Přejít na obsah

E220d - stribrnak 2


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Hm, zajímavé. Tohle mám aktualne na telefonu já. Zahrnuje to různé popojížďky, stání na místě i dlouhou jízdu atd. U hybridu mě děsí jedna věc, na kterou jsem přemýšlel. Jak ten motor zhasíná a nabíhá, když se to děje na studeném, tak jak ten motor bude vypadat po 100tkm? Pojedeš na elektriku, motor studený, šlápneš tomu, on naběhne na 500m a zase chcípne...

Screenshot_20200128-082129_Mercedes me.jpg

Screenshot_20200128-082146_Mercedes me.jpg

Odkaz ke komentáři

Řekl bych, že to bude chtít u toho hybridu, aby řidič přemýšlel. Když pojede řekněme 20km a nedá mu to na celou trasu, tak v zimě raději jet jen na klasiku a plně rekuperovat. Prostě přemejšlet a nenechat ten klasický motor trpět. Představa, že na úplně studeném motoru, při jízdě na elektriku dáš kick down, motor se spustí a rovnou do plnejch otáček, to nezní hezky. Tohle může bejt pro ten spalovací motor rychlá smrt. Ale kolik uživatelů bude takhle přemýšlet? A o tomhle vůbec nikdo nemluví, jako by tento problém neexistoval. A v zimě, aby se olej vyhřál na provozní teplotu, to je klidně i více jak 25km. Na druhou stranu, když bude uživatel přemýšlet a mít tohle na paměti, tak zase naopak může tomu motoru prospět, když si bude manuálně nastavovat režim, aby minimalizoval studenou jízdu. 

Ty to máš 40km, to by jsi mohl dát celou trasu jen elektricky a doma a v práci nabíjet do plnejch. Takže pro motor zase naopak pozitivní.

Odkaz ke komentáři

Ale tak třeba to ty hybridy mají. Jenže zase, smysl dává pouze elektrický ohřev oleje. A opět to zkrátí dojezd. Jinak Mercedes třeba do Ečka dává vzduchové nezávislé. To pro mě bylo překvapení. Nikdo moc neví, co tam vlastně je, respektive nepočítej, že to dealer ví nebo i importér, ale já to jednoznačně vím, protože to používám a stačím kouknout na teplotu vody a oleje a je jasno. To mě trochu mrzí, ale u mě to tak nevadí, protože jezdím štreky a to teplovzdušn zase sežere méně nafty.

Odkaz ke komentáři
4 hours ago, Ol@f said:

Tak tobě to může být jedno, až najdeš km které máš tak to zahodis a vezmeš jiné.

Clovece, na to ja nemam srdce - to bych mohl rovnou nechat zapnuty stop-start... Jsem zvykly se k tomu chovat tak, jak bych chtel aby se lidi chovali k autu ktere ja koupim jako ojetinu. Ja si i na rizeni sundavam prstynek at nedrbu tu nappu na volantu.

3 hours ago, Dakie said:

Vím o jednom řešení, říká se mu nezávislé topení 😉 Pak nehrozí, že bys měl studený motor, olej se pak ohřeje taky o dost rychleji :palec:

Nezavisle topeni je v hybridnim ecku automaticky

Odkaz ke komentáři

Ja měl takový pocit, že to ohřívá vodu a fouká teplý vzduch do kabiny a někde na konci nastavené doby to část teplé vody pustí do motoru. Tak na mě dělal dojem Golf s nezávislým topením. Každopádně rozdíl dosažení teploty oleje s a bez nezávislého byl docela zásadní, cca půlka km.

Odkaz ke komentáři

V Kuze mám vodní topení a tam má voda v motoru 60°C ihned po nastartování, takže to je fakt během 3-5km na provozní teplotě vody i v největších mrazech. V Mercedesu mám jasně teplovzdušné a motor to komplet vynechává. Takže než se mi ohřeje olej na cca 95°C, tak to je tak cca 25km. Mám měření jak vody, tak oleje. Voda je tak o cca 10°C napřed. Kuga měření teploty oleje nemá. Ale ten rozdíl u teplovodního systému s a bez nezávislého je obrovský.

Je otázkou, zda 300de nějak nepředehřívá olej, jestli není speciální povrchová úprava kritických dílů,...

Odkaz ke komentáři
před 19 hodinami, TomasB napsal:

A je teplovzdušné nebo to ohřívá primárně olej? On Mercedes primárně hledí na komfort, tak si nejsem jistej. Ale třeba mají rozum a ten výhřev oleje tam je. Ono stačí alespoň na 70°C.

viděl jsi někdy výkonovou část měniče napětní / nabíječe / usměrňovače ?  Věř mi že díky teplotám které tam jsou je potřeba chlazení taková, že inženýři musí (pokud nechtějí váhu vozu zvedat o hromadu kg hliníku použitého k chlazení) používat chladící okruh motoru k chlazení těchto komponent, takže pak není problém ohřát motor, vodu i olej v něm bez výrazné potřeby tam mít nějaký další ohřev. Obzvláště pak po 8mi hodinách nabíjení někde na nabíječče voda i olej můžou být slušně zahřáté vzhledem k pracovním teplotám IGBT modulů a dalších MPS polovodičových prvků

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...