Přejít na obsah

headerova ČernoČerná RS


Doporučené příspěvky

  • o rok později...

Tak máme najeto 100 tKm. 

Opět prostě jsem si vytáhl čeného petra, to auto mám rád, nicméně posledních pár měsíců jsem neměl z blbý oktávky úplně klidný spaní, teď už je celá záležitost vyřešena a uzavřena, takže se nebojím celou záležitost okomentovat.

Auto začalo někde z jara být hlučné jakože od kol, hučení připomínající ložisko, s tím, že se hluk neměnil v závislosti se zatížením konkrétního kola, nebylo to nic dramatického, to hučení bylo jen takové decentní, 90% lidí v autě si toho ani nevšimlo. Nijak se to nezhoršovalo, tak jsem říkal, že počkám na nejbližší servis, kde jím řeknu, ať to zkontrolují. Asi po dvou měsících cestou do servisu, kdy jsem se na to zaměřil, jsem si všiml, že ten projev je jenom na 5 a 6 převodový stupeň, fakt jsem si tohle uvědomil až po takové době, nejspíš to bylo tím, že to ševelení bylo opravdu decentní. Už tenkrát jsem zneklidněl, protože selskej rozum říkal něco v převodovce.

Resumé z autorizáku mi nicméně podlomilo nohy, mistr který se o to auto stará mi řekl, že hluk jde jednoznačně z převodovky, kdy bohužel ŠA jako taková nedodává krom pár drobností žádné ND na převodovku, tudíž jsem dostal cenovou nabídku na opravu atakující 200 000Kč, což mě polil studený pot. Což byla samozřejmě celá nová převodovka.

To není o tom, jestli člověk ty peníze má, nebo nemá jednodušše jsem opravdu nechtěl vzít 200k a nechat si vyměnit převodovku. Auto víc jak 5 let starý, záruka byla pouze dvouletá, nic příjemného. 

Začal jsem řešit co a jak, zjišťoval jsem různé opravy, kde mi tenkrát Ivan Sixta, kterému tímto děkuji řekl, že se s tím párkrát setkal, že je ko ložisko na hřídeli, oprava u něj kolem 30 000 s tím, že se musí přivést převodovka demontovaná, prázná a očištěná kdy během cca dne dokáže sadu ložisek vyměnit. Problém trochu nastává, kde nechat převodovku demontovat a následně namontovat s nějakou zárukou kvalitně provedené práce a co si budeme povídat, tak demontáž a montáž celé převodovky taky nebude stát pár tisíc. Ani mi vlastně tenkrát neporadil někoho spolehlivého, koho by mohl doporučit. Nic, ze zoufalství a s tím, že šance na úspěch je minimální, jsem kontaktoval moje oblíbené oddělení péče o zákazníka ŠA, kde už podle mě mám vlastní kartotéku. Proběhlo nějaké vyjednávání, email asi na 4 stránky, kde jsem fakt vyblil ve vší slušnosti a s nasazením všech diplomatických schopností popsal celou situaci. 

Asi po týdnu volal vedoucí servisu, že mě má objednat na servis, dát  mi náhradní auto a provést nějaké úkony, které vyžaduje ŠA aby se jednoznačně potvrdila, nebo vyvrátila příčina těch zvuků. Jak se začal blížit termín opravy, tak jsem byl dost nervózní, protože jsem viděl situaci, kdy servis vyndá kvůli diagnostice převodovku z auta a pak mi řeknou, že škodovka to zamítla, nebo nabídla nějakou drobnou kompenzaci a že musí dát novou převodovku a v případě, že to nebudu chtít, tak budu muset zaplatit demontáž + montáž, což podle mého bude někde mezi 20 a 30 tisíci a kde nic tu nic, protože jim nějaká směrnice zakazuje mi převodovku dát abych si ji někde nechal opravit a pak mi jí tam namontovali. 

V den kdy jsem auto předával, tak mi technik říkal, že vypadám nějak rozhozeně, tak jsem mu popsal, čeho se přesně bojím. Přestože už to je skoro dva měscíce, tak si do dneška pamatuju na to jak jsem si oddychl, když mi to ráno řekl, ať jsem v klidu, že by mi to sice říkat neměl, ale že má potvrzeno do ŠA, že pokud se potvrdí, že je to opravdu převodovka, tak uznávají spoluúčast na opravě v poměru 80% ŠA, 20% zákazník z ceny celé opravy. 

Pak už to šlo jedno za druhým, potvrdila se převodovka, objednala vyměnila. Byly nějaké peripetie s tím, že mi servis stihl ještě na myčce auto odřít, takže novej nárazník, blatník a světlo, nicméně je to hotový, je to vyrovnaný. Sranda ve finále stála nějakých 40k, což je sice dost, na druhou stranu v autě je nová komplet převodovka a já mám fakt radost, že ŠA ještě myslí na svoje zákazníky a a že jim tuhle kompenzaci po více než 5ti letech nabídne. 

A to je přesně jeden z argumentů, proč má smysl platit servisní prohlídky v autorizáku, protože pokud by nebyla důkladná a kompletní servisní historie, tak se ŠA nebude s nikým ani bavit. 

Jsem si v tuhle chvíli 100% jistej, že opravu týhle srandy bych levněji neudělal ani v garáži. 

Upraveno uživatelem header009
Odkaz ke komentáři

Nakonec dobrý výsledek.

A neříkali, jestli je to náhoda nebo těch případů registrují více?

Kulance je dobrá, ale i tak většinou u starších aut přecházím na vlastního servisáka. U Pola jsem to udělal loni, když mělo 7 let.

Zase záleží i na tom, jak moc složité auto je, respektive kolik je tam potencionálních průserů. Třeba našich Tiguana asi podržím v autorizáku co nejdéle, tam je DSG, Haldex, TSI s OPF.

Odkaz ke komentáři

Tohle ti samozřejmě nikdo neřekne, na druhou stranu co jsem mluvil se Sixtou, tak ten říkal, že co se s tím setkal tak se to pravděpodobně týká jenom určitého termínu výroby v roce 2017. Co mi říkal mistr v autorizáku, tak si matně pamatuje, že to jednou řešil, ale skutečně jen jednou někde cca 4 roky zpátky, kdy to šlo na záruku. Což vzhledem k tomu, že se jedná o největší autorizák v LBC kraji, co do servisovaných vozidel, tak to nebude nic velkého, na druhou stranu nic ojedinělého. Jak říkal Sixta, tak špatná kvalita vstupní suroviny, ložiska. Není prej šance, že by se to opotřebilo nějakým důvodem. Však těch DQ250 jezdí strašnej mrak a všeobecně je to považováno za jednu z nejspolehlivějších převodovek koncernu. 

Jinak samozřejmě nastane čas, kdy se ta rentabilita autorizovaného servisu přestane vyplácet, ale to bych viděl, horizont, jak říkáš ty. Nicméně znám spoustu hospodskejch odborníku, kteří tvrdí, záruku a konec. A tohle je přesně ukázka kdy se mi to pekelně vyplatilo. Další opomíjenej fakt, že servisy těžce podražily i ti garážníci. Leta praxe se spousty aut mi jednozančně říkají, že origo díl je origo díl, bez vyjímek.. 

Odkaz ke komentáři

Přitom počtu kusů musí být nějaký kiks občas, pak je to o tom kdo si toho Černého Petra vytáhne.

Konec záruky beru jako mezník v případě, že na jejím konci má to auto tři kila na hrbu, ale i tak se někdy vyplatí to chvíli ještě potáhnout v autorizáku i po záruce.

Garážnici stojí podobně jako autorizáky, ale zase komunikuji přímo s mechanikem, operativně se domlouváme, což v zásadě korporátním servisu nejde. Tam je to, pokud člověk nejde přes známost, vždy přes přijímacího technika a to mě pokaždé sralo.

Origo díly se snažím dávat, někdy ale stojí nesmysl, a dá smysl druhovýroba od stejného výrobce. Zatím jsem ale většinu věcí dával origo.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...