Přejít na obsah

Porucha motoru (totálka?)


Doporučené příspěvky

Ahoj, 

máte někdo tip na to, co se stalo?

Jel jsem po dálnici (cca 140kmh) a u motoru odhadem někde před spolujezdcem se ozval zvuk podobnej štěrku v podběhu

Motor pozvolna začal ztrácet tah, ale všechno se jevilo relativně v pořádku, na přístrojovce nic nesvítilo, tak jsem hodil 4 oči, sundal nohu z plynu a hledal kde zastavit.

Než jsem našel odpočívadlo nebo sjezd, začalo od motoru chrastit a za autem se začal dělat šílenej oblak kouře, chladící věž temelínu bych strčil od kapsy.

Hodil jsem tam neutrál, v tu chvíli otáčky vyletěly na max a motor řval jak šílenej, bylo mi jasný že zpátky už nezařadím, tak jsem ho chcípnul a po chvíli přes kvalt zase nakopnul a už se choval líp, otáčky i na neutrál ok, ale zdravě určitě nezněl. 

Konečně jsem dorazil ke sjezdu, zastavil na prvním rozumným místě a začal obcházet auto. Motor vizuálně ok, víc jsem v té tmě s malou baterkou moc nebyl schopnej posoudit.

Ze zajímavosti při čekání na odvoz jsem cca po hodině zkusil nastartovat, motor naskočil bez problému, začal svítit červeně olej (dolíval jsem cca před týdnem) a od motoru šel zlověstnej kovovej chrastivej zvuk. Tak jsem s ním přejel pár desítek metrů na místo kde může chvíli zůstat...

 

Mám svůj tip co se asi stalo, ale nechci ho psát a nikoho ovlivňovat, spíš si ho jen potvrdit...

Díky 😉 

Odkaz ke komentáři

jo, přesně tohle jsem si myslel, po tom co jsem to tady napsal se mi to i podařilo najít popsaný na netu

jedinej rozdíl je, že se mi ho klíčkem povedlo chcípnout

motor si myslím že přidřenej není, ale asi i tak totálka, nevím jestli se na autě z r.2001 vyplatí dělat oprava nebo výměna motoru...

a to ikdyž je zbytek auta v relativně super stavu na jeho stáří...

 

vím, že byla chyba jet dál, ale raději jsem riskoval totálku motoru, než abych zůstal v úplné tmě na dálnici která má krajnici necelej metr...

Odkaz ke komentáři

věštíme z koule, ale vypadá to dost jasně, co nacházím na netu, tak všechno víceméně přesně odpovídá, teď jde jen o to, jestli je ko jen turbo nebo vzalo motor s sebou

malou výhodu mám v tom, že bratranec je mechanik a známej má autovrakoviště, takže bych se mohl dostat na dobrou cenu, jenže to i tak může být 15k a to už se mi asi nevyplatí

to ho raději zaúkoluju ať mi za 100 sežene nový... 

Každopádně díky 👍

Odkaz ke komentáři
Před hodinou, Laky napsal:

@header009 to jde vypnout přes klíček ne? Kdyby měl člověk vyrušený egr tak to nevypne. Jen se chci informovat 😉

No právě že to teoreticky jít nemá, mě se to pravděpodobně povedlo jen proto, že jsem ze začátku díky zařazenýmu kvaltu kterej nepustil otáčky vysoko dokázal relativně bezpečně spálit dost oleje na to, aby se po chcípnutí klíčkem aspoň na chvíli přerušil jeho přísun.

Celej vtip tady toho je v tom, že vznětový motor nejde chcípnout tak jako zážehový, dokud má palivo tak poběží na vždycky a nic k tomu nepotřebuje. Když u dieslu vypneš "zapalování" (nepřesná terminologie která vznikla kvůli benzínovým motorům) tak vlastně jen odstavíš palivový čerpadlo, který mu přestane dodávat naftu a motor chcípne sám. 

Tady v tom případě pokud bouchne turbo, olej kterým je normálně mazaný se dostává tam, kam nemá, tj do sání motoru. A protože je dieslu poměrně jedno jestli ho krmíš naftou nebo olejem, jede si vesele dál. 

No a protože monžství paliva normálně řídíš plynovým pedálem, ale tady si motor přes turbo bere jak se mu zachce (a co hůř, čím víc bere, tím víc točí a čím víc točí, tím víc bere) vyletí otáčky vysoko nad stupnici na otáčkoměru a konstrukčních možností motoru.

 

Omlouvám se, pokud jsem něco napsal nepřesně. Budu rád když mě opravíte, co se týká vznětových motorů, mám vetšinou jen teoretické znalosti

Odkaz ke komentáři

Jako než zvedneš kapotu a ucpeš EGR, tak bez ohledu na funkčnost tohoto řešení je to zcela zbytečný uvědom si, že pokud to nastane, tak motor běží za hranicí maximálních otáček, v rámci minimalizace škod nemá cenu vymýšlet čachry s EGR. Nehledě na to, že v té situaci stát nakloněný nad motorem a hrát si s egrem je hovadina. Navíc někde jsem postřehl, že olej to pálí rychlosti litr/10 vteřin

 

Takže co nejdřív zařadit nejvyšší rychlost a prudce pustit spojku.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zamezit přístupu vzduchu je jen krajní řešení když motor nemůžeš udusit přes rychlost, např kvůli prokluzující spojce

Legendy říkají, že vyprázdnit hasičák do sání funguje, ideálně pěnovej, ikdyž teda většina hasičáků do auta je práškových

Udělá to asi pěknej bordel, ale proti tomu co se může stát je to celkem dobrá varianta

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...