Přejít na obsah

O3 Scout 2.0TDI DSG 135kW a výmena motora pri 63.000km !!!


Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých čitateľov a priaznivcov O3 ,

 

chcem sa podeliť s vami s novými zážitkami s novou O3 Scout. Začnem tým, že som bol šťastným majiteľom O2 1.9 TDI PD, ktorá má momentálne 230.000km a jazdí bez problémov. Nedám na to auto dopustiť, nakoľko ma ponosila po cestách Európy. Po dobrých skúsenostiach a spokojnosti s O2, som sa rozhodol, že kúpim nového Scouta a ostanem verný značke, nakoľko sa mi toto auto páčilo a po prezretí viacerých testov a osobnom odskúšaní som sa rozhodol pre túto voľbu.

Po tom ako som auto zakúpil som sa na internete dočítal, že jeden pán, už neviem ako sa volal, sa na tomto fóre zmieňoval o problémoch s motorom, tiež podobnými ako som pri 53.000 km zachytil ja. Neviem už presne citovať ten príspevok, nepodarilo sa mi ho tu opätovne nájsť, ale ukončené to bolo tým, že mu v servise povedali, že motor je na výmenu. Takže aby som tu nechodil okolo horúcej kaše, tak pri zmienených 53.000 km som od motora započul také nezvyčajné cvakanie. Každý si to cvakanie, alebo lepšie povedané cinkanie môže vybaviť ináč, ale správny motorista to určite rozozná, len to treba počúvať zo spolujazdcovej strany auta, najlepšie od kolesa, alebo postavený oproti nejakej stene, kde sa zvuk dobre odráža. Mne každý tvrdil, že sa mi to zdá, že to nové diesle tak, že je to dvojliter a tak... no pri výmene olejov sme zistili, že hlavná kladka je od oleja, v prílohe sú fotky. Po naštartovaní motora sme pekne výrazne už počuli aj to spomínané cinkanie, nakoľko sme boli pod autom a tiež bol demontovaný spodný kryt motora. Po jednom nepríjemnom zistení, som našiel ďalšie, nakoľko som našiel fľaky aj na hornej časti motora, kde sú ventily. Prekvapený som bol aj to, že táto časť je z plastu (šporia už naozaj všade, kde sa len dá! ) Možno niektorý z vás si povedia, že som tomu motoru musel naložiť riadne kapky, no nie je to tak. Som motorista o svoje auto sa starám vzorne, vyrastal som v dielni, používam vždy len originálne diely a motor naozaj šetrím a apropo veď nejedná sa o najlacnejšie auto, teda aspoň pre mňa nie. Po týchto zisteniach som s autom neváhal ísť do servisu. Najprv mi povedali, že to musia pozrieť, motor vyčistiť, pojazdiť a tak identifikovať, čo to môže byť. Po chvíľke mojej trpezlivosti a zmienení sa o tom, že som čítal na internete, že už sa nejaké autá našli s týmto problémom, mi prezradili, že áno je to pravda a zavolali mechanika. Po príchode mechanika a následnej jeho obhliadke mi mechanik povedal informáciu, ktorá by asi nepotešila nikoho z vás... da sa povedať, že na základe obhliadky motora a počutia cinkania hneď identifikoval príčinu a to kľukový hriadeľ: Vravím si, že to asi nie, však je to 2 ročné auto a má len 63:000 km ! Povedal, že tu posledne mali už tri O3 s týmto problémom... pýtam sa a ako ste to riešili? ... no výmenou motora, je to výrobná chyba... nevedel som čo povedať... pýtam sa ďalej... ako prvé samozrejme vás napadne, či to garantuje Škodovka... odpoveď bola nie, Škodovka túto vadu negarantuje... všetko rozpisovať okolo toho nebudem, každý si skúste predstaviť, ako by ste reagovali... ostalo to tak, že auto som tam nechal, nakoľko potrebovali demontovať olejovú vaňu a určiť na 100% či je to ono... o deň neskôr mi zavolali a potvrdili, áno jedná sa o daný problém a motor musí byť vymenený. Nakoľko nežijem na SK a ani CZ, moje auto podlieha ešte inej garancie, ktorá mi našťastie túto opravu, resp. výmenu uhradí a ja budem musieť zaplatiť ,,len,, 10% z celkovej čiastky.

Celkové hodnotenie a moje dojmy z O3?! Popísalo sa tu toho mnoho, niekomu auto sadlo, niekomu nie, niekto nešetrí len kritikou, iný zase chválou. Za mňa napíšem len toľko, že nakoľko ma sklamal tento motor, dizajnovo z vonku mi sadla, ale musím napísať aj to, že na prvý pohľad po sadnutí do auta je vidno, ako veľmi sa začína šetriť na kvalite materiálov a autá si začínajú získavať zákazníkov len na prvotný pohľad a nejaké tie športové krivky, dizajnérske vychytávky a pod. Čo sa týka jazdy, nemôžem je vytknúť nič. Jazdím s ňou aj 1000 km diaľky a mne čo sa týka pohodlia naozaj sadla. S mojou postavou sa v sedačkách cítim komfortne, jedná sa o sedačky s Alcantarou. Áno, občasný vŕzgajúci podvozok a podpichovačky od kamarátov, že čo to mám za fúrik ma tiež neobišli... ale na to si časom človek zvykne a potom to prestane aj vnímať... vŕzganie, resp. rezonovanie z vnútra prístrojovky? , áno to je ďalšia vec, ktorú som v starej O2 nepoznal a ktorá mi vždy navodí husiu kožu na rukách... čo sa týka Infotainmentu, navigácie a podobných srandičiek som úplne spokojný a nemôžem im vytknúť nič... natáčacie bi-xenóny z môjho pohľadu tiež bez výčitiek a fungovanie 4x4 a nového Haldexu 5 tiež bez vytknutia. Akurát spolupráca DSG s motorom... na môj vkus je motor niekedy dosť v nízkych otáčkach, kedy by som už dávno podradil nižší prevodový stupeň... následne príde do auta nepríjemne dunivý zvuk... ale zase je to asi daň za automat, no nedá sa to nevytknúť.
Takže vážený a milý, čo vlastníte O3 s motrom 2.0 TDI, buďte ostražitejší s týmito motormi. Netvrdím, že tú chybu má práve vaša O3, ale určite nie som sám, čo mi vlastne potvrdili aj v servise. V prílohe posielam fotky, komentáre sú v nemčine, nakoľko sú to fotky, ktoré som posielal na reklamáciu a originály mi neostali. Ďalšie tri foto sú priamo zo servisu. Ak sa mi podarí získať detailné foto z vnútorného poškodenia motora, určite ich sem doplním. Chcel som pridať aj nahrávku zvuku, ale nepodarilo sa mi to sem pripnúť.

 

Veľa šťastných kilometrov prajem a nech vás dané problémy z ďaleka obchádzajú :)

post-54564-0-19405500-1488147643_thumb.jpg

post-54564-0-77178100-1488147656_thumb.jpg

post-54564-0-52545400-1488147671_thumb.jpg

post-54564-0-31231300-1488147685_thumb.jpg

post-54564-0-96944300-1488147698_thumb.jpg

post-54564-0-63507800-1488147711_thumb.jpg

post-54564-0-45287400-1488149154_thumb.jpg

post-54564-0-86804700-1488149164_thumb.jpg

post-54564-0-33880700-1488149176_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Nevím, jaká probíhala komunikace se ŠA, ale pokud je auto 2 roky staré, dejme tomu těsně po záruce s malým nájezdem, servisované pouze u Škoda, tak bych si to nenechal líbit. Vždyť u 1,8TSI a jiných motory měnili i po třeba 4 letech ... .

Ten motor byl měněný v servisu Škoda?

Honza

Odkaz ke komentáři

Ono asi tak záleží na typu motoru. Třeba u OII byl u 2.0 tdi asi tři nebo typy motorů dávaných téměř souběžně. Každý měl nějaké to + a nějáké - . Tvrdilo se, že u jednoho praskají hlavy, u druhého ojnice a u třetího kdoví co. Já osobně mám BMM u kterého údajně měli praskat hlavy a mám najeto bez pár kilometrů 300 000km a bez problémů. Mám ho sice až posledních cca 120 000km ale v servisní historii jsem našel puoze výměnu těsnění.

Odkaz ke komentáři

Nevím, jaká probíhala komunikace se ŠA, ale pokud je auto 2 roky staré, dejme tomu těsně po záruce s malým nájezdem, servisované pouze u Škoda, tak bych si to nenechal líbit. Vždyť u 1,8TSI a jiných motory měnili i po třeba 4 letech ... .

Ten motor byl měněný v servisu Škoda?

Honza

 

Áno je menený v originálnom servise Škoda

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...