Přejít na obsah

Doporučené řazení


Kobli

Doporučené příspěvky

Prosím o radu. Zakoupil jsem Octavii 2, 2.0 TDI, 103kw, r.v. 2010 teprve před pár dny, tzn. s autem se seznamuji. Omlouvám se za možná stupidní dotaz. Rád bych jezdil úsporně a šetrně k motoru. Jde mně o doporučené řazení rychl. stupňů na displeji. Mám dodržovat doporučené přeřazení na vyšší rychl. stupeň? Osobně mám pocit, že bych řadil o něco později. Dále jsem si nepovšiml, že by ukazatel dával kromě šipky nahoru také šipku dolů - doporučení zařazení nižšího stupně. V návodu se píše, že by to tak mělo být. Mně ukazuje pouze řazení směrem vzhůru. Díky.  

Odkaz ke komentáři

Doporučovadlo je nastavené na co nejnižší emise CO2.
CO2 jsou velmi úzce spojené se spotřebou, tedy možná ušetříš nějakej ten desetník za naftu.

Když budeš řadit podle doporučovadla, ledovce budou asi tát pomaleji, ale ty si zkurvíš auto.
Jako první půjde pryč dvouhmotový setrvačník, ptorože Tě nutí podtáčet.

Těžko říct, jak / kdy nejlépe řadit, obecně platí, že nejefektivnější je využívat pásmo s nejvyšším točivým momentem.
Nevím, přesně, u Tebe odhaduji něco jako 2000 - 4000 otáček.

Samozřejmě, dá se to šimrat v pohodě na 1200, ale pak při požadavku na zrychlení podřaď, jinak si ten setrvák vodpálíš.
Stejně tak je zbytečné dlouhodobě jezdit 4000.

Neboj, získáš pro to cit, brzy 😉

Odkaz ke komentáři

Ne, rádce řazení je tam k tomu, abys co nejdřív skončil v servisu a platil škodovce.  Mně třeba (na benzínu) radí řadit 6ku asi tak v 55km/h, což by znamenalo otáčky těsně nad volnoběhem - naprostá pitomost.

Vyhýbej se jízdě pod 1500 otáček a plnýmu plynu pod 1800-2000. To samý platí dvojnásob se studeným autem.

Obecně když slyšíš, že ten motor duní, tarokuje, vibruje celým autem, a zcela očividně se mu to nelíbí, tak se mu to opravdu nelíbí 😄

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...