Přejít na obsah

Problém s DPF filtrem


Doporučené příspěvky

Ahoj,mám problém s dpf filtrem... před půl rokem jsem koupil o2 rs 2007 2.0 tdi 125kw BMN..tudíž klasika PD ..Cca po měsíci se mi rozsvítila kontrolka filtru ale auto jelo pořád stejně,regenerace vynutit vůbec nešla..po cca 2 měsících jsem sehnal použitý filtr ale v dobrym stavu,nezaplněnej a hodil ho do auta...vše se údajně nastavilo na nový filtr,smazalo apod..auto cca 150km jelo krásně a pak to začalo ztrácet výkon a žádná chyba...další cestu už se mi zase rozsvítila kontrolka dpf..dneska jsem byl ve Škodovce ,kde to podle mě jen resetovali a chybu smazali...ujel sem cca 5-10km a zase se rozsvítila kontrolka dpf,ale výkon to neztratilo..je mi dovný,že se mi nerozsvítí ani žhavení apod co běžně lidi píšou,když jim to padá do nouzáku. Jinak co sme koukali na starej co se vyndal z auta,tak byl snad 3x svařovanej a vůbec nevíme zda tam ten filtr vůbec byl. Takže nějaká rada kdo by věděl co s tim a po čem jít? Regenerace přes diag prej nějak vynutit nejde...sama se mi taky nezapne,nebo sem to nespozoroval. Nový filtr byl zanesený na pár %..po ujetí cca 100-150km už to ukazovalo zanesení přes diag nějakých 58% , po dalších 30km nějakých 72%

Odkaz ke komentáři

No jestli do nej byl řezáno tak tam ta vložka asi vůbec nebyl, stálo by za to se do toho reálně podívat. Pokud někdo kuchnul filtr a udělal SW úpravu, bude třeba to dát do původního stavu. Navíc diagnostika by ti měla říct proč se regenerace nespustila. Důvodů může být více, závada na egr ventilu, nebo si jednotka myslí že je filtr plněný. Taky je otázka jestli máš verzi filtru hned za turbem, která nic k provozu nepotřebuje a nebo verzi kde je DPF až dál za motorem a je nutné přidávat do paliva aditivum pro snížení teploty zápalné směsy. Ale kdyby jsi měl složitější variantu a směs se netvořila tak by ti to v autorizáku určitě řekli. Takže nakecej počítači že je v autě nový filtr, vynut servisní regeneraci a mělo by to jet. Když to nepůjde vynutit, tak nejspíš bude upravená jednotka a bude to třeba dát do pořádku.

Odkaz ke komentáři

díky za radu. Počítači se nelhalo,že je nový filtr,ale nastavila se výměna filtru za "nový" to samý mi údajně udělali i ve Škodě. S tou SW úpravou, na to jsem se zrovna v autorizáku ptal,zda mi zjistí co tam je za soft a jestli tam nahrajou co má v autě normál být a oba na mě koukali jak na blázna,nějak vůbec nepobírali co po nich chci,nakonec mě odpálkovali tím,že ani nezjistí co tam je za verzi,že by museli napsat do Ml. Boleslavy -_- . Nemohl by mi ten soft nahrát nějaká firma která se zabývá třeba chipem? Samozřejmě ověřená,ne žádný garážovník. Jinak jsem byl ještě upozorněn že to v motoru někde netěsní,tak sem se pro jistotu objednal na kontrolu vstřiků,jestli neni problém tam,jelikož 2 vstřiky ukazujou divnou hodnotu. Co se týče regenerace,ta přes diag vynutit jde,filtr se i rozsvítí na palubce ale to je tak vše...auto lenivý jak kdyby mělo 77kW , žere to cca 7,7L ale krom filtru nic jinýho nesvítí ani nebliká

Odkaz ke komentáři

Určitě ti to každá solidní úpravce udělá. Záleží odkud si a podle toho si vyber.

Určitě to bude tím že je softwarově odstranenej. Pokud máš PDcko jakože asi jo tak tam určitě adblue není.

 

Ale podle mýho by i v každém autorizovaném servisu měli umět nahrát originální software což ?

 

 

Odkaz ke komentáři

No doufal sem v to,proto sem do autorizáku taky jel,ale jak řikám...žádal sem tam o to 2 týpky a oba na mě koukali dost udiveně. Jestli fakt netušili nebo se jim jen nechtělo,tak dělali že po nich chci nějakou kravinu. Každopádně na kontrolu vstřiků už jsem se objednal tak hned po tom zkusim nějakou tu firmu kvůli sw. Jsem právě z jihu a tady o žádný snad ani nevím. Jinak auto je klasika RS před FL,takže PD

Odkaz ke komentáři
V 10. 3. 2018 at 10:51, header009 napsal:

Určitě ti to každá solidní úpravce udělá. Záleží odkud si a podle toho si vyber.

Určitě to bude tím že je softwarově odstranenej. Pokud máš PDcko jakože asi jo tak tam určitě adblue není.

 

Ale podle mýho by i v každém autorizovaném servisu měli umět nahrát originální software což ?

 

 

Nemyslel jsem Adblue. Super v PDčku měl Příměs do paliva kvůli snížení teploty zahoření, protože byl filtr  příliš daleko od motoru, nevím jestli to měly i některé octavie.

V 10. 3. 2018 at 10:58, Mesy napsal:

No doufal sem v to,proto sem do autorizáku taky jel,ale jak řikám...žádal sem tam o to 2 týpky a oba na mě koukali dost udiveně. Jestli fakt netušili nebo se jim jen nechtělo,tak dělali že po nich chci nějakou kravinu. Každopádně na kontrolu vstřiků už jsem se objednal tak hned po tom zkusim nějakou tu firmu kvůli sw. Jsem právě z jihu a tady o žádný snad ani nevím. Jinak auto je klasika RS před FL,takže PD

V autorizáku se ti s takovou starou vykopávkou vůbec nebudou chtít zabývat, už jen proto že vědí že na to nemáš prachy, oni by totiž začali u vstřiku a nové vstřiky u tvého vozu z autorizáku vychází kus na nějakých 28 tisíc. Prostě proč by se s tebou vůbec obtěžovali, zcela je chápu, zbav se toho auta, kupovat si překopaný uhnaný starý RSko, když na to nemáš prachy....Oni s tebou skončily v momentě kdy jsi jim začal vykládat něco o úpravě SW, prostě od takového paskvilu ti většina mechaniků dá ruce pryč.

Navíc ty vstřiky do pravděpodobně vadný budou ty PDčkové vstřikovači umírali dřív než CRka, ale většina lidí to nikdy řešit nemusela a jezdí s vadnými vstřikovačemi, ono totiž 95% vyrobených PDček nemělo DPF, takže to že vstřiky už nerozprašujou naftu nikoho moc netankovalo a projev motor se zásadně nelišil, dokonce mohl být tiší a těch 5% si po 120K km kdy vstřiky PD jsou zpravidla na odpis si nechali ten filtr vymlátit, ale oboje verze at už s vymláceným DPF nebo auto kterého z výroby nemá ale nefungují vstřiky, už letos na emisích neprojdou. Oblíbené dechtomaty 1.9 a 2.0 PD prostě končí, the end nové měření emisý jim zlomý vaz, lidi co ty motory do ted jezdily, prostě nebudou mít při každých 120K km na repas vstřikovačů.

 

Tovární repas:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03g130073t-vstrikovaci-tryska-2-0tdi-oe-15472.html

originál nový jak píšu 28 tisíc...

Odkaz ke komentáři

Že na to nemám prachy si vyčetl kde? Tady nejde o peníze nebo kolik bude stát oprava,ale samozřejmě hned nepůjdu do autorizáku a nenechám tam za paletu opravit x věcí zbytečně. Ještě když je tohle taková věc že každej buď neví,nebo to tipuje na něco jinýho. Nakonec sem to hodil na kontrolu vstřiků a´t mám kdyžtak jistotu že jsou ok a potom sem domluvený do jedný firmy na chip co mi tam kdyžtak nahraje origo sw. Přece jen bych to auto ještě tak rok rád měl, pak je v plánu O3 RS FL v benzínu

Odkaz ke komentáři

Protože jestli máš 120 táců na nové vstřikovače do starého vraku, tak nechápu proč si nekoupíš nové auto i kdyby jsi ho měl mít na splátky tak tě za 4 roky provozu vyjde podstatně levněji než provoz starého vydechlého RSa, navíc bez starostí.

Zastávám názor že kupovat dost staré vozy typu RS a různých sportovních verzích BMW (obliba mladých lidí co nemají peníze) za jakoukoli cenu je blbost, ty auto budou v každém případě uhnané a jejich provoz bude stát víc než byla nákupní cena vozu... 

Já tě nebuzeruji, jen se ti snažím říct že je to škoda peněz, budeš si jen trhat vlasy to auto už nikdy dobře nepojede.

Odkaz ke komentáři

Jo chápu co tím myslíš a na jednu stranu máš pravdu,nicméně zase bych neházel rs do stejný skupiny jako lidi co maj 2x starší bmw..to auto je sice starý už 11 let,ale pořád mezi ostatníma na silnici vypadá víc než dobře a než začal být problém s tím filtrem tak i dobře jezdilo ;-) jak řikám,peníze sice problém nejsou ale zase nejsem typ,co by vyhodil 300-400 tisíc za auto jen proto,aby bylo o 4 roky mladší... Ty auto se se.rou furt a když projedeš jakýkoliv fórum tak každej motor má nějaký vady. Nicméně to už je asi jedno :) vždycky sem měl naftu a díky téhle kravině už sem na 100% přesvědčenej že další auto bude benzin

Odkaz ke komentáři

No ale u nového auta by jsi ty vstřiky dostal nové zadara,

jinak si s benzínem nepomůže oni totiž od letoška mají DPFka taky.... A ono už předtím ty slavné TSička, sice špatně nejednou mají slušnou spotřebu, ale ona ta údržba se cenově od nafty prakticky neliší, jestli chceš spolehlivý motor co najede hafo kilometrů, kup si mazdu s atmosférou, na kecy že to rezne nedej, to už dávno není pravda. Myslím si že za ty prachy co ted mazda nabízí mazdu 6 ve 2l atmosféře s 125 koníkama je to super nabídka a nechápu proč vůbec někdo vyhazuje prachy za předražené octavie, mazda 6 je komfortem na úrovni superbu, jen s tím rozdílem že nevrže a nemlátí jim náprava a to za cenu octavie :-D

Odkaz ke komentáři

Ahoj Messy.

podle mě to bude problém softu. Přehraj ho a bude klid. Ohledně vstřikovačů, využil majitel svolávací akci, kde je měnili za nové? Pokud jo, tak vstřiky budou v pohodě, pokud předchozí majitel netankoval nějakej sajrajt. Btw. Jak tady psal někdo blábol, že stoji vstřik 28k v autorizáku, tak větši blbost jsem neviděl:) všechny 4 i s prací vycházel na cca 60-65 tis. Mě měnili před svolávačkou jeden za 15 s prací. PD s dpf je hodně náchylný, ale pokud je motor seřízenej a tankuješ dobrou naftu, nebudeš s ním mít problém.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Vstřiky mám momentálně v servise na měření... na svolávačce sice byly někdy cca před 80-100t km ale dva z nich ukazujou divnou hodnotu tak uvidím. Nicméně jsem už domluvenej s firmou,že mi rovnou pro jistotu přehraje i soft...takže snad pak uvidím rozdíl v tom výkonu

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o rok později...

Celkově se to liší na PDčku, respektive všeobecně PD mají problém s filtry hodně dělají ty deb*lní PPD vstřikovače které mají malé trysky a hodně se zanášejí a kdo každých 50tkm čistí vstriky ultrazvukem? Nikdo.
Životnost filtru u PD je 50-150tkm a to je zatraceně málo.

Jinak ptal ses konkrétně na advanpure. Kdyz jsem to s majitelem řešil, tak říkal že je nedělá. Po delší komunikaci řekl že tedy ano ale na 75% to ten filtr nepřežije většinou je rozsypana a vypálená ta keramika a při tom . Navíc deb*lní přístup kdy musí napravnice dolů. Pokud ho máš a není vykouchanej tak je nejlepší řešení udělat výměnu a ten economy díl stojí origo kolem 15k což je super cena. Já tenkrát první výměnu platil 45k a vydržel asi 70000 km. Měl jsem to tak mám zkušenost.

Odkaz ke komentáři

Filtr dát určitě nový od škodovky, pokud se vrátí starý bez zásahu, je cenovka těch 15t + práce za výměnu, nějaká těsnění, klema, často je prasklý pletenec na čidlo diferenčního tlaku, takže se musí koupit také nový cca 3000,- komplet s čidlem, čas od času nelze povolit nějké čidlo, resp se v něm mázne závit, takže je potřeba dát nové... doporučuji počítat s částkou kolem 20 000 Kč.

Samo je zde vždy riziko toho že nejde pak udělat geometrie, i když se člověk hodně snaží, tak nápravnici nelze dát na 100% stejné místo, takže najednou i auto které nemělo problém se seřízením zadní nápravy, protože se s ní nemuselo skoro hýbat ho těď má a je zapotřebí udělat i uložení ramen zadní nápravy...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...