Přejít na obsah

Michaelova 1.8T


Doporučené příspěvky

Ahoj,

fórum sleduji poměrně dlouho, občas nějaký příspěvek (většinou dotaz :D) sem hodím a chtěl bych se podělit o můj "progress". A zároveň to vlastně bude sloužit i pro mě, takový sumář co na autě mám a třeba to bude mít nějakou váhu, kdybych náhodou v budoucnu prodával (s čímž nepočítám, ale kdo ví).

Jak jsem ji koupil?

Sledoval jsem asi dva měsíce trh (inzerci na netu) a první den jsem si všiml Octávie 1.8T, která měla prasklé čelní sklo, najeto 306 tisíc km, ale celkem slušný popis, servisní historie, druhá majitel. Po dvou měsících byl inzerát stále aktuální a po tom co jsem viděl neustále auta se 150 tis. km ve stavu horším jak Octávka s 306 tkm, říkal jsem si, že to risknu.

První pocity

Byl jsem zvyklý na 1.6 74kW, takže po motorové stránce absolutní rozdíl. Auto mělo (i stále má) xenony, což pro mne znamená hodně. Interiér krásně béžový, barva auta byla černá - pro mne naprosto líbivá kombinace. Prostě pro mě jako ne dlouho pracujícího to bylo auto za hodně slušný peníz (vzhledem k najetým km a odřenině přes oboje dveře na pravé straně).

Specifikace auta:

  • Typ motoru: AUM
  • Rok výroby: 2001 - uvedení do provozu 2002
  • Karoserie: Hatchback
  • Výbava: Elegance
  • Kola: 205/55 R16
  • Výkon: 110kW

Závady při koupi

  • Prasklé čelní sklo - Opraveno firmou 
  • Odřený pravý bok (přes oboje dveře) Zatím neřeším, do budoucna ale ano - asi výměnou dveří (jsou i lehce propuklé)

Závady, které nastaly

  • Prasklá LP pružina - Opravenou mnou => vyměněn podvozek za stavitelný od firmy JOM, včetně uložení tlumičů, dorazů, prachovek, matiček...
  • Nízký tlak oleje -  Opraveno mnou => Vyskočilo mi to asi 2x během půl roku, sundal jsem olejovou vanu, pročistil sítko, které bylo zasviněné a od té doby klid 🙂
  • Prasklá příruba chl. kapaliny - Opraveno mnou => začala mi utíkat kapalina při stání. Během dne celá nádoba chl. kapaliny byla pryč
  • Hučení LP ložiska - Opraveno v autorizovaném servise
  • Palivové čerpadlo netlačí při rezervě - Při menším objemu benzínu v nádrži než cca 2/8 mi občas auto chcípne na cca 5 vteřin
  • Zapalovací cívka (3. válec). - Opraveno mnou => Výměnou zapalovací cívky. (19.2.2018)
  • Alternátor přestal dobíjet - Opraveno mnou (vyměněn celý) (12/2018)
  • Hučení PZ ložiska - Opraveno mnou (395 tkm)
  • Ulomená páčka ovládání stěračů - Opravenou mnou 
  • Zničený mechanismus el. šíbru - Opravenou mnou - vyměněn celý mechanismus (408tkm, 06/2020)
  • Prasklé čelní sklo - Opraveno servisem (409tkm, 06/2020)

Preventivní opravy/údržba

  • Vyčištění kombiventilu - Když jsem měl dole přirubu chladící kapaliny, vyčistil jsem rovnou kombiventil - byl pěkně zaprasený 🙂 Zde je foto po demontáži (po vyčištění nemám).
  • Výměna předních brzd - Nebrzdily tak jak mají. Vyměněny destičky + kotouče. (19.2.2018)
  • Výměněna zadních brzd  - ATE Kotouče, ATE desky, nové třmeny. (10/2019)

 

Úpravy (plánováné i hotové)

  • Laděná koncovka  - někdy v budoucnu
  • RS nárazník - 409tkm (06/2020)
  • Křídlo - někdy v budoucnu
  • 2DIN android rádio/navigace - někdy v budoucnu
  • Výměna MDF za MAXIDot - Nainstalováno mnou (3.10.2018)
  • Modul Maxi-K k Maxidotu - Někdy v budoucnu
  • Snížit podvozek - Hotovo => Nainstalován stavitelný podvozek od firmy JOM 
  • LED parkovačky - Hotovo
  • Coming Home & Leaving Home - Hotovo => Nainstalován tento modul
  • BOV Twinport - Hotovo => Nainstalován BOV od firmy Forge Motosport 
  • LED osvětlení nohou a kufru - Hotovo => Led pásky pod každé nohy, v kufru led pásky na celém plastu pod repro
  • Dvojitá potkávací a brzdová světla - Hotovo
  • Výměna předních reproduktorů - Hotovo
  • Výměna středního dílu výfuku za průchozí trubku - Hotovo (bez rampy... :D)
  • Černé přední blinkry - někdy v budoucnu
  • Změna podsvícení budíku na bílo - někdy v budoucnu
  • LED podsvětlení klik - plánováno říjen 2018
  • Staging (protočení ručiček při otočení klíčem v zapalování) -  Hotovo => Nakódováno mnou 
  • Osvětlení pouze ručiček na budících (při otočení klíčem v zapalování) -  Hotovo => Nakódováno mnou
  • Přebarvení brzdových třmenů na žluto Hotovo => Hammeritem (19.2.2018)
  • Osvětlení nohou vepředu, pomicí LED pásků - ovládání barvy mobilem  Hotovo
  • Přebarvení stropnice a A,B sloupků do černé barvy - Hotovo (408tkm,06/2020)

Vize do budoucna

I přesto, že má auto najeto přes 370 tkm, je pro mne velice spolehlivé a věřím mu. S autem jsem jel do Itálie, Švýcarska (cca 1400km v kuse jeden směr) a bez sebemenšího problému.

Auto bych rád "nepřetuningoval", ale zároveň nechci, aby to byla typická sériovka.

Pokud budu kupovat jiné auto (pokud ano, vidím to na Octavia II v RS 2.0 TSI po FL), nejspíš si toto auto nechám, rozeberu do posledního šroubku a budu si s ním hrát (udělal bych to už i teď, ale auto potřebuji denně).

Jinak aktuální foto, při 370tkm.

IMG_20180922_155920.jpg.02794acf9ea1b521fd08bac3820f770b.jpg

IMG_20180922_155911.jpg.468e44050a2fe9427f2dc05c51b4339e.jpg

 

IMG_20180923_162807.jpg.b126eb8401949826c575d0c1ed414195.jpg

Odkaz ke komentáři

Slusne napsano a jak vidno, o auto je dobre postarano. Mohu pak poprosit o fotky tech pridavnych potkavacich brzdovych svetel? Dekuji. Ja mam v planu pridavne dalkove svetla. Ten leaving home se pak musi pres jednotku nejak nastavovat? To mam tez v planu, ale nevim jestli to bude moje oct podporovat 

Odkaz ke komentáři

@Konny Děkuji. Snažím se dělat na autě vše sám (co zvládnu a co mi nářadí dovolí).

@Laky Taky děkuji. Ta světla budou fungovat jak u Konnyho v návodu - https://www.octaviaclub.cz/clanky/navod-dvojita-obrysova-a-brzdova-svetla-pro-octavia-i-700.html

Vřele doporučuji, auto (hlavně za tmy), vypadá zezadu úplně jinak :)

Co se týče toho leaving/coming home, tady je jednoduchý návod přímo k tomu modulu, na který jsem posílal odkaz :) Já měl akorát problém, s tím, že pokud jsem nechal senzor svitu zapnutý (tzn., aby coming/leaving home se aktivoval pouze za šera a tmy), tak mi neustále po cestě blikaly světla. Takže jsem čidlo odpojil a mám coming/leaving home 24 hodin denně :) Na té řídicí jednotce se dá seřídit čas, jak dlouho mají světla svítit.

 

 

EDIT:

 

Dnes jsem koupil a nainstaloval maxidot :) Vše se povedlo hned napoprvé (přizpůsobení klíčů, zjištění a změna PINu). Tak už je to jen krůček od Maxi-K :) Možná ještě, než budu kupovat Maxi-K, tak si koupím do Arduina CAN BUS modul a zkusím si hrát (odposlouchávat komunikaci, dešifrovat a nakonec vysílat).

 

IMG_20181003_175146.jpg.10ff1408e0a67cd9001ba53bc370e4c5.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Včera jsem se chystal vyměnit destičky a kotouče na přední nápravě + nabarvit třmeny na žluto.

Jedu si tak z Castoramy (byl jsem ještě pro Hammerit na třmeny, ocelový kartáč, nějaké ořechy do račny atd..). Asi 10km před barákem mi po dálnici při prudkém přidání plynu vibroval motor. Po dalších 5km mi začala blikat kontrolka motoru a motor vibroval.. Dojel jsem domů, okamžitě píchnul na diagnostiku a VAG křičel, že válec 3 nespaluje. Prohodil jsem zapalovací cívky, VAG pak ukazoval válec číslo 1. Takže ještě za 5 minut 13 jsem jel do auto kelly pro cívku, Vyměnil jsem a auto jelo zase jako z praku :)

Pak jsem se konečně dostal k těm brzdám. Viz. foto

Před:

pred1.jpg.88f7b7e858fee2381722356c1b8ded0c.jpg

pred1.jpg.88f7b7e858fee2381722356c1b8ded0c.jpg

Po:

po1.jpg.4234346121d101c137dc8778245edba6.jpgpo2.jpg.9be0bcee96def940d3f1c81e25a633c1.jpgpo3.jpg.14f7c8d80c7e24eb932538df026d87b9.jpg

 

pred2.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Brzdy na zadní nápravě konečně hotovy. 2.jpg.72e3c9846edc902c5dcfee8318a1507a.jpg3.jpg.def4891c2a68e982e3186138d5c00f0a.jpg

Nastaly ale dvě komplikace:

a) nešel sundat šroub, který drží kotouč. Byl zarezlý a měl sjetou hlavu. Musel jsem odvrtat. sroub.jpg.d063e1e1d914448fa605925fee836e65.jpg

Tady už je venku hajzl :)

vytah.jpg.90bf7d276d79fc6b1bfc807e075b7d99.jpg

b) Po zatažení a uvolnění ruční brzdy se mi levé strana neodbrzdila, celé kolo bylo po jízdě horké.. Vyřešeno pružinkou, která se dává na Octavii 2. Kolo se po použití pružin uvolňuje jak má, což mě potěšilo, protože je to lepší levnější, než měnit celý třmen.

image.png.b8c8609b62f5c16c7f109adf57b1e29a.png

Odkaz ke komentáři

Včera jsem se konečně dokopal k dodělání osvětlení nohou vepředu.

Napojeno na stropní lampičku. Tzn., otevřu dveře, rozsvítí se atd..

IMG-9f8cbfad833ac57f3ec44b9c520b6199-V.jpg.f116ef83aa17d2f12e827b553c47cb49.jpgIMG-7d1a8fcd97970e1ee9b4c2c25fe4b402-V.jpg.0f831683819708b778e0dacba53b93f5.jpgIMG-04dcda6bceef4891b3c2b081e64f8ef4-V.jpg.816a214f9e091080ecb4d4b59f21d3b7.jpg

Nejlepší na tom je, že si barvu podsvícení ovládám přes mobil :) Takže až mě nějaká barva omrzí, změním si ji během chvilky přes mobil.

Umí to i různé efekty jako měnění barvy a intenzity na základě zvuku/hudby. Takže to může i blikat do rytmu :D

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Včera nebylo do čeho píchnout, tak jsem si tu chromovanou část na masce přestříkal do černé barvy - včetně znaku. Na nový zatím čekám (z O3).

Podle mě to je příjemná změna 🙂 Mám v plánu i blinkry hodit do černa, ale musím ještě nastudovat co a jak a hlavně, abych byl vidět 🙂

IMG_20190728_180452.jpg.1650ff02469d736d1c1cf543fbe09f9b.jpg

IMG_20190728_180441.jpg.d47c7a8d30c2360549e2da9c5e1b4ea0.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

@Lumen1.8 Osvětlení je čína. RGB pásky + controller, zatím bez sebemenšího problému 🙂

V červnu a v září jsme byli opět v Itálii (Vada/Cecina). Cesty po okrskách opět tragédie, V červnu byla tak na ho*no příjezdová cesta k apartmánu (byli jsme na venkově), že jsem tam málem nechal vanu... Cestou zpět (v červnu) mi začalo hučet ložisko. Myslel jsem, že mi bude hučet v hlavě ještě týden.

Takže ložisko vyměněno. Při výměně nastala komplikace, že při stahování mi zůstala polovina ložiska viset na čepu, takže šel ven i čep a už jsem zbytek ložiska z čepu vysekal.

image.png.95984d7f3697ea4b1bd6231e598eb739.png

image.png.a7bb32c6c4b2fbfee475c5e357fc0f86.png

PZ Ložisko vyměněno a už  byl zase klid 🙂

Nějakou dobu na to se mi podařila ulomit páčka na ovládání stěračů. Z vrakáče jsem sehnal za pár šupů jinou a vyměnil.

image.png.8920834f73f2b3f09a8e9769c85ac395.png

Tento týden jsem měnil zadní brzdy, tentokrát jsem zkusil značku ATE (destičky i kotouče), vyměnil jsem zároveň i zadní brzdové třmeny. Původní si nejspíš zrepasuji a nechám do zálohy.

Předevčírem jsem "konečně" překonal hranici 400 tis. km 🙂

image.png.a144c23ff802523f5b264e9e2406af47.png

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Za dobu 5 000 km (400-405tkm) se událo pár nových oprav a úprav

  • Výměna čidla chladící kapaliny
  • Výměna termostatu
  • Výměna napínáku drážkového řemen
  • Výměna drážkového řemen

 

  • Vyčištění škrtící klapky

 

  • Výměna zadních brzd - třmeny, desky, kotouče

 

  • Výměna těsnění pod víkem ventilů
  • Nalakování víka ventilů

 

  • Vypraní zadních potahů (sedáky)

Výměna termostatu a čidla chladící kapaliny

Ručička teploty chladící kapaliny mi kolísala a nedostala se nad cca 80 stupňů (dle ukazatele na přístrojovce). Vyměnil jsem tedy čidlo chladící kapaliny - nepomohlo. Poté jsem vyměnil termostat a teplota vyjede postupně na 90 °C a drží se.

Podle toho, co jsem se dočetl na fóru, tak hodně lidí psalo, že k termostatu je na ho*no přístup. Já jsem shodil alternátor a přístup byl úplně v pohodě.

Výměna napínáku drážkového řemene a řemene samotného

Po výměně termostatu mi spadl drážkový řemen, po dalším nasazení se roztrhl (drážky byly už i sjeté..). Nový řemen mi spadl cca po týdnu. Předpokládám, že jsem tedy buďto poškodil napínák (přišlo mi, že pružina už netlačí tolik, kolik kdysi) nebo špatně připevnil.

Koupil jsem tedy rovnou nový napínák i řemen. Od té doby zatím klid, ťuk ťuk. 

Video původního vs nový. Původní dělal už docela randál a kladka byla na původním užší o cca 1.5mm oproti novému.

 

Vyčištění škrtící klapky

Při studených startech se mi auto cca minutu v kuse dusilo. Nereagovalo na plyn, bohatá směs (střílelo od výfuku). Po vyčištění škrtící klapky vše v pohodě. Foto je pouze zašpiněné klapky, foto po vyčištění nemám.

Klapka-spinava.jpg.f7d2b833d6c39803d2a3309d229a1ffd.jpg

Výměna zadních brzd,kotoučů a desek

Blokovalo se mi po zatažení ruční brzdy zadní kolo. Lanovody v pořádku. Vyměnil jsem tedy celé třmeny na obou stranách (pouze zadní), kotouče a desky od firmy ATE. Foto nemám.

Výměna těsnění pod víkem ventilů, nalakování víka ventilů

Delší dobu mi prosakoval olej kolem víka ventilů, svíčky na 2,3 a 4 válci kompletně od oleje. Rozhodl jsem se tedy pro výměnu těsnění (měl jsem z toho trochu strach...).

Víko se sundávalo těžko, překážela mi jakási tenká železná trubička (vypadlo to, že má něco společného s podtlakem, vzhledem k tomu kam vedla). Držák této hadičky byl přišroubován k přírubě chladící kapaliny. Po povolení to šlo.

Když jsem sundal těsnění, lámalo se, bylo tvrdé jak plast...

Když jsem měl víko dole, rovnou jsem ho celé vyčistil a nalakoval. Od výměny těsnění ani kapička oleje na svíčkách nebo kolem motoru, hurá.

 

7.jpg.ada8f2a41192f462d19044517afdfbcc.jpg     6.jpg.b3475dde9cdbc4c35db04498a139e88b.jpg     5.jpg.95ad0a98a2684500885c9fe73872a025.jpg4.jpg.1deb1c5d75ffc8a2ebd8a87a27baac14.jpg  3.jpg.183921a519b782bc94fb04e9515b5c4d.jpg

Vypraní zadních potahů (sedáky)

Vzhledem k tomu, že potahy už jsou jako prase (3x Itálie = i přesto, že jsem pod sebou měli plachty a ručníky, tak ta slaná voda propila na sedačky), písek atd.) Navíc v autě vozím i psa.

Šel jsem od nejlehčího - sundal jsem potahy ze sedáků zadních sedaček, vypral a nahodil zpátky. Z fotek rozdíl není až tak vidět, nicméně je to 100 a 1.

V plánu mám takto vyprat (a zašít prodřenou díru u řidiče - bok) přední sedačky (a zadní opěradla).

Před:

pred1.jpg.4e26b36ad76b00328e058e61d8dc3c7d.jpg

pred2.jpg.0e5e0fffe6f409607e19e9e5a47654bb.jpg

Po:

po1.jpg.e72fcd9ff87052fcbcb15e80819e14af.jpg

po2.jpg.0be960fa5c58b99a78d8e804af9f01e9.jpg

po3.jpg.1daa9ddd30568bfa64c045d8a81ffc3e.jpg

po4.jpg.2e2f96813ff0890f96753bfdc70dfa00.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak další update 🙂

Urval se mi závit na rameni, který drží stabilizátor. Ramena už měla ledacos za sebou. Po prostudování fór jsem zvolil značku Lemforder.

IMG_20200520_182028.jpg.ebb85abc05bf1ce2e080053fac9cdfbe.jpg    IMG_20200520_181814.jpg.4af9a75c593a325c6a789b4549ea5ca4.jpg

 

Dále jsem si všiml, že mi po dešti zateklo mezi pravý A sloupek a vrchní madlo (na stropnici). Stalo se to z ničeho nic, a docela dost. Takže mi buďto brácha nedovřel dveře nebo se mi ucpal odtokový kanál. Tak či onak šla stropnice dolů a když jsem ji tak sundal, řekl jsem si, že ji hodím do černé. Včetně A a B sloupků.

Zatím na tom dělám, ale už teď se na to těším 🙂

Bílé plasty za tu dobu byly už zašlé, stropnice taky už lehce špinavá.

Až bude hotovo, dodám další foto 🙂

 

IMG_20200531_202854.jpg.3febc84ebbf1e864e37e150b8c119f4b.jpg

IMG_20200531_202327.jpg.47b95479103bb8f73a5d5d6bc4d38ef8.jpg

IMG_20200531_210030.jpg.2efa0833655aeb8d16bf3bc1d6d131c0.jpg

IMG_20200602_191543.jpg.207cc7f4e865099de9ff3a359a9b62dc.jpg

Odkaz ke komentáři

Stropnici jsem stříkal nejprve PRIMA Dupli-Color RAL9005 (pán v obchodě vypadal, že tomu docela rozumí). Nicméně mi barva došla (podcenil jsem spotřebu) a rychle jsem upaloval ještě do obchodu s barvami (jiného, tam kde jsem byl prvně bylo už zavřeno). Tam jsem koupil toto - https://www.nejlevnejsi-barvy-laky.cz/univerzalni-akrylovy-email-ve-spreji-ral-9005-cerna-400-ml?gclid=EAIaIQobChMI1J_X1f3j6QIVDeztCh1q6wKvEAQYBCABEgIHfvD_BwE, nic jiného neměli. Každopádně oboje stejná barva - RAL 9005 - matná černá. Při aplikování barva vypadala úplně stejně. 

Padlo cca 1700ml na celou stropnici včetně té části, která zakrývá šíbr.

Plasty mi pán (v prvním obchodě) doporučil od značky MOTIP - taktéž černou matnou + základovku na plasty (taky od MOTIPu) - ta základovka plast lehce naleptá a barva pak nepraská, neloupe se atd. (tedy to mi bylo tvrzeno, uvidíme časem). A samozřejmě předtím jsem ještě pořádně plasty odmastil.

Přikládám ještě další foto po lepším uschnutí a foto, kde přikládám A sloupek tam kde patří. Ty plasty krásně sedí k té palubovce, není tam nějak extra velký skok (na foto to akorát trochu zkresluje - svítí mi na palubovku světlo z vrchu). Už se nemůžu dočkat až bude hotovo.

 

Co se týče odlepování stropnice - toho jsem si taky všiml až když jsem měl stropnici venku. Vevnitř to vůbec nebylo za celou dobu poznat tak, abych si toho všiml 🙂

Snad se mi to zítra podaří dát celé dokupy 🙂

1.png.1915e475ba2562979a71554ed0f52422.png

 

2.png.7bbaa137f66ba5d5a8576f11c1d4f3cf.png

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak mám hotovo 🙂 Výsledek se mi strašně moc líbí 🙂 100 a 1 oproti zašlé bílé. Madla na stropnici jsem záměrně nechal bílé ať tam je trochu kontrastu 🙂

Jinak zatékání mám taky pořešeno, v tom gumovém koleni, které je ve dveřích a je napojeno na odtokovou hadici byly kusy bláta.

1.png.4e894b76d162006bb8d8282f21a4fd07.png

2.png.ac34ee7055dbad2d422fa9541176a36c.png

3.png.0bbb8a6f09dea057a4d7ad75ccb6b34d.png

 

Odkaz ke komentáři

Ja jsem menil stropnici za novou, bo stara byla svesena. Z ni jsem sundal tu latku a ted uvazuju jestli z prdele koupit novou latku a necim to nalepit na ten molitan a pripadne prestriknout. Nevi nekdo cim to nalepit? Chemopren je blbost co

Jinak skoda ze madla nemas v te bezove barve co dily z palubky, ale jinak pecka 🙂

Upraveno uživatelem Laky
Zmena textu
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...