Přejít na obsah

Škoda Octavia 1 Cayenne


Doporučené příspěvky

před 12 minutami, Radas napsal:

To je nemilé, ale ty si poradíš, jsi šikula 👍 nepůjde to z pojistky na opravu ?

Chtěl jsem to prvně řešit přes pojišťovnu, ale bylo by to zbytečně zdlouhavé. Dohodl jsem se s viníkem na nějaké částce sám si to obrousím a nechám si to nalakovat v servise. 

Odkaz ke komentáři

Tak nárazník nalakovaný, moc spokojený s tím teda asi nejsem, ale vzhledem k ceně asi není co řešit... do budoucna by to chtělo ještě rozleštit. 

Ovšem, našel se kupce který má o tu mojí octávku velký zájem, prodej více méně stojí jenom na tom že nejsem schopný sehnat náhradu. 

 

 

Popis není dostupný.Popis není dostupný.Popis není dostupný.

Odkaz ke komentáři

Oprava pěkná, zbavovat se auta v tak opečovávaném stavu bych hodně dobře zvážil. Kecat Ti do toho nebudu, ale pokud vím, že by mi auto dobře sloužilo ještě pár let a vím, že je bez poruch a investic tak zvaž. Dnes koupit auto v kvalitě a ceně v jaké se pohybují je v celku vražda, ale jasně je to na tvé svobodné úvaze. V úterý jsem potkal svou Octavia 1 rok 99 a hodil jsem řeč s novým majitelem. Čoveče již je to 7 let co jsem ji prodal a stále ve výborné motorové kondici. Jasně kastle pokračuje v rozkvětu, ale to je bohužel tak. Osobně jsem pokukoval také po novém autě, ale musím minimálně 4-5 let vydržet.

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
Před hodinou, Radas napsal:

Oprava pěkná, zbavovat se auta v tak opečovávaném stavu bych hodně dobře zvážil. Kecat Ti do toho nebudu, ale pokud vím, že by mi auto dobře sloužilo ještě pár let a vím, že je bez poruch a investic tak zvaž. Dnes koupit auto v kvalitě a ceně v jaké se pohybují je v celku vražda, ale jasně je to na tvé svobodné úvaze. V úterý jsem potkal svou Octavia 1 rok 99 a hodil jsem řeč s novým majitelem. Čoveče již je to 7 let co jsem ji prodal a stále ve výborné motorové kondici. Jasně kastle pokračuje v rozkvětu, ale to je bohužel tak. Osobně jsem pokukoval také po novém autě, ale musím minimálně 4-5 let vydržet.

Hele ono na těch fotkách tady to možná vypadá že je to doslova leštěnka, ale ve skutečnosti je na tom autě dost věcí co mi vadí, motorově je to zatím v pohodě ale je to 1.6 s nájezdem 205 tisíc takže je otázka jak dlouho tomu tak bude. 🙂 Osobně bych se ani nebránil nějaké 1.9 TDi 66/74/81 Kw, ale pochybuji že se nějaká pěkná teď objeví. 

Jako druhá volba mi připadá v úvahu také Octavia 2 / Golf 5, ale tam už si nejsem jistý tou motorizací asi bych chtěl 1.9 TDi 77Kw, ale rozum mi říká že na to moje popojíždění by bylo zase lepší MPi jak PD.

Odkaz ke komentáři

Ja mam na svoji 1.6 nalitano 340tis, z toho 120tis na LPG a nedam na ni dopustit. Navic spousta lidi 1.6 hani co se tyka vykonu, ale ja uz jsem naklepal ne jedno novejsi auto a musim rict, ze i hodne TDI aut mi treba na dalnici nestaci (vykonove nastejno s 1.6) 😃.

Ja osobne treba zatim nemam duvod menit a rozhodne ne za naftu a pokud jezdis kratke trasy, tak si nech benzin 😉

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak menší aktualizace k mému rozhodnutí ohledně prodeje té mé jedničky... už minulý týden jsem se rozhodl že si ji ještě ponechám ovšem včera jsem našel tuto O2, dnes jsem se na ní byl podívat a když pominut technický stav který byl teda tragický tak O2 je pro mě jedním velkým zklamáním. Alespoň jsem se alespoň utvrdil v tom že se nevyplatí přecházet z Octavia 1 do O2. Ano vím že FL by byl možná lepší ale mně osobně zklamala prostornost. Ve předu jsem se díky přístojové desce a středovému panelu cítil opravdu stísněně, kvalita těch použitých plastů na mě teda také působila jako horší než u Octavie 1 a jízdní vlastnosti mě teda moc neoslovili. 

A konkrétně k tomu to kousku... ve předu šlo vidět že asi menší ťukanec v minulosti proběhl, na levým zadním lemu chyběla ochranná folie a šlo vidět že byl lakovaný, přední blatníky samozřejmě měněné, spodky prahů vepředu malinko promáčklé. Po nastartování v motoru šla slyšet volnoběžka a hlavně mi bylo divné že voda v expanzce byla u minima. Teď ale to hlavní, prodávající mě nenechal ani pořádně svézt prvně řídil on přičemž už on měl problém se rozjezd, dovezl mě na kopeček za město a předal mi to ať jedu po rovince zpět do bazaru. Po tom co jsem teda sedl za volant já jsem zjistil že spojka je úplně po smrti, pedál jak bahno, zabírala úplně na začátku s tím že ten záběr byl o proti třeba 1.9 81KW ASV, nebo Mondeu 2.0Tdi fakt slabý a muselo se přidat hodně plynu. 

To je asi vše, no prostě to nedopadlo a Octavia 1 zůstává. 🙂 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři

No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu. 

Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.

Odkaz ke komentáři
před 1 minutou, Radas napsal:

No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu. 

Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.

Věřím že FL bude o něco lepší, hlavně ty CR motory. Problém je ten že FL ve stavu ve kterým by se mi líbil není cenově už tak daleko od Octavie 3. 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři

Dobrá O2 a je jedno, jestli před, nebo FL je rozhodně lepší, než Octavia 1. Jde jen o to, porovnat auta ve stejném, nebo lepším stavu. Prostornost je otázkou možná i subjektivní. Ano, O2 je proti Octavia 1 "ošizená" ve smyslu robustnosti, ale  to jsem jako uživatel nikdy nezaznamenal, pravda, neměl jsem ji ve věku  10let +. Jízdní vlastnosti O2 jsou o míli dále proti Octavia 1.  Ve vnitřním prostoru  vlavně vzadu je rozdíl velký, což jsem ocenil tehdy i u ještě malých dětí, naštěstí jsme s každým dalším autem rostli v prostoru.

Osobně, pokud bych se už rozhodoval a mohl si to finančně dovolit, šel bych do Octavia 3, která je proti O2 zase o trochu "ošizená", ale funguje dobře.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Po zkušenosti s O2 mám teda v plánu si svojí Octavia 1 ještě trochu vylepšit, tento týden budu dávat silnější rádio a mám v plánu i lepší repro do předních dveří, jen by mě zajímalo jestli je taky někdo kdo ví jaký výkon (W) mají originální reproduktory v Octavia 1, nikde to nemůžu dohledat. 🙂

Odkaz ke komentáři
před 21 hodinami, Konny napsal:

Chvalim tvoje rozhodnuti 👍

Co se tyka reproduktoru, tak jen odhaduju, ale origo reproduktor bude mit okolo 25-30W. Jakykoli jiny repro bude lepsi nez origo 🤣

Je dobre dat aspon MDF podlozky pod repro misto tech plastovych a nejlip jeste vytlumit dvere 😉

Díky,

Dveře už mám delší dobu vytlumené a i s origo reproduktory je to velký rozdíl ve kvalitě, nicméně chtěl bych to posunout ještě trochu výše. Uvažuji nad tím to setem https://www.ahifi.cz/reproduktory-do-skoda-octavia-1-c-1.html, loni nebo před loni jsem měnil reproduktory v kufru protože origo už drnčeli, dával jsem také Herz a jsem vzhledem k ceně spokojen. 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj, ja len prispejem k téme Octavia 1 vs O2 fl (vs Octavia 3 fl) nakoľko máme všetky v rodine. Subjektívne mi O2 tiež nesedí, či už sa jedná o jazdné správanie alebo interiér. Brzdy úplne inak reagujú ako na Octavia 1. Strašne dlhý brzdový pedál tam je. Pri zabočení sa prv auto naklopí, usadí a až tak zabočí 😄. Čo sa týka priestoru vzadu je obrovské miesto, myslím si že ešte väčšie ako v Octavia 3. V predných O2 sedačkách sa mi aj zlé sedí, plasty sú také zvláštne a pri veľkom nájazde/ na slnku sa môže krčiť palubovka nad budíkmi. Tak isto aj plast na dverách ako si opieraš lakeť. Pri 1.6tdi fl sme pri nájazde cca 440 000km riešili už dva krát EGR a jeden vstrek, čistenie DPF tuším raz bola mechanicky čistená ostatné cez diag (turbo je pôvodne). A raz odišla nakomplet prevodovka. Problém máme aj s prednými brzdami. Kedy pri brzdení trasú. Vymenilo sa hádam všetko čo sa dalo od náboja až po platničky ale problém sa síce na chvíľu odstránil ale po 3mesiacoch znova cítiť že to začína triasť..  Čo sa týka Octavia 3 fl opäť 1.6tdi tak to je úplne inde aj výbavou aj posedom aj držaním volantu a aj jazdnými vlastnosťami. Octavia 1 určite vŕzga interiér viac ako v O2/Octavia 3. Kúrenie je v O2 najlepšie, v zime máš za chvíľu ohriatu kabínu čo o Octavia 1 sa nedá povedať. takže za mňa rovno preskočiť a ísť do keď už do Octavia 3. 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Hlásím se po dlouhé neaktivitě, opět jsem se vrhnul do opravy kufru, tentokrát jsem měl problém s korozí kolem lišty. Kuft byl už vícekrát přestříkáváný a koroze byla ještě pod původní vrstvou laku, takže ,mi nezbylo nic jiného než to vzít až na plech, rovnou jsem vzal tedy celý kufr abych se vyhnul tmelení. V týdnu se chystám kufr nalakovat tak snad to opět dopadne dobře. 🙂 

386439668_324448050271163_4548453869972682463_n.jpg

387327580_7041181085894558_4173827700761690414_n.jpg

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři

Opět chválím 👍

Ale i přesto si musím malinko rýpnout/ ber to pouze jako můj úhel pohledu 😉

Možná pokud by jsi použil lepší variantu nástřiku nežli sprej, tak by byl i lepší výsledek a trvanlivější. Ono prcat se s broušením celých vrat a pak to tak ve výsledku dobrého efektu doprcat.

 

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
před 3 minutami, Radas napsal:

Opět chválím 👍

Ale i přesto si musím malinko rýpnout/ ber to pouze jako můj úhel pohledu 😉

Možná pokud by jsi použil lepší variantu nástřiku nežli sprej, tak by byl i lepší výsledek a trvanlivější. Ono prcat se z broušením celých vrat a pak to tak ve výsledku dobrého efektu doprcat.

 

Tak s tím broušením nebylo zas tolik práce, extrentickou bruskou to bylo hned. Ideální by bylo ještě vyříznout sklo a asi úplně ideálně vyměnit celý kufr 😄

 

Teď když už zo zase trochu vypadá tak mám v hlavě myšlenku že bych se  toho chtěl opravdu už zbavit. 😄

 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři
před 14 minutami, kenny napsal:

Pěkna práce, mě to taky čeká, já koupil jiné bez koroze v barve ale lakovat budu taky... 5dd2b40f6ac5aa2d1b9d92bbf4b3d286.jpg

Odesláno z mého NTN-LX1 pomocí Tapatalk
 

Díky, já jsem také chvíli koukal po netu jestli na nějaké nenerazím, ale sháněl jsem když už tak v barvě abych lakovat nemusel, bohužel na combi v téhle oranžové co mám jsou všechny shnilé 😕 

Odkaz ke komentáři
V 10. 10. 2023 at 9:02, VenousekVesely napsal:

Ahoj,no hoši nedá se nic dělat,holt nám ty holky stárnou.Ale taky se my nechce s Ovečkou loučit a měnit za něco jiného.Ale jinak dobrá práce.

Díky, to já bych se s tou svojí rád rozloučil, motorově je sice furt v super stavu ale to je asi tak vše, kastel už nějaký ty mouchy má, podvozek by potřeboval už taky investici a hlavně je na odchodu i spojka. 🙂 Nechce se mi do toho auta už moc investovat, teď jsem do něj teda zainvestoval čas a pár stovek alespoň aby nebyl ten kufr flekatý a koukám po jiném, potřebuji něco nenáročného a levného na údržbu co bude zvládat krátké trasy, hlavně v zimě takže benzín. 

Dlouho jsem se snažil sehnat pěknou jedničkovou Octavii v naftě, ale marně a už to vzdávám, dvojková v naftě na krátké trasy je nesmysl a benzínové po faceliftu jsou za mě předražené, tenhle týden se snažím domluvit ...FORDA... 🙂 Ano  opravdu už přemýšlím i nad Fordem. 🙂 

Nebude to asi žádný zázrak, je to 1.6 74Kw v "polo" vyšší výbavě. Na Forda mi přijde cena sice vysoká, ale furt o proti O2 1.6 MPi by se ta cena dala akceptovat. 

 

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři
před 6 hodinami, Jakub99 napsal:

Díky, to já bych se s tou svojí rád rozloučil, motorově je sice furt v super stavu ale to je asi tak vše, kastel už nějaký ty mouchy má, podvozek by potřeboval už taky investici a hlavně je na odchodu i spojka. 🙂 Nechce se mi do toho auta už moc investovat, teď jsem do něj teda zainvestoval čas a pár stovek alespoň aby nebyl ten kufr flekatý a koukám po jiném, potřebuji něco nenáročného a levného na údržbu co bude zvládat krátké trasy, hlavně v zimě takže benzín. 

Dlouho jsem se snažil sehnat pěknou jedničkovou Octavii v naftě, ale marně a už to vzdávám, dvojková v naftě na krátké trasy je nesmysl a benzínové po faceliftu jsou za mě předražené, tenhle týden se snažím domluvit ...FORDA... 🙂 Ano  opravdu už přemýšlím i nad Fordem. 🙂 

Nebude to asi žádný zázrak, je to 1.6 74Kw v "polo" vyšší výbavě. Na Forda mi přijde cena sice vysoká, ale furt o proti O2 1.6 MPi by se ta cena dala akceptovat. 

mC4eC8.jpeg

hR7jUi.jpeg

lO6eQz.jpeg

N0HjLP.jpeg

xeweC9.jpeg

 

Tady je ještě více fotek už i s nápisem, jen tak lehce jsem to přebrousil a rozleštil, přece jen ten sprej nechci moc pokoušet. Navíc na sobotu mám domluvenou prohlídku toho Forda, tak když to vyjde (což jak se znám tak nevyjde), tak octávka bude hned na prodej. 

370322915_1001881487695190_5338732464136855454_n.jpg

370100023_305118592259021_8812972336340102610_n.jpg

385501384_288669247265651_4280504977346885755_n.jpg

Odkaz ke komentáři

Řeknu to takhle. Ano, ty dveře by to chtělo nastříkat alespoň 2K lakem, pak by to vydrželo, přesto výsledek dobrý. Hlavně nepřidělat kryt osvětlení "na prasáka" na dveře, ale dát mezi dveře a ten kryt - lištu podložky na šrouby, aby tam byla mezera. Elegantní je tam dát gumu, co se dávala u posledních modelů, ale drahá a navíc se musí upravit - ty poslední ji měly ze zadu tvarově jinou.

Aha byl jsem pomalý, už je tam fotka i s gumou :).

Ohledně Fordu Focusu MK2 - mám obahu, že si moc nepomůžete. Motor sice docela dobrý, možná i lepší než u Octy, ale už je taky v letech a bude  víc, nebo míň hnít a ta víceprvková zadní náprava (doufám, že se nepletu) bude dost náročná vzhledem ke stáří a kilometrům na údržbu. Jet potřeba fakt důkladně prohlédnout.

Upraveno uživatelem HONZAV1
Odkaz ke komentáři
před 3 minutami, HONZAV1 napsal:

Řeknu to takhle. Ano, ty dveře by to chtělo nastříkat alespoň 2K lakem, pak by to vydrželo, přesto výsledek dobrý. Hlavně nepřidělat kryt osvětlení "na prasáka" na dveře, ale dát mezi dveře a ten kryt - lištu podložky na šrouby, aby tam byla mezera. Elegantní je tam dát gumu, co se dávala u posledních modelů, ale drahá a navíc se musí upravit - ty poslední ji měly ze zadu tvarově jinou.

Aha byl jsem pomalý, už je tam fotka i s gumou :).

Ohledně Fordu Focusu MK2 - mám obahu, že si moc nepomůžete. Motor sice docela dobrý, možná i lepší než u Octy, ale už je taky v letech a bude  víc, nebo míň hnít a ta víceprvková zadní náprava (doufám, že se nepletu) bude dost náročná vzhledem ke stáří a kilometrům na údržbu. Jet potřeba fakt důkladně prohlédnout.

Je mi to jasný ohledně toho Forda, vidívám občas dost shnilé kousky (jsou to teda hlavně ty předfaceliftem, ale častěji vidívám dost pěkné, tak doufám že tenhle bude ten druhý případ. Ten více prvek opravdu má, je mi jasný že to bude nákladnější, ale tak to je to samý jako kdybych si koupil cokoliv jiného novějšího než Octavia 1. 

O výkon mi nejde, to mi je jasný že to bude stejně líný jak 1.6 v Octávce, jde mi o to aby to v zimě zvládalo cca 5-6 kilometrovou cestu do práce bez nějakých větších problémů. 

Dlouho jsem koukal po koncernu jako nástupci, ale ty auta nestojí taky za moc hlavně jsou cenově dost vysoko a jestli mám kupovat třeba Golfa 6 z roku 2010 za 150-180 tisíc s 1.6 MPi nebo tohohle Focuse za podstatně méně peněz. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...