Přejít na obsah

Alu disky a zápis do TP Octavia


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

potřeboval bych poradit. Mám možnost zakoupit alu disky Škoda Trifid ( ze Superba), které mají parametry 7,5J x 17“, ET 49. Vlastním Octavia 2 předFL a podle TP mám povolené pouze 7 x 17" H2, ET 54. Lze kola Trifid zapsat do TP jinak, než na základě typového listu, který nemám možnost k bazarovým kolům sehnat? Přecejenom se jedná v obou případech o originální škoda kola.

 

Děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři

Ja to zkousel a nepovolej ti to. Potrebujes typovej list. Proto sem ty kola prodal a koupil origo na O2 predFL ikdyz me to fakt stvalo.

 

Jo abych nezapomel zkousel sem i firmu co ty origo kola vyrabi a i skodovku. Vysteloval sem jim to a po pul hodinovym hovoru mi stejne rekli ze to nejde a ze si mam koupit kola co na to maj bejt.

Odkaz ke komentáři

nevím jestli mi něco uniká, ale nechápu význam toho článku. Jestli měl upozornit na to, že větší kola " nebrat", tak já neřeším zapsání 20" , ale 17, co už mám z výroby povolené, pouze ale s jiným ET oproti druhým 17kám. Jestli jsem to špatně pochopil, rád si to nechám vysvětlit.

Odkaz ke komentáři

nevím jestli mi něco uniká, ale nechápu význam toho článku. Jestli měl upozornit na to, že větší kola " nebrat", tak já neřeším zapsání 20" , ale 17, co už mám z výroby povolené, pouze ale s jiným ET oproti druhým 17kám. Jestli jsem to špatně pochopil, rád si to nechám vysvětlit.

 

Jde o to, že k určitým kolům máš přizpůsobený tlumiče, péra atd. A s jinými koly to (podvozek, přilnavost, bezpečnost, atd.) nefunguje podle výrobce úplně správně (nevím na kolik to přeháněj nebo ne) a proto tito nebudou chtít zapsat. Byrokracie no.

R17 sice máš zapsaný, ale ty chceš širší ráfek ne? Tzn. více neodpružený hmoty, více setrvační síly a dál viz ten článek.

Odkaz ke komentáři

řeším to jenom z důvodu toho, že mám havarijní poj., a při případný nehodě bych pak nerad řešil, že kola nebyla podle TP, je to zbytečný dávat pojišťovně jakýkoliv důvod pro nezaplacení škody. Kdybych na tohle nekoukal, už je mám na autě a ani to neřeším.

 

Ty 17ky co nemám v TP, to je čistě jenom papírová záležitost, na tom autě by normálně mohly být už z výroby jako spoustu jinejch, ale nejsou tam, protože je má Superb.......a rád bych si je jen dopsal, aby to bylo oficiální

Odkaz ke komentáři

Jiný ET není širší ráfek ... ET fakt neřeš, pokud tam není rozdíl větší jak 10 čísel ... respektive pokud ti ty kola nepolezou ven z blatníků, což určitě není tvůj případ :)

 

Tvl, nikdo tu neřeší ET. Přečti si jeho první příspěvek, kde píše rozdíly v ráfcích 7J oproti 7,5J

Odkaz ke komentáři

nevím jestli mi něco uniká, ale nechápu význam toho článku. Jestli měl upozornit na to, že větší kola " nebrat", tak já neřeším zapsání 20" , ale 17, co už mám z výroby povolené, pouze ale s jiným ET oproti druhým 17kám. Jestli jsem to špatně pochopil, rád si to nechám vysvětlit.

Nečetl jsem první příspěvek cvenco, to mas pravdu, ale četl jsem ten před hodinou a v něm se zmiňuje jen o ET

Odkaz ke komentáři

řeším to jenom z důvodu toho, že mám havarijní poj., a při případný nehodě bych pak nerad řešil, že kola nebyla podle TP, je to zbytečný dávat pojišťovně jakýkoliv důvod pro nezaplacení škody. Kdybych na tohle nekoukal, už je mám na autě a ani to neřeším.

 

Ty 17ky co nemám v TP, to je čistě jenom papírová záležitost, na tom autě by normálně mohly být už z výroby jako spoustu jinejch, ale nejsou tam, protože je má Superb.......a rád bych si je jen dopsal, aby to bylo oficiální

 

To, že tam normálně pasujou a mohly by tam být, protože jsou škodovácký, není jen papírová záležitost. Výrobce zohledňuje mnoho faktorů a fyziku konkrétního rozměru ráfků na konkrétní auto, právě v souvislosti s nastavením podvozku atd. Např. to, že RS a normální OII má stejnou karoserii a na RS jsou 18" neznamená, že je legálně můžeš dát i na klasickou OII, přestože se tam samozřejmě vejdou a plno lidí to dělá)proto taky klasika OII nemá 18" v TP).

Ty 17" Trifidy, co nemáš zapsaný jsou o kousek širší, než patřej na OII, sám si to nahoře napsal. A to je ten důvod, proč se budou kroutit ti to zapsat.

A co se týká pojišťovny v případě plnění, tak se obáváš oprávněně. Dnes zkoumají dle TP všechno, co na autě bylo v době nehody a co si budem povídat, udělají všechno proto, aby nemuseli vyplatit korunu.

Nečetl jsem první příspěvek cvenco, to mas pravdu, ale četl jsem ten před hodinou a v něm se zmiňuje jen o ET

 

OK, tak všechno dobrý. Prostě v dnešní době, jestli to chce mít kvůli pojišťovně všechno v cajku (a já to naprosto chápu), tak má asi s těma Trifidama na OII smůlu.

7,5 mají např. 18" Zenithy, který se na O2 normálně používají, takže ráfek opravdu problém není.

 

Nicméně bych se rád dostal k původnímu problému, dokáže někdo poradit, lze to nějak rozumně vyřešit?

 

Stihnul si napsat příspěvek dřív než já. ALE, právě že normálně na OII ne, jen na RS a to souvisí s tlumiči, pružinami a brzdami-viz . můj příspěvek ve 23:48 hodin.

Takže řešení je následující: nech si ve škodovce vyměnit všechny díly podvozku za díly, na který jsou od výrobce kola 7,5Jx 17", abys měl na to papír a pak ti to možná zapíšou. Ale tys chtěl řešení rozumný a toto to podle mě s ohledem na cenu teda v žádném případě není.

Upraveno uživatelem CvencA
Odkaz ke komentáři

X-krát už jsem řešil s pojišťovnou auto po havárii a byli tam i jiný kola (vždycky origo).

První po čem pojišťovák šel byl zůstatkový vzorek pneu a její rozměr (dle TP).

V případě že zjistil stejnej rozměr pneu a průměr disku v TP . Tak už ani po šířce disku/ET nekoukal .

 

Takže bych to neřešil a ty trifidy bych na auto v pohodě dal .

Odkaz ke komentáři

Zpravidla máte pravdu kluci, asi moc lidi nebude, kteří by zazili kontrolu primo sirky disku. Většinou rozměr pneu dle TP a hotovo. Ale vemte to takhle, nedej boze bude nehoda, auto skonci na boku nebo střeše a nemusíš nic zvedat, mas ty údaje jako na dlani. A nehodovaci pri ohledání mista nehody zapisují vsechny možný technický udaje, dokumentaci ma pojišťovna k dispozici a je vymalováno.

Odkaz ke komentáři

S tím jsem se nesetkal že by nehodovka fotila i takový věci jako rozměry kol ze zadní strany .

Většinou si tohle kontroluje až pojišťovák .

 

Ale v případě že nepůjde o origo kola a kolo bude třeba uražený, tak bych se tomu nedivil .

 

Ale u originálních kol bych se toho nebál .

Odkaz ke komentáři

X-krát už jsem řešil s pojišťovnou auto po havárii a byli tam i jiný kola (vždycky origo).

První po čem pojišťovák šel byl zůstatkový vzorek pneu a její rozměr (dle TP).

V případě že zjistil stejnej rozměr pneu a průměr disku v TP . Tak už ani po šířce disku/ET nekoukal .

 

Takže bych to neřešil a ty trifidy bych na auto v pohodě dal .

je to tak jak sem to psal, zespoda na litáky už koukat nebude, popřípadě by musel točit koly aby si kolo otočil do pozice, aby na to viděl. nebo by mu museli kola sundat.

u mě to před 3 roky nedělal, jenom si opsal pneumatiku a viděl origo, tak to neřešil.

 

odtahovka nebo dopravka na místě nehody rozhodně kola nefotí, to až likvidátor od pojištovny v servise nebo na místě poškozeného.

Odkaz ke komentáři

Já jsem si taky užila se zápisem origo kol do VTP. Předchozí majitel zpackal dovoz do ČR a nenechal si tam napsat originál kola, tj. kola, která měla to auto, když opouštělo fabriku (L&K 205/55 R16). Tohle mě fakt nenapadlo kontrolovat, protože už jsem to samý auto s těma samýma kolama měla. Přijedu si takhle na STK a myslela jsem, že mě vomejou, protože něco jako typový list jsem něměla, když to byly originál kola. Měla jsem to štěstí, že na Bohdalci se jen pán podíval do počítače, pokýval hlavou a zapsal mi to tam. Jinak nevím, kde bych dneska běhala a sháněla to.

Odkaz ke komentáři

Píšete, že likvidátor (pojistovak) vidí originál kola, zkontroluje rozměr pneu a víc to neřeší. Ale vždyť originál (tady konkrétně k OII) nejsou. Že jsou Škoda přece neznamená, že jsou originál. Nedělejte z likvidátora u pojišťovny zase blbce že neví, který originál kola ke konkrétnímu typu autu patří. Minimálně u aut rozšířených jako je Škoda. Jako je poznáme podle vzhledu my,tak je poznají i oni a nemusí pod auto lézt a hledat ET na disku. Že to při likvidaci většinou neřeší,je věc jiná... Ale co když to budou řešit zrovna u mě? Děkuji, ale mě to za to nestojí... Stejně si musí to riziko zvážit každý sam...

Upraveno uživatelem jofree
Odkaz ke komentáři

Jofree nikdo z pojišťováka blbce nedělá .

 

Ale většina to prostě toleruje protože to nejsou žádný NONAME kola (homologace,bezpečnostní zkoušky apod.).

 

A extrémní rozdíl dát pneu 225/45 R17 na disk 6,5J nebo 7J mě fakt nepříjde !!!

 

 

Samozřejmě je na každým aby uznal jestli chce a nebo nechce mít zápis v TP .

 

 

Odkaz ke komentáři

I kdyby na to přišel, jako že nepřijde, tak pojišťovna nemá právo krátit za to plnění. Ano, budou s tim problémy, pojišťovna se z toho bude snažit vykroutit, ale museli by ti dokázat, že to, žes na tom měl jiný kola, mělo souvislost s nehodou. Tudíž když někdo tvrdí, že pokud do tebe někdo nabourá, tak budeš platit ty, protože máš nezapsaný kola, tak mele kraviny.

To CvencA: články na auto.cz neber moc jako dogma, většinou je to mizerně přeloženej přepis zahraničního článku, popřípadě dojmologie od lidí, pro které jsou hodinky jako holínky, páč se obojí natahuje. To teda není případ tohohle článku, ten je vcelku ucházející, protože je převzatej ze Světa Motorů, ač je teda vcelku nic neříkající. Hlavní důvod toho, že automobilka nepovoluje jiný kola je v tom, že se nechtěj zatěžovat další byrokracií. Stačí se podívat na to, jakej je u některejch aut rozstřel v rozměrech co jsou v techničáku od výroby, není problém tři palce. U rozdílu 0,5'' nemusí bejt rozdíl hmotnosti žádnej, záleží na konstrukci disku. Kamarád má třeba uplně stejnej typ kol jako já, akorát a půl palce širší, ale ty jeho jsou o půl kila lehčí, protože já mam kuličkovanej povrch, tudíž při stejnym rozměru paprsků tam je víc materiálu. A to, že se montuje několik sad pružin a tlumičů je spíše zásluha velkého rozstřelu hmotností jednoltivých verzí vozidel (1,0tsi v holobytu vs 2,0 tdi v plný polní), pak kombi vs liftback, různý paket sportovní pro špatný cesty, atd....

Odkaz ke komentáři

Ja ti ale rozumím, ja bych to chtěl mit taky v pořádku. Proto nemám na OII 18" palců, i když jsem je mohl mit za dekuju. Nejezdím s tim autem sám a nechci se dočkat toho, že kdyby došlo k nějaký události, tak budu mit ještě starosti s tim, jestli mi da pojišťovna love nebo jestli za moje auto bude plnit škodu. Ale chápu, že většina lidi na to sere.

Upraveno uživatelem CvencA
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...