Fil_93 Odesláno Duben 11, 2017 Sdílet Odesláno Duben 11, 2017 Zdravím lidi, mám jedničku AQY rv 2000 nalitane 230 (na tachaci) Před 20 tisíci km jsem si tam nechal přidat LPG.. Plynar mi řekl při montáži že je třeba udělat hlavu. Já na to samozřejmě zapomněl a teď mi to dost blbne. Furt svítí check ale to skoro všem, ovšem při přepnutí z benzínu na plyn mi už dělá skoro pořád že začne check blikat a auto cukat a smrdet plyn. Problém je v tom že mechanik mi řekl že hlava není špatná ale že motor celkové na tom už není moc dobře. Jsem laik takže tomu moc nerozumím ale napadlo mě jestli by se neplatilo radši udělat celkový repas motoru. Pokud měl někdo podobný nebo stejný problém tak prosím dejte info. Nejlépe někdo kdo měl stejný problém a vyřešil.. ;-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Duben 11, 2017 Sdílet Odesláno Duben 11, 2017 Proč zakládáš nové téma?! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Fil_93 Odesláno Duben 11, 2017 Autor Sdílet Odesláno Duben 11, 2017 Protože potrebuju pomoct a abych našel někoho kdo to už řešil.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Listopad 10, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 10, 2020 Zdravím pánové, ať nezakládám nové téma, tak to napíšu sem. Mám problém se zvýšením spotřeby... Od začátku: Na svém dvoultru jsem měl nepravidelné otáčky na volnoběh a někdy to šlo špatně do otáček, po postříkání startovacím sprejem jsem zjistil, že mi to přisává falešný vzduch u sání mezi vrchním a spodním dílem sání. Pustil jsem se tedy do výměny těsnění. Vyměnil jsem a raději všechny tj. těsnění u váhy vzduchu (kulaté gumové), těsnění u škrtící klapky, těsnění mezi horním a spodním dílem sání a pak těsnění pod spodním dílem sání a hlavou motoru. Zde se mi stala nemilá věc, když jsem utahoval zpět šrouby u spodního sání (ty spodní šrouby, kde je třeba mít nadvakrát zlomenou ruku, aby se k tomu člověk dostal 🙂 tak při dotahování momentovým klíčem se mi sjela hlava šroubu (asi stářím) a šroub nešel ani utáhnout na požadovaný moment a ani povolit, tak jsem to nechal tak... Nicméně po kompletním sestrojení jsem toto místo postříkal opět sprejem a bylo to beze změny, tak si říkám, že je to asi utažené dostatečně... Po sestrojení jsem nastavil klapu, nastartoval auto projel a vyhodilo mi to chybu váhy vzduchu. Na vagu jsem vymazal a už se od té doby tato chyba neukázala. Je třeba zmínit, že po výměně výše zmíněných těsnění a vzduchového filtru, ten jsem zapomněl zmínit 😉 auto "táhne" daleko lépe než předtím, je to opravdu změna. Jen co mě trápí, tak je zvýšená spotřeba paliva. Na palubním pc mám dlouhodobou spotřebu 6,8l (na tuto spotřebu najeto cca2500 km) nyní od výměny těsnění najeto cca 1600 km pc vynulováno a dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje 10,3l. Reálně jsem nabral do plna a po ujetí a dobrání mě to vychází na nějakých 9,5l... Teď má otázka, mohlo se něco stát, že se mi tak rapidně zvedla spotřeba? Mohla odejít např. váha vzduchu? Nebo může mít na to vliv třeba nedotažený šroub u toho spodního těsnění? Díky za případnou oodpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Listopad 13, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 13, 2020 @josefino Na palubní počítač moc nehleď - zkreslují ho adaptační hodnoty. Jakou jsi měl reálnou (měřeno od plné do plné nejlépe u stejné benzínky) spotřebu před přetěsněním sání? 9,5l/100km mi přijde tak akorát. Mám to podobně. Přisáváním vzduchu ti rozhodilo adaptační hodnoty. Teď po opravě se asi dostaly do normálu. Kolik ti to ukazuje? (na VAGu skupina 32) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Listopad 14, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 14, 2020 @Eidam Jak jsem psal nahoře. Teď mi to ukazuje dlouhodobou nějakých 10,3 (po dnešku 10,5) a reálně po výpočtu to vychází na cca 9,5l... Zdá se mi to hodně auto mám už dlouho a kdysi jsem s tím jezdil normálně dálky za necelých sedm litrů a kombinovanou kolem 8l 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 14, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 14, 2020 Zkus odpojit baterku, ať se vše vyresetuje a uvidíš... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Listopad 14, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 14, 2020 @josefino Spotřeby jsi psal podle PP. Těch dřívějších cca 7 litrů bylo taky podle PP nebo reál od plné do plné? Než bys mazal / resetoval jednotku (jak radí Konny), podíval bych se být tebou na závady a adaptace (pokud máš možnost). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Listopad 15, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 15, 2020 Dříve mě to také vycházelo podle výpočtů menší spotřeba než dnes. PP sleduju, ale vím, že nebude ukazovat přesně. Příští týden zkusím odpojit baterku, ať s vše "vynuluje". po napíchnutí vagu nepíše žádné chyby. Zkusím ještě skupinu 32, mimochodem, co by měla ukazovat? Z hlavy nevím a v DP se mi listovat ted nechce. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Listopad 15, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 15, 2020 Podle výpočtů je to průkazné (pokud je to stále stejná benzínka a stejný dodavatel plynu). Zkontroluj skupinu 32 a dej vědět. Mělo by se to pohybovat do +-5 % (ideál co nejblíže kolem 0). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Prosinec 2, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2020 Dobrý den, tak jsem vyzkoušel dpojit přes noc baterku + projel jsem skupinu 32 ve vagu a zatím beze změny. Ve skupině 32 byly obě hodnoty na nule. Měl jsem iůjčenou druhou váhu vzduchu, ale to bylo také beze změny Ještě jsem se chtěl zeptat, nevím, jestli to není blbost, ale zpozoroval jsem, že když nastartuju auto, tak je spotřeba na místě v l/h klidně i 1,5-2,6l, po ujetí několika km a zahřátí auta (rafika je na 90°), když zastavím, tak je spotřeba stále na 1,3-1,4l. Včera jsem např. ujel cca 50km, takže auto je zahřáté naplno, ale spotřeba "skákala" z 1,2 na 1,3-1,4 l/h. Nemůže být chyba někde v tomto, vím, že předtím mi toto nedělalo, spotřeba po zahřátí klesla na 0,9-1,0 a v zimě to bylo vždy 1,0-1,2 max... tak jestli to neovlivňuje tady toto spotřebu, jen nevím po čem přesně jít... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Prosinec 3, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2020 @josefino Nejdřív jsi odpojil baterku a až poté, po připojení jsi kontroloval skupinu 32? Jestli ano, jsou nuly jasné - odpojením baterky jsi smazal adaptační hodnoty. Kontroloval jsi lambdu? Logovat příslušné hodnoty v diagnostice při různých zatíženích, nebo ji napíchnout na osciloskop. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Prosinec 3, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2020 jéé špatně jsem to napsal. Njeprve to bylo na vagu a o několik dní později jsem měl baterku vytaženou a byla na nabíječce. Mohu se zeptat, kolik to Vám, ostatním, "žere" na aktuální spotřebě po nastartování (plus minus par minut po nastartování)? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Prosinec 9, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 9, 2020 tak mám další poznatek. Jak je nebo jak má být nastaveno to, kjdyž jedu např. z kopce se zařazeným stupněm, tak ukazuje aktuální spotřebu nula. Jezdím stejné trasy a vždy, když jsem jel z domu z kopce, tak jsem zařadil čtyřku a ukazovalo to na aktuálce nulu a teď i když mám trojku, čytřku nebo pětku zařazenou, tak to nulu neukáže, ukazuje okolo 2,8 l (při 2000 otáčkách), což si myslím, že by mělo ukazovat aktuálku nulu... Čím to může být? díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 9, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 9, 2020 To by jsi mohl mit cidlo spojky KO, takze si RJ mysli, jako ze mas porad vyslapnutou spojku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Prosinec 10, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 10, 2020 @josefino jí mám před facelift, mě se to ve volnoběhu nepřepíná na l/h, ale zůstává mi tam stále l/100km. Nicméně při brzdění motorem při otáčkách cca 1500 a výš to ukazuje aktuální spotřebu 0. @Konny Po facelift má čidlo spojky? Pokud ano, mohlo by to josefinovi opravdu dělat problém. Taky bych zkontrolovat teplotu motoru ve VAGu (nejen budík). Ale to nevidím jako souvislost, že se neukazuje 0 při brzdění motorem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 10, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 10, 2020 Ano, predface i face ma cidlo spojky 👍 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Eidam Odesláno Prosinec 16, 2020 Sdílet Odesláno Prosinec 16, 2020 @Konny Ajo, máš pravdu, když jsem se tam dole kdysi hrabal, bylo tam. Vůbec mi to nedošlo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Květen 4, 2021 Sdílet Odesláno Květen 4, 2021 Zdravím ve spolek, vracím se po delší době ke svému problému, který jsem řešil výše a to vyšší spotřeba, jak aktuální (1,4-1,6l) při stojícím zahřátem autě, tak vyšší celková spotřeba. Čidlo spojky, jak jste mi radili bylo v servisu vyměněné. U kámoše na vagu prozkoušena lambda → všechny hodnoty byly v normě, při testu (zvýšených otáčkách cca 2200) byl test lambdy taky ok. Readiness kód → vše zelené, vše se zdařilo (systém sekundárního vzduchu, vytápění lambdy, katalyzator atd...) tak teď už vůbec netuším, čím by to mohlo být? Mám preventivně vyměnit lambdu? Ale to se mi zas nechce, když byly hodnoty v normě... Co by to mohlo jiného dělat? Váha vzduchu? Díky za případnou odpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
NameNotFound74 Odesláno Květen 4, 2021 Sdílet Odesláno Květen 4, 2021 A jsi si jistý, že je spotřeba fakt větší nebo jen ukazuje palubák větší spotřebu? Zkoušel si spotřebu počítat? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Květen 5, 2021 Sdílet Odesláno Květen 5, 2021 spotřeba dle výpočtu vychází na 9,6 l, palubák ukazuje dlouhodobou 10,3l. Jezdím stále stejné trasy do práce, kde jsem jezdíval i za 7,2l dle palubáku 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Květen 7, 2021 Sdílet Odesláno Květen 7, 2021 Koukni za studena na teplotu vody pro řj přes diag 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Červen 1, 2021 Sdílet Odesláno Červen 1, 2021 myslíš čidlo teploty zkontrolovat přes vag? To už mám zasebou, čidlo jsem i preventivně vyměnil a nic 0 Citovat Odkaz ke komentáři
josefino Odesláno Červenec 29, 2021 Sdílet Odesláno Červenec 29, 2021 Tak se hlásím po nějaké době se svým problémem zvýšené spotřeby. Vyměněna lambda sonda před katem, váha vzduchu, čidlo teploty a naposledy i celý katalyzátor a bohužel, ale spotřeba stále vysoká - také i aktuální spotřeba vysoká někdy to skáče i 1,6-1,8 což je dvojnásobek než by měl být, což není normální... Už nevím, co by to mohlo dělat.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.