Přejít na obsah

Honda CR-V 1,6i-Dtec 9 AT


Doporučené příspěvky

Tož chlapci.Snad 25 let jsem věrný koncernu,ale zkusil jsem teď- a asi jen na chvíli zběhnout a vyzkoušet tohodle Japonce,protože se mi moc líbil a byl jsem na něj zvědavý.Jeden koncernový vůz ,resp.dva ještě doma zůstaly,takže úplný nevěrník nejsem :-)

Rukama mi za svoji doposavadní éru prošlo cca 280 vozů,které jsem fyzicky vlastnil-třebas jen chvíli a to počínaje Fiaty 850 přes různé škodovky od 100 nahoru jejich vývojem přes snad všechny modely Žigulíků atd.

Jelikož auta co jsem měl byly samé limuzíny nebo kombíky,nejde tohle SUV objektivně srovnat,tak jen snad mé postřehy.

Jsem Čech,tak česky-dizajn Hondy se mi moc líbí-jasně,otázka vkusu každého.Prostorově uvnitř dos dost dobrý,Sedadla ač nemají nic moc boční vedení tak jsou opravdu dost pohodlná a i po 300km vylézám naprosto v pohodě.Trošku mi trvalo,než jsem našel tu vhodnou polohu za volantem,ale našel ale i tak se mi zdá,že úhel naklonění volantu není to pravé ořechové,ale dá se to.Ergonomie základních ovládacích prvků vcelku dobrá,jen je potřeba si zvyknout na zapínání světel které je na páčce a stěrače se ovládaní opačně než u většiny evropanů,ale dá se na to relativně rychle zvyknout.Samo-některé jejich ovládání je už tak trošku prahistorické,ale neřekl bych,že je to nějaký větší mínus(vyhřívaní sedadel,ovládání některých asistentů).

Kapitola sama pro sebe je ovládání infotaimentů,což je opravdu katastrofa.Člověk,který neprošel koncernovými vozy by v tom možná až tak problém neviděl,i já si pomalu zvykám a už vím co a jak,ale prostě koncern to má dle mě dost dobře vymakané.Jeden-centrální infotainemt-rádio je dotykové,vcelku menu přehledné,navigace Garmin jako by to kreslilo dítě-ale zas jasné,funkční.Aktualizace podobná SIII,OIII,srozumitelná a i u mé Hondy z roku 2016 zatím gratis.Ovládá se buď dotykově nebo na levé části volantu-ale pouze částečně.

Další displya uprostřed palubní desky pod sklem se ovládá pouze na volantu-ten je vcelku srozumitelný,také nic moc nenabízí.

Poslední je pal.pc uprostřed rychloměru,menu docela nesmyslné,ovládané od volantu nebo "tyčinkou"trčící z budíků.Tam se i nastajou různé parametry auta,jako otevírání dveře,alarm,různé upozornění atd,ale než se v tom člověk orientuje,aby prošel alespoň nějakou vyšší dívčí :-) :-).

Jinak mám model Executive,tedy to nejvyšší,co Honda nabízí.Tedy mimo jiné el.páté dveře,které fungují dobře,ani rychle ani pomalu,ale dveře se dají otevřít i zavřít jak spínačem na dveřích,tak klíček nebo tlačítkem uvnitř vozu.což třebas SIII neumí..

Líbí se mi jejich Kessy,kdy pokud jen zamknu,tak se auto zamkne,pokud zmáčknu ovladač nebo tlačítko na klice,tak se sklopí zrcátka a dovřou okna.Také je příjemné,že pokud mám v kapse klíč a vzdálím se od nezamknutého auta tak auto třikrát zapípá.

Řízení-přesné,malinko tužší,klade trošinku odpor.Někomu to může být příjemné,někomu méně,ale nevidím v tom problém.

Brzy-super,dobře a jemně se dají dávkovat,

Motor-1,6 Bi turbo,118 KW,350n.M.Z počátku jsem si myslel,že nejede,ale on jede.Není tam takový ten zátah,jak jsme u jednoho turba zvyklí,proto mě to i mátlo.Auto táhne konstantně od volnoběhu,člověk se musí prostě dívat na tachometr.Ve spojení s devítistupňovým automatem si myslím,že to vcelku nemá chybu.Jasně,vždy to bude automat a občas by člověk chtěl,aby to bylo jinak,ale na to jsou tam pádla nebo režim "S"-který oproti koncernu je docela dobře použitelný,netlačí otáčky zbytečně vysoko.Opravdu dobře naladěný a odladěný.

Jak píšou majitelé Karoků 1,5 TSI-kde je těch slibovaných 150 koní,tak i mě se zdá,že těch 350n.M tam prostě není.

Jinak já mám auto s nějakým dodatečným odhlučněním přímo od Hondy,tak mohu říct,že je tiché,ale někde psali,že bez toho je motor relativně hlučnější,ale bez klasického klapotu nafťáků.Jinak aerodynamický hluk tam prostě je-je to krabice,má velké špígle,tak to člověk prostě musí čekat.

Podvozek-měl jsem tu čest jezdit s páru Japonci a vždy mě překvapil,myslím,že to umí naladit i bez použití DCC a podobně.I u Hondy to není špatné,ale-prostě krabice,těžko se mi to srovnává,když jsem přesedl po roce a půl užívání Superbu III 2,0 TSI s Dcc.Tam kde Superb ještě pěkně plaval,Honda už poskakává.Jízda po kočičích hlavách není oproti limuzínám nic moc.Ale na to,že je to krabice se s tím jezdí opravdu dobře,koukal jsem na to,jak se s tím divočit,ale-je to prostě krabice,ale snese dost.Paráda oproti limuzínám je vystupování a nastupování-díky výšce vozu.

Co se mi líbí je jejich ukazatel serv.intervalů.Auto si samo řekne co chce vyměnit-jestli olej v převodu,diferáku,filtry takové,makové a vše si člověk může vymazat sám-a to docela jednoduše,přehledně a jasně.v tomhle mají u mě obrovské plus.Jinak jejich intervaly mimo motor jsou pro někoho docela krátké-olej v automatu,diferáku,rozvodovky co 40.000,ale zas,ani v autorizáku co jsem zjiš´toval to není drahé.

Sumarizace-velmi příjemné auto,člověk se v něm dobře cítí jak kvůli vzdušnosti interiéru tak i výhledu z vozu,vyšším posazu,ale,myslím,že mi k srdci nepřiroste,zdrží se v garáži asi půl roku a bude návrat k nějakému koncernu :-)

Vy,co koncern máte,zůstaňte u něj :-)

 

H6.jpg

H5.jpg

H3.jpg

H1.jpg

Odkaz ke komentáři

Něco málo jsem s téměř stejnou hondou najezdil. Má ji teta a musím ve všem souhlasit s tím co psal Cosby.
Co je pro mne velké zklamání je 4x4 při sebemenším náznaku křížení stojí. Přijde mi to jako by to nemělo ani elektronické pseudo uzávěrky, které přibrzdí nějaké kolo a ten moment pošle někam jinam.

Nesedí mi volič převodovky, ale chápu, že se na to dá zvyknout.

A logika ovládání infotainmentu je vyloženě špatná a přijde mi to všechno jinak než je mi přirozené z evropských aut.

Třeba Toyota mi přijde v tomto lepší.

Odkaz ke komentáři

Já Rasťu taky sleduju, o to víc mě překvapil jeho test. Nevím, možná nějaká špatná konstelace. Ale v režimu se všemi asistenty on, na plynu cihla, tak hrabaly dvě křížem a zbylý dvě ani necukli.

 

Nicméně je mi to jasný, že lidem to stačí, zrovna tak CX-5, která mi je sympatičtější.

Ale jo, kdo chce nějaký výkony po 4x4 jde cíleně za Subaru [emoji6]

Ale jinak dizajn je samozřejmě divočina, kterou ti konzervativní koncern nenabídne a má to svoje kouzlo..

 

 

Odkaz ke komentáři

Jinak další dnešní poznatek kdy jsem s CR-V jel přes Soláň na Kohůtku.Docela mě překvapilo.Držel jsem v pohodě jednoho divočáka s Corollou poslední generace.CR-V překvapila,jak hezky kopíruje nerovný terén a drží v zatáčkách.Nebýt toho provokatéra,asi bych s Hondou tak nejel :-)

Velice dobře je jinak utlumený podvozek a do interiéru žádné rámy ani pazvuky nejdou.Další věc co mě překvapila je,že ač je v interiéru spousta tvrdých plastů,dále je tam docela velká panorama,nikde nic nevrže,a to jsem dnes jel fakt na dost špatných cestách a i po lesní cestě,kde určitě docházelo ke kroucení káry nikde nic nevydalo žádný pazvuk,což se u mých předchozím dvou SIII říct nedalo.

Další pozitiva-což u dieselu nechápu,dnes tady 7 stupňů a po cca 3-4 km voda v motoru na 80 st.

Uvidíme,jak se do mě Honda bude zahryzávat dále.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Tak jak to jde s Hondou? Má přídavné topení nebo se pořád tak rychle zahřívá, takže není třeba? Olej nežere?

Má to takové ty koncernové vychytávky jako sklápění zrcátka při zpátečce, automatické světla při dešti, atd.?

Jak moc se špiní prahy?

Má to tady soused, řekl bych že chvíli (rok) a už mu pískají brzdy - což mě na Polu sporadicky taky - ty zadní.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...