Přejít na obsah

Petanečkovo autíčko


Doporučené příspěvky

Tady jsou fotky ještě s CZ rezistračkou, s AT dodám později, až budu mít čas udělat nějaké fotečky.

Bez problémů? Jaké auto slouží bez problémů? 😄 Určitě největší problémy je s převodovkou. První garanční výměna ve ca 50 000 km, nyní ve 318 000 další výměna převodovky (praskl drát držící ozubené kolo a dělalo tam hluk s tím, že prý zuby 1ky a 2ky neseděli proti sobě), takže zmíněná výměna za jetou prevodovku stejného typu LWH, kde jsem měl pocit, že to je převodovka poskládána ze dvou převodovek (hrozně se mi nelíbilia pocitově 5ka), takže ta co se vyndala - renovace u Sixty s delším 5tým převodem (místo 0,625 nyní 0,592 a "tempomat funguje") a ta je tam nyní daná. Jinak turbo, vstřiky a DPF originál, ARG jsem měnil na doporučení ve 130 000 km, i když si myslím, že by přežilo se mnou až do nyní. Řemen výměna na 150 000 km a nyní to nechám dojet do max. předepisované tolerance 210 000 km, což bude někdy v 04/2020. Jinak je pořád co na tom zlepšovat a zvelitšovat.

Někdo se mě ptal, proč do toho vrážím ty peníze (myšleno ta převodovka - vyšla mě asi na 100 000 - výměna, předělávka a zase výměna) a já mu řekl, že co je lepší, chodit za jinou ženskou a být nevěrný, nebo se srát s autem, kde pocit je o něco lepší a špinavé ruce se jen tak neumyjí.. 😄 😄

P9283707.JPG

P9283708.JPG

P9283703.JPG

Odkaz ke komentáři

Přesně o tom to je, člověk si musí dělat radost. 🙂

Tak převodovka o tom jsme se myslím bavili už v Rakousku jak jsme byli na Ice-Drive s Honzou. A jestli tě od té doby nepotkal žádný větší problém, tak je to jen krásná ukázka toho, že když se člověk o auto stará tak prostě to auto funguje... :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak na Ice-Drive my převodovka fungovala ještě tuze dobře. Ted tam mám kolečka s menším převodem a točí to ca o 400 otáček méně. Takže 4. se o něco více točí, ale jde to. Na rychlosti 149 km/h to točí krásných 2500 otáček. Problém je jenom s rychlostma do 80 km/h. Tam se to hoooodně podtačí a je to cítit.

Problémy potkávají, přicházejí a odcházejí, tak jako věci v životě.. :D Ale dneska jsem se zase o něj postaral, vyměna filtru, dolití oleje, zběžný úklid. Prostě dobrý pocit. ;)

Odkaz ke komentáři

Nu tak převodovka byla jednou měněná, což souhlasí, v rámci garance. Ted jsem za ní platil.. 😄

Ted je zase "skoro" jako nové.. 😄 To mě baví.. Hlavně mě pak baví projíždět s tím autem serpentýny, na což tady jsou nějaké super silnice, jenom mě nebaví, jak ostatní se "kochají" a to pak není žádná zábava.. 😄

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

IMG_20200723_174000.jpg.80df48a3ead1e6e3a76d725f5fa0b6e3.jpgIMG_20200723_173855.jpg.acb97bb19990ed20a8079e4ffb0cb888.jpgIMG_20200715_134546.jpg.99e3f7a52c701a2d842d6bc138dcdaaf.jpgIMG_20200715_073806.jpg.5577a20282f2433d21d8dc2856587193.jpgIMG_20200714_122415.jpg.059bf5dc3c0cf56ac58964b5a0950417.jpgČas na upgrade informací.

Stav kilometráže - 352 297 km. R.v. 2011, edice 2012, prodej 2013. Jsem první a asi i poslední uživatel. Dělal jsem to, neb se mi ji nechce dávat pryč.

V rozmezí 13.7. - 22.7.2020 šla moje kočka do servisu a dělala se GO motoru, výčet následuje:

Kompletní rozvody vč. vodní pumpy
Turbodmychadlo
Gufero klikové hřídele ze strany rozvodů
Gufero vačkové hřídele
Ložisko ojniční
Šrouby ojniční 
Šrouby hlavy 
Těsnění pod hlavu
Pístní kroužky
DPF Filtr originál
EGR ventil originál
Ventil sací 8x
Ventil výfukový 8x
Gufero ventilů 16x
Olej motorový Shell 5w30 Long  III 
Filtr olejový
Filtr vzduchový 
Filtr palivový 
Chladící kapalina
Srovnání hlavy + broušení sedel a nových ventilů, výměna gufer
Těsnění drobné a drobný materiál, silikon vana atd.
Diagnostiky, hledání závad, kódování
 
Jelikož jsem byl vůl a zkoušel různé oleje, tak prý se zapekly pístní kroužky. Za blbost se platí.

IMG-20200723-WA0001.jpg

IMG_20200723_175329.jpg

IMG_20200723_175341.jpg

IMG_20200723_175411.jpg

IMG_20200723_175620.jpg

IMG_20200723_175628.jpg

IMG_20200723_175814.jpg

IMG_20200723_175816.jpg

IMG-20200723-WA0005.jpg

IMG-20200723-WA0007.jpg

Odkaz ke komentáři

Jede to a velice pěkně. Po GO mi spadla spotřeba na stejné 300 km dlouhé trase o 1 litr / 100 km. Dle PC byla spotřeba 4,1 a na té stejné trase jsem se jinak před GO pohyboval mezi 5,2 - 5,6 litru / 100 km. Je otázka, zda-li není PC trošku otřesený, ale uvidíme po dovolené, když zase začnu jezdit "normální trasy".

Celkem mě to vyšlo na ca 155 000 Kč.

0 - 135 420 km ----- Castrol Edge 5W-30

135 420 - 251 000 ----Texaco Havoline Ultra S 5W-40 (tady jsem ještě dělal nějaký úlet s neznámým olejem, ale už jsem ho nedohledal)

251 000 do GO ---- 5w-40 MILLERS OILS PREMIUM EE LONGLIFE 5W40

Po GO ----- Shell 5w30 Long  III  (dali mi ho v servisu, tak na něj asi pojedu dále)

JInak to chci dotáhnout na ten 1 mil km. ;)

Odkaz ke komentáři

Srdcař s prázdnou peněženkou.. 😀 Ale jo.. tak, baví mě.. O tom to je. 😀

Hele.. je to možné. Prý by se němělo jít u oleje na vyšší stupen než 30. Tedy 0w-30 a 5w 30 jsou v pořádku. 5w - 40 má už horší dlouhotrvající účinky na mazání (viskozita se snižuje razantněji, než u 30. Přičemž u té 30 se díky opotřebení následně zvyšuje viskozita). A na toto téma jsem tenkrát také intenzivně diskutoval na forum s 15degren. Takže jednodušše. Držet se 5w-30 a nebádat.

Je ještě jedna možnost, že mi nevyměnili chladící kapalinu, jak tvrdili a díky té se začal přehřívat vnitřek motoru, což vedlo k zapékání či ztrátě pružnosti pístních kroužků, resp. selhávání gumového těsnění (třeba simerinky ventilů). Vím, že s teplotou oleje jsem měl vesměs velký problém. Tak uvidíme nyní, při jízdě na dovču a plně naloženém autě.

Odkaz ke komentáři

Jj, koupil sis opičku, tak jí koukej pěkně krmit banány 🙂

 

Tak já na RS dělám 5W-30 od Castrolu a měním co 10 tisíc km nebo 1 rok, tam jsem vklídku.

Mě děsí teplota oleje u Karoqu. Na oleji je najeto 17 tisíc km od výměny. Další je za cca 8 tisíc. Litr oleje jsem dolil už a teploty nemá problém přes 105 stupňů při klidné noze. Na dálnici klidně i 115 delší dobu při 140kmh což mi přijde fakt hodně. Ale vše je nové, respektive mám najeto asi 50 tisíc, nová auta mě celkově děsí... 😞

Odkaz ke komentáři

Jak někdo řekl, "kdyby to byla 1,9 tdi, řekl bych, že je to tak nyní zaježděné, ale u 1,6 tdi to můžeš rovnou vyhodit".

Já si právě dělám olejco ca 15 000 km. A asi 4x ročně. Od 300 tis. km jsem pak musel dolévat ca 1 litr na 2000 km, takže tam byl pořád nový olej.

A ano, nové auta se mi také zdají čím dál tím více jako čím dál tím větší šméčko. Proto jsem šel ještě do té opravy. A u mě nebyl problém mít teplotu oleje na dálnici také 115 °C. A to je už prostě moc. Uvidíme nyní, co to bude ukazovat v německu na Autobahnu.

U Yetiho mám rozbitý termostat, který nemíním měnit, neb teplota oleje dle palubovky 85°C. Dle senzoru 93 °C. takže pohoda pro motor. 😄 A i na dálnicích se té teplotě nahoru prostě nechce. Takže výhra.. :D

Odkaz ke komentáři

Hele teď dělal kamarád na staré 1.9 TDI taky komplet motor, ve 320 tkm se mu to potkalo díky únavové prasklině pístu. Prostě je to kus od kusu a záleží jaký si zrovna chytil. Aspoň tyhle naše starší motory nemají tolik ekonesmyslů jako nová auta, já bych to asi taky nechával opravit, být to moje. 😉

Jo olej po 15 tisících je luxus, který mě leasingovka nedopřeje a v půlce intervalu se mi to vyloženě dělat za své nechce už... 🙂

 

A ta teplota vody je úplně jedno, protože na palubce máš stejně jen fixní teplotu na kterou to vyleze a už podle ní nic nepoznáš 😞

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...