Přejít na obsah

Škoda Karoq 1.5 TSi EVO 7° DSG


Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých členov OctaviaClubu, dúfam že to nikomu nevadí, ak sa tu podelím so svojími skúsenosťami a pocitmi zo Škody Karoq s novým motorom 1.5 TSI EVO, s ktorým som mal tú česť spraviť nejaké tie kilometre. Nejaké čísla a číselné údaje sem dávať nebudem, to si každý prečíta v katalógu u predajcu :loool:

Exteriér

Exteriér sa najviac podobá práve na väčšieho Kodiaqa, avšak stretol som sa s názormi (môj je taký istý), kedy ľudia popisujú Karoq ako peknejší, lepšie tvarovaný a oku pohľadnejší. A ja osobne s tým súhlasím. Predok je decentný naproti Kodiaqu, ktorý má svetlá viac „šialené“. Zadná časť záleží od pohľadu – v určitej časti auto vyzerá ako kópia Hyundaiu a treba sa riadne zapozerať, aby sa človekovi začalo auto páčiť. Kodiaq sa pripisuje vlastne ako konkurencia Seat Arona, prípadne nový VW Golf. Subjektívne – Karoq je najkrajší. Seat je až moc exotický a T-Roc mi pripadá hľavne v zadnej časti ako nedokončený. Konkrétne moje auto bolo vybavené FULL LED prednými svetlometmi, ktoré nie sú natáčacie a ich svietivosť popíšem ako priemernú. Dokonca by som povedal že bixenón v Superbe 3 alebo O3 svieti lepšie. V určitých chvílách som mal pocit, ako keby ľavá časť cesty bola v tieni a mal som zasvinený ľavý svetlomet. Full LED v Octavii svieti lepšie, takisto T-Roc má svietivosť na inej úrovni. Poteší prítomnosť LED hmloviek, prípadne teda LED prisvecovania do zákrut – VW T-Roc má obyčajný halogén aj v najvyššej výbave. Trošku ma zarazilo, ako zle lícuje veko kufra s ostatkom karosérie – v dolnej časti je o cca 3 mm veko zasunuté za hranou karosérie a vyzerá to divno. Žeby stačilo dolícovať? Neviem. Ničmenej – grafika predných a zadných svetiel poteší a zaujme. Pocit z jazdy na zimných 18“ kolesách Pirelli Sotozero 215/50/18 bol relatívne komfortný, auto bolo príjemne mäkké a pri prejazde nerovností filtrovalo dobre. Avšak to naklánanie v zákrutách bolo výrazné, dalo by sa to však vyriešiť DCC podvozkom.

 

post-39107-0-91689800-1513640354_thumb.jpgpost-39107-0-95993200-1513640368_thumb.jpgpost-39107-0-87172300-1513640385_thumb.jpg

post-39107-0-72134300-1513640448_thumb.jpg

 

Interiér

Interiér je vlastne Kodiaq v menších rozmeroch. Stredový tunel a panel je vlastne menšia kópia Kodiaqa, všetko je tam, kde má byť a nemá cenu popisovať detaily, to už je známe z Octavie alebo Kodiaqa. Iba si dovolím popísať príplatkové športové sedadlá, ktoré sú perfektné, avšak len pre menšie postavy. Objemnejší ľudia budú mať problém s úzkym sedákom a s úzkym operadlom a bočné vedenie ich bude tlačiť do stehien a do chrbáta. Úložných priestorov je dosť, či už na palubnej doske (alias Octavia 2), alebo priestor vo dverách. Super je aj to, že pred radiacu páku položím 5,8“ telefón. U VW toto býva problém. Priestor vzadu je skorej pre menšie postavy alebo deti, keďže sám za seba (186 cm) si nemám šancu sadnúť a nohy musím mať bokom od sedadla vodiča – bavíme sa v prípade, že sú zadné sedadlá posunuté maximálne dozadu. Celkovo ako šofér som sa v aute cítil príjemne. Nepoteší vŕzganie interiéru u pravého A stĺpiku – a to auto malo cca 2200 km. Veľkosť kufra je podobná tomu v Fabii 3 a pre dvojčlennú „rodinu“ stačí – 1 kufor, notebook, foťák, taška s nákupom a máme plno. Super je ale roletka kufra, ktorá je „pricvaknutá“ k veku a tým pádom sa otvára zarovno elektrickým vekom 5. dverí. Otváranie kufra podkopávaním je návykové, ale než som stihol zamknúť auto, tak mi pes, ktorý behal po dvore, kufor otvoril 4x po sebe a dosť som na to chytal nervy. Kvalita cúvacej kamery je žalostná (so systémom Amundsen) a je podobná tomu, ktorá sa dávala do RNS510, RNS 310/315 rádií. Občas som mal problém rozoznať kde začína patník a kde končí cesta. V dnešnej dobe? Hrozné. Brutálne efektné je premietanie nápisu ŠKODA na cestu na predných dverách (ak by niekto chcel, mám číslo dielu) a takisto ambientné podsvietenie interiéru v rôznych farbách.

 

post-39107-0-63701400-1513640315_thumb.jpgpost-39107-0-77043700-1513640334_thumb.jpgpost-39107-0-86830500-1513640425_thumb.jpgpost-39107-0-42046100-1513640487_thumb.jpgpost-39107-0-63847400-1513640410_thumb.jpgpost-39107-0-91717100-1513640668_thumb.jpg

 

Motor

Dôvod prečo som si požičal Karoqa bol aj nový motor 1.5 TSi. Papierový výkon 110 kW a 250 nM vyzerá dobre, avšak pocitovo je motor lenivý. Ide síce pekne od cca 1400 ot. do 4500 ot., potom už stráca dych, ale pocitovo je krútiaci moment cítiť. Oproti 103 kW a 320 nM v súkromnej octavii je motor ooooveľa „slabší“ – neukameňujte ma prosím, ide len o subjektívny pocit. Konštrukčne ide o motor 1.4 TSi, má rozvodový remeň a common rail pracuje s tlakom 350 bar. O tom že pracuje na spalovaní podobného millerovmu cyklu a že má premenlivé časovanie ventilov písať nebudem, to si každý najde na internete.

Čo ma ale na tomto motore bola hlučnosť, rýchlosť zahrievania a spotreba. Prakticky pri bežnej jazde motor nie je počuť, pri plnom plyne sa začína ozývať až pri 3000 ot./min. a nemá vôbec zlý zvuk. Koľkokrát som na križovatke musel pozerať na otáčkomer, či vôbec motor ide alebo ho štart-stop vyplo. A keďže motor pri 130 km/h točí 2100 otáčok, tak ani na diaľnici motor počuť nie je. Hluk od zadnej nápravy a aerodynamický hluk ja ale veľký. A keď už som u sprevodovania – moje auto malo 7° DSG s mokrými spojkami a pri rozjazde (pohyb v meste, pričom auto radí neustále medzi 1 a 2), tak prevodovka trhala. Výrobca sa zatiaľ k vade nevyjadril, ale vraj sa jedná o sériový stav, uvidíme.

Rýchlosť zahrievania je absolútne famózna. Vraj je to vďaka tomu, že mechanicky poháňané čerpadlo od kľuky je riadené samostatnou RJ a prispôsobuje sa podmienkam. V praxi by to malo znamenať, že zakiaľ voda nie je zahriata, tak neprúdi od bloku a hlavy. V praxi to znamenalo, že pri vonkajšej teplote -1,5°C, kde auto stálo celý deň a noc vonku, som oškrabal sklá, naštartoval auto, okamžite prešiel cca 950 m, teplota bola 70°C a cca po 2000 m som mal ručičku na 90 °C a v aute príjemne teplúčko. A to je niečo neskutočné. Jednalo sa o ustálenú cestu predpisovo cez mesto, čiže žiadna naháňačka po diaľnici. Myslel som si že to je nejaký skrat, tak som to isté vyskúšal nasledujúci deň, kde som ale naštartoval a až potom išiel oškrabať sklá a než som očistil čelné a bočné sklá, tak teplota bola na 70°C – na volnobeh!!! Napríklad nové 1.0 TSi v VW Pólo nestihne ani pohnúť ručičkou než prídem do roboty (3 km mestom).

A spotreba? Viem, že hodnotiť spotrebu na aute typu „SUV“ ako je Karoq nemá moc zmysel a napríklad u Octavie bude určite iná, ale...! Auto má systém vypínania 2 válcov, ktoré sa vypínajú automaticky, bez môjho zásahu a pri rýchlosti do 113 km/h. Motor musí byť v otáčkach od 1400 do 4000 a využívať maximálne 100 nM výkonu. V praxi to pre mňa znamenalo, že pri okreskoch alebo akomkoľvek ubraní plynu som išiel prakticky 70% iba na 2 válce. Samotný prechod medzi 4->2->4 válce ani nespozorujem, akurát ak chcem napríklad za obcou pridať, tak vtedy je cítiť mierne trhnutie. A spotreba... pri prvej jazde – 45 km po dialnici 110 km/h, s adaptívnym tempomatom, 15 km motanie sa v zápchach v Bratislave a 45 km domov 130 km/h po dialnici, znovu s adaptivným tempomatom, som sa dostal na spotrebu 7,1 l/100 km. Po ceste tam, tzn. pri rýchlosti 110 km/h išiel motor v režime 2 válcov zhruba polovicu cesty, väčšionou za kamiónov alebo vo „veternom tuneli“ za iným autom. Pri 66 km jazde po okreskách, kedy som nebol žiadna brzda dopravy a občas išiel aj vysoko nad limit, som sa dostal na spotrebu 6,0 l a to som spotrebu nesledoval. To je podľa mňa výborný údaj. Túto cestu svietil na palubáku režim 2 valcov prakticky neustále. V mestách a obciach stále, mimo mesta pri jazde po rovinke a z kopca stále, vlastne v meste auto ide na 2 valce skoro stále. Celkovú spotrebu, ktorú som dosiahol po celom testovaní, som vypočítal 6,6 l/100 km (podľa tankovania a počítania), čo podľa mňa, na auto rozmerov a tvaru ako je Karoq, nie je vôbec zlé.

 

post-39107-0-80827800-1513640400_thumb.jpgpost-39107-0-60956400-1513640438_thumb.jpgpost-39107-0-63709800-1513640459_thumb.jpg

 

Celkový pocit z Karoqa je fajn, má síce pár záporov, ale dúfajme, že v neskorších modelových rokoch to súdruzi z NDR vyriešia a teším sa, až si zoberiem pod lupu VW T-Roc ako konkurenciu.. Ak by ste mali niekto nejaké dotazy, kľudne môžete písať, rád odpoviem.

 

post-39107-0-86960700-1513640475_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Pejp
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Prodávám, jak jsem koupil, ale video tomu asi nahrává. A cestou dolů to sice působí proti pohybu pístu, ale v opačném směru mu to bude naopak pomáhat (možná to i bude v dolní úvrati napomáhat k zastavení hmoty pístu). Celková ztráta tak asi bude menší, než otevírání jednotlivých ventilů.. pokud to není nějaká metoda vyvážení 4-válcového 2-válce.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Sice nemam Karoqa, ale mam Atecu, nicmene motor a vlastne celkove je dost podobny. Aktualne mam najeto 27 tisic kilometru za necely rok provozu. Dilenske zpracovani z Kvasin je dle meho na dost spatne urovni. Kdyz srovnam s Leonem, ktery jsem mel predtim a byl montovany ve Spanelsku, tak ted uz vrze slunecni clona u spolujezdce, budiky (mam digitalni pristrojovy stit) a stredova konzole. Leon na 60 tisicich vubec nevrzal. Octavie 3, kterou mame take doma a ma najeto 84 tisic, tak ta take nevrze. Nicmene asi vice lidi bude zajimat motor - 1.5 TSI 110kW EVO s filtrem pevnych castic ve spojeni s manualnim 6ti kvaltem.

Od zacatku zavada - cuka pri jizde bez zaberu na prvni prevodovy stupen. V ramci svolavaci akce prehran SW motoru, doslo ke zlepseni, ale stale to neni ono. Uvidime, jestli se podari vyresit do dalsiho servisu. Motor je pruzny a jede lepe, nez 110kW diesel - alespon co jsem mel moznost porovnat ve stejnem aute. Co se tyka spotreby, tak dlouhodobe jezdim za 7,2 litru na 100km. Tankuju ruzne, prevazne Verva 100, ale stridam to i s klasickou 95kou. Na delsi trasy se da autem jezdit bez problemu pod 7 litru, nejlepe jsem jel 5,9 litru, ale to prevazne na okreskach. Jinak standardne jezdim 50 procent dalnici a 50 procent mesto.

Olej -  standardne se dava 0W-20, coz je ta nova mazaci voda. Ja osobne presel hned na 5W-30 a menim po 15ti tisich kilometrech. Co se spotreby tyka, tak se zda, ze tvrzeni vyse, ze jizda na dva valce zvysuje spotrebu oleje, je spravne. Na 15 tisic kilometru doleju vzdy cca 0,5 litru oleje, tudiz na dve vymeny pouziji 1l oleje. Pravidelne doleju cca po 12ti tisicich, tudiz ted jsem dolejval jiz po druhe. Nekde jsem se docetl, ze 0W-20 ma byt pouzit u vozidel s DPF, ale v servisu vubec neprotestovali a dali rovnou 5W-30. O omezeni kvuli DPF nevedeli. Zkusim ted pri dalsi prohlidce konzultovat, jestli neni nejaka zmena. Co se tyka ceny servisni prohlidky, tak to bylo kolem 6ti tisic Kc na 15ti tisicich km. Vice jak pulku ceny tvoril olej.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...