Přejít na obsah

NÁVOD : Oprava zámku Octavia 2


pavel71

Doporučené příspěvky

po té co vyndáme nefunkční zámek ze dveří se ho pokusíme rozebrat
postup te stejný jak u zámku octávie 1
odjistit pružinu

20170718_110221.jpg 20170718_081235.jpg

povolit oba šroubky co drží k sobě elektrickou a mechanickou část zámku viz foto:

20170718_110113.jpg 20170718_110139.jpg

vycvaknem obě umělohmotná zajištění a vyndáme elektrickou část z té mechanické -zůstane to pouze propojené kabelem od mikrospínače co je na mechanické části zámku

20170718_110528.jpg 20170718_110542.jpg 20170718_105952.jpg

ted je třeba rozebrat tu elektrickou část zámku,povolíme všechny torxi co drží ten vrchní dekl

20170718_105944.jpg

dekl sundáme

20170718_080800.jpg

uvnitř je tištěný spoj,náká ta umělohmotná táhla a dva motorky

20170718_080810.jpg

ted je otázkou kterej z nich odešel, nebo jen zlobí
vyndáme nejprve ten větší ten ovládá zamykání a odmykání a pokusíme se ho rozebrat

20170718_081103.jpg

umělohmotné víko motorku je zajištěno kovovými zobáčky,ty odehneme a opatrně sundáme to vrchní víko

20170718_081103.jpg

uvnitř toho víka sou uhlíky -kouknem jestli nejsou sjetý či nák poškozený

20170718_080828.jpg

problém spočívá v zaneseném komutátoru samotného motorku,zanese se uhlíkovým prachem a nechodí jak má
vemem jemný smirek a komutátor očistíme a jehlou proškrábneme drážky komutátoru

20170718_080842.jpg

poté motorek složíme a odskoušíme za pomoci 12V zda točí jak má
pokud točí vyndáme ten druhej motorek,kterej slouží k blokování mechanismu zámku také ho rozeberem a opravíme stejným způsobem jako ten první motorek

20170718_081623.jpg

po té co máme odskoušené oba motorky je třeba celý zámek poskládat,postupujem v klidu a pečlivě aby vše sedlo jak má

20170718_105217.jpg 20170718_105236.jpg

po složení elektrické části zámku,zkompletujem do sebe mechanickou a elektrickou část zámku,zajistíme šroubky a nacvaknem jistící pružinu

20170718_110505.jpg

ted si vyskoušíme zda je zámek mechanicky funkční,zacvaknem západku a musí jít otevřít jak táhlem pro lanko venkovní kliky tak táhlem pro bovden vnitřní kliky
pokud chodí vyskoušíme si zámek i elektricky
v konektoru piny 1 a 2 - po připojení 12V zámek otevře nebo zavře záleží na polaritě napětí
pokud byste slyšeli jen cvaknutí a nic je třeba nejdřív zámek odblokovat
to má na práci ten druhý motorek je napojen na piny 2 a 7 a opět záleží na polaritě napětí 12V
zámek se sá též vyskoušet tak že ho bez montáže jen napojíme na konektor do dveří vozu a skusíme zda reaguje na zamknutí a odemknutí vozu -je třeba mít při tom zacvaklou západku zámku !!
pokud zámek chodí jak má máme hotovo a můžem ho namontovat zpět do auta

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj, mne by hlavne zajimalo, jak se uvedena zavada projevuje, protoze to popsano neni.

Me dva zamky nehlasi na maxidotu otevrene dvere (nekdy spise nahodne ano) a auto se samo do 20sec zamkne, coz budou asi mikrospinace, jelikoz zamky normalne cvakaji a oteviraji se, ale navod na jejich vymenu pro O II jsem nikde nenasel, nevite nekdo o navodu? Navod na OI znam, ale to bude jine.

Odkaz ke komentáři

Závada se projevovala tak že to zamklo a občas neodemklo pak to zas občas nechtělo zamknout a furt se to zhoršovalo až ten zámek přestal reagovat úplně

Dotyčnej si donesl zámek novej a mě tento zbyl no a když byla chvilka tak sem ho rozebral a koumal co na něm nechodí

A jelikož sem měl zkušenost se zámky z jedničkový octávie tušil sem zde stejnou zradu a šel rovnou po motorcích

Pokud ti nejde signalizace otevřených dveří je problém v mikrospínači na vrchu toho zámku bude ojetá ta vrchní část a měnit se to bude podle mě stejně jak u O1

Akorát to bude chtít kouknout jestli je to stejnej mikrospínač

Osobně sem ho na dvojce ještě neměnil tak nevim zda je stejný či ne

Odkaz ke komentáři
  • o 5 let později...

Dejte si pozor na levný neoriginální zámky. Levný neoriginální zámek se tváří, že funguje ale v zimně můžou plasty uvnitř promrznout a prasknou. Stalo se mi to. Úspora je i v tom, že některé části jsou v originálním zámku kovové, a v neoriginálním plastové. I to snižuje spolehlivost a životnost zámku. Navíc může úplně chybět izolace před vlhkostí a prachem.

Dejte si pozor i na zámek z vrakoviště, protože může trpět vadou ohledně motorku zamykání. Bud nebude mít sílu zamknout nebo odemknout.

Upraveno uživatelem Enemy5
Doplnění informací
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...