Přejít na obsah

Škoda Octavia 1 Cayenne


Doporučené příspěvky

Rozumím a přeji štěstí při výběru.  Já měl to štěstí, že jsem ženě koupil pěknou dvojku s 1,6MPI - toto byla varianta kvůli zástavbě LPG. Bohužel u Fordu by s tím byl problém. Jak se ta doba strašně změnila. Letos v prosinci to budou 3 roky, co jsem švagrovi kupoval nádhernou  jedničku combi 1,6MPI z 2010 s nájezdem 28tis, které se pám pár měsíců nemohl zbavit s cenovkou 125tis ... .

Upraveno uživatelem HONZAV1
Odkaz ke komentáři
před 5 minutami, HONZAV1 napsal:

Rozumím a přeji štěstí při výběru.  Já měl to štěstí, že jsem ženě koupil pěknou dvojku s 1,6MPI - toto byla varianta kvůli zástavbě LPG. Bohužel u Fordu by s tím byl problém. Jak se ta doba strašně změnila. Letos v prosinci to budou 3 roky, co jsem švagrovi kupoval nádhernou  jedničku combi 1,6MPI z 2010 s nájezdem 28tis, které se pám pár měsíců nemohl zbavit s cenovkou 125tis ... .

Já LPG nechci, za 6 let co mám Octavii jsem nad ním ani nikdy nepřemýšlel. 🙂 

125 tisíc bych za 1.6 také nedal 😄 Ta moje v roce 2017 stála 58 tisíc, najeto měla 165 000 a je to ročník 2001.

Teď bych za ní chtěl +- stejně, bohužel na tom autě docela dost prodělám protože jsem řešil opravdu kde jakou kravinu a že jich bylo, toho bych se už u dalšího auta chtěl vyvarovat. 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři

Rozumím, máte hluboko do kapsy, nebo prostě utratit nechcete.

Ale pokud auto bylo reálně o 6 let mladší (2017-2001 =16 let, 2020-2010=10 let a mělo najeto o téměř 130 tis méně a za ty tři roky  a nájezdu asi 60 tis. se investovalo jen do výměny oleje beru jako dobrý kup obzvláště z dnešní perspektivy.

Pokud nepotřebujete auto "na vychloubání" :), samozřejmě, že ne a najedete jen pár kilometrů, nevidím nejmenší důvod nezainvestovat pár drobných do tohoto auta a nenechat si ho dalších 5 let. Spojka opravdu moc drahá není a díly podvozku jsou směšné. Počítejte, že do Forda budete taky sypat zlaťáky. 

Ale chápu, že třeba chcete změnu. Klidně bych se nebál ani nějakého Megana 1,6

Odkaz ke komentáři
před 6 minutami, HONZAV1 napsal:

Rozumím, máte hluboko do kapsy, nebo prostě utratit nechcete.

Ale pokud auto bylo reálně o 6 let mladší (2017-2001 =16 let, 2020-2010=10 let a mělo najeto o téměř 130 tis méně a za ty tři roky  a nájezdu asi 60 tis. se investovalo jen do výměny oleje beru jako dobrý kup obzvláště z dnešní perspektivy.

Pokud nepotřebujete auto "na vychloubání" :), samozřejmě, že ne a najedete jen pár kilometrů, nevidím nejmenší důvod nezainvestovat pár drobných do tohoto auta a nenechat si ho dalších 5 let. Spojka opravdu moc drahá není a díly podvozku jsou směšné. Počítejte, že do Forda budete taky sypat zlaťáky. 

Ale chápu, že třeba chcete změnu. Klidně bych se nebál ani nějakého Megana 1,6

Jak jsem sháněl koncern tak jsem právě koukal i po Octavii Tour 2009/10 ale teda po PD 74Kw sice to taky není ideální motor na popojíždění ale furt nemá DPF, nicméně furt jsem právě narážel na 1.6i těch 1.9 je opravdu málo v pěkným stavu tam bych tu cenu akceptoval. Ale jasný kdo chce 1.6i a je mu ukradená cena tak proč ne. 

Nicméně já mám obavy z toho místa vzadu a bezpečnosti u Octavie 1. Proto jsem si to nakonec rozmyslel a koukám po něčem novějším. 

před 2 minutami, Jakub99 napsal:

Jak jsem sháněl koncern tak jsem právě koukal i po Octavii Tour 2009/10 ale teda po PD 74Kw sice to taky není ideální motor na popojíždění ale furt nemá DPF, nicméně furt jsem právě narážel na 1.6i těch 1.9 je opravdu málo v pěkným stavu tam bych tu cenu akceptoval. Ale jasný kdo chce 1.6i a je mu ukradená cena tak proč ne. 

Nicméně já mám obavy z toho místa vzadu a bezpečnosti u Octavie 1. Proto jsem si to nakonec rozmyslel a koukám po něčem novějším. 

K Renaultu, měli jsme doma prvně Peugeota a pak právě Renaulta, co se týče spolehlivosti tak ten Renault nebyl špatný ale to svezení nebylo nic extra, přece jen Focus má ten podvozek už od první generace úplně jinde než konkurence. Hlavně u Fordu mi více sedí ten interiér a i exteriér. 

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak Forda jsem si rozmyslel, přes zimu si prostě nechám tu moji ještě a něco došetřím. 🙂

Jinak konečně jsem objevil pořádnou řadící páku na 1.6i co pasuje bez úprav. Docela změna bych řekl 🙂 

Je to napodobenina hlavice z Octavia 3, polák žádná čína 🙂 Musím říct že co se týče hlavice tak super zpracování je měkčená a potážená koženkou, v ruce působí i docela dost kvalitně. Manžeta je taková jaká je, tu si možná přendám z té origo. 🙂 

Tady je odkaz kdyby nějaký 1.6tkař chtěl. 

https://www.k-tuning.cz/radici-paka-s-manzetou-skoda-octavia-1-1996-2010-5st-23mm-mk3-styl/

394467035_667964328648413_6416575319212896346_n.jpg

394441712_1545602386267815_6264569315495562778_n.jpg

Upraveno uživatelem Jakub99
Odkaz ke komentáři

Dneska jsem se po delší vrhl do mytí motoru, natož že jsem to myl přípravkem na čištění řetězů u jízdního kola tak to docela porkouklo. Nijak extra jsem to pak neleštil, šlo mi jen o to aby motor nebyl zaprášený a zamaštěný po poslední domácí výměně oleje 😄

368812893_351822587324026_7030580686125261585_n.jpg

368513947_354451673823155_1061305079391410003_n.jpg

395038827_304568522429430_1586547412770428888_n.jpg

394400630_1252491192081484_2651155024481200787_n.jpg

396613864_856865412765055_9189744034503467079_n.jpg

377150443_871791437946107_7414028693148329752_n.jpg

Odkaz ke komentáři

Pokud je to srdcovka, asi bych to neřešil. Pojede to jako šlak, ale má to téměř 300 k km a cena ... . Psal jsem tu, že jsem v létě kupoval krásnou dvojku 2008 za 100k kč i s dovozem, najeto 142tis.. A bohužel musím nerad konstatovat, že co se týká jízdy, ticha tak tato 1,6MPI je TOP, dokonce bych řekl, že se mi s ní aktuálně líbí jezdit více (a co teprve příští týden, až dostane LPG a bude jezdit  téměř zadarmo, to bude naše hlavní auto), než v trojkovém Superbu (ale toho miluju a nedal bych ho, to zase je moje srdcovka, ta Octávka samozřejmě nemá výkon ...). 

Je potřeba pořádně prohlédnout spodek, podvozek, za tu cenu opravdu nelze nic odpustit.

Odkaz ke komentáři
před 13 hodinami, Konny napsal:

Vypada hezky, ale cena celkem darda. Zajed se podivat a uvidis 👍

Mám akorát strach že to PD nevydrží ty mé malé roční nájezdy.

 

před 4 hodinami, HONZAV1 napsal:

Pokud je to srdcovka, asi bych to neřešil. Pojede to jako šlak, ale má to téměř 300 k km a cena ... . Psal jsem tu, že jsem v létě kupoval krásnou dvojku 2008 za 100k kč i s dovozem, najeto 142tis.. A bohužel musím nerad konstatovat, že co se týká jízdy, ticha tak tato 1,6MPI je TOP, dokonce bych řekl, že se mi s ní aktuálně líbí jezdit více (a co teprve příští týden, až dostane LPG a bude jezdit  téměř zadarmo, to bude naše hlavní auto), než v trojkovém Superbu (ale toho miluju a nedal bych ho, to zase je moje srdcovka, ta Octávka samozřejmě nemá výkon ...). 

Je potřeba pořádně prohlédnout spodek, podvozek, za tu cenu opravdu nelze nic odpustit.

Dvojkovou Octavii 1.6 bych bral až v krajním případě a to ještě až tu po Faceliftu (2009+) tou starší v 1.6 si myslím že bych si vůbec o proti jedničce nepomohl, tzv. z bláta do louže to by byl teda případ i té faceliftové ale ta se mi alepoň líbí víc 🙂 Příznivec LPG nejsem, chtěl bych zkusit prostě naftovou jedničku ale jsem dost náročný na stav, proto se mi nedaří žádnou sehnat. 🙂 Tahle co jsem poslal odkaz má sice víc najeto, ale 280 tisíc co to je na naftu. 🙂 Jen je to PD tak mám strach přece jen moc toho nenajezdím. 

Odkaz ke komentáři

Já nikomu svůj názor ani auto nenutím :).

Taky jsem chtěl jedničku, pak jsem se nechal tady na fóru přesvědčit na dvojku a neměnil bych! A přicházím ji čím dál tím víc na chuť. Kdo bude tvrdit, že jednička je lepší, než dvojka, mýlí se. Ale musí se porovnávat stejné stavy. Můj švagr má  jedničku 2010, stejný motor jako má žena tu dvojku a  to je sakra rozdíl, i když má najeto asi 90k km. Ano, dvojka je určitě servisně náročnější, byť třeba u dvojky si ložisko kola vyměním sám, u jedničky jednině kvalitní servis ... .

Starou naftu s tímhle nájezdem bych nechtěl jen z jednoho důvodu - daleko větší potencíál problémů s emisemi. A u PD o to více.

Odkaz ke komentáři
před 45 minutami, HONZAV1 napsal:

Já nikomu svůj názor ani auto nenutím :).

Taky jsem chtěl jedničku, pak jsem se nechal tady na fóru přesvědčit na dvojku a neměnil bych! A přicházím ji čím dál tím víc na chuť. Kdo bude tvrdit, že jednička je lepší, než dvojka, mýlí se. Ale musí se porovnávat stejné stavy. Můj švagr má  jedničku 2010, stejný motor jako má žena tu dvojku a  to je sakra rozdíl, i když má najeto asi 90k km. Ano, dvojka je určitě servisně náročnější, byť třeba u dvojky si ložisko kola vyměním sám, u jedničky jednině kvalitní servis ... .

Starou naftu s tímhle nájezdem bych nechtěl jen z jednoho důvodu - daleko větší potencíál problémů s emisemi. A u PD o to více.

Já to beru tak že tu svou jedničkovou Octavii mám už 6. rokem a nebýt toho motoru a mírné koroze u té mé konrétně tak jsem s ní maximálně spokojený. Když jsem se u nás v servise nedávno zmínil, že uvažuju nad dovjkou tak kroutily očima, že bych vyměnil jedničkovou Octavii za dvojkovou, hodněkrát jsem nad tím už přemýšlel říkám si je to přece jen o chlup novější robusnější auto, ale z většiny stran slyšívám že jednička je lepší auto tak nevím, nedávno jsem uvažoval i o Focusu 2 1.6i z roku 2010, stejně staré auto jak O2 Facelift, motorově také srovnatelný ale je o dost levnější, zatím co ty O2 Facelift s 1.6MPi se pohybují ve slušném stavu a výbavě okolo 150 a víc, tak Focus se prodává okolo 100 ve stejných stavech i nájezdech. 

Odkaz ke komentáři

Znova opakuji, ceny aut jsou dnes nesmysl, ale s tím je potřeba se smířit. Ford, pokud se sáhne po správném kódu motoru, bude mít motor lepší. Ale tím to tak končí. Focus  byl vždy levnějším autem, tak to tak je i u ojetiny. Někdo ho miluje, jiný nenávidí. Hezkého Focuse se správným motorem 1,6 bych se určitě nebál. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...