Přejít na obsah

Prasklá hadička, olej


Doporučené příspěvky

Ahoj kluci,

 

dnes jsem se díval zběžně na hadice apod. a všiml jsem si, že mám jednu prasklou. Jde jakby od odvětrávání (pokud to teda odvětrávání je) do svodů ?

 

Viz. foto, vyznačil jsem červeně o kteoru se jedná.

 

Plus mi někde pořád lije olej, ale nepatrně protože úbytek na oleji fakt nepociťuji (olej měním co 5-8 tis km).

 

Zde je znázorněna hadička, která je v polovině svého těla popraskaná

 

post-46612-0-90327500-1471276023_thumb.jpgpost-46612-0-56475600-1471276031_thumb.jpg

 

A zde je foto co je nejvíc za*rané od oleje:

 

post-46612-0-15821300-1471276042_thumb.jpg

 

Jinak auto se chová v pořádku .. Jediný problém, nebo možná to problém není řeším taky tady na fóru.

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=32830

 

Děkuji všem.

Odkaz ke komentáři

Koupil bych na to hadice o 2 průměrech, redukční spojku na jejich spojení a udělal si to sám. Ta cena je přemrštěná, doma si to uděláš o hodně levněji. Z hlavy teď nevím průměry, ale na jedné straně je průměr větší, je tam PCV ventil. Já tam mám danou možná dokonce hadici o jednom průměru a narvanou ji na ten ventil.

 

Rovnou bych možná zkontroloval i ten T-kus, vývod z kliky a PCV ventil, když už se v tom budeš hrabat. Já tohle všechno dával preventivně nové.

Odkaz ke komentáři

Číslo dílu 06A103221BQ http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/motor-prevodovka/motorove-dily/16033-hadice-odvzdusnovaci-octavia-i-1997-2010.html měla by to být tato. Auto Rykl ji má nejlevnější, co vím. Běžně je cena 600-1000.

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

Přesně tuto hadici jsem už měnil (dal jsem tam hadici o podobném průměru a tvaru z felicie, dávat takové prachy za pitomou hadičku se mi zrovna nechce.

 

Takže tato hadička je v autě vícekrát ?

 

Co ten PCV ventil, to je ten stříbrný bazmek, odkud jde ten olej ? Je možné že od těch odvětrávacích hadic jde i olej ?

 

Prototeže na té foto je to viditelně zmaštěné.

 

Jsem z toho trochu zmatený.

 

Zeleně jsem vyznačil hadičku, kterou jsem již měnil a je stejná jako z odkazu který poslal Leopard:

post-46612-0-20543900-1471317802_thumb.jpg

 

A ještě ohledně této závady, je to průšvih nebo se s tím dá chvíli jezdit ?

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Zelené označená je hadička směrem k odvětrávání ventilového víka, ta je nasazena do t- kusů a v něm je plastový ventil do té červeně označené a z druhé strany je plastové koleno do bloku a to bývá K.O.

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

23709a909abdb0386d125f09801e7c49.jpg

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

Ty jsi měnil hadici 9A a do sání vede 10

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

Jinak nevím jestli ses díval na ten odkaz, ale auto Rykl ji má za 160,-

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Takže ta od rykla je hadice číslo 10 ? Ta jde teda do těch svodů ?

 

Jde nějakým způsobem ty svody sundat ? Dělalo by se to mnohem lépe. Je třeba u toho dodržet nějaké zásady jako třeba u sundávání víka motoru, hlavy ?

 

Co vše musí dolů ?

 

Protože mám pocit, že tam ruce neprotáhnu.

 

Bude pasovat stejná hadice i na tu 9A ? Že bych ji koupil 2x a tu co jsem tam dával z feliny vyměnil.

 

Jaké můžou nastat potíže tedy pokud je prdlá hadice 9A nebo 10 ?

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Svody dolů nemusí. Sice místa tam moc není, ale dá se to udělat. Stačí uvolnit tu lištu s ventily pod svody a jde to.

 

Jinak ano, ta 10 jde do svodů (Rykl za těch 160Kč). A vícekrát ji použít nemůžeš, protože ta do víka má asi 2x takový průměr, je to 19 nebo 20mm. Tu já seriovou ani nemám, mám tam obyčejnou hadici odolnou oleji.

 

Každopádně bych to vyměnil. Stačí si tady projít fórum a zjistíš, že dokážou tyhle hadice docela pozlobit, nejčastější jsou problémy s volnoběhem.

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, drží to na dvou imbusech č. 5. Pak to vysuneš směrem nahoru, aby jsi to odpojil od měrky a je to. Já mám odendaný plastový držák kabelu k N112 (je to někde mezi vývodem PCV z bloky a olejovým filtrem), takže celou lištu dostanu až k baterce a nemusím odpojovat konektory.

Odkaz ke komentáři

Tyjo, koukám teď na PCV ventily a já v žil domnění, že PCV ventil je to co mám na třetí fotce, je to takové větší stříbrné. A hlavně vyšší než PCV ventil, dle toho, co mi to našlo na netu.

 

Ten PCV by měl být pokud se nepletu výše, tedy na úrovni DV ale blíže k turbu, to co je na třetí fotce v prvním příspěvku je níže jakby.

 

EDIT: To na třetí fotce v prvním příspěvku by měl být EGR ventil ne ? Podle foto, co mi vyskočily při hledání. Je možné, že ten propouští olej ?

Odkaz ke komentáři

EGR ventil tenhle motor nemá, ovšem každý to tak nazývá a bohužel i některé obchody a nechápu proč. Jedná se o kombinovaný ventil. Kolem něj to mám taky poblité od oleje, měnil jsem těsnění pod víkem a chtěl jsem i pod napínákem řetězu od vaček, ale nejde mi zatlačit. Tipnul bych to na něco takového.

 

1.8T má něco jako dva PCV ventily. Jeden se nachází pod svody v tom T-kusu, běžně nazývaný PCV ventil. A ten druhý je ten za DV na sací hadici, nazývaný PRV - Pressure Regulator Valve.

Odkaz ke komentáři

Pokud "T" kus je kus číslo 5 na layoutu hadic, který tady poslal Leopard výše tak to bude to o čem mluvíš.

 

https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=7.22286.26.0&dlNr=5&gclid=CjwKEAjwltC9BRDRvMfD2N66nlISJACq85911VH3eNeNM4hGm7xB1iRrOQHQ3fg9Dr38k6aewdznBBoCpETw_wcB - mělo by to být ono

 

Takže chyba sekundáru bude asi toto + ta shnilá hadice a N249 chybu bude zapříčiňovat DV, pokud se nepletu ?

 

Dá se teda bez toho PCV ventilu žít ? Tedy, s poškozeným PCV ventilem ? Jen mě prostě straší ten olej kolem :( Ono ten olej taky asi nedělá dobře ostatním hadicím, ne ?

Odkaz ke komentáři

Ano, T-kus (hadice) je číslo 5 a PCV ventil je číslo 6.

 

Jinak sekundár s tímhle nesouvisí, tohle je odvětrávací systém (PCV). Sekundár a PCV jsou dvě odlišné věci. Tou děravou hadicí u mě jsem měl na mysli ten husí krk, co vede do airboxu a do kombinovaného ventilu. A to z odkazu je kombinovaný ventil, který patří k sekundáru. Ten s PCV nemá nic společného.

 

Proč ten ventil nechceš vyměnit? Když už budeš měnit hadici číslo 10, tak bych to vzal celé najednou a zkontroloval to. Hadice číslo 2 bývá často taky poškozená. A ten PCV ventil číslo 6 je jen vsazený do T-kusu číslo 5, takže výměna taky není složitá. Při poškozeném PCV ventilu Ti pak nefunguje správně celý PCV systém a pokud je PCV ventil ucpaný, může Ti to odsávat olej od kliky. Ten olej může prosakovat z nějaké poškozené hadice v těchto místech. Teoreticky by vadit neměl ostatním hadicím. Ty by měly být oleji odolné, ale jestli tam jsou původní, tak něco už pamatovat budou. Proto bych celé vedení PCV zkontroloval.

 

PCV ventil pod svody v T-kusu vypadá takto:

6421_x300.jpg

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Jo takhle to jeee :)

 

Děkuji za podrobné vysvětlení, hodně mi to pomohlo :)

 

Kombinovaný ventil může taky prosakovat olej ? Protože právě z něj mi příjde, že ten olej lije. Ten PCV ventil vyměním asi taky preventivně. Hadice číslo dvě jde do toho kompresoru, co jsem psal (citoval) výše, že tam někdo měl uhnilé nýty ?

 

 

Odkaz ke komentáři

Nene, ten obrázek hadic je jen PCV systém. Ty uhnilé nýty jsou na sekundárním čerpadlu (je pod motorem), z něj vedou hadice (černý plastový husí krk) do kombiventilu a airboxu, ta kterou jsem měl poškozenou. Ta dvojka je vývod od kliky pod svody nad olejovým filtrem. A kolem toho kombiventilu spíš omrkni těsnění pod víkem a těsnění pod napínákem řetězu vaček. Ventil sice těsnění má, ale spíše bych to tipnul na jedno z tamtěch těsnění.

Odkaz ke komentáři

To těsnění u napínáku řetězu a víkem, nemáte někde i podobný layout jako u toho PCV systému ? Ať vím kde případně přesně šáhnout.A jak je to s opravou těchto těsnění ? Nákladné, složíte ? Co vše musí dolů ?

 

Dneska mi přišla ta hadička na odvětrání a zítra jedu i pro ten PCV ventil tak vyměním obojí a zbytek zkusím prolézt a prokontrolovat :)

 

Ten husí krk, o jakém je cca průměru ?

 

Během víkendu to budu dělat, budu na chatě tak jak se mladá bude opalovat, budu na tom dělat :) :) Pak tu hodím i detailnější fotky a nové poznatky :)

 

Děkuji moc :)

Odkaz ke komentáři

Ten husí krk má podle mě průměr cca 2cm. To poznáš. Je to jediná tvrdá černá hadice, co vede od airboxu kolem sacích svodů dolů a pak se vrací zpět a ústí do toho kombiventilu. Je přichycená k té liště s ventily pod sáním a je vidět i na té Tvé fotce, kde máš vidět kombiventil.

 

Na obrázku jsem Ti označil ta těsnění pod napínákem. Dolu musí víko, pak se povolí napínák čtyřmi torxy a musíš napínák stlačit. Na to musíš mít speciální přípravek. Pak nadzvedneš napínák a vydoluješ staré těsnění a nasadíš nové. Bez vyndání vačky a napínáku se to dělá blbě, ale jde to. Já to chtěl u sebe vyměnit, ale bohužel jsem nebyl schopný napínák stlačit. Z neznámého důvodu mi to nešlo, při tom ale na hlavě, co se mi doma válí, mi to šlo bez problému. Víc jsem se v tom už radši nehrabal.

 

Jinak nákladné to není, jen je tam fakt málo místa a už bych tam byl opatrnější.

post-31880-0-57189300-1471725055_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ten husí krk jsem kontroloval a vypadá, že je OK.

 

Nicméně, skončil jsem u sundávání spon. Vyhodil jsem ven baterku, odšrouboval tu lištu, aby se s ní dalo hýbat, no a ten husí krk jsem dal taky pryč. Sundal jsem jednu ze tří spon kombinačkama (po cca 15 minutách.), která drží PCV ventil v hadici, aby se nehýbal no a spona, která drží hadici v T kusu mi nejde ven. U té, co drží PCV ventil to šlo, protože ten "hrbolek" (nebo jak to nazvat, to co vznikne po stlačení spony aby držela) byla směrem k baterce, takže to se mi podařilo vyštípat štípačkama, ale u té druhé spony to je otočené na druhou stranu - od baterie.

 

Nějaký způsob jak šikovně aniž bych poškodil hadici tu podělanou sponu sundat ?

 

Modře jsem označil sponu, která nejde ven, červeně tu, kterou mám venku.

post-46612-0-21540600-1471941346_thumb.jpg

Tu u svodů shodím v pohodě, tam je přístup OK.

 

Nějaký fígl jak to shodit dolů ?

Odkaz ke komentáři

Taaaak, stále mě to všecky nervy, ale hadičku s PCV ventilem jsem vyměnil

 

Akorát mám problém, dneska ráno se mi rozsvítila kontrolka motoru...

 

Zde házím výpis chyb z motoru:

 

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HJ
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 00000
Dodatečná informace: TMBBL21U228532349 SKZ7Z0A0949967
4 Nalezeny chyby:
17608 - Obtokovy ventil turbodmychadla (N249) Mechanicka zavada
P1200 - 35-00 - -
18010 - Napajeni svorky 30 Napeti prilis male
P1602 - 35-10 - - - Sporadicky
16795 - System sekundarniho vzduchu Nespravne proudeni vzduchu
P0411 - 35-00 - -
17840 - Napousteni ventil sekundarniho vzduchu (N112) Preruseni
P1432 - 35-00 - -

 

Chyba 17608 - DV ventil, tuhle jsem měl vždy, tedy neřeším.

Chyba 18010 - Když jsem vyhazoval baterku, zapomněl jsem svorky, co jsou na baterce dotáhnout, jen jsem "očka" nasadil na + a - (ano jsem vůl) - může to být tímto, že když jsem najel na hrbo, očko se pohlo, byl na chvíli špatný kontakt a to způsobilo tuto chybu ? Právě tato chyba si myslím, že vyhodila ikonku motoru (žlutě), po smazání potom OK

Chyba 16795 - Tuto chybu jsem tady také měl, ale bylo tam sporadicky - teď tam to sporadicky není..

Chyba 17840 - Tohle je novinka .. Když jsem hadičku měnil, odklánel jsem tu lištu u olejové měrky, je tam cekem dost hadiček a jednu se mi podařilo utrhnout (jde do svodů, je to hadička úplně napravo, co jde do svodů. Tu jsem nasadil ale zpátky, otázka je, jestli může tato hadička házet tuhletu chybu ?

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

No je to možné, tu "lištu" kde by měla být N112ka, tak s ní jsem celkem hýbal. Asi tam překontrolovat, že ? Ten N112 bude pod tou lištou jakby ? A asi zkusit i test akčních členů ?

 

Je možné že mohla nějaká hadička vyskočit .. Jinak tu jednu jsem urval, ale úplně u konce jakby. Když se postavíš čelem k autu, jak je ta podlouhlá část svodu (do té části šla právě ta hadička kterou jsem měnil), tak ta hadička úplně napravo se mi urvala před sponou, sponu jsem shodil a hadičku nasadil, drží tam, je to fakt úplně pidi hadička a je úplně napravo.

 

Žlutě jsem ji vyznačil, ale tahle problém asi dělat nebude bych řekl .. Zkusím ještě ten test akčních členů a pak překontrolovat ty hadičky pod tou lištou.

 

post-46612-0-59899600-1472062502_thumb.png

 

Je teda pod tou lištou N112 ?

 

Jinak ta chyba mi vyskočila dneska ráno, když byl motor studený, jak jsem to pak smazal a jezdil tak nic, po ochlazení motoru a nastartování ta chyba vyskočila..

 

Co jsem kontroloval husí krk do sekundárního čerpadla tak vypadá OK.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zkusím to teda překontrolovat. Jinak ověřeno - když nastartuju studený motor, sešlápnu lehce plyn v neutrálu, tak okamžitě naskočí kontrolka motoru.

 

Nene, to jsem stáhl jen pro ilustraci foto odněkud abych vyznačil kterou hadičku myslím :D

 

Zkusím to a dám pak vědět :)

Odkaz ke komentáři

inak presne tu istu chybu s tym sekundarnym mam aj ja a prisiel som na to že to cerpadlo sekundarneho vzduchu nefunguje vobec nezacne hucat ked nastartujem. A ked som ho rozobral tak z vnutra je cele zhrdzavene a zapecene. Skus pozriet ci to nemas rovnake. Ono ked nastartujes studeny motor by malo byt pocut take hucanie ako vysavac.

Odkaz ke komentáři

Tak, já vůl nezacvakl pořádně konektor na N112 ventilu, teď už to chybu nehází. Uvidíme ráno, to bude definitivní, pokud chyba nenaskočí.

 

Jinak v testu akčních členů mi čerpadlo normálně fachčí :)

 

Akorát, jak jsem si dneska kontroloval olej, tak se mi olejová měrka dostala zkrze hadici kterou vede. Prostě díravá ta hadice.. Je problém to vyměnit ? Byl jsem po práci v civilu takže jsem pod auto lehat nechtěl, co stojí taková nová měrka a co je vše potřeba ? Na toto téma jsem nic nenašel bohužel :(

 

EDIT: Tak "vrtulník" mi už na palubovce nesvítí :) Jsem rád, že to byl jen ten konektor.

Teď mě akorát žere ta měrka oleje, nikdo neví co s tím ? Nikde jsem nedohledal ohledně výměny té hadičky na měrku oleje :(

Odkaz ke komentáři

Pod jakým názvem nebo nejlépe kódem to hledat ? Našel jsem buď jen trychtýř nebo měrku samotnou, ale ne tu hadici.

 

Ty jsi ji proč měnil nebo chtěl měnit ? Taky diravá ?

 

Co se týče te demontáže a přístupu, mělo by to být OK, ne ?

 

Zkusím nejspíš asi vrakáč, nemáš náhodou to číslo dílu nebo pod čím to hledat ? Abych zjistil jestli je to kompatibilní třeba z 1.6i, 1.9TDI apod. Z 1.8/1.8T jich asi moc nebude.

 

Díky :)

 

EDIT: Tak jsem našel - http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06d103634e-trychtyr-olejove-merky-oe-9349.html

06D 103 634 E

 

Vypadá to, že by to mělo pasovat snad ze všech Octávek :) Snad výměna nebude problém :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...