Přejít na obsah

DPF čištění


Doporučené příspěvky

však právě 200 000 km to ja už mam podle diagnostiky sem se díval a vydrží mi do tejch 250 000 ale co sem četl tak by se mel měnit při 95 procentech ucpaní aby se nerozsvítila kontrolka dpf a neskočitolo to do nouzáku.jezdím denně 50km do prace a zpět a regenerace si hlídám a zatím probíhají jak mají ale jak se říká štěstí přeje připraveným tak sem se tady chtěl zeptat zda už někdo absolvoval čištění u mě bude plný popela takže buď čištění nebo novej jinak taky nemám zatím problém ale během roku to budu muset řešit tak snad už někdo čistil a podělí se o zkušenosti zda to má smysl

Odkaz ke komentáři

jenže to % zaplnění je teoretická hodnota udávaná na základě počtu najetých km, počtu regenerací a nějakých dalších hodnot. Neznamená to nutně, že ten filtr je plnej, může, ale nemusí být. Já jsem si třeba DPF čistil sám, přípravkem přímo na to určeným, pak jsem do filtru (rozuměj po vyčištění) kouknul endoskopickou kamerou a byl viditelně čistej, i ten proužek od usazenin byl vidět na obvodu). Vynuloval jsem interval zaplnění DPF a jezdím dál. Zatím dobrý. Čistil jsem ho ani ne proto, že by byl ucpaný, ale prostě jsem to chtěl zkusit, mám najeto skoro 200 tkm a zatím pohoda (a to nemám CR), tak jsem zvědavý co to bude dělat do budoucna, tak jako tak počítám, že budu muset dříve nebo později filtr řešit.

Odkaz ke komentáři

Taky sem koukal na přípravky ale to je jen když je plný sazí což u mě nehrozí protože mě auto v pohodě regeneruje a sám za sebe navím zda bych šel do naké chemie mě zajíma jestli ho někdo už dal do naké firmy na čištění a kolik eventualně má po čištění najeto km za sebe bych po domacím čištění a nakym prípravku nenuloval zaplnení dpf protože tlaky v dpf sou jiné jak u noveho

Odkaz ke komentáři

nevím, za sebe můžu říct, že jsem od té doby najel asi 20 tkm a auto jezdí normálně, normálně regeneruje, takže zatím dobrý ... a těm přípravkům je jedno, jestli je to plný sazí nebo z 60% plný, když jsem to udělal, aplikoval podle návodu, pak to jel projet se zapnutou vynucenou regenerací, tak se za mnou chvíli hulilo jako svině, takže "něco" muselo jít pryč ...

Odkaz ke komentáři

jo to asi třeba něco šlo ven ale možná jen ty saze mě se jedná o popel ktery je pry nespálitelný a ja se bojím prasknutí takže bych do toho asi nešel polsky dpf sou šmejdy a za novej je to ranec peněz takže zháním informace zda se vyplatí čištění a ono by to bylo jiný kdyby to někdo aplikoval na ucpanej filtr s tím že je plnej podle diagnostiky a je v nouzáku a pak by napsal že po vyčištění jezdí v poho dál já nechci něco preventivně a nehodlám ho sundávat třeba každej 20 000 km na čištění

Odkaz ke komentáři

vždyť jsem ti odpověděl, já už nevím jak jinak :ph34r: byl tam popel, to co je pryč jsem viděl ten ráfek na plechu zevnitř. Navíc, nic jsem nesundával, nastříkal jsem to tam na autě, jenom jsem odpojil vstupní trubku co jde do filtru, nastříkal jsem tam ten sajraft ze spreje, nechal působit asi 2 hodiny a pak jel projet. Záležitost 600 Kč, netvrdím, že to 100% pomohlo, ale něco ven šlo, opticky byl ten filtr zevnitř VIDITELNĚ čistý.

Ale ty se asi zajímáš o číštění nějakou profi firmou, to už tady taky někdo psal, ale nebylo to nic slavného. Na druhé straně, někde jsem viděl reklamu na čištění chemickou cestou a dávali záruku na 100 tkm. Do toho bych klidně šel. Co se týká těch polských DPF .. všude se jen dočteš, jaké jsou to šmejdy a nic nesnesou, ale nikde jsem nečetl (to ale netvrdím, že tomu tak není), že by někdo vyloženě uvedl vlastní zkušenost typu, namontoval jsem DPF z Polska a nevydržel ani 70 tisíc ... třeba ...nebo něco v tom smyslu.

Odkaz ke komentáři

tady je třeba zkušenost s dpf od jmj a toho se bojím že člověk za to zaplatí a ve finale se stím muže nechat tak akorát vyfotit

Ahoj chlapi, už sem nechodím, A4ku jsem už dávno prodal, tak sem hodím jen zkušenost s tim krámem JMJ.

 

V primavyfukach.cz v Uhřínevsi se dušovali, že tam jezdí spousty Fordů ,Peugeotů atd a že jsou všichni spokojení. Říkám jim - jsou na to reklamace, nebo ne? Mam malý mimino a potřebuju spolehlivý auto,ne aby mi to každejch pár km padalo do nouzáku.Nebojte, bez problémů. Řikám ok a co když přesto bude problém? No tak to pošlem do Polska na reklamaci..(údajně vydrží tenhle JMJ sráč 100tkm. Výsledek? Filtr za 12k, montáž a opětovná úprava softu za 8k (když sem auto koupil, filtr byl v prdeli, tak sem ho nechal vyhodit).

Dojel sem autem domu (cca 25km) a auto psalo, že filtr potřebuje regenerovat ) dojel sem do servisu ke kámošům, s tím, že to asi jen nevyrezetovali. Proběhlo všechno, ujel sem 30km a opět. NASRAT! Druhej den sem volal do promavyfuku a prej že to je možný, že to pošlou do polska na reklamaci - takže celá ta čtyřkruhová paráda šla do bazaru a už sem o tom nikdy neslyšel.

 

Snad vám tady ta zkušenost pomůže - třeba jsem měl smůlu,ale spíš je to normální dle mýho a dle konverzace s těma lidma z primavyfuku/extravyfuku (asi 18 letá holka a tak 25letý maník - technik). Vypadali, že to mají celou dobu pěkně na salámu a prostě neřeší. Borec mi nabídnul to i namontovat,ale prej si to musim jet softwarově pošéfovat jinam, to že neumí. Tyve..danajská výměna No nic, snad to někomu ještě pomůže. Za mě je to i zadarmo drahý.

jo přesně tak zajímá mě naky profi čištění firmou kde prostě to udělají kloudně doma na to člověk nemá věci a chci aby mi na autě pak nakou dobu sloužil a ne abych skoncil v nouzaku kazdou chvíli nebo porad regeneroval

Odkaz ke komentáři

njn, já bych raději tady někoho z fóra, tyhle příspěvky samozřejmě na netu najdeš, ale zná toho člověka někdo osobně ? Když to tady napíše Cosby, nebo Motorpower, nebo prostě někdo kdo dělá auta, tak to beru jako relevantní info. Prostě se mi nechce věřit, že ty DPF od JMJ jsou na trhu a jsou to krámy ... které nefungují, to by to neprodávali.


našel jsem snad relevantní test tady http://www.dpf-tech.cz/filtry-pevnych-castic/filtry-pevnych-castic-jmj bez DPF kouřivost 0.87 s filtrem JMJ 0.34. S originálním filtrem je kouřivost 0, což můžu povtrdit, protože jsem byl na podzim na STK a opravdu 0.

Otázka je jestli projdeš na emisích s tou kouřivostí 0.34, jestli je to v toleranci, tak bych ho tam klidně namontoval ...nejsem eko šílenec a pokud to vyhoví, tak je mi to jedno.

Odkaz ke komentáři

no právě je hofo firem co čistí dpf ale nikde není žadna recenze že to opravdu funguje každej napíše že dá zaruku ale pak řeknou neodborná montáž nebo tak něco a zaruka je pryč ja sem čekal že někdo takovej už tady je co dpf někde nechal čistit a podělí se o zkušenost

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

jj ale to advanpure je bez jakyhokoliv řezaní filtru a nemusí se oddělavat aní snímače což taky býva často problem je oddělat rád bych kdyby někdo tímto čištěním prošel o podělil se o svou zkušenost podle mě náky domací čištění nemá smysl když se podívate jak ta keramika vubec vypada tak snad muže byt hned jasný že náky vyplachovaní nemuže vyčistit kanalky ode dna

Odkaz ke komentáři

Jistě že čištění nefunguje, je to totální hovadina. DPF filtr funguje dokud se samo dokáže vyčistit, když už to nedokáže tak jeho vyčištění nepomůže, protože se okamžitě zanese znova. A proč už se nečistí ? Protože už odešel oxidační katalyzátor, který zapaluje bordel v DPF filtru. Bez téhle vychytávky už je prostě DPF nefunkční.

Výrobci vozů co mají své zákazníky rádi a nejsou prosté ovce, dělají oxidant dělitelný od samotného filtru a nechá se vyměnit aniž by se filtr vyhazoval. To bohužel není případ koncernu.

Odkaz ke komentáři

Co je na tom nelogického ? Nefunguje katalyzátor, nefunguje čištění, DPF se ucpe. Easy, jednoduché, prosté. Si to dej na čištění když si myslíš že to pomůže. Já ti popisuji realitu ber nebo nech být. DPF u škodovky se nikdy neucpe pokud funguje katalyzátor a pokud se ucpe i přes fungují katalyzátor, stačí dohledat proč motor špatně pálí a vynutit regeneraci, vyčistí se. Taková je prostě realita.... Číštění je zbožné přání, ale fungovat nebude. Pokud se DPF ucpe je to buď kvůli špatnému spalování nebo nefunkčnímu katalyzátor, je to velmi prosté. Čištění je v obou případech zbytečné. Lidem co čištění pomohlo na delší dobu, obvykle při čištění DPF opravovali ještě něco dalšího aby se to DPF zase nezaneslo, fakt je že kdyby se to něco opravilo, tak by se to DPF vyčistilo i bez čištění.

Odkaz ke komentáři

nechapu teda proč řídící jednotka dpf počítá teda zanesení? takže když auto dosáhne 70g zaplnění skočí do nouzáku a je po jeho životnosti?mě auto funguje víš a chapu funkci oxádačního katalyzátoru jen nechapu to že dpf spálí saze,pozom vznikne nespálitelny popílek který zanaší keramiku ne oxidační katalyzátor a jednotka vypočítává stupen zaplnění takže když vše funguje vydrží tam celou životnost auta?Když jednotka vyhodnotí že filtr je plný a oxidační katalyzátor funguje tak stejně čištění nepomu

jak je to teda s tím zaplněním dpf v řídící jednotce? to se po dosažení 70g vynuluje když vše funguje a jede se dál nebo jak to je?

Odkaz ke komentáři

Pár obecných info k DPF v části II.

60 Motor 2,0 TDI 103 kW DPF s aditivem.pdf

 

a ještě další info k DPF v souborech níže, vždy schováno někde v části přílohy, info ne vždy platí i pro 1.6 ale berte to jako obecný info k DPF...

 

Jinak požadavek při rozvícení kontrolky na regenerací jízdou za podmínek formulovaných u toho 2.0 103kW jen jako "alespoň na 60 km/h po dobu 5 - 10 min" se domnívám je holá blbost, nevím jak je v manuálech popsáno, ale důležitější budou otáčky motoru, ono se 60 dá jezdit taky na 5/6 a to se asi moc neregeneruje...

62 Roomster I.pdf

67 Motor 2,0 TDI CR 125 kW.pdf

100 Motory 1.6 TDI a 2.0 TDI EA288.pdf

Odkaz ke komentáři

to je hezky to ja ale vím mě zajíma co auto udělá až dosahne zaplnění 70g v řídící jednotce? Je blbost aby byl nefunkční oxicat.teda pokud do te doby budou regenerace probíhat normálně tak k čemu je teda to zaplnění dpf? Ví to teda někdo co to teda počíta a proč při dosažení teto hranice má udajne auto skončit v nouzáku?

Chápete mě ja se bavím o tom až se kontrolka dpf rozsvítí po dosažení jeho max.zaplnění a né že mi auto neregeneruje a jak fungují regenerace taky vím

Odkaz ke komentáři

Asi takto ...

Během provozu motoru je vždy spalováno i nepatrné množství motorového oleje.
Část spáleného motorového oleje se tak hromadí ve filtru pevných částic v podobě
popílku. Tento popílek ze spáleného motorového oleje však nelze odbourat ani
aktivní regenerací.
Pro zaručení správné funkce filtru pevných částic, je nutné v rámci servisní prohlídky
kontrolovat v bloku naměřených hodnot mezní hodnotu množství popílku ze
spáleného motorového oleje.
Při překročení této mezní hodnoty je nutné filtr pevných částic vyměnit.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...