Přejít na obsah

Spojka Sachs na 2.0TDI - 144 000km


Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

hlídejte si vaši spojku. Při běžné jízdě to nijak nepoznáte. Spojka neklouže, necuká. Prostě vše OK. A mezi tím Vám ruplá membránová pružina velmi nenápadně likviduje převodovku.

Vesměs to přichází okolo 140-150 000Km

U mě si toho všiml technik při ročním servisu a podchytilo se to včas. Prý do příští servisní prohlídky už by bylo po převodovce.

Při vyšlápnuté spojce se prasklá pružina dostává do kontaktu se skříní převodovky, kterou soustruží a soustruží. Pružina je ocelová, skříň převodovky hliníková - vítěz je jasný.

Až se těmi 6mm hliníku prokouše, tak je to ještě větší finanční průser.

 

IMG_20180504_154542.jpg

IMG_20180504_154856.jpg

IMG_20180504_154616.jpg

IMG_20180504_154556.jpg

Odkaz ke komentáři

Je nějaký způsob, jak zjistit, zda mám v autě tuto Sachs spojku, nebo spojku LUK (kde tento problém prý není)?

Mám OII rv. 2012, 2.0TDI 103kW, najeto 147 000 km

např. podle VINu, nebo tak?

Respektive, co dělat, aby se minimalizovala šance vzniku tohoto? Preventivně měnit spojku, když s ní teď není žádný problém, se mi moc nechce :/

Odkaz ke komentáři

To je dobrá otázka. Ale jestli se to podle VIN dá poznat to je velká neznámá. Asi by to chtělo nějakou kameru a podívat se přímo do spojky. Dělá to opravdu jen Sachs v letech 2011-2014 (moje je z roku 2012 - takže bingóó).

Od roku 2015 by měli přijmout nějaké opatření na straně výrobce, ale mechanik v servisu mi říkal: "porovnejte teď obě - já si myslím, že je to to stejné" .

Jenže mi mezi tím objednali originál což je Sachs. Tak tam bude muset zase  nějaký čas vydržet.

Výměna spojky mě taky doslova a do písmene sere. Mění se komplet. Setrvák je OK, lamela taky. Spojka neklouzala, necukala. Vydržela by v pohodě dalších 100-120tis. Ale je třeba tahat ze zákazníků prachy. Takže se vymyslí kurvítko, kvůli kterému ji musíte vyměnit mnohem dřív a jako bonus vám zničí převodovku. Nový obal na almaru stojí prý 18 000Kč + to všechno přeházet do nové skříně. S novou spojkou a prací je to pak "legrace" za 50 000Kč.

Teoreticky by stačilo se nějak podívat do skříně spojky. pokud jsou tam hliníkové špony, tak je to jasné.

Jo a na závěr - škodovka na to nedává žádnou kulanci atd. - považuje to za běžné opotřebení. Pro mě to není běžné opotřebení. Pro mě je to zcela vědomé kurvítko. A dost drahé!

 

Odkaz ke komentáři

Někde tady na fóru jsem našel před nějakou dobou odkaz na blog, kde někdo popisoval tuto závadu, včetně komunikace se Škodovkou. 

Doména už bohužel není aktivní, tak aspoň takhle z webového archivu (neleknout se špatného formátování, ale podstatný text tam je):

https://web.archive.org/web/20170713143829/http://nfpskoda.wz.cz:80/?page_id=22

 

Píše se tam, že spojku (zda jde o LUK či SACHS) lze zkontrolovat fyzicky bez demontáže - nějakou odvětrávací díru na skříni spojky. Nicméně nejsem automechanik ani moc znalý v oboru, abych to tam prstem na 100% rozeznal :D

No holt asi budu jezdit, moc na to nemyslet a někdy případně v budoucnu (pokud se toho spojka dožije) preventivně vyměním. Nic jiného mě k tomuto nenapadá.

 

Odkaz ke komentáři

Jo to bude ten otvor, kterým prochází snímač čehosi... Je na druhé fotce (černý plastový váleček, který přechází do bílého).

V tom textu se docela dobře popisuje i způsob jak to hmatem zjistit. Oblý Sachs je vidět taky na těch mých fotkách. Luk by se dal třeba pohledat v náhradních dílech.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Zdravím, podělím se s Vámi o mojí aktuální zkušenost:

Minulý týden ve středu ráno při cestě do háku zničeho nic slyším zvuk, cvakání... Šlápnu na spojku a zvuk pryč, pustím na volnoběh nebo i s rychlostí a cvaká, sice normálně zabírá i jede, ale trošku mě to vyděsilo... Hned jsem skočil na net a začal to tady prohledávat, abych si udělal představu co to je...

Hned ten den jsem to dal do škodovky (byl teda fakt problém sehnat servis, kde by mi to vzali hned, všude mi do telefonu hlásili že nejdřív za týden nebo za dva), a nakonec teda opravdu prasklá pružina ve spojce, přesně jako na fotkách nahoře...

Říkal šéfík ve škodovce, že zázrak, že tam vydržela tak dlouho (původní od 2012 a přes 280k), že prej to praská už mnohem dřív... A taky že dobrý, že jsem s tím přijel hned, jinak by se ta pružina probrousila ven...

No ve středu večer jsem to dal do servisu a v pondělí odpo si ho jel zase vyzvednout... Bylo to ve škodovce, takže i s prací a po slevě za 15tis... :-(

Díky za tohle a jemu podobná vlákna tady na fóru, člověk díky Vám tady většinou hned najde co potřebuje...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o rok později...

Po 262 000 km se chystám na výměnu spojky, známky prokluzu zatím nepozoruji, ale projevuje se čímdál tím více vybrace v tahu, na dálnici 5,6 kvalt již musím vytáčet pozvolna.

Nahrazovat budu za dvouhmotu, žadné experimenty s jednohmotou neuvažuji.

Období závadného Sachse a jeho praskající pružinou je snad již odzvoněno, ale i přesto se zeptám jestli někdo nepodstoupil v poslední době výměnu, a může dát typ na  lamely spojky s pritlacnym talirem.

Díval jsem se po sadě LUK.

 

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Tak jsem dnes navštívil servis a domluvil se na výměnu. Požadoval jsem pouze lamelu.

Shodou okolností k mému štěstí zde byla O2 na výměnu dvouhmoty, která již zanechala šrámy na převodovce.

Díval jsem se na ní, a setrvačník měl již tak velkou vůli, že jsem sám nechápal, lamela byla ještě k použití. Na setrvačníku právě vznikají ty vibrace.

Přistoupil jsem tedy na výměnu komplet spojky i s dvouhmotovým setrvačníkem od LUKU.

Nechám dolít i olej do převodovky. Komplet výměny se bojím abych neměl zbytečné problémy, poněvadž řazení jde jak po másle.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...