Přejít na obsah

EGR ventil prosakuje


Laky

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám problém se svým EGR ventilem viz foto. Jde vidět že prosakuje dírkou nad logem VW a AUDI. Má někdo zkušenost s opravou? Nebo je to na výměnu? Nedávno jsem měnil gumové těsnění i to těsnění zespod, abych se přesvědčil, odkud to jde. Nebo je možnost tu dírku něčím zaslepit a případně zatmelit? Má to smysl? Díky

31762251_1317170041719560_3041477766357712896_n.jpg

Odkaz ke komentáři

vzduchový filtr je na začátku sání, EGR je až na samém konci před sacím potrubím do hlavy, nesetřený olej stíracím kroužkem se dostane do spalovacího prostoru, kde více či méně schoří se směsí paliva a maximálně vytvoří víc sazí a jiné zabarvení kouře, auta s KO kroužky extrémně kouří do modra.....

sundej si hadici co jde od turba v nadkolí do chladiče a hned uvidíš, kolik tam toho bude, resp ve většině případů bývá už spoj hadic nad poloosou silně od oleje

Odkaz ke komentáři

Když netěsní pístní kroužky,směs uniká pod píst a vytváří přetlak v klikové skříni a tento přetlak je odváděn právě oddychem z víka ventilů do sání i s olejem. Takže v sání vždy bude olej a netěsný EGR vyřešit výměnou za nový. ( Jak dlouho tam je současný,tak dlouho přibližně vydrží nový )

Jestli pouští turbo pořádně nezjistíš. Spotřeba oleje závisí na tom,kudy uniká.

Jinak repas turba není z hlediska šetření dobrá investice. Co se stalo s původním,vždyť za normálních okolností je turbo nezničitelné.

Odkaz ke komentáři

No EGR tam je, podle budíků pokud nelžou, 291 tisíc kilometrů.

Turbo padalo do nouzáku - klasika, nepomohlo vyměnit ventil N75, ani hadičky. Řeknu Ti zkrácenou verzi, dal jsem to do servisu a už nevím co přesně mi tam zjistili. Tuším že zatuhlá regulace, že by ty lopatky v turbu byly zaseklé? Každopádně při rychlosti 130 km/h turbo ještě fungovalo a jak sem přidal a otáčky šly nad 3000 tak šup nouzák. Po vypnutí a nastartování motoru opět fungovalo. 

A ještě k těm pístním kroužkům, jak moc neblahý mají vliv? Jestli to mám řešit hned nebo se s tím dá jezdit? Nevím ani, jestli to chci vědět. Ten přetlak jde ven přes odfuk klikové skříně? To máš na mysli?

Odkaz ke komentáři

Jeste sem nemeril jestli mi to zere olej. Raz za cas se podivam a kdyz vidim ze tam je na pul nebo na min, tak doliju, nikdy sem nejel nasucho, ted uz to ale budu sledovat, mam vynulovane budiky a za 1000 km se mrknu.. Nerikam nove turbo, ale repasovane.. Zkratka stale plati co si sam nezrobis to nemas.. Davam tam 5w40, 26.5. budu s merit ten kompres ve valcich, zkontroluju hadici od coleru a vyrusim odvetravani skrine (vyvedu ji jinam nez do sani - mam plan)

Odkaz ke komentáři

jeden čas som riešil presne tento istý problém - olej v sacom potrubí

9 z 10 mechanikov povie, že turbo, turbo a opäť turbo ... ale turbo neprepúšťalo.
potom som si všimol že ten ventil na vrchu motora čo má rúrku späť do sania bol celý od oleja
(ventil odvetrávania kľuky). tak som sa nasral a zaslepil z ventilu vstup do sania a na ventil šupol
záhradnú hadicu a vyviedol to dole k nápravnici. a už ani kvapka oleja v EGR nebola

prepúšťanie oleja cez piestne krúžky je podľa toho 1 z 10 mechanikov normálna vec každého
naftového motora s 200 000+ km a obzvlášť keď sa nepoužíval stále ten istý olej (značka, viskozita)

ja mám na aute pol mega km a únik oleja cez piestne krúžky už nejako neriešim.
pri štarte auto zadymí namodro a potom už normálne ide čierny dym.
olej mením každých 15 000 km a medzi výmenami dolejem dokopy asi 3 deci oleja
(kupujem vždy 5L oleja, 4.5 nalejem, 0.5L sa mi zvýši a keď kupujem nový olej 5L, zo starého mi v nádobe vždy niečo zostane)

tento problém budem riešiť až pri kompletnej generálke motora, ktorá je momentálne v nedohľadne ($$$)  :-(

možno by som skúsil nejaký prípravok na zastavenie strát oleja napríklad od Liqui Moly
(možno pomôže možno nie, údajne to nejako reaguje s tesneniami a piestnymi krúžkami - regeneruje povrch atď.)
šupnem ho tam 1000 km pred výmenou oleja a potom nalejem už čistý nový. som zvedavý. dám tomu šancu

// podľa môjho názoru nie je dobré mať vyvedenú hadicu z odvetrávania kľukovej skrine mimo sacie potrubie.
vyskúšaj dať dole ten ventil a naštartuj motor (normálne nechaj dieru). potom daj ruku nad dieru a budeš sa diviť
koľko vzduchu idu tadiaľ von. a práve s týmto vzduchom podľa mňa nejako počíta RJ motora. ak tento vzduch
nepôjde do sania potom viac vzduchu pôjde cez filter a váhu vzduchu do motora. to je fajn, čistý vzduch je super
ale mne sa to nezdá s tou váhou vzduchu, podľa mňa bude dávať iné hodnoty a podľa toho RJ motora bude zrejme
inak vstrekovať palivo, inak riadiť turbo atď. nech sa tu vyjadrí niekto kto má vyvedené tie plyny von z auta pls

Odkaz ke komentáři

foto nemám sorry, tu som našiel na internete:

ventil.png.d3384b8581f046037cd5f269d8ba0113.png

zaslepil som vývstup z tej ohnutej plastovej hadice/rúrky z ventila odvetrávania na veku motora smerom do sania (červený krúžok).
po demontovaní rúrky tam ostane dierka. zátka z vína (korková) alebo niečo podobné to vyrieši

a tam kde je zelený krúžok som pripojil 3/4" záhradnú hadicu a vyviedol ju dole k nápravnici, tam som ju prichytil

ja som to robil iba na test aby som zistil, odkiaľ sa berie ten olej v EGR a v celom saní.
prečo som do dal všetko naspäť ako z výroby? lebo ako som písal, podľa mňa ten vzduch je v RJ motora už nejako
zohľadnený a tento chýbajúci vzduch by ťahalo zvonku cez filterbox a to by skresľovalo hodnoty na váhe vzduchu
a podľa hodnôt z váhy vzduchu (a ďalších snímačov) RJ motora dávkuje palivo.
(váha funguje tak, že sa tam hreje drôtik a ten sa prúdom nasávaného vzduchu ochladzuje a teda sa mení odpor drôtika
a keď to bude ťahať viac studeného vzduchu ako normálne tak sa bude drôtik chladiť viac a to je príznačné pre vyššie otáčky)

ale mohol by sa niekto vyjadriť kto to má zaslepené a vyvedené že ako mu auto ide. ideálne aj log z vagu alebo
aspoň screenshot z voľnobehu kde je váha vzduchu.

ako zistíš že turbo tečie? no teraz keď máš olej všade v saní tak asi ťažko. v každej hadici bude olej, v intercooleri, v turbe ... proste všade.
ale ak bolo nedávno na repase tak podľa mňa ešte tiecť nebude. ak máš na výstupe tej rúrky z odvetrávania (červený krúžok) veľa oleja
tak je problém tam. a prečo to pri štarte dymí namodro? no lebo olej zo sania pri stojacom vozidle zrejme stečie/nakvapká na sacie ventily
alebo do valcova potom pri štarte sa to razom všetko spáli (olej + nafta) a je z toho ku*va smrad a modrý kouř

počúvaj ale na otestovanie nemusíš hneď záhradnú hadicu ťahať. pootoč tú rúrku o 180° (v mieste zeleného krúžku) a niekde pri vstrekovačoch
umiestni a pripevni plastovú/kovovú nádobku, do nej nasmeruj tú pootočenú rúrku. v mieste červeného krúžku samozrejme zaslepiť.
a takýmto spôsobom si vieš aj reálne zmerať koľko oleja za aký čas ubudne (keďže olej bude v nádobke)
a bude sa ti kus pariť spod kapoty to sa nezľakni

Odkaz ke komentáři

No přesně tuto hadičku mám v plánu vyrušit stejným způsobem jako Ty, abych aspoň zjistil, jestli ten olej tam jde odtama do toho EGRu. Ten "test" jsi prováděl jak? Že si takhle 2-3 dny jezdil? 

A dyť RJ dokáže poznat kolik tam jde teplého/studeného vzduchu ne? Myslíš, že to RJ nerozpozná? Jako mohu se zeptat opět jiného kolegy, co má VAG, nastartovat se sériově zapojeným odvzdušněním a potom to odpojit, ucpat tam kde je červený kroužek a zkusit opět nastartovat, ale myslíš, že se to projeví hned?

Dobře, berme to tak, že turbo neteče. Tak odkud se tam ten olej bere? Jedině z toho odvětrávání, a jakto že je tam?

Ano modrý dým po startu mám, ale jen opravdu chvilku. Takže to bude ten olej, který nesetřely kroužky a zůstal ve válci.

Odkaz ke komentáři

jazdil som tak asi týždeň a nejako sa mi to proste nezdalo. teraz si ma nasral a asi to vyskúšam ešte raz :-D

tak RJ motora vie akurát teplotu okolitého vzduchu, teplotu vzduchu z intercooleru a palivo dávkuje podľa
snímačov tlaku z turba a váhy vzduchu pokiaľ viem. MAF sensor actual vs. specified value (Manifold pressure sensor = váha vzduchu)

ide o to že povedzme na voľnobehu váha vzduchu dáva hodnotu 270 a teraz bude dávať namiesto toho o 100 viac.
tebe to nemusí robiť problém keďže nemáš EGR zaslepené ako ja. mne už teraz kvôli zaslepeniu EGR dáva o 100 viac

ten olej nezostane vo valcoch kvôli tomu že ich nezotreli piestne krúžky. olej sa dostane do valcov ako písal Martin ASV
kvôli pretlaku v kľukovej skriny sa odvetráva pretlak cez ventil na veku motora a v tých parách je olej, ten sa vyzráža na
stenách hadíc v saní a potom steká. pri vypnutom motore olej potom stečie/nakvapká na sacie ventily alebo rovno na
piesty vo valcoch a potom pri štarte j*bne pecku a bum vonku modrý dym a potom už pohoda čierny dym

Odkaz ke komentáři

Já zkusím vyrušit tu hadici od klikovky, ucpu tam kde je červený kroužek, a na hadici dám tlumič odfuku od vysoušeče (skládá se z vnitřního filtru, takže olej nevyteče ven) viz obrázek, akorát musím vymyslet uchycení a nasazení na trubku. EGR pořádně očistím a zkusím tam pár dní jezdit. 

Když jsem EGR očistil, tak se to projevilo po pár jízdách tak to zjistím brzo, jezdím denně. 

No říkám, můžu se zeptat toho kolegy co má VAG. Ale jestli se to projeví hned ty hodnoty a na studeném motoru. Když to napojím, nastartuju, podíváme se na hodnoty. Vypnu motor, odpojím hadici a zase nastartuju, jestli to bude ukazovat hned něco jiného?

U Tebe je pak černý dým? U mě takový normální, šedý. To máš asi z toho zaslepeného EGRu :D

601146-tlumic-odfuku-4324070600-iveco-tatra-601146-9.jpg

Odkaz ke komentáři

odkiaľ to máš? aké to má pls číslo dielu ten tlmič odfuku?

zmeraj tie hodnoty. RJ 01 (motor), blok meraných hodnôt, kanál č.3 je váha tuším.
sú tam 4 polia. myslím že stredné dva sú hodnoty váhy vzduchu. jedna je hodnota specified (očakáva RJ motora)
a v druhom poli je skutočne nameraná cez váhu vzduchu (tuším G71 MAP sensor)

dym by mal byť čierny u nafťáku, nie? teda takto ... keď túrujem na voľnobehu a potom pozriem na zem pod výfuk,
tak sú tam čierne sadze. nehovorím, že ide z výfuku taký čierny dym že nepresvitá (ako tí čo majú divný chiptuning).
proste normálny tmavý až čierny dym. pri štarte namodro. vodná para (biely dym) žiadna
proste ten dym nie je modrý ani biely ale normálny kua :-D aby som sa vyjadril. modrý iba pri štarte

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

tak som to zmeral a zistil som, že váha vzduchu ukazuje takmer rovnaké údaje so zapojeným kartrom do sania aj odpojeným
(buď je moja váha zlá alebo je to množstvo vzduchu prichádzajúce z kartra prakticky zanedbateľné)

neveril som a skúsil som nechať vstup z kartrov do sania nezaslepený korkovou zátkou z vína a nechal tam ísť vzduch a potom už váha ukazovala nižšie hodnoty
ale až od 1500 otáčok. maximálne zaujímavé bolo to, že na voľnobehu z prípojky pre karter do sania vzduch vychádzal von (overil som papierovou vreckovou)

karter4.jpg.3378ae523c80c978ac9693adbdd38edb.jpgkarter5.jpg.058944aff102f4cbd12aebaea68982db.jpgkarter6.jpg.739e81cba57565973bfcf38201c02a6a.jpg

karter7.jpg.a4ed7a96dec83c479ad80ed244a9f844.jpgkarter8.jpg.eec350637d35c558eb7086e107a51f25.jpgkarter9.jpg.e3822b8c37a8631944e01c1c38dd4e9f.jpg

POZOR: nepoužívajte PVC záhradnú hadicu, tá teplotu v motorovom priestore nevydrží a roztopí sa! (+ kvalitný smrad k tomu zdarma)

ja som použil 1/2" viacvrstvovú vypletanú záhradnú hadicu s rozsahom pracovných teplôt -20°C až +80°C čo síce nie je ideálne no zatiaľ drží
a keď nájdem niečo odolnejšie, tak to prehodím. uvažujem nad LDPE vodárenskou rúrou ale tá je pomerne málo ohybná

mám nahraté videá z toho vag merania, tak to skúsim nájsť v mobile, spravím pár screenshotov a hodím to sem

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...