Přejít na obsah

Pawoukova 1.4 TSI Blue race


Doporučené příspěvky

Po delším zvažování (kolegové z Piešťanských srazů vědí), zda vůbec jít do novějšího auta a po další úvaze, do kterého vlastně, jsem se odhodlal k ráznému kroku. Na portále Škoda Plus mně padla do oka OIII Liftback 1.4 TSI 110 kW / 250 Nm (ostatně jiný motor u škodovky v této kategorii u mě vůbec nepadá v úvahu) ve výbavě Style, s paketem Plus a nějakou další výbavou navíc, za přiměřenou cenu. Po několikadenním váhání jsem to rozlousknul, zavolal dealerovi, byl to omrknout, projet a auto bylo moje. Svoji předchozí Octavia II FL 1.4 TSI jsem tam zanechal protiúčtem - chtěl jsem to mít vyřízeno jedním vrzem. Mimochodem - po vystavení na internetu byla prodána do druhého dne (stejně tak, jako všechna mé předchozí auta). Nicméně zpět k novému (respektive zánovnímu) autu:

Výroba 11/2016, najeto 11 000 km, barva Modrá race metalíza

Výbava Style a něco navíc:

- Bixenony AFS + ostřikovače světel

- zadní LED svítilny

- Light assistant, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy

- 16" rezerva

- vyhřívaná přední a zadní sedadla

- vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru + automaticky stmívané vnitřní zrcátko

- KESSY

- zadní parkovací kamera

- tempomat

- Bolero

- záruka 5 let/100 000 km

- síťový program

- zadní stěrač

- atd.

Paket Style Plus II:

- 17" kola Denom - ta budou na zimu, moc se mi nelíbí, na autě už mám 17" Teron - bohužel škodovka má v tomto rozměru celkem nehezká kola...

- kontrola tlaku v pneu

- asistent rozjezdu do kopce

- signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu

- barevný MaxiDOT

- komfortní telefonování s BT a bezdrátovým spojením s vnější anténou

- malý kožený paket pro 3ramenný multifunkční volant pro rádio a telefon

- Drive Alert - asistent rozpoznání únavy řidiče

 

Ihned u dealera došlo k montáži několika doplňků z originálního příslušenství:

- zámek řazení Construct

- spojler 5. dveří - 5E5 071 605B

- chromovaná lišta 5. dveří - 5E5 064 711A

- chromovaná lišta předního nárazníku - 5E0 071 004

- kryty pedálů - 5E1 064 200

- opěrka nohy Alu Look - 5E1 064 209

- gumové autokoberce - 5E1 061 550

- tlumení kapoty - 5E0 863 831

Dále jsem ještě pořídil odpadkový koš do dveří a tašku do kufru. Mám ještě objednány protisluneční clony na skla zadních bočních dveří a pátých dveří.

Radost z nového auta trochu zkalilo hned několik potíží - vypadávající plastový rámeček třetího brzdového světla a hluk od podvozku. Aktuálně se to řeší uznanou reklamací v autorizovaném servisu. Kvalita dnešních vozů je holt na čím dál nižší úrovni. Další problém jsem si způsobil sám - nějakým záhadným způsobem, či snad lépe řečeno nešikovným pohybem, daným zvykem z Octavia II otevírat schránku před řadící pákou stlačením, jsem si ulomil jednu z vodících částí posuvného víčka této schránky - tady je totiž posuvná. Bohužel to nelze koupit samostatně, ale jen jako celek. To by nebyl problém, až na to, že kvůli tomu, že schránka je určena na mobil (obsahuje zesilovač signálu a kdoví co ještě), tak je brutálně drahá - někde přes 6000 Kč! Nějaké řešení se za pomoci jednoho kolegy z fora rýsuje, ale to teď nechám plavat. Na karoserii jsou drobné oděrky na předním a zadním nárazníku - stávalo někde venku. Interiér je netknutý.

Motor mi přijde více než dostačující pro auto této kategorie. Pěkně táhne už z nízkých otáček, je určitě utlumenější, než předchozí 1.4 TSI v Octavia II a co jsem s tím zatím najel, tak to vypadá, že ještě o něco málo úspornější (Praha - Karlovy Vary podle PP 5,4 l; prům. rychlost 88 km/h). Ale to ukáže až čas a dálnice (hlavně D1). Co mi pije krev, je ta zhovadilost jménem Start/Stop - to nechám zlikvidovat. Řazení je OK, někdy možná trochu "zadrhne" zařazení trojky. Propíraná zadní vlečené náprava s torzní příčkou se u tohoto kusu nijak neprojevuje - z předchozích jízd s několika OIII mám totiž zkušenost, že byla hlučnější (bouchala), tady je zatím ticho a chová se docela způsobně i na nerovnostech, hlavně v zatáčkách. Komfort je přiměřený použitému rozměru kol ( 17") a celkem prost nějakého drncání na nerovnostech. Řízení mi přijde přiměřeně tuhé - v poslední době mně totiž přišlo, že skoro všechny nové škodovky ho mají na můj vkus dost lehké.

Auto je naštěstí bez většiny dalších otravných asistentů - jako je Lane a Front asistant. Alespoň nemusím řešit, jak je (FA) zlikvidovat. Teď si jen musím zvyknout na ovládání PP a infotainmentu z volantu. U předního sedla bych uvítal lepší boční vedení opěradla - na moji figuru je příliš rozevřené, v Octavia II to v tomto bodě bylo daleko lepší - tam jsem do opěradla krásně zapadnul. Jinak k interieru zatím nemám další připomínky (jasně, tapec dveří je celkem bída), zatím je ale prost všelijakých pazvuků, na foru hojně probíraných. Ale dost už psaní, toho si ještě určitě užiji a přidávám několik fotek:
 

IMG_20180609_115237.jpg.1aa44313b18fa50407ef235c9f374a83.jpgIMG_20180609_115259.jpg.80250ab678e9cf62ffd1db2ebc02c2a7.jpgIMG_20180609_115316.jpg.a33d398bca8e877dcac28462c0a37bd6.jpgIMG_20180527_142351.jpg.0614ab59c9b1bf0e5e0415cf8abf85dd.jpgIMG_20180527_143100.jpg.dcf3b5c5d74066f2f54f8efdfa44ad9c.jpgIMG_20180527_143912.jpg.64b0ed8dfe88cd26da37a813600b70b3.jpgIMG_20180527_143804.jpg.d8a252777add8b418943ebf2fecfd691.jpgIMG_20180527_143454.jpg.aacffc03016cef2f406b378d655c53aa.jpgIMG_20180527_142337.jpgIMG_20180527_143139.jpgIMG_20180527_142439.jpg.e1ae694c96605fe445689b488b23c2a8.jpg

Upraveno uživatelem Pawouk01
Odkaz ke komentáři

Na autě proběhlo včera lehké kódování a dnes jsem díky tomu nasadil LED osvětlení RZ. Přes víkend začalo při některých startech zlobit KESSY - auto se dožadovalo klíče i když ten ležel vedle páky ruční brzdy v tom držáku na kelímky. Klíč stačilo jen trochu zvednout a bylo po problému. Takže předpokládám, že odchází baterka v klíči. S autem jsem najel už přes tři tisíce km a motor se mi líbí čím dál víc. Na to, že je to maloobjemový přeplňovaný zážehový motor, má skutečně pěkný zátah, citelně větší, než u mé předchozí OII 1.4 TSI a jako bonus ještě nižší spotřebu. Viz několik málo příklad z víkendu:

Blansko - Vyškov - Drietoma - Piešťany (vše silnice I a II třídy):

IMG_0171.JPG.0d2df0e3acd63aa2a78cb74c2bf27c67.JPG

 

Hodonín - Praha (I/55, D2, D1, D0):

IMG_0177.JPG.3cacecf88373f1c0f29ed2ec248f25b1.JPG

Odkaz ke komentáři

Gratulujem k novému autu, chválim voľbu motora. 1.4 TSI je podľa mňa najideálnejší motor do O3. Želám veľa šťastných a bezporuchových km :beer: Farba je super, vždy pri kúpe som o nej uvažoval na prvom mieste, no nakoniec som farbu dovolil vybrať manželke a liftback máme capuccino a combi topaz :happy:

Čo sa týka Kessy problému, pozri cez diagnostiku, môže to skôr byť problém s anténou. Ak odchádza batéria v kľúči, začne na to včas upozornovať a najprv prestane fungovať otváranie  a zamykanie dverí zvonka. Ešte kontrolná otázka, nemáš na kľúči nejaké gumené púzdro? Aj toto môže robiť problém...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Něco ke spotřebě:
Praha - Vyškov (D0, D1) 135 km/h (dle GPS 130 km/h), v omezeních tachometrových 80 - 85 km/h.

842858372_Praha-Vykov.thumb.JPG.ded9445a098f24f82a2d653496d9f422.JPG

 

Piešťany - Drietoma - Nesovice - Vyškov - Blansko (vše silnice I a II třídy) - můj obvyklý styl mimo obce = tachometrových 100 km/h.

725844056_Pieany-Drietoma-Nesovice-Vykov-Blansko.thumb.JPG.7bf43eb3f7d6998c3a74e0afcdbec0b1.JPG

 

Obě jízdy sólo se zapnutou AC. Podotýkám, že pneumatiky jsou 225/45 R17, tedy o 2cm širší, než u předchozí OII 1.4 TSI.

 

Dlouhodobá - podle výpočtu z tankování to vychází 5,66.

IMG_0232.thumb.JPG.1d204e6733d3a7f0d58e5b40ca5e80f2.JPG

 

V tomto bodě u mě tedy panuje vysoká spokojenost.

 

 

Upraveno uživatelem Pawouk01
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...