Jump to content

Škoda Octavia 1 Cayenne


Jakub99

Recommended Posts

před 12 minutami, Radas napsal:

To je nemilé, ale ty si poradíš, jsi šikula 👍 nepůjde to z pojistky na opravu ?

Chtěl jsem to prvně řešit přes pojišťovnu, ale bylo by to zbytečně zdlouhavé. Dohodl jsem se s viníkem na nějaké částce sám si to obrousím a nechám si to nalakovat v servise. 

Link to post

Tak nárazník nalakovaný, moc spokojený s tím teda asi nejsem, ale vzhledem k ceně asi není co řešit... do budoucna by to chtělo ještě rozleštit. 

Ovšem, našel se kupce který má o tu mojí octávku velký zájem, prodej více méně stojí jenom na tom že nejsem schopný sehnat náhradu. 

 

 

Popis není dostupný.Popis není dostupný.Popis není dostupný.

Link to post

Oprava pěkná, zbavovat se auta v tak opečovávaném stavu bych hodně dobře zvážil. Kecat Ti do toho nebudu, ale pokud vím, že by mi auto dobře sloužilo ještě pár let a vím, že je bez poruch a investic tak zvaž. Dnes koupit auto v kvalitě a ceně v jaké se pohybují je v celku vražda, ale jasně je to na tvé svobodné úvaze. V úterý jsem potkal svou Octavia 1 rok 99 a hodil jsem řeč s novým majitelem. Čoveče již je to 7 let co jsem ji prodal a stále ve výborné motorové kondici. Jasně kastle pokračuje v rozkvětu, ale to je bohužel tak. Osobně jsem pokukoval také po novém autě, ale musím minimálně 4-5 let vydržet.

Edited by Radas
Link to post
Před hodinou, Radas napsal:

Oprava pěkná, zbavovat se auta v tak opečovávaném stavu bych hodně dobře zvážil. Kecat Ti do toho nebudu, ale pokud vím, že by mi auto dobře sloužilo ještě pár let a vím, že je bez poruch a investic tak zvaž. Dnes koupit auto v kvalitě a ceně v jaké se pohybují je v celku vražda, ale jasně je to na tvé svobodné úvaze. V úterý jsem potkal svou Octavia 1 rok 99 a hodil jsem řeč s novým majitelem. Čoveče již je to 7 let co jsem ji prodal a stále ve výborné motorové kondici. Jasně kastle pokračuje v rozkvětu, ale to je bohužel tak. Osobně jsem pokukoval také po novém autě, ale musím minimálně 4-5 let vydržet.

Hele ono na těch fotkách tady to možná vypadá že je to doslova leštěnka, ale ve skutečnosti je na tom autě dost věcí co mi vadí, motorově je to zatím v pohodě ale je to 1.6 s nájezdem 205 tisíc takže je otázka jak dlouho tomu tak bude. 🙂 Osobně bych se ani nebránil nějaké 1.9 TDi 66/74/81 Kw, ale pochybuji že se nějaká pěkná teď objeví. 

Jako druhá volba mi připadá v úvahu také Octavia 2 / Golf 5, ale tam už si nejsem jistý tou motorizací asi bych chtěl 1.9 TDi 77Kw, ale rozum mi říká že na to moje popojíždění by bylo zase lepší MPi jak PD.

Link to post

Já bych se ty 1,6 zase tak nebál co se týče spolehlivosti... Kámoš na ni má cca 350, z toho snad 300 na LPG. Dělali se snad jen gufera na ventilech z těch větších oprav, jinak jenom spotrebak... Teď je ve smrti spojka... 

Link to post

Ja mam na svoji 1.6 nalitano 340tis, z toho 120tis na LPG a nedam na ni dopustit. Navic spousta lidi 1.6 hani co se tyka vykonu, ale ja uz jsem naklepal ne jedno novejsi auto a musim rict, ze i hodne TDI aut mi treba na dalnici nestaci (vykonove nastejno s 1.6) 😃.

Ja osobne treba zatim nemam duvod menit a rozhodne ne za naftu a pokud jezdis kratke trasy, tak si nech benzin 😉

Link to post
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Tak menší aktualizace k mému rozhodnutí ohledně prodeje té mé jedničky... už minulý týden jsem se rozhodl že si ji ještě ponechám ovšem včera jsem našel tuto O2, dnes jsem se na ní byl podívat a když pominut technický stav který byl teda tragický tak O2 je pro mě jedním velkým zklamáním. Alespoň jsem se alespoň utvrdil v tom že se nevyplatí přecházet z Octavia 1 do O2. Ano vím že FL by byl možná lepší ale mně osobně zklamala prostornost. Ve předu jsem se díky přístojové desce a středovému panelu cítil opravdu stísněně, kvalita těch použitých plastů na mě teda také působila jako horší než u Octavie 1 a jízdní vlastnosti mě teda moc neoslovili. 

A konkrétně k tomu to kousku... ve předu šlo vidět že asi menší ťukanec v minulosti proběhl, na levým zadním lemu chyběla ochranná folie a šlo vidět že byl lakovaný, přední blatníky samozřejmě měněné, spodky prahů vepředu malinko promáčklé. Po nastartování v motoru šla slyšet volnoběžka a hlavně mi bylo divné že voda v expanzce byla u minima. Teď ale to hlavní, prodávající mě nenechal ani pořádně svézt prvně řídil on přičemž už on měl problém se rozjezd, dovezl mě na kopeček za město a předal mi to ať jedu po rovince zpět do bazaru. Po tom co jsem teda sedl za volant já jsem zjistil že spojka je úplně po smrti, pedál jak bahno, zabírala úplně na začátku s tím že ten záběr byl o proti třeba 1.9 81KW ASV, nebo Mondeu 2.0Tdi fakt slabý a muselo se přidat hodně plynu. 

To je asi vše, no prostě to nedopadlo a Octavia 1 zůstává. 🙂 

BASEJ1.jpeg

mTBEH1.jpeg

p0tEIi.jpeg

Edited by Jakub99
Link to post

No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu. 

Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.

Link to post
Posted (edited)
před 1 minutou, Radas napsal:

No tak to v každém případě tě tento typ vozu, který jsi testoval ani nemohl nijak nadchnout nebo přesvědčit a to naprosto chápu. 

Máš mnoho zkušeností a motoristické srdce škodovkáře, ale přijeď za mnou a nechám Tě projed v mé sériové O2 FL která má nahrkáno 320 000 km a věř, že velice rychle změníš názor, tak jak jsem já změnil v době kdy jsem přesedlal z Octavia 1 rotačky a věř, že mi ji bylo ku..va tak líto prodávat.

Věřím že FL bude o něco lepší, hlavně ty CR motory. Problém je ten že FL ve stavu ve kterým by se mi líbil není cenově už tak daleko od Octavie 3. 

Edited by Jakub99
Link to post

Dobrá O2 a je jedno, jestli před, nebo FL je rozhodně lepší, než Octavia 1. Jde jen o to, porovnat auta ve stejném, nebo lepším stavu. Prostornost je otázkou možná i subjektivní. Ano, O2 je proti Octavia 1 "ošizená" ve smyslu robustnosti, ale  to jsem jako uživatel nikdy nezaznamenal, pravda, neměl jsem ji ve věku  10let +. Jízdní vlastnosti O2 jsou o míli dále proti Octavia 1.  Ve vnitřním prostoru  vlavně vzadu je rozdíl velký, což jsem ocenil tehdy i u ještě malých dětí, naštěstí jsme s každým dalším autem rostli v prostoru.

Osobně, pokud bych se už rozhodoval a mohl si to finančně dovolit, šel bych do Octavia 3, která je proti O2 zase o trochu "ošizená", ale funguje dobře.

Link to post
  • 3 weeks later...

Po zkušenosti s O2 mám teda v plánu si svojí Octavia 1 ještě trochu vylepšit, tento týden budu dávat silnější rádio a mám v plánu i lepší repro do předních dveří, jen by mě zajímalo jestli je taky někdo kdo ví jaký výkon (W) mají originální reproduktory v Octavia 1, nikde to nemůžu dohledat. 🙂

Link to post

Chvalim tvoje rozhodnuti 👍

Co se tyka reproduktoru, tak jen odhaduju, ale origo reproduktor bude mit okolo 25-30W. Jakykoli jiny repro bude lepsi nez origo 🤣

Je dobre dat aspon MDF podlozky pod repro misto tech plastovych a nejlip jeste vytlumit dvere 😉

Link to post
před 21 hodinami, Konny napsal:

Chvalim tvoje rozhodnuti 👍

Co se tyka reproduktoru, tak jen odhaduju, ale origo reproduktor bude mit okolo 25-30W. Jakykoli jiny repro bude lepsi nez origo 🤣

Je dobre dat aspon MDF podlozky pod repro misto tech plastovych a nejlip jeste vytlumit dvere 😉

Díky,

Dveře už mám delší dobu vytlumené a i s origo reproduktory je to velký rozdíl ve kvalitě, nicméně chtěl bych to posunout ještě trochu výše. Uvažuji nad tím to setem https://www.ahifi.cz/reproduktory-do-skoda-octavia-1-c-1.html, loni nebo před loni jsem měnil reproduktory v kufru protože origo už drnčeli, dával jsem také Herz a jsem vzhledem k ceně spokojen. 

Link to post
  • 2 weeks later...

Ahoj, ja len prispejem k téme Octavia 1 vs O2 fl (vs Octavia 3 fl) nakoľko máme všetky v rodine. Subjektívne mi O2 tiež nesedí, či už sa jedná o jazdné správanie alebo interiér. Brzdy úplne inak reagujú ako na Octavia 1. Strašne dlhý brzdový pedál tam je. Pri zabočení sa prv auto naklopí, usadí a až tak zabočí 😄. Čo sa týka priestoru vzadu je obrovské miesto, myslím si že ešte väčšie ako v Octavia 3. V predných O2 sedačkách sa mi aj zlé sedí, plasty sú také zvláštne a pri veľkom nájazde/ na slnku sa môže krčiť palubovka nad budíkmi. Tak isto aj plast na dverách ako si opieraš lakeť. Pri 1.6tdi fl sme pri nájazde cca 440 000km riešili už dva krát EGR a jeden vstrek, čistenie DPF tuším raz bola mechanicky čistená ostatné cez diag (turbo je pôvodne). A raz odišla nakomplet prevodovka. Problém máme aj s prednými brzdami. Kedy pri brzdení trasú. Vymenilo sa hádam všetko čo sa dalo od náboja až po platničky ale problém sa síce na chvíľu odstránil ale po 3mesiacoch znova cítiť že to začína triasť..  Čo sa týka Octavia 3 fl opäť 1.6tdi tak to je úplne inde aj výbavou aj posedom aj držaním volantu a aj jazdnými vlastnosťami. Octavia 1 určite vŕzga interiér viac ako v O2/Octavia 3. Kúrenie je v O2 najlepšie, v zime máš za chvíľu ohriatu kabínu čo o Octavia 1 sa nedá povedať. takže za mňa rovno preskočiť a ísť do keď už do Octavia 3. 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Zajel bych do škodovky a objednal přímo u nich  Nebo najít dle kódu  https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e5955711b-motorek-zadniho-sterace-skoda-21876.html
    • Ďalšia a posledná časť dverí 😄 1.maly detail v podobe ciernej lesklej folie v ramčeku mriežky reproduktoru 2. Dopojenie svietiacej odrazky +dorobenie svietiaceho napísu skoda 3. Dorobenie podsvietenia madla (inšpirácia z mercedesu)- vyrezanie a nalepenie mliecneho ramceka na 3D tlaciarni.  Fotky to dosť vyťahujú tak ich berte trocha s rezervou+viem si ich stlmiť na origo stmievači 
    • Ano, pokud auto zvedneš za karoserii, dostaneš se na ten horní šroub. Není tam moc místa, ale jde to. Před týdnem jsem to dělal. 😉Ten kotouč prostříkat mezi náboj a kotouč a pak kladivem opatrně poklepávat. 
×
×
  • Create New...