Přejít na obsah

Chcíplo a nic nejde


LadikRS

Doporučené příspěvky

Omlouvám se za blbý název topicu, ale lépe to vystihnout nejde. Dnes jsem nastartoval (motor 1.8T AUQ), šel otevřít vrata a když přicházím k autu, slyším, jak se zvýšily otáčky, zadusilo se to a chcíplo to. Chtěl jsem zkusit znovu nastartovat, ale nic se nestalo. Kontrolky se nerozsvítily, nešly rozsvítit ani světla. Divné ale je, že oba ventilátory běžely naplno, pomohlo jen odpojení baterky. Po opětovném zapojení už zůstaly v klidu. Auto pak ani nešlo zamknout. Jako by bylo bez baterky. Tohle teda byl druhý pokus o nastartování. Při prvním startér jednou otočil a ihned to chcíplo (běželo to sotva půl vteřiny). Teď večer jsem překontroloval ještě jednou pojistky, všechny v pořádku. Ale po zandání pojistky číslo 12 v interiéru se najednou rozsvítil maxidot a šlo nastartovat. Opět první start nic, druhý dobrý. Ale auto se začalo dusit, nešlo skoro vůbec do otáček a zdechlo. Ventilátory se opět roztočily naplno a opět se ztratilo 12V a nic nejde. Všiml jsem si ale, že po zapnutí klíčku sepne čerpadlo, ale nic jiného nejde. Už ani pojistky nepomohly. Ještě jsem si všiml, že maxidot trochu pohasínal, jako při startování s vybitou baterkou.

 

Nevím, jestli to s tím souvisí, ale včera jsem sundal baterku z nabíječky. Dal ji do auta a chytlo to až napodruhé. Auto předtím asi 14 dnů stálo a bylo tam cca 10l benzinu, takže jsem tomu tolik nevěnoval pozornost. Při montáži baterky jsem si všiml, že se ulomil držák kabelu od pojistek na baterce, ta část s matkou. Provizorně jsem to opravil. Následně jsem chtěl z kanystru dolít cca 15l benzinu. Pak jsem nastartoval a po minutě auto chcíplo, v kanystru na benzin byla nafta (kanystr po benzinu i smrděl). Takže jsem vyndal palivový filtr a neustálým zapínáním a vypínáním klíčku jsem odčerpával směs benzinu a nafty, dokud z hadičky nic nevytékalo. Pak jsem sjel dalším autem pro benzin, dolil a auto nastartovalo. Jel jsem ještě dotankovat, tam mi auto opět napoprvé nechytlo, podruhé už dobrý. Celkově jsem ujel asi 60km bez sebemenšího zaváhání. Dnes k tomu přijdu a problém viz výše.

 

Nenapadá vás, na co se zaměřit? Jestli se k tomu zítra dostanu, ještě zkusím jinou baterku nebo vyměnit svíčky.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Zaznamenal jsem menší posun. Včera jsem zjistil, že baterka je v pořádku, ale že pojistky vevnitř jsou bez napětí. Náhodně jsem bouchnul do pojistek a najednou to naskočilo do příštího pokusu o start, vše zase zhaslo. Dnes jsem rozebral plasty pod volantem a po chvíli bádání si všiml, že na pravé svorce č. 30 přeskočila jiskra. Odpojil jsem z ní všechny kabely (2x originál, 2x asi Magicar a 1x přídavný budík). Magicar byl zkorodovaný, takže asi vlivem toho přeskakovala jiskra. Kontakty jsem očistil a budík odpojil. Najednou vše funguje až na drobnost, startér točí, ale to je vše. Auto nemá vůbec snahu nastartovat.

 

Můžou na to mít vliv ty svíčky, pokud to před tím spálilo tu směs nafta/benzin? Sice to pak najelo 60km na benzin, ale už to třetí den stojí. Ke svíčkám jsem se zatím nedostal, v plánu je mám zkusit zítra nebo ve středu.

Odkaz ke komentáři

Svíčky vyměněny a žádná změna. Ještě jsem nezmínil, že při demontáží plastů pod volantem mi dvakrát zacvakaly zámky, napadá mě, jestli start neblokuje Magicar, ale ten již čtyři roky nepouživám, je jen v režimu na odemykání auta (deaktivované funkce alarmu), protože se rozbil ovladač.

 

Edit: Tak přes VAG se nedostanu ani do ECU.

Edit2: Bez pojistky k ECU se očividně jezdit nedá... :D Jak jsem se v tom blbec vrtal, tak jsem ji nejspíš nevrátil, ztratil ji a v pojistkách jsem si toho nevšiml. Každopádně Magicar bych dal rád tak jako tak pryč, jen jsem si všiml, že je něco napojené přímo k ECU a nevím, co. Jinak problém s jiskřením pravděpodobně byl i za tímto problémem:

 

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Počítám že ten alarm co tam máš zapojenej má zapojenej nákej imobilizační okruh možná je těch okruhú víc 

Přerušený startér 

Přerušený zapalování či čerpadlo paliva nebo napájení řj motoru čert ví kdo tam co tim alarmem při zapojení blokoval 

Najdi si na netu schéma zapojení alarmu  celý imo zruš a přepoj na original  a uvidíš  

Odkaz ke komentáři

Jedná se o Magicar M9000. Český návod je k dohledání k 9000B, což je stejné podle ENG návodu k M9000. Ale problém je, že v návodu není nic o zapojení k ECU. V autě mám dokonce i krabičku s druhým klíčkem, ke kterému je napojená nějaká cívka. V návodu jsem o tom nic nenašel. A kde se nechází jednotka, otřesový nebo teplotní sensor vůbec netuším. Pod plasty pod volantem nic není, ale to by se dalo jít po kabelech.

 

Edit: Tak ty 4 napojené kabely do jednotky vypadají na tempomat. Tu svorkovnici jsem rozebral a zjistil si, do kterých pinů vedou.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Ta krabička je bypass immo.Mnoho druhů,princip ale stejný.

https://www.levnealarmy.cz/get_file.php?did=2996&lang=cz&download=0

Používá se pokud máš dálkový start a to myslím Magicar uměl.Připojuje se na orig cívku immo ve spínačce,nebo na její svazek,nebo do budíků.Asi bych se zaměřil nejdřív na uvedení do původního stavu odpojením bypasu,zkontrolováním,jestli je orig cívka immo zapojená.

 

Návod.pdf

Odkaz ke komentáři

Já tušil, že to bude kvůli immo. Pět let jsem si říkal, proč mi majitel dal jen jeden klíč...

Jojo uměl to. Já bych se ho nezbavoval, ale alarm mi doma rozhouká i projíždějící vlak, takže jsem ho měl doma deaktivovaný. V autě byl origo alarm Škoda, a nikdo ho nevyndal, protože když jsem dřív auto odemkl Magicarem, tak bylo uvnitř auto slyšet cvakání. Při odemknutí klíčem se tohle nekonalo. Celkově bude v autě elektrika asi rozesraná. Zadní lampičky jsou prasácky napojené a z ničeho nic mi přestalo fungovat osvětlení interiéru.

Každopádně děkuju za návodu a zkusím tu krabičku odpojit a uvidím.

Odkaz ke komentáři

Teď jsem byl pryč, tak jsem se k tomu nedostal, ale teď v týdnu snad čas bude.

Jen koukám, že jsem to asi špatně napsal. Auto už jezdí, problém byl v chybějící pojistce k ECU. Jak jsem je před tím zkoušel, tak jsem ji pravděpodobně nevrátil, ztratil ji a nevšiml si toho. Každopádně ale Magicar asi vyhodím.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...