Přejít na obsah

Jaké tlumiče pro O2 RS combi TDI


Kutil001

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, už několik dní intenzivně procházím internet a jsem z toho stále více mimo, potřebuji vybrat tlumiče na svou O2 RS TDI combi.

Příběh je takový, že jsem auto koupil z Německa snížené na pružinách HR -45/50mm, tady u nás to ale bylo nepoužitelné, koupil jsem tedy pružiny Eibach -20mm (u klasické O2 to dá asi -30mm). Pojezdil pár km a vytekli oba přední tlumiče, asi tou změnou výšky, ale tak trochu jsem to čekal, že se to stane, i když jsem doufal že ne ^_^ . Zjistil jsem že na autě aktuálně jsou přední tlumiče z Golfa GTD a zadek sachs - tedy nejspíš origo.

Na HR -50mm auto sedělo naprosto neskutečně, radost v každé zatáčce, ale na horších cestách utrpení, na těch Eibach pružinách mi to příjde takové rozevláté a v zatáčce mi příjde jako by se mě zadek snažil předběhnout (ale to může být těmi tlumiči)

 

Otázka je tedy co vybrat teď. Mám několik kandidátů, ale rád bych i nějaké doporučení kdo má s čím zkušenost. Rád bych něco lehce sportovního, ale zase aby mi to nevymlátilo zuby :D

 

- Kayaba Ultra SR - sportovně zaměřené tlumiče (dle recenzi zase dost tvrdé)

- Bilstein B6 - sportovně zaměřené tlumiče (recenze jsem nenašel, ale zase se dělala i sada mých pružin + B6)

- Kayba Excel G (více na komfort)

- Sach super touring - spíše komfort (i když někde se píše že jsou polosportovní a někde zase normál...)

- nebo nějaké Monroe?

 

 

Předem díky všem za jakoukoliv pomoc.

Odkaz ke komentáři

Na tvoji otázku je milion různých odpovědí, ale zkusím se posunout nějakým směrem. Na trhu podvozků a úprav se pohybuju 7 let tak snad pomůžu.

 

Pokud na autě byly pružiny -45/-50mm a sériové tlumiče tak to víceméně nefungovalo.. Byť se ti to zdálo tak to nefungovalo. Pružiny -40mm v kombinaci se sériovými tlumiči je na hraně své funkčnosti. Každé nižší snížení je už opravdu nefunkční. Často to ale poskytuje velkou iluzi. Děláme ta auta lidem a každý týden mohu projet jiný podvozek / auto a cítím to.. Sériový tlumič je nastaven na rozsah +5cm a prostě nemůže z fyzikálního hlediska fungovat. Ten set co jsi tam měl tak po nějaké době klesá. Měl jsi to teda určitě snížené o 6 možná 6,5cm... Sériový tlumič s rozsahem omezeným o 60 - 70 % nefunguje.. Funguje tak na 20%..

 

Koupil jsi pružiny eibach. Fajn ale teď k tomu musíš dát to k tomu patří. Pružina a tlumič je vzájemě propojený organizmus a pokud to spolu nefunguje jak je to vyrobené, tak jsi vyhodil peníze. -20mm je vpodstatě nulové snížení. To je snížení lehce opotřebených sériových pružin. To je taková Octa 2 po 120 000km... A co teda k tomu? Měl by k tomu být billstein a to B4 nebo B6.. ALE NĚMECKÝ - NÉ POSLKÝ.. Když tam dáš něco jiného, tak je výsledek otazník..Spousta lidí dá 6ku za eibachy a pak k tomu prdnou nevhodné tlumiče a celý komplet za 12 000 Kč má rapidně horší projev než JOM. Otazníkem je tvrdost.. Otazníkem je bezpečnost... Otazníkem je brzdnost auta.. Otazníkem je funkce... Celé to nemá TÜV a ve své podstatě je to nebezpečné a v extrému ohrožující..

 

Ta nejlepší cesta řešení je vhodný testovaný komplet pružiny a tlumiče třeba: https://vwshop.cz/69535-sportovni-podvozek-30-30mm-skoda-octavia-2-kombi-1z5-tlumic-50mm-ap-sportfahrwerke.html

 

A proč?

- Testuje se to jako celek a dostává to TÜV

- TÜV ti garantuje brzdnost, bezpečnost, funkčnost

- Tlumič a pružina fungují tak jak mají a vše je maximálně bezpečné a pohodlné při daném snížení.

Odkaz ke komentáři

Moc děkuji za vysvětlení, je vidět že se vyznáte, no nakonec jsem objednal tlumiče KONI STR.T což jsou sportovní tlumiče a prodávají se jednak v sadě s pružinami HR-35mm a je možné je dát i na sériové pružiny, tak si myslím, že to snad bude s Eibach pro-kit -30mm OK, jinak vědět jistě že tlumiče půjdou do srač... a že AP Sportfahrwerke je komplet za tak super cenu, tak bych nekupoval pružiny Eibach a koupil komplet co jste posílal v odkaze. No pokud se mi moje kombinace neosvědčí, tak to stejně tak dopadne.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...