Jump to content

Cvakání po startu - hydroštely?


sateram

Recommended Posts

Zdravím, mám O2 1.4 TSI CAXA 2009, mám ho poměrně krátce (první zimu), takže nevím, jak se ten motor v zimě běžně chová. Prvně jsem si všiml po startu silnějšího cvakání pár vteřin - to předpokládám než se natlakují hydroštely, pak to přestane. Teď jsem si všiml další věci - při teplotách pod nulou prvně ustane silnější cvakání, ale ještě tam zůstane slabší cvakání. Je to spojený s trochu vyššíma otáčkama a spotřebou asi 1.9 l/h na volnoběh. Po pár minutách jízdy (max 5) to přestane a všechno je normální.

Otázka je, jestli to jsou taky hydroštely? Zvuk je jako pomalejší šicí stroj, za jízdy má větší frekvenci. Je to normální? Pomůže servis - výměna hydroštelů? Pomůže jaro :) ?

 

Díky moc za pomoc.

Link to post

Co jsem koukal na videa se zvukem vadných rozvodů, tak k tomu bych to nepřirovnal. Jestli jsou měněny nevím, kupoval jsem to úplně čerstvě dotažené z Německa od chlapa, co to měl pro manželku se kterou se pak rozvedl, takže on na tom určitě nic nedělal. A jestli předtím, nevím. Serviska k tomu je, nicméně o rozvodech v ní nic není. Najeto teď asi 184k.

EDIT: A kdyby to byla pumpa, tak co je ten zvuk? Je to problém? Auto normálně jede, není nic poznat, jen je slyšet zvuk. U rozvodů jsem si říkal (i ve škodovce mi to říkal), že až bude ten chrastivý zvuk po startu delší než 5 vteřin, tak to chce měnit. Samozřejmě bych měnil hned jak by se ozval, otázka je, jestli je to 100% indikátor nebo to může skočit i bez výskytu tohohle zvuku. Upřímně měnit rozvody za 10k "jen tak" se mi nechce.

Link to post

no já je na 180 právě měnil, byly už slyšet, měnil jsem bez přestavovače, protože já mám už z výroby ten s indexem K, což je OK.

podobný zvuk vydává taky špatná vodní pumpa, tu jsem měnil na cca 150K km, nic jiného jsem na motoru nedělal

 

pokud vezmeš VIN, tak ti v servise projedou záznamy, protože rozvody mohli dělat mimo servisní knížku, ale to jsi předpokládám před koupí auta udělal

Link to post

Ještě jsem editoval příspěvek nahoře. Ve škodovce jsem byl (po koupi) a záznamy projížděl, ale říkal něco o tom že ten systém je společnej pro všechny země až od nějaký doby, takže to tam asi není (co si matně pamatuju). Nicméně vyplatí se dát auto do servisu jen na to, aby ty rozvody zkontrolovali? Kolik je to práce, rozdělat to?
EDIT prikladam video, projede tam auto, ale je tam slyšet zvuk po startu i ten potom.

 

EDIT2: tohle je úplně přesně ten zvuk, jen tady je slyšet mnohem lépe :) pod videem píšou o té vysokotlaké benzínové pumpě, že se musí natlakovat když to stojí a ještě je zima. Je fakt, že zvuk řetězu má mnohem větší frekvenci, tohle je jen takové klapání. https://youtu.be/siqSAahqlWA

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...