Přejít na obsah

2.0 AQY LPG problémy


Doporučené příspěvky

Zdravím lidi,

mám jedničku AQY rv 2000 nalitane 230 (na tachaci) Před 20 tisíci km jsem si tam nechal přidat LPG.. Plynar mi řekl při montáži že je třeba udělat hlavu. Já na to samozřejmě zapomněl a teď mi to dost blbne. Furt svítí check ale to skoro všem, ovšem při přepnutí z benzínu na plyn mi už dělá skoro pořád že začne check blikat a auto cukat a smrdet plyn. Problém je v tom že mechanik mi řekl že hlava není špatná ale že motor celkové na tom už není moc dobře. Jsem laik takže tomu moc nerozumím ale napadlo mě jestli by se neplatilo radši udělat celkový repas motoru. Pokud měl někdo podobný nebo stejný problém tak prosím dejte info. Nejlépe někdo kdo měl stejný problém a vyřešil.. ;-)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Zdravím pánové, ať nezakládám nové téma, tak to napíšu sem. 

Mám problém se zvýšením spotřeby... Od začátku:

 

Na svém dvoultru jsem měl nepravidelné otáčky na volnoběh a někdy to šlo špatně do otáček, po postříkání startovacím sprejem jsem zjistil, že mi to přisává falešný vzduch u sání mezi vrchním a spodním dílem sání.

Pustil jsem se tedy do výměny těsnění. Vyměnil jsem a raději všechny tj. těsnění u váhy vzduchu (kulaté gumové), těsnění u škrtící klapky, těsnění mezi horním a spodním dílem sání a pak těsnění pod spodním dílem sání a hlavou motoru. Zde se mi stala nemilá věc, když jsem utahoval zpět šrouby u spodního sání (ty spodní šrouby, kde je třeba mít nadvakrát zlomenou ruku, aby se k tomu člověk dostal 🙂 tak při dotahování momentovým klíčem se mi sjela hlava šroubu (asi stářím) a šroub nešel ani utáhnout na požadovaný moment a ani povolit, tak jsem to nechal tak... Nicméně po kompletním sestrojení jsem toto místo postříkal opět sprejem a bylo to beze změny, tak si říkám, že je to asi utažené dostatečně... 

Po sestrojení jsem nastavil klapu, nastartoval auto projel a vyhodilo mi to chybu váhy vzduchu. Na vagu jsem vymazal a už se od té doby tato chyba neukázala.  Je třeba zmínit, že po výměně výše zmíněných těsnění a vzduchového filtru, ten jsem zapomněl zmínit 😉 auto "táhne" daleko lépe než předtím, je to opravdu změna. Jen co mě trápí, tak je zvýšená spotřeba paliva. Na palubním pc mám dlouhodobou spotřebu 6,8l (na tuto spotřebu najeto cca2500 km) nyní od výměny těsnění najeto cca 1600 km pc vynulováno a dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje 10,3l. Reálně jsem nabral do plna a po ujetí a dobrání mě to vychází na nějakých 9,5l... 

Teď má otázka, mohlo se něco stát, že se mi tak rapidně zvedla spotřeba? Mohla odejít např. váha vzduchu? Nebo může mít na to vliv třeba nedotažený šroub u toho spodního těsnění? 

 

Díky za případnou oodpověď

Odkaz ke komentáři

@josefino Na palubní počítač moc nehleď - zkreslují ho adaptační hodnoty. Jakou jsi měl reálnou (měřeno od plné do plné nejlépe u stejné benzínky) spotřebu před přetěsněním sání? 9,5l/100km mi přijde tak akorát. Mám to podobně. 

Přisáváním vzduchu ti rozhodilo adaptační hodnoty. Teď po opravě se asi dostaly do normálu. Kolik ti to ukazuje? (na VAGu skupina 32)

Odkaz ke komentáři

Dříve mě to také vycházelo podle výpočtů menší spotřeba než dnes. PP sleduju, ale vím, že nebude ukazovat přesně. Příští týden zkusím odpojit baterku, ať s vše "vynuluje". 

po napíchnutí vagu nepíše žádné chyby. Zkusím ještě skupinu 32, mimochodem, co by měla ukazovat? Z hlavy nevím a v DP se mi listovat ted nechce.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dobrý den, 

tak jsem vyzkoušel dpojit přes noc baterku + projel jsem skupinu 32 ve vagu a zatím beze změny. Ve skupině 32 byly obě hodnoty na nule. Měl jsem iůjčenou druhou váhu vzduchu, ale to bylo také beze změny

Ještě jsem se chtěl zeptat, nevím, jestli to není blbost, ale zpozoroval jsem, že když nastartuju auto, tak je spotřeba na místě v l/h klidně i 1,5-2,6l, po ujetí několika km a zahřátí auta (rafika je na 90°), když zastavím, tak je spotřeba stále na 1,3-1,4l. Včera jsem např. ujel cca 50km, takže auto je zahřáté naplno, ale spotřeba "skákala" z 1,2 na 1,3-1,4 l/h. 

Nemůže být chyba někde v tomto, vím, že předtím mi toto nedělalo, spotřeba po zahřátí klesla na 0,9-1,0 a v zimě to bylo vždy 1,0-1,2 max... tak jestli to neovlivňuje tady toto spotřebu, jen nevím po čem přesně jít...

 

 

Odkaz ke komentáři

@josefino Nejdřív jsi odpojil baterku a až poté, po připojení jsi kontroloval skupinu 32? Jestli ano, jsou nuly jasné - odpojením baterky jsi smazal adaptační hodnoty.

Kontroloval jsi lambdu? Logovat příslušné hodnoty v diagnostice při různých zatíženích, nebo ji napíchnout na osciloskop.

 

Odkaz ke komentáři

tak mám další poznatek. Jak je nebo jak má být nastaveno to, kjdyž jedu např. z kopce se zařazeným stupněm, tak ukazuje aktuální spotřebu nula. Jezdím stejné trasy a vždy, když jsem jel z domu z kopce, tak jsem zařadil čtyřku a ukazovalo to na aktuálce nulu a teď i když mám trojku, čytřku nebo pětku zařazenou, tak to nulu neukáže, ukazuje okolo 2,8 l (při 2000 otáčkách), což si myslím, že by mělo ukazovat aktuálku nulu...

Čím to může být? 

díky

Odkaz ke komentáři

@josefino jí mám před facelift, mě se to ve volnoběhu nepřepíná na l/h, ale zůstává mi tam stále l/100km. Nicméně při brzdění motorem při otáčkách cca 1500 a výš to ukazuje aktuální spotřebu 0.

@Konny Po facelift má čidlo spojky? Pokud ano, mohlo by to josefinovi opravdu dělat problém. Taky bych zkontrolovat teplotu motoru ve VAGu (nejen budík). Ale to nevidím jako souvislost, že se neukazuje 0 při brzdění motorem.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdravím ve spolek,

vracím se po delší době ke svému problému, který jsem řešil výše a to vyšší spotřeba, jak aktuální (1,4-1,6l) při stojícím zahřátem autě, tak vyšší celková spotřeba. 

Čidlo spojky, jak jste mi radili bylo v servisu vyměněné. U kámoše na vagu prozkoušena lambda → všechny hodnoty byly v normě, při testu (zvýšených otáčkách cca 2200) byl test lambdy taky ok. 

Readiness kód → vše zelené, vše se zdařilo (systém sekundárního vzduchu, vytápění lambdy, katalyzator atd...)

tak teď už vůbec netuším, čím by to mohlo být?

Mám preventivně vyměnit lambdu? Ale to se mi zas nechce, když byly hodnoty v normě... Co by to mohlo jiného dělat? Váha vzduchu? 

Díky za případnou odpověď

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

Tak se hlásím po nějaké době se svým problémem zvýšené spotřeby. Vyměněna lambda sonda před katem, váha vzduchu, čidlo teploty a naposledy i celý katalyzátor a bohužel, ale spotřeba stále vysoká - také i aktuální spotřeba vysoká někdy to skáče i 1,6-1,8 což je dvojnásobek než by měl být, což není normální... 

Už nevím, co by to mohlo dělat....

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...