Přejít na obsah

Ventilator chladica - kedy sa zapne?


Doporučené příspěvky

Ahojte, včera som si všimol, že mi nefunguje ventilátor chladiča (vypálená poistka), vymenil som za novú. No počas jazdy sa začalo ozývať nepravidelné klepanie v motorovom priestore (pravdepodobne spôsobené ventilátorom, po odpojení poistky to prestalo).

Nasledujúci deň som skúsil opäť osadiť poistku, klepanie sa už neozýva. Ventilátory sa nezapli, teda aspoň som si to nevšimol.

Po zapnutí klimatizácie sa pustia obidva ventilátory., Vie mi niekto vysvetliť kedy a za akých podmienok sa zapínajú ventilátory na aute s klimatizáciou?

Octavia 1.9 TDI 81KW ASV 2002

Dik

Odkaz ke komentáři
V 1. 3. 2019 at 12:34, Martin ASV napsal:

Logicky, buď s klimou nebo když teplota motoru je vysoká,myslím nad 97°C.

Ide mi skôr o to prečo sa mi pri jazde nezapína ventilátor chladiča. Dosiahnem teplotu 90°C a ventilátor sa nehýbe. (Zapne sa až keď zapnem klimatizáciu).

Ako počúvam iné autá, tak po dlhšej jazde počuť ventilátory ako keby vzlietal vrtuľník.

Odkaz ke komentáři

Nezapina se ventilátor chladiče bez zapnuté klimatizace proto, protože teplota chladicí kapalina je v normální mezi. Diesel v těchto teplotách nezahrejes běžnou jízdou natolik, aby se chladicí kapalina musela chladit ventilátorem. Samozřejmě musí termostat fungovat tak jak má.

Až bude léto, ve stínu 30 stupňů, tak ti ventilátor pojede i bez zapnuté klimatizace. 

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, shikaree napsal:

Nezapina se ventilátor chladiče bez zapnuté klimatizace proto, protože teplota chladicí kapalina je v normální mezi. Diesel v těchto teplotách nezahrejes běžnou jízdou natolik, aby se chladicí kapalina musela chladit ventilátorem. Samozřejmě musí termostat fungovat tak jak má.

Až bude léto, ve stínu 30 stupňů, tak ti ventilátor pojede i bez zapnuté klimatizace. 

Môže byť,

Ešte zo zaujímavosti. Keď sa mi pri dlhšej jazde drží teplota motora na cca 85°C (odhad podľa budíka), môže mi prepúšťať termostat?

Už to chvíľu sledujem a zdá sa mi to trošku divné. Teoreticky, ak by termostat prepúšťal, tak pri teplote cca 60-70°C by mala byť hadica do chladiča studená. Alebo by som to vedel overiť ešte nejako inak?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...