Přejít na obsah

Ústecká Oktávka


Doporučené příspěvky

Jedna z posledních vyrobených jedničkových Octavií (srpen 2010), kupoval jsem jako nové, motor 1,9TDi-PD 74kW, ve 49 tis. km načipováno na 101kW (Cimbu), aktuálně najeto něco přes 92 tisíc kilometrů. Letos poprvé nové lité disky Elegant v rozměru 205/60 R15 (ideální poměr šířky vs. profil) s letními pneu Dunlop, na zimu pak plecháče a gumy Nokian WR D4 195/65 R15. Také jiná šaltpáka (nejlépe padnou do ruky ty kulaté) ze čtyřkového Golfu, zatím odolávám pokušení nechat si tam dodělat šestku. Nedávno výměna předních brzdových kotoučů (pův. Fedoro už byly zkroucené) za nové Brembo a také ložisek na obou předních kolech (nově SKF). Jinak vše originál, tedy mimo baterie, ta původní 70Ah (570A) se poroučela už ve 34 tis. km, nově dána silnější Banner 74Ah (680A), která drží doteď. Motor šlape jak hodinky, dlouhodobá průměrná spotřeba rovných 5 litrů na sto km (dálky umí i za 4,6 litru).

Octavia ALu disky.jpg

Octavia Tour.jpg

Octavia interiér.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak jsem si udělal malou statistiku: k dnešku najeto 96.844 km a natankováno celkem 4.862 litrů nafty (vývoj spotřeby krásně kopíruje jak se motor postupně zajížděl, což bylo někdy kolem 35 tisíc km). Také preventivní výměna zadních brzdových kotoučů (zrezlé a drážky) + destiček. Na tomhle autě je fajn, jak jsou všechny náhradní díly dostupné a levné, např. 2 ks předních kotoučů + sada destiček 1.580,- Kč, na zadní potom 972,- Kč, jedno ložisko 558,- Kč. Jenom pokud se týká motorového oleje, tak z výroby tam byl snad Shell Helix Ultra 5W30, já od první výměny dával Elf Evolution CRV 0W30, jenomže ten už se přestal vyrábět, tak mi jako náhrada byl doporučen Castrol Edge 0W30 LongLife 2 (pro AXR je tam dle VW 506.01 doporučen právě LongLife 2, což je 0W30). Marně také sháním lepší sedačky, ty v základu jsou na delší trasy nepohodlné a pření sedáky navíc krátké (takže stehna vůbec nepodepírají) + samozřejmě mizerné boční vedení. Koukal jsem se i po nabídkách z Golfu 4, nebo Audi A3 8L, ale sehnat něco ve slušném stavu je už dneska (dlouho se to nevyrábí) celkem problém.

 

Odkaz ke komentáři
V ‎04‎.‎07‎.‎2019 at 13:35, shikaree napsal:

Dáváš tam 0W30? A olej měníš jak často? Snad ne co 30t km ( 3 roky? )

Každopádně bych úpravu převodovky na 6° vyloučil. S tvým nájezdem zbytečná nikdy nevratná investice.

S těma sedačkama je to složitý. Originály ale na dlouhé cesty nejsou. Pokud to nejsou sporty nebo RS.

Původně jsem olej měnil po dvou letech (je tam z výroby nastaven servisní interval QG1) a za tu dobu jsem stihl najezdit cca 18-19 tisíc km. Poslední dva roky (to už nemám služební vůz), je to kolem 22-23 tisíc za rok, ale ono si to podle zátěže samo řekne, posledně se kontrolka "servis" objevila v cca 22.700 km.

Lepší sedačky sháním právě z důvodu, že 2-3x týdně jezdím ráno 170km tam a večer 170 km zpět, což je jedna cesta cca 2,15 hod a to už je na těch původních sedačkách cítit. Jinak sportovní (látkové) z paketu Sport Tour jsou k mání za 4,5 tisíce a ty z RS (polokožené) potom nejlevnější za 6 tisíc. Problém je jejich stav.

Odkaz ke komentáři

Pekna octa, pokud bude dostavat pravidelnou udrzbu, tak bude slouzit jeste hodne dlouho 👍👍

Co se tyka sedacek, tak OI nemela moc dobry sedacky, proto se divej po sedackach z Golfu IV nebo Seat Leon. Jsou lip vypolstrovany a mozna je sezenes za lepsi penize. Ja jsem sehnal z Golfu krasne neprosezene za 1000 Kc a opravdu jsou i z obyc. Golfu lepe vypolstrovane nez ma Oct... 😉👍

Odkaz ke komentáři
V 7. 7. 2019 at 13:19, Konny napsal:

Pekna octa, pokud bude dostavat pravidelnou udrzbu, tak bude slouzit jeste hodne dlouho 👍👍

Co se tyka sedacek, tak octavia 1 nemela moc dobry sedacky, proto se divej po sedackach z Golfu IV nebo Seat Leon. Jsou lip vypolstrovany a mozna je sezenes za lepsi penize. Ja jsem sehnal z Golfu krasne neprosezene za 1000 Kc a opravdu jsou i z obyc. Golfu lepe vypolstrovane nez ma Oct... 😉👍

Našel jsem třeba sedačky z Audi A3, pěkné, jen ta barva k té mojí Oktávce (zelenošedá metalíza) moc nesedí. Další jsou z paketu Sport, který bylo možné objednat za 20 tisíc k posledním Tourkám, ale pouze pro barvy červená Corrida, černá Magic a stříbrná Briliant. Ze čtyřkového Golfu je většina na netu nabízených sedaček ve stavu, že už mají hodně najeto a podle toho také vypadají. 

V 7. 7. 2019 at 15:09, michael148 napsal:

Krásná, udržovaná jednička👍

Tak dlouhou dobu plnila roli druhého auta v rodině a jezdila většinou jen dlouhé trasy o víkendech, také samozřejmě garážovaná. Se služební Sportage 2,0CRDi 4x4 v automatu se sice, pokud je o pohodlí, srovnávat nemohla, ale ta Kia zase jezdila za 7,6 litru nafty (klidná jízda, jinak průměr kolem 8,5 a když to někdo honil tak klidně i 9,8 litru).

Odkaz ke komentáři

Ta barva sedacek z A3 je fakt hrozna, jinak by se v nich pekne sedelo a nebo na ne dat potahy, ale to je dalsi investice. 

Jinak je to fakt tezky najit slusny sedacky. Hodne jich uz bude prosezenych, preci jen tyvauta uz maji nejaky ty roky...

Ja jsem mel stesti, ze asi 5km ode me nekdo prodaval ty z Golfu a nejsou ani prosezene, takze kdyz pak sednu do klasickych sedacek z octy, tak citim markantni rozdil v sezeni 👍👍

Odkaz ke komentáři
V 7. 7. 2019 at 17:26, Konny napsal:

Ta barva sedacek z A3 je fakt hrozna, jinak by se v nich pekne sedelo a nebo na ne dat potahy, ale to je dalsi investice. 

Jinak je to fakt tezky najit slusny sedacky. Hodne jich uz bude prosezenych, preci jen tyvauta uz maji nejaky ty roky...

Ja jsem mel stesti, ze asi 5km ode me nekdo prodaval ty z Golfu a nejsou ani prosezene, takze kdyz pak sednu do klasickych sedacek z octy, tak citim markantni rozdil v sezeni 👍👍

Tak jsem ještě objevil tyto ze Seatu Leon, vypadají také dobře, tam by mi pasovala i ta barva (tmavě šedá), navíc jsou 20 km ode mne, tak uvidíme jak dopadne zítřejší prohlídka a samozřejmě také cena.

SeatLeonSport.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V ‎07‎.‎07‎.‎2019 at 19:52, Konny napsal:

Joo, ty vypadaji paradne a sedet se v nich bude luxusne. Jen to musi byt Leon z doby, co byl Golf IV atd.!!

Tak ty ze Seatu Leon mi unikly, což je škoda, protože měly najeto jenom 70 tisíc. Nakonec jsem ale sehnal tyto z RS Octavie, mají i nastavitelné bederní opěrky, žádný vypáraný šev, nebo prodřená koženka, až je naleštím budou jako nové a taky byly za rozumnou cenu (ne ty nesmysly co se nabízí na netu, tj. 6-9 tisíc). Jinak jsem měřil délku sedáku, ty moje původní látkové sedačky mají 48cm, ty z RS pak 52cm, tak snad to bude při delší jízdě znát.

Octavia RS.jpg

Odkaz ke komentáři

Po roce drobná úprava v podobě montáže originálního rádia Škoda Symphony, které sice zakoupeno jako bazarové, ale hraje lépe než to původní (k novému vozu zakoupené) Pioneer.  Aktuálně najeto 121.165 km a natankováno 6.033 litru nafty (průměrná spotřeba 4,98 litru/100km). Poslední dobou jsem opět přešel od bezřepkového EuroOilu (plus občas aditivum VIF) zpátky k OMV (MaxMotion), jenomže těch benzínek OMV nějak ubývá, na jejich místě je teď nejčastěji Benzina nebo MOLka. Před měsícem také výměna rozvodů (včetně vodní pumpy), jinak vše funguje bez problémů, tak snad Oktávka ještě dalších deset let vydrží.

Octavia interiér.jpg

Odkaz ke komentáři
před 7 hodinami, shikaree napsal:

Proč si nedal Symphony s CD+MP3?

Hledal jsem nějaký zachovalejší kus a toto vypadalo nejlépe, navíc CD jsem (u původního rádia) použil snad jenom jednou. Bazarové Symphony stálo 850,- Kč, původní Pioneer DEH-2120UB jsem pak prodal za 980,- Kč, i když PC byla v roce 2010 (koupě vozu) kolem 2100,- Kč. Také jsem chvíli uvažoval o novějším rádiu s vestavěnou navigací (jako je na fotce), které pasuje do jedničkové Octavie, ceny se pohybují od 2,5 do 5 tisíc, ale nakonec jsem se rozhodl pro originální, které vypadá v interiéru lépe a navigaci zas tak často nepoužívám.  

Macrom M DVD5560.jpg

Odkaz ke komentáři

Takto vypadá Záruční list (certifikát) od Cimbu (úprava SW), těch 134 kW je asi přehnaných, mělo tam být nejspíš 134 koní, ale největší bonus stejně spočívá v menší hlučnosti PDčka, pružnosti (nad 3000 otáček motor stále krásně plynule táhne, na STK pak naměřeno max. 5020 ot./min) a spotřebě při dálničních 130km/h (tak o 3 až 4 deci méně než před úpravou).

Cimbu_certifikát.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...