Přejít na obsah

Rychlé vybíjení baterie


Mercuriuz

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

řeším problém s extra rychlým vybíjením baterie.

Ráno vytáhnu baterku z nabíječky, dám do auta, všechno v pohodě, druhý ráno už třeba nenastartuju.

Baterka je 11 měsíců nová, tam by být problém snad neměl, ale otestovanou ji ještě nemám (jsem objednanej)

Odběr z baterky při vypnutým motoru a odemčeným autě je cca 0.5A, po pár vteřinách spadne na 250mA a po dalších pár vteřinách spadne na 23-27mA a tam zůstane. Zamknu auto dálkou, odběr cca 300mA, po pár vteřinách opět padá na cca 25mA

Včera když jsem přijel k domu jsem opět naměřil 25mA odběru, odpojil měřák bez toho, abych přerušil obvod a dneska ráno byla baterka KO

Měřím teď odběr pokaždý, když někam přijedu a budu auto nechávat pár hodin stát, vždycky je všechno v pohodě.

Někdy druhej den nastartuju, někdy ne...

Poradíte někdo? Díky

Odkaz ke komentáři

Taky už se s tím pomalu smiřuju, ale zkoušel jsem hledat závadu na 18 let starým autě místo nové baterky...

Hlavne taky proto, že auto si můžu opravit, baterku budu muset kupovat novou, pokud mi teda neuznají reklamaci, o čemž ale tak nějak pochybuju =D

Nakonec jsem to ukecal že mě na zátěžovej test vezmou už dnes, tak uvidím jak baterka dopadne

Odkaz ke komentáři

Nedokážu.

Já vím, že jsem v listopadu koupenou baterku, nabil do plna než jsem ji dal do auta, potom po zimě cca v dubnu nabil znovu do plna a auto bylo pravidelně v provozu. Takže první chvíle kdy byla baterka vybitá bylo před 2 týdny kdy jsem poprvé nenatočil. 

Jenže to mi samozřejmě věřit nemusí a nebudou. Ale proč to nezkusit, maximálně mi ji vrátí s tím, že je to moje chyba a já se s nima budu chvíli hádat.

Tak jako tak, nemám co ztratit.

Jinak se zátěží (odběr 100A) spadlo napětí jen na nějakých 10.6V, tak já už nevím...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak abych to shrnul...

Po pár neuvěřitelně otravných dnech, kdy jsem odpojoval baterku pokaždý, když auto stálo, jsem měl jistotu že problém je v baterce

Na napětí to ovšem poznat nešlo, to držela skvěle, ani při zátěžovém testu (100A) nevypadala, že má problémy. 100A je ale samozřejmě velmi daleko od startovacího proudu.

Dal jsem ji na reklamaci (pokud náhodou ztratíte resp vyhodíte záruční list jako já a v prodejně vám budou tvrdit, že faktura na přijetí reklamace nestačí, nenechejte se odbýt) a po týdnu mi přišla sms, že si můžu vyzvednout novej kus.

Takže všechno vyřešeno, jsem spokojenej, snad tahle vydrží víc než rok =D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Normalne multimetrem se to meri. Musis nastavit mereni proudu a vetsinou musis dat tusim plusovy merici kabel do te dalsi zdirky na multimetru. Pak treba odpojis kostru z baterky a prave mezi minus pol baterky a kostru auta zapojis ten multak a ten ti zacne ukazovat odber proudu.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Elektikář mi změřil klidový odběr a po minutě po zamčení centrálem kleslo na 0,1A, ale bylo to na konec jeho šichty a spěchal, tak jsem neměl možnost nechat déle zapojený ampérmetr, abych mohl vysledovat, jestli už bylo jednotky uspány nebo ne. Říkal že je to v pohodě, prý v normě. Ale dle mě není, protože mám podezření na rychlé vycucávání baterie, která je rok stará EXIDE. Co jsem vyčetl různě po netu, tak klidový odběr se pohybuje kolem 20-25mA, což je u mě cca 4-5x víc! Ale jak říkám, chtělo by to asi změřit ještě odběr třeba po cca 30min po uzamčení.

Jinak ještě přihodím info o baterii Exide EB740 74Ah

Nabíjel jsem ji v teple domova mikroprocesorovou nabíječkou asi 12hod.

Po 12hod po odpojení 12,70V

Po dalších 24hod 12,65V

Po dalších 24hod 12,62V

Po dalších 24hod 12,60V

Je to dle vás vpořádku? Docela rychlý pokles napětí, protože baterie je v tepotě 20°+

A když si k tomu připočtu, že klidový odběr je 0,1A ( pokud zůstává po celou dobu stejný ), tak to je 1Ah za 10h, tj skoro 2,5Ah za den. Nedávno jsem nechával auto stát 4 dny a nenastartoval jsem ( od tý doby hledám příčinu ) a za 4 dny je to cca 10Ah, což je v zimě u naftovýho auta sakra hodně, i když teď teploty vylezly nahoru, což nic nemění na situaci, že je někde zrada.

 

Pořeším ještě klidový odběr po delší době po uzamčení, ale jaký máte názor na baterii? Není ten pokles trošku rychlý? Když si vezmu, že 12,5V už značí cca 75%, tak teď jsem na 80%. Nemůže být i vadná baterie? Zkusit reklamovat? Záručák i fakturu mám.

Odkaz ke komentáři

Můžeš ji zkusit reklamovat, mě se to povedlo.

Ale pád napětí baterie po odpojení z nabíječky je celkem normální jev a 12.6V je pořád v pohodě. Je sice pravda, že dnešní bezúdržbovky mívají bez zátěže i 12.75V, ale neviděl bych to jako problém. Hlavně napětí na prázdno ti nic neřekne.

V každým lepším servise (autovrakovišti, někdy i pneuservisech...) mají v zátěžovej měřák, nechej si ji změřit, řekne ti to víc. 

Ale mě třeba se baterka kvůli které jsem tohle téma zakládal chovala dobře bez zátěže i se zátěží a stejně byla v háji, takže neodhalíš tím vše.

Každopádně - klidová spotřeba se má pohybovat tak jak jsi psal, to, že máš pětinásobek není dobrý.

Zkus postupně vytahovat pojistky a měřit, třeba zjistíš ve kterým okruhu je problém

Odkaz ke komentáři

Tak vypadá to nadějne ve dvou věcech.

1. při opětovném proměřování u elektrikáře jsme naměřili víceméně stejný klidový odběr cca 0,1A a začali odpojovat pojistky, až jsme narazili na číslo 35, což je tažné zařízení a při jejím vytáhnutí klesl proud na 0,02A, což je 20mA. Zkusili jsme poté zamknout, odemknout, dát pojistku zpátky a zase vytáhnout a chodilo to přesně 0,1A->0,02A. Auto má parkovací senzory a nefungovaly už předtím, předpokládám že jsou na stejným okruhu? Pak by mohl být problém buď v senzorech nebo tažném.

2. Jel jsem poté k automechanikovi na zátěžový test, baterka byla na hraně , ale neukazovala červená čísla. Určitě potřebuje dobít, protože je unavená z toho klidového odběru delší dobu. Ještě si mechanik všiml, že kabely k baterce už jsou hodně poškozený a zřejmě díky toho bude i nižší dobíjecí proud z alternátoru, tak mi to bude předělávat.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...