Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Minicroco

Vyměnit pístní kroužky?

Recommended Posts

Zdravím, 

U své Octy. Jsem skrz spotřebu oleje řešil výměnu gufer na ventilech, přetěsnění vany, atd. Auto si však stále okolo 0.5l na 1000km vezme. Do toho se mi zanáší po krátké době svíčky olejem (zejména na 4. válci), plus v uplynulých dnech auto s oblibou škubalo při držení otáček v rozmezí 2-3tis. ot., někdy velmi intenzivně, také při stání na volnoběh je čas od času cítit cukání motoru. 

Stálo by za těchto podmínek zkusit výměnu pístních kroužků, nebo se poohlédnout po něčem jiném?

Jinak motor má naběhaný pouze něco pod 150 000.

Díky za reakce 

Share this post


Link to post

Ahoj, pokud nemas auto od novoty, tak bude urcite stocene, protoze by bylo hodne divny, kdyby motor s takovyma kilometrama zral olej...

Co se tyka jestli opravit nebo neopravit, tak pokud by sis chtel octu jeste nejaky rok nechat, tak se oprava urcite vyplati. Sam jsem si tim prosel, kdyz mi motor pri 200tis km zacal zrat olej. Nechal jsem tedy vymenit gufera na ventilech a pistni krouzky a muzu rict, ze tech investovanych penez nelituji. Nyni mam najeto 285tis km a motor zadny olej nezere, coz je super ?

Share this post


Link to post

Ty blaho, 150.000 to auto snad ani nemuze mit, pokud se tohle deje. Ja mam na svym 264.000 km a olej nezere vubec a do takovych veci jsem nemusel sahnout. 20 let tomu ale davam 5W40 a chovam se k tomu jako ke svymu :)

Jinak tenhle motor cuka snad kazdej. Tezko rict, esli to ma spojitost s tim olejem :(

Share this post


Link to post

Aji mě to přijde divný, nicméně aji podle různých internetových stránek jak se zadává VIN, atd. tak to sedí  akorát je otázka jak moc informace z těhle stránek můžou být pravdivé..  Rok výroby mám 2009, kód BFQ, pokud to teda je k něčemu důležité. 

Do opravy ale zkusím jít, snad si všechno krásně sedne a bude to ok. Také jde o to, do jaké míry za všechny zmíněné problémy můžou právě pístní kroužky. Nicméně už kvůli tomu oleji by asi bylo dobré to rozdělat a zjistit více, hlavně teď před zimou si myslím že to motor ocení :) 

Share this post


Link to post

Strašně záleží na způsobu používání tohohle motoru a použitém oleji. Na Octávii 2004, kterou jsem znal od nova - moje - a při 3 letech a 35tis si ji koupila švagrová se olej začal ztrácet už při 10tis km - stačila svižná jízda po dálnici přes Německo. Pak jsem dálnice téměř nejezdil a olej držel. Jak si ji vzala švagrová, tak ta jezdili hodně (30tis/rok), olej držel ale po každé cestě z DE do CZ a zpět se dolívalo, byť málo. Od 100tis km už byla pravidelná spotřeba oleje 1L 5tis km i bez dálnice. Od 150tis. byla spotřeba 0,5l/2000km, po 200tis 0,5l/1000km a víc. Když ji prodávali na 250tis., tak protože to auto mám stále pod dohledem, se dal úplně obyčejný olej a ejhle až do dneška (330tis) se spotřeba oleje nezvyšuje, je ca 0,5l/1000km. Takže tak. U Octávky, se kterou nyní švagr denně jezdí 140km, tak se dolévá  ca 2L oleje na výměnný interval 15tis.. Aktuálně najeto asi 230tis., servisák tam dává nějakou polosyntetiku. Takže bohužel z vlastní zkušenosti vím, že i na 150tis olej v takovém rozsahu brát může. Emise přitom na jedničku.  Honza 

Share this post


Link to post

Na tom něco bude, jak s tím jezdil (a zacházel) předchozí majitel bohužel nevím, já dálnice jezdím spíše po kratších trasách do, řekněme 30km, jinak klasika auto nějak netrápím za studena atd., chladící kapalina taky nějak neubývá/není v ní olej. 

V první výměně (s rozvodama zároveň, cca ve 125 000) mě nalili 10W40.ku, při druhé kdy jsem řešil zmíněné gufera na ventilech mě mechanik dal 5w40. 

Jinak minulý jaro, čerstvě po rozvodech emise taky naprosto ok.  

 

Share this post


Link to post

Pokud tam ja 5W40, tak se té spotřebě nedivím ... . Zkusil bych určitě 10W40, pokud by nepomohlo, tuším, že se tam dá dát i 15W40. To byla ta změna oleje, o které jsem mluvil. Honza

Share this post


Link to post

Po vymene krouzku davam 5W-40 a olej neubyva. Od opravy mam najeto 85tis, celkove 285tis a to co tam naleju, tak i vypustim ?

Share this post


Link to post

Právě tu 5w40 tam dal až po těch guferech (nevim proč) , samozřejmě je otázka co by to dělalo s 10w40. Nicméně aji před tím to blblo, plus ještě ty svíčky no.. 

Uvidím no, příští týden to jde k mechanikovi tak uvidím co a jak. 

Share this post


Link to post

Dobry den kluci chci jse zeptst kolik stoji vimnena pistnich krouzku a kde bych nasel levny a dobry servis praha okoli do 50km

Share this post


Link to post

Dobrý den, mě výměna vyšla na necelých 13 000, jestli je to moc, nebo málo netuším. Je ale fakt že od té doby mám s olejem pokoj :). 

S druhou otázkou neporadím.. 

Share this post


Link to post

zdravim. Koupil sem octavia 1.6 MPI, 75kW s najezdem 110000km. Jsem spokojen az na spotrebu oleje, kterou jsou poprvnim mereni mel 1l na 3000km a podruhe se kontrolka rozsvitila uz to ujeti 2000 km...coz vychazi 0,5l  na 1000km. Podle knizky co byla k autu je tato spotreba jeste v poradku a udajne je problem, az kdyz auto zere 1l a vice na 1000 km. Oleje davam 5w40 od Quartzu. Vaham zda to davat nekam do servisu a nebo zkusit treba prejit na polosyntetiku 10W40. Mate nekdo aktualni info o cenach vymeny gufer a krouzku? Jeden mechanik mi rekl, ze mi GO motoru udela za 60.000,-kc...coz uz je na zvazeni jestli auto radsi neprodat

Share this post


Link to post

10W40 spotřebě oleje určitě prospěje, jelikož je hustější než 5W40, tudíš spotřeba oleje klesne. Záleží na jak dlouho to pomůže. Dělat GO za 60t Kč u bezcenného auta je nesmysl.

Share this post


Link to post

První krok při žraní oleje je vyměnit PCV ventil a udělat výměnu oleje s proplachem (BG EPR), klidně 2h místo těch doporučených 30minut.

Generálky se dají řešit až potom, kdyby tohle nezabralo.

Share this post


Link to post

odvětrávání přetlaku v klikové skříni. Když je vadnej, propouští do sání olejovou mlhu z motoru, a proto to žere olej.

Share this post


Link to post

Co se cen týče, tak když jsem prvně cca před rokem dělal ty gufera (+ přetěsnění vany, části motoru, nové svíčky, filtry, atd..) mě vyšlo na nějakých 7 500 přibližně.

Jenže to nepomohlo takže se tuším někdy na přelomu listopadu a prosince dělali pístní kroužky (v čemž je tuším započtena znova výměna gufer a všeho zmíněného) a vyšlo to na kdesi výše zmíněných 13 000 necelých. 

Pravda je ze od té doby mám vcelku klid, mám za sebou již jednu výměnu oleje, a na aktuální náplň mám najetých tuším něco kolem 7-8 tisíc kilometrů a olej mám tak v horních 2/3 rysky, což znamená že nějaký drobný úbytek tam asi je, ale ani bych se nedivil kdyby část byla z toho jak tam pořád lezu a utírám olej z měrky 😄

Takže za mě, bych po vyřazení ostatních možných příčin případně udělal rovnou výměnu kroužků (pokud je tedy pravda že v ceně je výměna gufer atd.) tak ušetříš v případě že problém je opravdu v kroužcích a ne v guferech. 

Cenově asi záleží na konkrétním mechanikovi, pozor GO motoru tuším není '' pouze'' výměna pístních kroužků, alespoň podle mě teda. 

Takže tak 🙂

Share this post


Link to post

Konny: nemám, já mám úplně jinej motor. Většinou někde nahoře motoru, plastovej kus s hadičkou vedoucí do sání. MRkni do dílenské příručky.

Share this post


Link to post

Marek ja mylim ze pro 1.6 75kW AVU a BFQ je to hrdlo na nalevani oleje:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06a103465d-odvetravac-skoda-15155.html

 

Mel jsem to venku kdyz jsem cistil sani, skoda ze jsem to nevedel jinak bych to vymenil. Aby to slo vymenit tak se musi sundat plastove sani. Moje 1.6 AVU taky bere trochu oleje cca 0.3 az 0.5L na 1000Km zatim to ma jenom 🙂 350000km tak jestli se to bude zhorsovat tak pri dalsi vymene rozvodu budu chtit menit i pistni krouzky gufera atd.

Share this post


Link to post

Čau, já poslední interval výměny oleje také pozoruji větší úbytek oleje. Jsem na 9 tkm, na intervalu, přičemž jezdím od počátku 5W30 (olej, který je do auta lit od novoty) jsme první majitelé auto má teď 101 tkm, a od novoty je to dostavba LPG, s tím že první 2 tkm zajížděno výhradně na benzín. Od novoty jsem běžně na interval oleje, což bylo 10 tkm, doléval do 1L, oleje. Ale teď při posledním cyklu jsem už na 9 tkm, dolíval 2 L. Takže mi to jde nahoru. Ale tuším, po přečtení, že bude možná problém jak píše Marek u toho odvětrání, protože při poslední revizi LPG, mi servisák sundával sání, a když jsem se na to teď díval, tak právě pod hrdlem nálevky oleje, je přechod na sání, a je tam gumová přechodka na sponkách, která je cvaklá křivě, už je i prasklá a při pomačkání, lehce prosakuje mastnota oleje a pod přechodkou je taky mastno. Zkusím tedy vyměnit a doufat, že to je tato banalita.

Share this post


Link to post

Pozor na tu studenou viskozitu, někde po netu běhá tabulka (např. https://www.autorevue.cz/motorovy-olej-zvysuje-zivotnost-motoru-teorie_1) jak dlouho trvá tomu oleji dostat se do celýho motoru po studeným startu a je to nějak takhle:

15w - 20s / 10w - 10s / 5w - 4s / 0w - 1s

Takže pokud 5x denně startujete a jezdíte klidně po městě, asi nebude nejlepší nápad do toho lít 10w, pokud teda nechcete za chvíli měnit vačky, zdvihátka a dělat GO.

Stejně tak nebude úplně dobrý nalít tam 0w-30 a vyrazit s tím na dvě hodiny na okruh...

 

Share this post


Link to post

Pozor!!! Automotorevue- životnost motoru- TEORIE !!!! Nepodloženo praxí.

Nastartuji a cca 15s stejně stojím,v mrazech i déle ( slyším zvuk motoru ),nejsem magor na motor,abych natočil a hned vystřelil. Ani vodu nevypumpuješ ihned 0,75m vysoko.

Moje motory drží 650tis km.

Share this post


Link to post

ona ta tabulka byla původně v tom seriálu o olejích od prof. Černýho, jen teď jsem to tam nějak nenašel, tak jsem to nahodil odjinud.

Souhlas, důležitý je to poslouchat, ale ne každej to slyší, nebo se tím chce zaobírat, takže pro běžnýho Frantu, co to moc nehoní, podle mě nejsou nějaký 10w-60 moc vhodný.

Share this post


Link to post
On 6/20/2019 at 5:23 PM, shikaree said:

10W40 spotřebě oleje určitě prospěje, jelikož je hustější než 5W40, tudíš spotřeba oleje klesne. Záleží na jak dlouho to pomůže. Dělat GO za 60t Kč u bezcenného auta je nesmysl.

10W40 je hustejsi len za studena, za tepla je to to iste ako 5W40, kludne za tepla moze byt 5W40 hustejsi, treba skumat technicke listy olejov co su bezne dohladatelne na internete a sledovat hths viskozitu a viskozitu pri prevadzkovej teplote, napr:

http://motul.speclube.com/wp-content/uploads/products/specifications/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

 

 

Share this post


Link to post

Žere olej? Dám hustější,1,6 není žádný HigTech motor,stará konstrukce,tam nepatří tyhle řídký oleje.

Nepomohlo? Nový kroužky.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...