Přejít na obsah

Zkušenosti


Doporučené příspěvky

Ahoj, plánuji koupit O1 s tímto motorem, tedy 2.0i 85kw a chtěl bych se zeptat na co si dávát pozor, vlastnosti motoru, spotřeba s porovnáním např. s 1.6 74kw nebo felicií 1.6. Dále by mě zajímalo jestli má stejně dlouhé převody jako zmiňovaná O1 1.6 nebo felicie 1.6, popřípadě kolik točí při 90, 110, 130 km/h?  

Pokud tady takové podobné téma již je, tak se omlouvám. Děkuji :)

Odkaz ke komentáři

Ještě by mě zajímalo, do kterého typu motoru, popřípadě data, kdy se používal byly montované obráceně pístní kroužky? Nějak jsem to nevypátral, tak jestli se vůbec ví které to byly, nebo je to kus od kusu. 

A ještě by mě zajímalo, kolik platíte cca povinné ručení? mě je 20, a když jsem to tak zjišťoval, tak bych platil kolem 10 tisíc a kdybych to nechal napsat na někoho z rodiny, tak by to bylo prý tak kolem 5 tisíc. Těch 10 mi přijde "normální" když vezmu v potaz můj nízký věk a výkon motoru, ale přijde mi docela dost platit 5 tisíc, když by to bylo na taťku, který má naježděno přes 30 let bez bouračky. díky

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Máš ho krásně v "pucu". Moje má už kolem 350tis a je to zkrátka takovej dobrák - pracant motor. Vyšší spotřebu kompenzuji provozem na LPG a jsem spokojen. Jako daily car je pro mě ideální. Uvažoval jsem co místo ní, kdyby až náhodou, ale jaksi mě nic nenapadlo. Diesel nemá v dnešní legislativně pokřivené době smysl a nové přímovstřiky zase nezpáruji s LPG... Tak co tedy? Udržovat tak dlouho jak jen to bude možné :)

Údržba jde dělat garážovou metodou a pojistka se vejde do 3000,-

Odkaz ke komentáři

Já když viděl tu fotku, tak jsem si říkal, že kolikrát ani nemám takdle v pucu interiér, natož motor :-D 

To Zdenda2.0 takové dilema mi hlavou taky občas prolítne, že bych octu vyměnil za něco novějšího, ale za co? Naftu nechci a do Tsi-ček se mi zrovna moc nechce, kvůli LPG. Říkám si, dokud prochází přes stk, tak si dvoulitra nechám...

Odkaz ke komentáři

Tak to jsme na tom stejně, plus mi ještě na jiné auto chybí peníze. ?

Včera jsem se vrátil z Chorvatského Pagu, najeto celkem 1876 km, spotřeba 8,12 litru LPG na 100 km. Šlapala jak víno, výkon na provoz dostačující, jen ta hlučnost na dálnici je trochu možná vyšší.

Odkaz ke komentáři

Naftu určitě ne a pokud by to šlo, tak bych rád zůstal u nějaké atmosféry. Což je problém. Klidně bych asi oželel i výkon. Strašně se mi líbí Tipo v sedanu s 1.4 MPi a 6° převodovkou. Vůbec to nejezdí špatně, je to takový točivý motor nenáročný na údržbu, plyn by to toho šel taky a má to 4 válce. 

Odkaz ke komentáři

@NameNotFound74

zapomněl jsem to tam napsat. 8,8L myšleno LPG...

@KaJe

Tak já bych rád zůstal u koncernu, kdyby to šlo, jenže není z čeho vybírat.

To Tipo vypadá dobře, lpg bych se tam vůbec nebál. Jen jak píšeš, za cenu menšího výkonu, ale jako jedna z mála atmosfér v dnešní době by to mohla být dobrá volba. Já si cca před dvěma roky pohrával s myšlenkou vyměnit to za něco novějšího a uvažoval jsem nad Chevroletem Orlando 1.8. Taky je to klasická atmosféra, ale nějak jsem to pak hodil za hlavu...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak hlásím šťastný návrat z Chorvatska. Byli jsme pár kiláků pod Dubrovníkem, celkem za dovolenou najeto 3458 km. Spotřeba dle PP 7,4L, tu ale neberu v potaz, a dle výpočtu 8,14 litrů LPG. Octa šlapala jak nová, jak na dálnici (místy jsem jí protáhl cca 170-180 km/h :biggrin:), tak i v Černohorských horách (serpentinách) a vše v cajku. Naprostá spokojenost... 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

Tak já se přidám s čerstvou zkušeností s mým dvoulitrem. 

Již delší dobu řeším ztrátu chladící kapaliny. V poslední době dolívám celou nádržku klidně i dvakrát co čtrnáct dní. Musel jsem změnit servis, kde jsem jezdíval několik let, neboť tam to neustále sváděli na lpg systém, a že je s motorem vše ok. V lpg servisu mi zase říkali, že je taky vše ok :laugh: takže uplně super situace. Po domácím, garážovém zjištování, zda-li někde něco teče nebo ne ,některé hadice z lpg byly už zašlé,  došlo k výměně hadic... V novém servise (v červenci) udělali tlakovku a vyměnili plastovou přírubu kolem které to docela valilo. Pak byl nějakou dobu klid, autem Chorvatsko, místní ježdění atd... najeto cca 6000km a na přelomu září/října opět nádržka prázdná. Při další tlakovce vše v cajku a v prosinci při další návštěvě servisu mě bylo zděleno, že už neví a že to bude nejspíše fouklé těsnění pod hlavou... 

Auto přitom topí jak hrom, olej se neztrácí, pod víčkem oleje klasická emulze, jako vždy, ale voda se ztrácí dále... A teď otázka sundat hlavu či nesundat... 

Odkaz ke komentáři

Toto jsem už před časem zkoušel. Ale pro jistotu jsem to dnes vyzkoušel, čekala mě jízda cca 70km tam a zpět, tak jsem to vzal krapet svižnějí, i když to místy nešlo v tom počasí. V příloze jsou fotky po příjezdu domu a pod vickem po 140km vůbec nic... 

IMG_20190105_095745.jpg

IMG_20190105_095749.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...