Přejít na obsah

Octavia RS záchrana


Doporučené příspěvky

Auto jsem kupoval za 60 000 a nějaké drobné. V době koupě to byla nejlevnější RSka k prodeji na CZ portálech. K Octavii jsem se dostal takovým způsobem, že mám doma ještě jedno RS. Tak jsem si řekl, co je lepší než jedno červený RS? Jsou to přece dvě červený RS. Něco jako, když si koupíte psa, tak po nějaké době zjistíte, že mu je smutno.. 😄 Tak jsem začal hledat červenou Octavii. To je docela problém a počítal jsem s tím, že to nemusí být úplně TOP stav. Podmínka byla minimálně bouraná nebo ještě lépe nelakováno. 

Po nějaké době jsem jí našel. Po uvažování jsem zvedl telefon a jel se podívat. Na první pohled vypadala opravdu dobře. Interiér je jako nový a lak má svoje mouchy, ale přiměřené ke svému věku. Horší než lak byl celkový stav auta, ale přece za týden jsem si pro ní jel. Řekl jsem si, že zachráním jedno krásný auto, který si to určitě zaslouží. 

Věci co nefungovali při koupi.. Studené starty, znatelné cukání, výpadky výkonu, špatné brzdy, špatné pružiny, motor nejde přes 4500 ot/min. Začal jsem výměnou palivového čerpadla, tím odpadl problém se starty, a znatelným cukání...už to jen cuká. Abych se dostal do maximálních otáček pomohl nový palivový filtr a celkový servis (oleje, filtry, tlumiče, svíčky, pružiny, horní uložení, brzdy). Dále jsem zjistil, že výfuk není úplně v top stavu. Takže nový vlnovec. Výměna celého podtlakového vedení, včetně PCV, PRV ventilů a nového deceleračního ventilu, který už odfukoval. Přišla na řadu i váha, která stačila vyčistit (spotřeba z 11 na 8 ). Diagnostika hlásila lambdy, koupil jsem nové obě lambdy. Vyčištěná klapka a nastavení v RJ. Oprava sekundárního čerpadla vzduchu, která stála 9 kč 🙂 

Stále to nebylo ono a auto padlo do nouzového režimu. Kamarád mi poradil vyčistit IC. Po vyndání IC jsem zjistil, že je děravý. Následující den přišel nový, namontování nového a další den odjezd na dovolenou do Krakowa, přes tisíc km a Octavia to zvládla na jedničku. Nikde nás nenechala, co mě překvapilo byla spotřeba. Nejeli jsme nějak rychle, ale pořád na 1.8t je spotřeba 7.2 l na 100km skvělá. Pak už jsem měnil jen čidlo teploty nasávaného vzduchu. K jízdnímu projevu to určitě pomohlo. Na něco jsem určitě zapomněl. 😄


A výsledek? Lehké cukání jen do kopce na plný plyn a lehce snížený výkon.  V opravách se bude nadále pokračovat. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...