadicu , poškodený chladič alebo čokoľvek iné, ale zdalo sa , že je poškodená expanzná nádoba , tak sme ju vymenili , spolu s ňou sa nahodil aj nový uzáver . Taktiež sme si všimli , že sa auto nezohrieva na správnu teplotu ( myslím , že termostat otváral skoro ) , tak sme vymenili termostat a pre istotu aj senzor teploty chladiacej kvapaliny . Teplota sa dostala do normálu , problém s vodou akoby na pár dní ustál a potom to opäť začalo.

 

Nejaký čas sme na tom jazdili ( a dolievali vodu ) , vždy sa pod autom na spolujazdcovej strane spravila kaluža vody v oblasti "kanálika" kadiaľ vedú myslím palivové hadice ( tento kanálik ústí vedľa expanzky v takom plastovom púzdre ) . Začiatkom leta sa problém zhoršil do takej miery , že pokiaľ som auto viacej zaťažoval ( medzimesto , diaľnica ) , tak som musel vodu dolievať aj počas jazdy . Opäť som bol s tým u mechanika a ten zistil , že vodu vyhadzuje von cez prepad na expanzke a vôbec nezopína vetráky - cez diagnostiku vykazovalo auto teplotu cca 110°C oproti 90°C na budíkoch . Dali sme auto ku auto-elektrikárovi , ten diagnostikoval chybu a vymenil vetráky. Vetráky pekne zopínajú a pri vysokej záťaži sa voda prestala strácať.

 

Opäť sa zdalo , že je všetko v poriadku ale voda stále uniká , stále vyteká v tom istom mieste , tak už som zo zúfalstva skúsil 6.8.2016 od PROTECu Radiator Stop Leak prípravok . Hneď ako som to tam dal som poriadne pojazdil a zdalo sa že to opäť prestalo , ale troška vody stále kvapkala z pod auta ( samozrejme červená/ružová chladiaca kvapalina ) . Včera som šiel z roboty , keď sa zohrial motor prešiel som na diaľnicu , prešiel som cca 20km , zastavil som , otvoril kapotu , skontroloval koľko je v expanzke vody a či náhodou netečie , všetko sa zdalo OK a následne na to som prešiel na takú rovinku mimo dediny cca 1km , kde som auto poriadne prehnal na 3,4 prevodovom stupni vo vysokých otáčkach , prišiel som domov , odstavil auto no a ... voda z neho doslova chcala . Okolo expanzky všade kvapky vody , pod autom voda dokonca blatník na PP kolese bol skoro celý mokrý a voda tadiaľ doslova stekala . Vždy keď otváram expanzku po tom čo som jazdil , tak sa dá uzáver pekne povoliť a odšróbovať , ale mám pocit že je tam strašný tlak , zasyčí to a veľké množstvo vody sa mi vráti naspäť do expanzky , takže ani "nemá" zmysel vodu dolievať . Dnes ráno sadnem do auta , naštartujem , hneď kontrolka vody , otvorím kapotu - v expanzke sucho ako na saharskej púšti , ale čo teda fakt nechápem , že nemôžem ani za pána odšróbovať ten uzáver na expanzke . Ako som písal - keď pojazdím , tak pri zohriatom motore pekne uzáver odšróbujem jednou rukou , ale takto po noci keď auto stálo ho nemôžem odšróbovať ... proste musím vziať niečo , čo dokážem strčiť do tej drážky na tom uzávere a pákou to povoliť.

 

Čítal som , že uzáver na expanzke by nemal moc prepúšťať tlak , ale ani by ho nemal úplne zadržiavať , môže byť problém práve tu ? Určite skúsim nahodiť naspäť starý uzáver a uvidím čo to spraví . Každopádne na väčšie diskusných fór to pripisovali tesneniu pod hlavou , alebo samotnej hlave , takže neviem či mám myslieť na najhoršie .

 

Prikladám aj pár fotiek . Díki.

post-53199-0-54075000-1470821406_thumb.jpg

post-53199-0-03959800-1470821445_thumb.jpg

post-53199-0-36459500-1470821507_thumb.jpg

post-53199-0-74022000-1470821632_thumb.jpg

post-53199-0-91552500-1470821701_thumb.jpg

post-53199-0-66231600-1470821752_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

to že nemáš vodu v oleji neznamená že nemáš foukle těsnění,

zkus přestat laborovat a prostě dej nový těsnění pod hlavu, tlakuje ti to do vody a lítá ti to expanzkou ven.

 

Za prvé - nikde som nenapísal , že fakt , že nieje voda v oleji znamená že to tesnenie pod hlavou nebude . Len som napísal ako sa veci majú , pretože predpokladám , že by to jedna z prvých otázok , ktorú by mi tu niekto položil.

 

Za druhé - je mi jasné že problémy naznačujú že to môže byť práve tesnenie , ale myslím si , že neexistuje nikto kto by vedel hneď na 100% povedať čo to je . Prelúskal som fóra a zaujímajú ma názory niekoho kto s tým skúsenosti má . Niekto totižto povie že 7 z 10 hláv sa rozoberá zbytočne , druhý povie že to môže byť vodná pumpa , tretí že to môže byť uzáver expanzky atď atď ... nehovorím , že možno nemáš pravdu a viac menej počítam s tým , že to to tesnenie bude , ale rád by som sa najskorej stotožnil s názorom ostatných na základe problému , ktorý som tu popísal .

 

Za tretie - predpokladám , že sám dobre vieš že to nieje len o samotnom tesnení a nebavíme sa tu o oprave za 20€ .

Odkaz ke komentáři

Měl jsem to samé :) Jakmile dostala Octa čouda třeba po dálnici tak jsem musel dolejvat a celý nosník byl mokrý. V sobotu jsem sundal hlavu, vyměnil těsnení a zatím se neztratila ani "kapka" :) Stejně tak se vyřešil problém s topením a netopením.

Takže tak moje zkušenost :)

 

Aha , díki moc :) A to si len vymenil tesnenie ?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...