Přejít na obsah

Propad otáček při řazení


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

mám otázku. V Octavii I 1,6, r.v. 1997, motor AEE (55kW) se mi při řazení propadávají otáčky až cca k hranici 300ot/min. Někdy je pokles tak prudký, že to motor nezvládne a zhasne. Pokud ale nezhasne, což se stává vyjímečně, vratí se na volnoběžné otáčky.

Snažím se řadit co nejrychleji, ať mi otáčky nepadají pod volnoběh.

Volnoběh drží otáčky v pořádku.

Nevíte čím by to mohlo být? Škrtící klapka?

Odkaz ke komentáři

Ahoj, diagnostika byla? Dělá to za tepla i za studena? Šel bych po škrtící klapce. Jestli nebude vypisovat závadu v ŘJ, tak vyčistit a po ohřátí motoru na provozní teplotu udělat základní nastavení. Ještě před tím můžeš odpojit čidlo teploty vody a projet auto bez něj. Špatné čidlo má vliv na dávku paliva. Když zkusíš nízké otáčky zvednout plynem, reaguje motor na sešlápnutý pedál? 

Odkaz ke komentáři

Diagnostiku jsem zatím nedělal. Klapka byla měněna asi před 3/4 rokem, ale za použitou z vrakoviště, tehdy jsem na ní chtěli udělat základní nastavení, ale bezúspěšně.

Auto však zmíněného 3/4 roku jezdilo OK, až nyní se objevil tento „zádrhel“.

Výše zmíněný propad otáček při řazení se vyskytuje jak za studena tak za tepla.

Ono si ten propad otáček motor vyrovná obyvkle sám. Já se spíš jenom snažím při řazení docílit co nejrychlejší změny kvaltu, aby otáčky motoru neklesly k volnoběžným.

Odkaz ke komentáři

Dnes jsem pročistil hrdlo škrtící klapky sprejem určeným právě na tyto díly a musím uznat, že je stav opoznání lepší. Občas sebou motor škubne při volnoběhu, vlivem zakolísání otáček, ale už ne při každém řazení rychlostí.

Co se týče samotné klapky, je možné ji z auta demontovat a kompletně hrdlo a klapku vyčistit?

Tuto otázku pokládám proto, že v servise, kde mi ji před cca 3/4 rokem měnili tvrdili, že se s klapkou nesmí hýbat pokud není namontovaná na motoru.

Původně jsem toto nevěděl a jednu klapku si přivezl z vrakoviště kompletně ji celou vyčistil, že vypadala jako nová a poté jsme ji hodily na auto, kde otáčky létaly jako na kolotoči.

Na to mi právě v servise řekli, že jsem ji nejspíš zničil tím, že jsem ji čistil a hýbal s klapkou. Musel jsem pak jet pro druhou, kterou jsem už nečistil a ta tam je do teď.

Je to nesmysl, že se klapka nesmí čistit pokud není přímo na motoru? Nebo ten kus co jsem vyčistil, byl vadný dlouho předtím, než jsem se do čištění pustil?

Odkaz ke komentáři

Naprostá blbost, tu co tam máš vyhoď ven vyčisti "do nova" nech udělat základní nastavení přes diagnostiku a bude to OK pokud není klapka vyloženě špatná (pak nejde nastavení udělat nebo až na několikátý pokus) rozhodně se nezničí vyčištěním, větší blbost jsem neslyšel :D ;) 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Problém volnoběhu a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité klapky většinou trpí stejnou závadou.  Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící  jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy až do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Aliexpres, stojí asi 650,- i s dopravou.  Závada klapky se neobjeví na Vagu a má většinou vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Normálně by měl chytnout bez plynového pedálu což u špatné klapky v chladném počasí nefunguje, to samé i při uvolnění pedálu kdy padá do nízkých otáček.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...