Přejít na obsah

Zkušenosti


Doporučené příspěvky

Máte už někdo dlouhodobější zkušenosti s tímto motorem? Já si ho včera projel v Octavii kombi ve spojení s DSG a mile mě překvapil. Vyzkoušel jsem v úterý i 2,0 TSI 4x4 a jízda s 1,5 mi přišla podobná. Zrychlení z 0 na 100 pocitově stejné. Jediný co bych vytknul je točení až do červených otáček i na režim "D", ikdyž to je dáno spíš polohou pedálu. Ale při kickdownu slušně zrychloval, až jsem z toho byl překvapen.. Auto mělo najeto jen 82km, takže ještě ani nebylo zajeté..

Odkaz ke komentáři

Pokud bych měl jít do TSI,tak jedině do předchůdce 1.4 tsi. Kultivovanejsi chod, absence 2válcoveho režimu,nemá filtr částic. Vyzkoušej si 1.5 tai s manuálem a asi budeš zklamaný, teda alespoň já byl, přisel jsem si jak první den v autoškole, cukalo mi to, skákalo, ten motor chce vic plynu,přidržet do přes spojku na rozjezd, v manuálu se mi vůbec nelibí. Další věc, koncern stopl natvrdo vyrobu 1.5 tsi, protože motory nejsou, platí do poloviny roku.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

S 1.5TSI s DSG zatím najeto 800km. Zatím jsem nezkoušel plný výkon, zajíždím. I tak cítím sílu při půlce plynu. A to předchozí auto nebyl žádný loudal (Passat 1.8T- taky 110kw). Dvou válcový režim poznám jen na palubovce. Po sešlápnutí plynu se ihned deaktivuje (nelze zpozorovat ani když se soustredim). Měl jsem obavy s DSG převodovkou a jejím nechvalnym podtacenim motoru známé z jiných motorizací. Zde v režimu D řadí mezi 1400 až 2000 otáčkami a zatím jsem nezpozoroval žádné třesení vozidlem apod. Je to samozřejmě hodně o práci s plynem. Jelikož s automaty jezdím dlouhou dobu,pro mě nic nového. Zato režim S je opravdu vhodnější pro svižnější jízdu. Zde se nejeví vhodný pro kompenzaci otáček v režimu D, jak někteří pisatelé avizovali že tak používají. Protože pokud máte režim S a šolíchate plyn řadí DSG opravdu nelogicky. Pokud má někdo opravdu potřebu, je lepší zvolit manuální režim.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Moje zkušenost s 1.5 TSI manuálem je, že se s tím dá jezdit při pohodové a předvídavé jízdě opravdu za málo. A to i při řazení ve 3.000 ot., tak, aby po přeřazení nespadly pod 2.000 ot.  Převodovka má kvalty některé blíž u sebe a některé dál, takže je to o poznávání auta a čtení terénu. Jde o motor, který je úplně nový, až bude mít víc najeto, bude tahat víc od spodu. Vypadá, že do otáček půjde ochotně, pár předjíždění už bylo, ale na pohodu. Šestka je vyloženě odlehčovací, podstatě ji člověk řadí až při 90-100 km/h.

Dvouválcový režim znát je, je tam lehce jiný zvuk, slyšitelný při vypnutém rádiu. Tahle srágorovina tam skočí pokaždé, když člověk jen šolíchá plyn nebo když jde motor lehce. Na šestku to tam skáče méně, po městě zase pořád, řekl bych, že k tomu je poskládáná i převodovka, kdy 50-60 na trojku jde motor vždy lehce a tedy na dva válce, což je cca 2.200 otáček. 

Zatím jezdím 2-3,5  tis. otáček a čekám, až si motor zvykne a najedou se nějaké km. Spotřeba za prvních 250 km v tomto režimu je 5,1, ale jsou to víkendové jízdy, reálně to vidím tak na 5,7. Ale dojezd 800 km na palubáku po natankování jsem ještě u sebe nikdy neviděl, včera poprvé ano :biggrin::biggrin:

 

Odkaz ke komentáři

Po nějaké době se hlásím a doplňuji. 1.5 TSI 7DSG momentálně 4tis km. Potvrzuji co píše jar_da. Dvouvalcovy režim skáče často a už jej často rozpoznam i podle zvuku. Též dojezd 820km při 50l nádrži zažívám poprvé. DSG vydava zvuky při rychlostech blízkých zastavení a při pomalem rozjížděni. Hlavně v manualnim režimu. Četl jsem však z vícero zdrojů, ze je to normální. Pro mě však první DSG, předním jsem měl vždy HDM, což je komplet v oleji a tichy projev. Tohle je polosucha robotizovana dvojspojka, takže zvuky jsou. Jde o zvyk. Celkově auto zatím ok, slabší podvozek (16 letý passat byl znatelně komfortnější). Již jsem zkusil ostřejší jízdu a pokud srovnam s passat 1.8T 110kw tak o mnoho lepší. Při dalkach na tempomat (130km/h, 2350otacek, 7 stupeň) a zatím nebyl kopec, kdy musel podřazovat. Turbo tlačí nadherne, při větší zátěži má zajímavý zvuk. Zatím stále zkoumam a zjišťuji. Budu reportovat zase za čas.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mohu se podělit o mé zkušenosti s OIII a 1.5 TSI.Najeto 7500km.Co se týče spotřeby jezdím od 4.7 do 5.5 l při 50/50 dálnice okresky.Město podle provozu cca 6.5-7l.Režim 2 válců je v pohodě,nikterak nenarušuje jízdu.Při ustálené jízdě naskakuje poměrně často.Sluchově už poznám,ale nezasvěcený člověk jen těžko...Tak že za mě ok.Motor je živý,pouze fáze mezi 1.rychlostí a 2. je  nic moc.Jinak od 2 zabírá slušně.Co se týče zadní nápravy,tam vidím jediný nedostatek pokud jede po tzv. valše,to zaléhají uši...Měl jsem multilink na 1.4TSI a co se týče normální jízdy,nevidím rozdíl.Dobrá jsou LED světla.První světla co opravdu svítí.Tak že toliko mé poznatky.

Vladimír

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Já najeto skoro 10 tis a dlouhodobá byla první 5,5 a druhá po automatickém vynulovani je 5,6. Teď půjdu na dobrovolnou výměnu oleje a přehrání SW na to povestne cukáni. Já jsem se s autem za studena naučil, takže v podstatě žádné cukáni nemám, ale uvidíme jak to vylepší. 

Odkaz ke komentáři

Nevíte někdo, jak přesně vypadá to vypínání válců? Nejdou vstřiky a ventily fungují, nebo nejdou vstřiky a ventily jsou pořád otevřené apod.? Co si mám představit pod informací 2-válcový režim při brzdění motorem? Znamená to, že je komprese jen ve dvou válcích, takže motor brzdí dvakrát méně než na 4-válcový režim? Já bych si tipoval, že aby to mělo pozitivní vliv na spotřebu, tak při výkonu nejdou vstřiky a ventily jsou otevřené, aby ke kompresi nedocházelo. Při brzdění to tedy ale brzdí jen na dva válce. Pokud to tak je, tak pak nechápu význam 2-válcového režimu při brzdění.

Odkaz ke komentáři
V 4. 10. 2019 at 8:10, astropes napsal:

Nevíte někdo, jak přesně vypadá to vypínání válců? Nejdou vstřiky a ventily fungují, nebo nejdou vstřiky a ventily jsou pořád otevřené apod.? Co si mám představit pod informací 2-válcový režim při brzdění motorem? Znamená to, že je komprese jen ve dvou válcích, takže motor brzdí dvakrát méně než na 4-válcový režim? Já bych si tipoval, že aby to mělo pozitivní vliv na spotřebu, tak při výkonu nejdou vstřiky a ventily jsou otevřené, aby ke kompresi nedocházelo. Při brzdění to tedy ale brzdí jen na dva válce. Pokud to tak je, tak pak nechápu význam 2-válcového režimu při brzdění.

https://www.youtube.com/watch?v=DJ4eLGVLXXw

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Tak dlouhodobé zkušenosti zatím žádné - prvních 1000 km , ale musím říct , že mě ten motor hodně překvapil , do teď jsem jezdil s O2 - 2,0 TDI a tohle je fakt živější , spotřeba cca stejná , ale to božské ticho ... Ten starý dvoulitr byl oproti tomu hodně hlučný... 2-valcovy režim se na německých dálnicích spíná celkem často i ve vyšších rychlostech , po okrskách a ve městech v plynulém provoze ani nemluvím - každou další jízdou průměrná spotřeba neustále klesá - první cesta z autosalonu domů byla za 7,6 , což mě trochu vyděsilo... 

Odkaz ke komentáři

Já mám najeto cca 14.000 km, byla provedena úprava sw, kvůli tomu údajnému cukáni,  o tom si myslím svoje ... Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6. Jezdím klasika na limitech povolených rychlostí,  tzn. 100/140, město spíše málo. Manuál. 

Na prvních 10K km jsem dolil 0,5 litrů oleje.  Pak výměna za olej 5w-30 a pevný interval 15.000 km. Z výroby tam je 0w-20. 

Postupně tomu budu dávat ostřejší zacházení,  když na 210 km/h už jsem byl a před omezovacem taky, ale to jen tak cvičně. 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...