Přejít na obsah

Vyměnit pístní kroužky?


Doporučené příspěvky

Zdravím, 

U své Octy. Jsem skrz spotřebu oleje řešil výměnu gufer na ventilech, přetěsnění vany, atd. Auto si však stále okolo 0.5l na 1000km vezme. Do toho se mi zanáší po krátké době svíčky olejem (zejména na 4. válci), plus v uplynulých dnech auto s oblibou škubalo při držení otáček v rozmezí 2-3tis. ot., někdy velmi intenzivně, také při stání na volnoběh je čas od času cítit cukání motoru. 

Stálo by za těchto podmínek zkusit výměnu pístních kroužků, nebo se poohlédnout po něčem jiném?

Jinak motor má naběhaný pouze něco pod 150 000.

Díky za reakce 

Odkaz ke komentáři

Ahoj, pokud nemas auto od novoty, tak bude urcite stocene, protoze by bylo hodne divny, kdyby motor s takovyma kilometrama zral olej...

Co se tyka jestli opravit nebo neopravit, tak pokud by sis chtel octu jeste nejaky rok nechat, tak se oprava urcite vyplati. Sam jsem si tim prosel, kdyz mi motor pri 200tis km zacal zrat olej. Nechal jsem tedy vymenit gufera na ventilech a pistni krouzky a muzu rict, ze tech investovanych penez nelituji. Nyni mam najeto 285tis km a motor zadny olej nezere, coz je super ?

Odkaz ke komentáři

Ty blaho, 150.000 to auto snad ani nemuze mit, pokud se tohle deje. Ja mam na svym 264.000 km a olej nezere vubec a do takovych veci jsem nemusel sahnout. 20 let tomu ale davam 5W40 a chovam se k tomu jako ke svymu :)

Jinak tenhle motor cuka snad kazdej. Tezko rict, esli to ma spojitost s tim olejem :(

Odkaz ke komentáři

Aji mě to přijde divný, nicméně aji podle různých internetových stránek jak se zadává VIN, atd. tak to sedí  akorát je otázka jak moc informace z těhle stránek můžou být pravdivé..  Rok výroby mám 2009, kód BFQ, pokud to teda je k něčemu důležité. 

Do opravy ale zkusím jít, snad si všechno krásně sedne a bude to ok. Také jde o to, do jaké míry za všechny zmíněné problémy můžou právě pístní kroužky. Nicméně už kvůli tomu oleji by asi bylo dobré to rozdělat a zjistit více, hlavně teď před zimou si myslím že to motor ocení :) 

Odkaz ke komentáři

Strašně záleží na způsobu používání tohohle motoru a použitém oleji. Na Octávii 2004, kterou jsem znal od nova - moje - a při 3 letech a 35tis si ji koupila švagrová se olej začal ztrácet už při 10tis km - stačila svižná jízda po dálnici přes Německo. Pak jsem dálnice téměř nejezdil a olej držel. Jak si ji vzala švagrová, tak ta jezdili hodně (30tis/rok), olej držel ale po každé cestě z DE do CZ a zpět se dolívalo, byť málo. Od 100tis km už byla pravidelná spotřeba oleje 1L 5tis km i bez dálnice. Od 150tis. byla spotřeba 0,5l/2000km, po 200tis 0,5l/1000km a víc. Když ji prodávali na 250tis., tak protože to auto mám stále pod dohledem, se dal úplně obyčejný olej a ejhle až do dneška (330tis) se spotřeba oleje nezvyšuje, je ca 0,5l/1000km. Takže tak. U Octávky, se kterou nyní švagr denně jezdí 140km, tak se dolévá  ca 2L oleje na výměnný interval 15tis.. Aktuálně najeto asi 230tis., servisák tam dává nějakou polosyntetiku. Takže bohužel z vlastní zkušenosti vím, že i na 150tis olej v takovém rozsahu brát může. Emise přitom na jedničku.  Honza 

Odkaz ke komentáři

Na tom něco bude, jak s tím jezdil (a zacházel) předchozí majitel bohužel nevím, já dálnice jezdím spíše po kratších trasách do, řekněme 30km, jinak klasika auto nějak netrápím za studena atd., chladící kapalina taky nějak neubývá/není v ní olej. 

V první výměně (s rozvodama zároveň, cca ve 125 000) mě nalili 10W40.ku, při druhé kdy jsem řešil zmíněné gufera na ventilech mě mechanik dal 5w40. 

Jinak minulý jaro, čerstvě po rozvodech emise taky naprosto ok.  

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

zdravim. Koupil sem octavia 1.6 MPI, 75kW s najezdem 110000km. Jsem spokojen az na spotrebu oleje, kterou jsou poprvnim mereni mel 1l na 3000km a podruhe se kontrolka rozsvitila uz to ujeti 2000 km...coz vychazi 0,5l  na 1000km. Podle knizky co byla k autu je tato spotreba jeste v poradku a udajne je problem, az kdyz auto zere 1l a vice na 1000 km. Oleje davam 5w40 od Quartzu. Vaham zda to davat nekam do servisu a nebo zkusit treba prejit na polosyntetiku 10W40. Mate nekdo aktualni info o cenach vymeny gufer a krouzku? Jeden mechanik mi rekl, ze mi GO motoru udela za 60.000,-kc...coz uz je na zvazeni jestli auto radsi neprodat

Odkaz ke komentáři

Co se cen týče, tak když jsem prvně cca před rokem dělal ty gufera (+ přetěsnění vany, části motoru, nové svíčky, filtry, atd..) mě vyšlo na nějakých 7 500 přibližně.

Jenže to nepomohlo takže se tuším někdy na přelomu listopadu a prosince dělali pístní kroužky (v čemž je tuším započtena znova výměna gufer a všeho zmíněného) a vyšlo to na kdesi výše zmíněných 13 000 necelých. 

Pravda je ze od té doby mám vcelku klid, mám za sebou již jednu výměnu oleje, a na aktuální náplň mám najetých tuším něco kolem 7-8 tisíc kilometrů a olej mám tak v horních 2/3 rysky, což znamená že nějaký drobný úbytek tam asi je, ale ani bych se nedivil kdyby část byla z toho jak tam pořád lezu a utírám olej z měrky 😄

Takže za mě, bych po vyřazení ostatních možných příčin případně udělal rovnou výměnu kroužků (pokud je tedy pravda že v ceně je výměna gufer atd.) tak ušetříš v případě že problém je opravdu v kroužcích a ne v guferech. 

Cenově asi záleží na konkrétním mechanikovi, pozor GO motoru tuším není '' pouze'' výměna pístních kroužků, alespoň podle mě teda. 

Takže tak 🙂

Odkaz ke komentáři

Marek ja mylim ze pro 1.6 75kW AVU a BFQ je to hrdlo na nalevani oleje:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06a103465d-odvetravac-skoda-15155.html

 

Mel jsem to venku kdyz jsem cistil sani, skoda ze jsem to nevedel jinak bych to vymenil. Aby to slo vymenit tak se musi sundat plastove sani. Moje 1.6 AVU taky bere trochu oleje cca 0.3 az 0.5L na 1000Km zatim to ma jenom 🙂 350000km tak jestli se to bude zhorsovat tak pri dalsi vymene rozvodu budu chtit menit i pistni krouzky gufera atd.

Odkaz ke komentáři

Čau, já poslední interval výměny oleje také pozoruji větší úbytek oleje. Jsem na 9 tkm, na intervalu, přičemž jezdím od počátku 5W30 (olej, který je do auta lit od novoty) jsme první majitelé auto má teď 101 tkm, a od novoty je to dostavba LPG, s tím že první 2 tkm zajížděno výhradně na benzín. Od novoty jsem běžně na interval oleje, což bylo 10 tkm, doléval do 1L, oleje. Ale teď při posledním cyklu jsem už na 9 tkm, dolíval 2 L. Takže mi to jde nahoru. Ale tuším, po přečtení, že bude možná problém jak píše Marek u toho odvětrání, protože při poslední revizi LPG, mi servisák sundával sání, a když jsem se na to teď díval, tak právě pod hrdlem nálevky oleje, je přechod na sání, a je tam gumová přechodka na sponkách, která je cvaklá křivě, už je i prasklá a při pomačkání, lehce prosakuje mastnota oleje a pod přechodkou je taky mastno. Zkusím tedy vyměnit a doufat, že to je tato banalita.

Odkaz ke komentáři

Pozor na tu studenou viskozitu, někde po netu běhá tabulka (např. https://www.autorevue.cz/motorovy-olej-zvysuje-zivotnost-motoru-teorie_1) jak dlouho trvá tomu oleji dostat se do celýho motoru po studeným startu a je to nějak takhle:

15w - 20s / 10w - 10s / 5w - 4s / 0w - 1s

Takže pokud 5x denně startujete a jezdíte klidně po městě, asi nebude nejlepší nápad do toho lít 10w, pokud teda nechcete za chvíli měnit vačky, zdvihátka a dělat GO.

Stejně tak nebude úplně dobrý nalít tam 0w-30 a vyrazit s tím na dvě hodiny na okruh...

 

Odkaz ke komentáři

ona ta tabulka byla původně v tom seriálu o olejích od prof. Černýho, jen teď jsem to tam nějak nenašel, tak jsem to nahodil odjinud.

Souhlas, důležitý je to poslouchat, ale ne každej to slyší, nebo se tím chce zaobírat, takže pro běžnýho Frantu, co to moc nehoní, podle mě nejsou nějaký 10w-60 moc vhodný.

Odkaz ke komentáři
On 6/20/2019 at 5:23 PM, shikaree said:

10W40 spotřebě oleje určitě prospěje, jelikož je hustější než 5W40, tudíš spotřeba oleje klesne. Záleží na jak dlouho to pomůže. Dělat GO za 60t Kč u bezcenného auta je nesmysl.

10W40 je hustejsi len za studena, za tepla je to to iste ako 5W40, kludne za tepla moze byt 5W40 hustejsi, treba skumat technicke listy olejov co su bezne dohladatelne na internete a sledovat hths viskozitu a viskozitu pri prevadzkovej teplote, napr:

http://motul.speclube.com/wp-content/uploads/products/specifications/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...