Jump to content

Škoda Octavia 1 Cayenne


Jakub21

Recommended Posts

Rozvody občas i vydrží 🙂 . Kamarád si koupil na začátku roku Octu 1,6 od mého švagra, vše se tam dělalo poctivě, jen se nějak zapomněly rozvody ... . Když jsem kontrolou všeho zjistil, že by se měly měnit, najeto na nich bylo 198tis. 🙂 . Věřím, že ostatní bude OK.

Link to post

no ked vymenili remen tak tam nieje tak vela moznosti co sa moze stat, moze akurat tak skoncit napinak alebo pumpa, co sa vlastne aj stalo, realne tesnenie pod hlavou vies overit skuskou na CO2 v chladiacej sustave kde mas 100% istotu pri investicii par 100 korun, servisy to nerobia pretoze bud ani nevedia o takej moznosti alebo sa im to nevyplati, si zober kolko tych testov by museli urobit kym by sa im zaplatila jedna zbytocne vymenena hlava do ktorej dotlacili nevedomeho zakaznika..... kopa hlav bolo robenych na tychto motoroch z cistej neznalosti stavu ze chliadiaci okruh je pretlakovy a voda vnom ma kludne viac ako 100° (nie co ukazuju budiky ale real v systeme) a nevari sa koli vyssiemu tlaku v okruhu (princip tlakoveho hrnca). Potom staci niekde maly unik, klesne tlak a vodu zacne varit a kazdy hned ide menit hlavu, pritom moze byt problem len v takej blbosti ako je vicko na expanznej nadobke a pod. 

Link to post
před 7 hodinami, jaster-83 napsal:

no ked vymenili remen tak tam nieje tak vela moznosti co sa moze stat, moze akurat tak skoncit napinak alebo pumpa, co sa vlastne aj stalo, realne tesnenie pod hlavou vies overit skuskou na CO2 v chladiacej sustave kde mas 100% istotu pri investicii par 100 korun, servisy to nerobia pretoze bud ani nevedia o takej moznosti alebo sa im to nevyplati, si zober kolko tych testov by museli urobit kym by sa im zaplatila jedna zbytocne vymenena hlava do ktorej dotlacili nevedomeho zakaznika..... kopa hlav bolo robenych na tychto motoroch z cistej neznalosti stavu ze chliadiaci okruh je pretlakovy a voda vnom ma kludne viac ako 100° (nie co ukazuju budiky ale real v systeme) a nevari sa koli vyssiemu tlaku v okruhu (princip tlakoveho hrnca). Potom staci niekde maly unik, klesne tlak a vodu zacne varit a kazdy hned ide menit hlavu, pritom moze byt problem len v takej blbosti ako je vicko na expanznej nadobke a pod. 

Tak těsnění pod hlavou pokud vím je u mého auta ještě původní, vzhledem k tomu že auto má najeto skoro 200 tisíc a letos v srpnu bude 20 let v provozu, tak si říkám, že už taky nebude úplně ve 100% stavu, ale furt bude dostatečný 🙂 Jinak víčko expanzky mi přijde zítra nové, originální. Sice to tím nevylo, ale původní které tam mám ten nejde zašroubovat úplně na doraz, nezacvakne prostě, nebo jak to říct, zkoušel jsem jiné od kamaráda z TDi a to šlo zašroubovat krásně. Tak jsem pro klid v duši objednal nové. 

 

Edited by Jakub21
Link to post
  • 3 weeks later...

Dnes jsem se vrhl na provizorní opravu koroze kufru, provizorní protože se na autě opravovali důležitější věci a na profi lakovnu (kde by sundali i sklo) nezbyly peníze. 🙂 Můj postup při této opravě raději nebudu moc rozepisovat...  před třemi dny jsem kufr obrousil a od té doby jsem to průběžně natíral odrezovačem, dnes jsem se vrhl na kytování a stříkání plniče. Zítra mě čeká samotný lak 🙂 

 

 

Edited by Jakub21
Link to post

Pěkně opraveno i znak jsi dal původní 👍

Mám něco podobného na blatníku, ale to bych sám nedal neboť jsem si jist, že to půjde opravit pouze vyvařováním  

Link to post

Díky, no ale kupodivu na sluníčku to vypadá líp jak ve stínu... ve stínu to má takový nádech do fialové/vínové barvy. Proto jsem se nakonec rozhodl že to nechám přelakovat profesionálně i s vyříznutím skla. 19.8. to vezu do Jihlavy do Auto Máca, což by měl být autorizovaný servis Škoda, tak si s tím snad dají tu práci a bude to vypadat jako nový. 🙂 

Link to post

U auto Maca jsem měl auto jednou  a naposledy. Zastrikany boční okno, stejkance, zalakovany parkovací senzory natolik, že po týdnu vše vypraskalo a loupala se barva. Znamej tam měl Octavia 3 RS a lakovaly mu celý auto 3x než to bylo ok. Vždy si při předání vzal fixu a krouzkoval místa, kde to bylo na ho*no. Tam to nedávej, to říkám z vlastní zkušenosti a i mám někde fotky, tak ti je sem postnu.

Link to post
před 39 minutami, Luk.ass napsal:

U auto Maca jsem měl auto jednou  a naposledy. Zastrikany boční okno, stejkance, zalakovany parkovací senzory natolik, že po týdnu vše vypraskalo a loupala se barva. Znamej tam měl Octavia 3 RS a lakovaly mu celý auto 3x než to bylo ok. Vždy si při předání vzal fixu a krouzkoval místa, kde to bylo na ho*no. Tam to nedávej, to říkám z vlastní zkušenosti a i mám někde fotky, tak ti je sem postnu.

Už to tam mám domluvený, lakovat mi to bude člověk kterého znám. Tak doufám, že si dá záležet. Jde mi hlavně o to, že tady u nás v okolí není moc lakoven co jsou ochotný sundat sklo a udělat to i pod ním. Nárazník budu časem taky asi nechávat lakovat. V minulosti se mi ho podařilo odřít a nechával jsem si ho lakovat u nás v servise... senzory mi sice nepřelakovali ale když jsem je tam nacvakal tak ta barva okolo nich popraskala, mám to tak už asi 2 roky a nejde to na první pohled vidět, tak to neřeším, jde mi hlavně o ten kufr aby mi to neprorezlo úplně. 🙂 

Edit: Vzhledem k ceně opravy jsem tehdy ten nárazník neřešil, odstín chytli na jedničku, bordel v laku taky nebyl, tak nějaká menší prasklinka co je okolo senzorů mi tehdy nevadila. 

 

Edited by Jakub21
Link to post

Ještě k tomu kufru, asi před 3 lety jsem ho nechával lakovat v jedné dnes už neexistující lakovně kde mi dokonce tenkrát řekli, že takhle starý auto nemá ani cenu opravovat a že to mám zatřít štětkou. No nakonec se nechali překecat a kufr mi nalakovali, bez sundání skla. Nicméně kvalita laku i na tu cenu byla dost podprůměrná, odstín sice chytli taky skvěle. Ale toHo prachu v laku a ta příprava pod tím lakem no asi si s tím moc práce nedali a kus laku se mi tehdy asi po měsíci odloupl. To mi teda uznali jako reklamaci a opravili mi to... 

S tímto lakem mám ten kufr doteď, hrozně mě štve kolik toho bordelu v tom laku je a taky mě štve to, že jak nebylo sundaný sklo tak je okraj toho skla od barvy. O tom že ta barva se na jedné straně začala už olupovat a na druhé straně (kde jsem to  právě minule opravoval) to začalo rezavět, raději ani nemluvě. Horší než to mám teď to nebude... Hlavně potřebuji ať mi tam pak to sklo nalepí tak nějak pořádně, aby se nedotýkalo té hrany kufru. 

Popis není dostupný.

Link to post

Pokud by mi někdo řekl, že je to staré auto a mám si to opravit štětkou tak bych se tam nikdy vice neukázal a proto asi firma i zanikla,

Okno ti musí napasovat na střed aby vznikla obvodová mezera, obráceně ho snad nedají 😉

Pokud je to lakovna tak postupovou rez zpomalí ochranou proti rzi, problém je že takto precizně ošetřené místo již nemá takovou kvalitu, ale i tak se staráš jak je třeba a to se cení 👍

Link to post
před 15 minutami, Radas napsal:

Pokud by mi někdo řekl, že je to staré auto a mám si to opravit štětkou tak bych se tam nikdy vice neukázal a proto asi firma i zanikla,

Okno ti musí napasovat na střed aby vznikla obvodová mezera, obráceně ho snad nedají 😉

Pokud je to lakovna tak postupovou rez zpomalí ochranou proti rzi, problém je že takto precizně ošetřené místo již nemá takovou kvalitu, ale i tak se staráš jak je třeba a to se cení 👍

Jo jo, právě ten známí co dělá v té Jihlavě a bude mi to připravovat na lak, se mě snažil přesvědčit ať si nechám dát kufr úplně nový... jenže co mi hledal podle vinka ta nový kufr by u nich stál skoro 9 tisíc a to nepočítám lakování, přelepení skla a montáž kufru na auto, to bych se dostal na takovou částku že už bych z toho neměl ani radost. Všeho s mírou. 🙂

Link to post

Riziko, že to začne rezivět znova je vždy, ale pokud se vyndá okno (asi nejrizikovější proces), opískuje se ta hrana, napenetruje, dá epoxidový základ, plnič a vrchní barva, tak to vydrží. Navíc bych pak spáru prostříknul voskem. Měnit dveře, pokud to není skrz, je nesmysl. Občas se dají sehnat nové za 5-6tis.

Jinak já jsem měl na zánovním Superbu ve značkovém servisu jen na zadním blatníku zalakovéno 7 nečistot a 2 "propadliny" v laku ... . Teď už to tam je třetí týden na předělání ... .

Link to post

Mezitím co čekám až půjde Octa na lak kufru, tak mě napadají samý kraviny... Dnes jsem koupil nový zelený znak na přední masku... Proč? Protože zelený znak na jedničkové Octávii má pro mě větší kouzlo než ten moderní. 🙂 A hlavně mě štvalo že jsem měl na volantu zelený a zvenku moderní 🙂 

Popis není dostupný.

Edited by Jakub21
Link to post
před 20 minutami, Konny napsal:

Otazka: proc jsi doma opravoval a lakoval kufr, kdyz ho ted budes davat do lakovny? 

Chtěl jsem to zkusit, navíc většinu věcí jsem na to doma měl, dokupoval jsem akorát barvu ve spreji za 100 Kč a plnič za 150 Kč. Říkal jsem si, že buď se mi to povede a ještě to nějaký ten pátek vydrží a nebo když se mi to nepovede tak to dám do lakovny už teď. Právě i kdyby se mi to povedlo a byl bych s tím spokojený tak jsem počítal s tím, že ten puchýř který tam byl tam bude do půl roku max do roku zpátky. 

Link to post
před 4 minutami, Konny napsal:

Takže půjde okno dolů, dolů tvá práce a udělá se to celý znovu?

Jo jo, okno se vyřízené a ošetří se to, případně vytváří, na chystá se to na lak a po laku se nalepi okno, tak aby mezi ním a hranou kufru byla mezera. 

Link to post

Tak dnes jsem se vrhl na letní očistu podběhů a rovnou při té příležitosti jsem alespoň část blatníku natřel antikorozní barvou, kterou jsem použil minule i na prahy. Samozřejmě jsem to předtím důkladně očistil a ošetřil. 

Jinak je příjemné zjištění že i přední nárazník na sobě nese datum výroby 2001 stejně jako je celé auto. 🙂 

227874414_192713562895244_9120205233290825519_n.jpg232506005_560478811806969_8223010611516347069_n.jpg

232378131_4228634737190285_8226108799496157664_n.jpg

Edited by Jakub21
Link to post

Tak jsem se konečně dokopal k tomu si nechat k Octě udělat vystřelovací klíč místo obyčejného se dvěma tlačítky. 

A kdyby tady někdo věděl kde sehnat origo zelený znáček na klíč o průměru 13 mm myslím, tak budu rád... jelikož tady tyto z číny se většinou rychle ošoupou. 

234611144_365306208644974_3902579172699541509_n.jpg

235046513_432530221282350_6309260186721480103_n.jpg

236480013_2696250410672190_2123461901451363613_n.jpg

Link to post
Právě teď, Konny napsal:

Aaa bez kompresak... 😂

Vystrelovak je fajn, mam ho asi 10 let a klasickej klic uz bych nechtel 😉

Mrzí mě že jsem nesehnal origo, ale neva. Na tomhle je sice napsáno hella i kod sedí, ale origo to nebude. 😕 Jinak je ale od origo klíče (krom nápisu FAB na vložce k nerozeznání). Funguje skvěle a hlavě má o proti těm starým klíčům o dost větší dosah.

Link to post
  • Jakub21 changed the title to Škoda Octavia 1 Cayenne

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...