Přejít na obsah

Problém se spotřebou 1.6 TDI CR 77 KW 4x4 2010


Doporučené příspěvky

Zdravím Lidičky :)

 

Píši sem ohledně mojí Octavie 2 1.6 TDI CR 77 KW 4x4.

Vlastním toto autíčko cca 2 měsíce a jsem nešťastní ze spotřeby. Ať jedu krátké trasy či dlouhé trasy tak se nemohu i s vypnutou klimou dostat pod 7,5 litru/100km- a to musím mít hooodně lehkou nohu. Jinak 8L není problém. Zkoušel jsem dálnici - 130km/h...zařazená 6tka a zapnutý tempomat....výsledek 9.5 L na 100 km.

Při studeném startu ukazuje spotřebu na volnoběh 1,6L/H...je to normální? Zahřáté 0.4-0.6 L/H kolísavě.

Diagnostika nevykazuje žádné chyby,,,,auto na Maxidotu nic nehlásí...startuje a chová se normálně.

Auto mam obuté na Originál Alu 15, tankuji jedině Vervu od Benziny.

 

Proto vás prosím o Vaše názory a také jestli je tato spotřeba u tohoto motoru a 4x4 normální. Děkuji:)))

 

Jinak auto je bez Chipu, najeto má 220 tisíc, do 185 tisíc ježděny pouze dálnice.


Ještě sem zapomněl dodat, že jediné co je divné.....tak je slyšet nejvíce po startu a pak i za jízdy takový divný zvuk...jako když se tlačí tlak nebo tak něco, divně to vrní i když je climatronic či topení úplně vypnuté.

Odkaz ke komentáři

Ano...tento motor z verzí 4x4 má 6ti kvalt.

Proč si ho kupuju? ten divný zvuk je tak malinko slyšet že na to musí být člověk zaměřený. Kdo si nevšimne tak ani nepozná.

Při koupi jsem ni neslyšel, auto bylo před koupí překontrolováno jak ve škoda auto včetně diagnostiky, tak i nezávisle ve dvou dalších servisech.

Je po jednom majiteli, s jasnou servisní historií.

Takže proto jsem jej vybral a koupil.

Hold těchto octavií s 4x4 a tímto motorem moc nejezdí a už vůbec ne s úplně Full výbavou :)

Odkaz ke komentáři

http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?exactmodel=Combi%201.6TDI%204x4&powerunit=2

 

Je pravda, že ta spotřeba je vyšší. Na odkazu výše je pro srovnání několik 1,6TDI 4x4.

 

Já sice nemám 4x4, ale v dlouhodobém průměru jsem se stejným motorem a 5ti kvaltem na cca 5,5 na sto (podle tankování za posledních 60tis.km). A to upozornuju, ze nejezdim rozhodně pomalu, ale s rozmyslem. Na dálnici mám běžně při tachometrových 140km/h cca 6l na rovince (tedy dálnice jezdím průměrně mezi 5,5-6,0 max podle profilu trasy). Když se hodně omezím a zkusím jet na spotřebu (nebo to provoz prostě jinak neumožní) tak ten motor bere reálně mimo město 4,5 na sto (když je profil trasy svažující se, tak se dostanu klidně i pod 4,0).

 

Ten zvuk zkus natočit, pokud to půjde, takhle je to dost věštění z koule ... jinak u těhle motorů dost odchází EGR (taky může mít vliv na spotřebu), jinak klasicky turbo, vstřiky, apod.

Odkaz ke komentáři

Tak dnes kontrola v autorizáku,,,,,

Rachot odstraněn....dělala to hliníková krytka manžety polosy na straně spolujezdce. Drží na dvou šroubech a jedna díra v hliníku ulomená.

A co se týče spotřeby....diagnostika vše ok, pouze zanesený DPF filtr a hlásí to výměnu v PC ..nejvýšší hranice popílku 70g a já mám 78g už, takže příští pondělí jdu na vynucenou regeneraci ..........no prostě paráda.

Tak uvidíme či to pomůže a bude to pak mít vliv i na spotřebu.

 

Odkaz ke komentáři

 

Tak dnes kontrola v autorizáku,,,,,

Rachot odstraněn....dělala to hliníková krytka manžety polosy na straně spolujezdce. Drží na dvou šroubech a jedna díra v hliníku ulomená.

A co se týče spotřeby....diagnostika vše ok, pouze zanesený DPF filtr a hlásí to výměnu v PC ..nejvýšší hranice popílku 70g a já mám 78g už, takže příští pondělí jdu na vynucenou regeneraci ..........no prostě paráda.

Tak uvidíme či to pomůže a bude to pak mít vliv i na spotřebu.

 

 

 

Ahoj, prosim napis jak jsi dopadl s touspotrebou. MAm uplne stejne auto a uplne stejny problem. Spotreba 7,6 a roste. Jel jsem tedy na diagnostiku motoru, stim ze mi rekli, ze si mysli, ze to bude filtr pevnych castic. Po kontrole zjisteno, ze filtr jse uplen v poho, ale problem je se vstriky. Tak ze ted budu menit vstriky . Proto me zajima jak jsi na tom ty. JA mam najeto cca 180 tisic.

Auto je z Belgie.

Diky Loutek

Odkaz ke komentáři

Já mám najeto 227 tisíc.

2 dny zpátky jsem byl měnit kola z letních na zimní plechy a ten den bylo cca 15 stupnu.

Jel jsem Boskovice- Brno Ikea a světe div se...uplně normální jízdou za 5,1L na 100km,,,kolony, předjíždění a úplně jako vždycky.

Zpět z pár zastávkami 6.1L.

Druhý den 12stupnu,,,stejná trasa...tam 6,8L ..zpět 7.3 L ...no prostě zase tam kde jsem byl jako vždycky.

Ted kde je chyba.

Všechno mám po opravě a v cajku.

Dnes konečně proběhla v autorizáku slavná vynucená regenerace DPF......výsledek úspěšný a vyčištěny saze na 2g z původních 78g.

Zítra budu zkoušet spotřebu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...