Přejít na obsah

Taviho modrá


Doporučené příspěvky

Po dlouhém dumáním zda mám znovuzaložit toto téma, jsem se odhodlal.

Musím konstatovat, že obsah minulého vlákna (jak moje tak i některých) bylo na bombu a snad jsme si všichni vzali jisté ponaučení. :unsure:

 

Rozdělil jsem vlákno do čtyř částí: Minulost, Přítomnost, Budoucnost a Daleká budoucnost(*pro někoho až moc nesmyslů - doporučuji nečíst, ušetříme si hádky a blbé řeči).

Byl bych rád aby se v mém vlákně udržoval pořádek a nikdo tady neprovokoval, nechci psát Moderátorům/Adminům ať tady udělají čistku, jen protože "x" se nelíbí "y" na mém "z" a má potřebu hejtovat spolu s "ž". Tečka. Děkuji za pochopení ^_^

 

Minulost:

Představuji vám (opět) naší modrou stařenku, kterou se pomalu, ale jistě snažím udržet v chodu.

Za poslední rok a půl (4.15-8.16) prošla lehkou omlazující a odblešující kůrou, zejména instalací faceliftových zadních světel (které bych raději vyměnil za originální předface v perfekt stavu nebo čiré), vymetení bahna zpod lapačů nečistot a prahů kde pomalu začala rašit tráva, výměna palubní desky za lehce potlučenou černou a amatérské napasování kabelů k zadním repráčkům, které tam dřive držely sílou vůle. Dále jsem pak dodělal delší sání k masce (v sekci úprava sání nebo tak by to mělo být celé popsáno) které vypadá jako samodomo ale pozitivně se podepsalo na zvuku motoru i na spotřebě. Výměny se dočkaly i tapece, sériové nahradily černé faceliftové a RSkové které mi jeden čas dřely vnitřek dveří. Do kufru přibylo velice nepraktické modré ledkové osvětlení po obou stranách za použití sériové lampičky která se zacvakne do díry v plastu. Obrousil jsem a nalakoval tepelný štít kolem svodů, které, díky bohu nejsou prasklé.

 

post-36256-0-27656200-1470862300_thumb.jpg

 

B) Přítomnost:

Bohužel jakmile se člověk začne hrabat v autě, začne se každá gumička a kabel potichoučku drolit až něco nefunguje. Budíky si postavily hlavu, zámky/mikrospínače taktéž, lampička v kaslíku nesvítí a už asi nikdy svítit nebude. Strop se vpředu lehce prověšuje a v motoru pořád něco řinčí. Neúspěšné byly i pokusy s čirou optikou kterou se mi sice podařilo natřít černou barvou ale při seřízování (šroubovákem dle dílenské přiručky) se mi ulomilo kolečko a u druhého se rozbil motorek při zpětné montáži paraboly, tudíž světla na dvě věci. Černé blinkry jsem poslal do světa, snad někomu dodnes dobře slouží. Čestvě najeto 57 tisíc a všechny gumové věci včetně prachovek a tlumičů to hromadně vzdávají a vzdechávají. Vlnovec se zdá být v čudu. Pojistka palivového čerpadla se deformuje, ale nikdy nepraskne(co to může být?). Snad se dočkám a Ježíšek nadělí pod stromeček řidičák, takže to budu mít konečně legální :P.

 

post-36256-0-37945500-1470861551_thumb.jpg

 

:rolleyes: Budoucnost:

Do budoucna bych chtěl pořešit závady co se týče budíků (jejich výměnou za jiné, lepší), zámků/mikrospínačů (netřeba vysvětlovat), komplet tlumičů (koupit nějaké sportovnější a posadit auto trošku víc nahoru), neméně pak vytlumení předních dveří, instalací lepšího audia, klimatizace(trošku v konfliktu s mojí peněženkou a další částí*), výměny olezlých blatníků, zadního nárazníku za facelift (bude pasovat?), leštěné svody a izolace termopáskou(někdo zkušenosti?) dodělání US svícení spolu s pozičkami a konečně komplet optika čirá či černá, kdo ví. Na tuning srazy, eh, radši anonymně, je tady (i jinde) plno lidí co by mi jistě rádi nechali svojí vizitku klíčem do laku, možná i někam jinam.

 

post-36256-0-44765700-1470862111_thumb.jpg

 

*Daleká budoucnost: (Nečtěte pokud se vám to nelíbí, děkuji)

Od svého megalomanského plánu vyměnit motor jsem....dun dun dun... neupustil :) . Je to tak a nic se na tom nezmění. Je to můj (jeden z mála) životních cílů a rád bych si ho splnil. Momentálně dumám nad motory (Nissan) SR20VET a (Toyota) 4A-GZE. Také dumám nad pozdějším umístěním motoru, jestli ponechat stávající sestavu (FF) a později dodělat 4x4 (Haldex), nebo zkusit prubnout napasovat nápravy a převodovku z Passata a umístit motor podél (FR) s možností 4x4 (ale tentokrát Torsen?). Šestistupňová předovka je samozřejmostí. Mimo již zmíněných dvou motorů (které vám doporučuju si vyhledat a poslechnout si je) jsem uvažoval nad setrváním ve stejné objemové třídě, jako je stávající agregátek, tedy 1.6 - SR16VE, nejsilnější atmosférická 1.6ka kdy sériově vyrobená (dle zlých jazyků a Wikipedie) ovšem "objem nenahradíš" jak praví staré přísloví. Občas také zauvažuju že bych raneček za kolik bych měl samotnou přestavbu (samotný dárcovský motor, převodovka, kabeláž a mozkovna) vrazil do lehce poupraveného prototypového Škodováckého motoru, který dnes již defakto neexistuje. Každé má své pro, proti a je to jistě finanční zátěž ale plány nic nestojí, tak si myslím že je dobré popustit uzdu fantazii a odprostit se od zbytečnýho šlechtění motoru které nemá smysl ani potenciál.

 

No, a to je pro dnešek snad vše. Postupně budu přidávat fotky, pokud se najde hezké počasí nebo místo. Oktávkářům zdar :beer:

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o rok později...
  • o 3 roky později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...