Přejít na obsah

Vibrace pri brzdeni (OC1, 1,9TDI, 81kw, 2004)


Doporučené příspěvky

Zdravim,

Uz nekolik let resim opakujici se problem s vibracemi pri brzdeni.

Po posledni vymene vsech kotoucu, desek (ATE), prednich hadic, (cepy jsou ok, kola vyvvazene)) jsem si vsiml, ze se prava strana vyrazne vice zahriva.

Netrvalo dlouho a cca po 2tis vibrace zpet. Po vymene brzd trmene a stoceni kotoucu zase chvili klid, ale po cca 3 tis opet navrat vibraci pri brzdeni...

Mechanik uz sam nevi co s tim a resit porad jen nasledek skutecneho problemu vymenou kotoucu me nebavi.

Nemate nekdo tip kde by mohl byt zakopany pes? 

 

Odkaz ke komentáři

Ten boj bych vzdal a místo investic do neustálých výměn kotoučů a všeho možného, bych investoval do 288mm. Dnes už komplet nastojené těhlice stojí prd a spojí se příjemné s užitečným (daleko lepší brzdný účinek s klidem od neustálého kroucení).

Jinak mi nikdo za ty roky nebyl schopen vyvráti ani ,,slavný" Svět Motorů, že hlavní příčinou je samotná konstrukce kotouče ve spojení s Aftermarket blátem co se dnes po e-shopech prodává.

Sežeň 288tky a máš klid 😉

Upraveno uživatelem kocka87
Odkaz ke komentáři
2 hours ago, VenousekVesely said:

A kope to do pedálu nebo se jen trese volant?

Trepe se jen volant. Cca od 80km vys je to neunosne...

27 minutes ago, kocka87 said:

Ten boj bych vzdal a místo investic do neustálých výměn kotoučů a všeho možného, bych investoval do 288mm. Dnes už komplet nastojené těhlice stojí prd a spojí se příjemné s užitečným (daleko lepší brzdný účinek s klidem od neustálého kroucení).

Jinak mi nikdo za ty roky nebyl schopen vyvráti ani ,,slavný" Svět Motorů, že hlavní příčinou je samotná konstrukce kotouče ve spojení s Aftermarket blátem co se dnes po e-shopech prodává.

Sežeň 288tky a máš klid 😉

288 ATE kotouce jsou o par korun drazsi nez 280. Co vsechno je s tim spojene za investice? Je treba nejaky adapter na trmen? Nebo jiny trmen?

Odkaz ke komentáři

Jak uz se tu pise, nejlepsi je vymenit brzdy za 288mm. Dnesni kotouce uz nejsou takova kvalita, jako pred 15 lety a navic si myslim, ze tloustka 22mm je u 280mm prumeru malo. U 256mm to staci, ale vetsi kotouc uz se bude kroutit. 

Sezen celou sadu 288mm brzd, tzn. tehlice, trmeny, drzaky trmenu a samozrejme kotouce a desticky na 288mm brzdy. Sam jsem pred par mesici tuto predelavku delal a je to uplna pohoda. Pouzitou sadu 288mm brzd jsem poridil za 3tis, koupil jsem akorad novy desticky a i s montazi v servisu jsem se vesel do 5tis, coz neni tak hrozny 😉👍

Odkaz ke komentáři

Procitam forum a v zasade jsem nasel dvoje reseni: bud prejit na 288, nebo "kvalitni" 280.

Nenasel jsem tu zatim ze by se zkroutily kotouce brembo, otazka je, co je kvalitni, jestli toto je zaruka

https://mlparts.cz/autodily/skoda/octavia-i-combi/1.9-tdi-81kw/brzdovy-system/kotoucova-brzda/brzdovy-kotouc?bn[0]=65

Ja spis ale premyslim jestli nemuze byt problem jeste jinde. Pokud je nekde problem na naprave, tak by prece vibrovaly brzdy porad, projevi se to ale az po cca 2tis od stoceni. Co muze jeste zpusobit zkrouceni kotouce, krome jeho spatne kvality?

Abych neresil jen nasledek, ale pricinu

Odkaz ke komentáři
On 2/17/2020 at 11:05 PM, Konny said:

Jak uz se tu pise, nejlepsi je vymenit brzdy za 288mm. Dnesni kotouce uz nejsou takova kvalita, jako pred 15 lety a navic si myslim, ze tloustka 22mm je u 280mm prumeru malo. U 256mm to staci, ale vetsi kotouc uz se bude kroutit. 

Sezen celou sadu 288mm brzd, tzn. tehlice, trmeny, drzaky trmenu a samozrejme kotouce a desticky na 288mm brzdy. Sam jsem pred par mesici tuto predelavku delal a je to uplna pohoda. Pouzitou sadu 288mm brzd jsem poridil za 3tis, koupil jsem akorad novy desticky a i s montazi v servisu jsem se vesel do 5tis, coz neni tak hrozny 😉👍

Za 5 tis by to asi slo, ale to co se tak divam, tak tam se nevejdu... Brzdy kdyz to sectu us spolkly tak 15tis a bez trvaleho reseni. Jedine zlepseni co ted pocituju je agresivnejsi nastup a lepsi brzdny ucinek u ATE powerdisk. Predtim jsem tam mel TRW a Mayle, vsechno odeslo.

Otazka je, co to vlastne kupuju, pokud to neni origo skodovka dil...

 

 

18 hours ago, VenousekVesely said:

Taky hodně zaleží,jak ty nové kotouče zajedeš!

O zajizdeni resp. o zahorovani kotoucu jsem kdysi neco cetl - myslis tohle? Brzdy jsem nezahoroval - dela to nekdo?

Jen jsem je poctive zajizdel cca 1tis km, brzdil opatrne a s citem.

Ani nijak agresivne nejezdim, na brzdy nijak nedupu - ikdyz obcas je holt potreba, nejsem na silnici sam.

Jeste me napada jedno voditko:

Po posledni vymene kotoucu a desek jsem si vsiml, ze se vyrazne hreje prava strana, tak jsem nechal vymenit pistek ve trmeni(i kdyz chodil dobre a auto na neutral nijak nebrzdilo)

Hralo se to dal, tak jsem vymenil cely trmen. I tak mam pocit, ze se prava strana hreje vic - nevim ale kde jeste muze byt duvod. Hadice jsou vymenene, pak uz snad jedine brzdovy valec nebo posilovac? v cem by to jeste mohlo byt?

 

Odkaz ke komentáři

Muj osobni nazor je, ze tloustka 22mm na 280mm kotouc uz je malo. 256mm kotouc ma taky 22mm a neslysel jsem, ze by se zkroutil. 

Jeste jsem se nekde docetl, ze kdyz nechces menit brzdy za vetsi, tak staci koupit 288mm kotouc a nechat ho stocit na 280mm, takze pak budes mit 280mm, ale o tloustce 25mm. Pokud by se pak nevesly desticky, tak je staci treba na smirglu trochu zbrousit... 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
On 2/20/2020 at 8:19 PM, Konny said:

Muj osobni nazor je, ze tloustka 22mm na 280mm kotouc uz je malo. 256mm kotouc ma taky 22mm a neslysel jsem, ze by se zkroutil. 

Jeste jsem se nekde docetl, ze kdyz nechces menit brzdy za vetsi, tak staci koupit 288mm kotouc a nechat ho stocit na 280mm, takze pak budes mit 280mm, ale o tloustce 25mm. Pokud by se pak nevesly desticky, tak je staci treba na smirglu trochu zbrousit... 

Jeste zkusim ozivit tema:

Co treba ABS, nemuze to byt zdroj problemu? Jde nejak vubec na zkousku vypnout?

On 2/20/2020 at 8:19 PM, Konny said:

Muj osobni nazor je, ze tloustka 22mm na 280mm kotouc uz je malo. 256mm kotouc ma taky 22mm a neslysel jsem, ze by se zkroutil. 

Jeste jsem se nekde docetl, ze kdyz nechces menit brzdy za vetsi, tak staci koupit 288mm kotouc a nechat ho stocit na 280mm, takze pak budes mit 280mm, ale o tloustce 25mm. Pokud by se pak nevesly desticky, tak je staci treba na smirglu trochu zbrousit... 

 

288 ATE kotouce jsou o par korun drazsi nez 280. Co vsechno je s tim spojene za investice? Je treba nejaky adapter na trmen? Nebo jiny trmen?

Odkaz ke komentáři

Stačí si to přečíst od začátku ...

 

Sezen celou sadu 288mm brzd, tzn. tehlice, trmeny, drzaky trmenu a samozrejme kotouce a desticky na 288mm brzdy. Sam jsem pred par mesici tuto predelavku delal a je to uplna pohoda. Pouzitou sadu 288mm brzd jsem poridil za 3tis, koupil jsem akorad novy desticky a i s montazi v servisu jsem se vesel do 5tis, coz neni tak hrozny [emoji6][emoji106]

 

Odesláno z mého auta Škoda Octavia 2.0 mpi

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...