Přejít na obsah

Octavia FL RS230 aka RS430


Doporučené příspěvky

Před nedávnem jsem si zase pořídil Octavii RS. Tehdá jsem měl také bílou, kterou jsem si upravil na cca 330hp včetně úprav podvozku a tohle RSo se úpravám také nevyhne. Už tak rok nazpět jsem si pořídil faceliftovou Octu RS230. To je poslední Octa, která má ještě neošizený lepší motor 2,0 TSI, který má obrovský potenciál ve zvýšení výkonu. Pořídil jsem si jí s manuálem, protože jsem měl rád fofr klacky a DSG mám v druhým autě AUDI RS3. I když si někdy říkám, že už stárnu a DSG by nebylo úplně k zahození, tak jsem za manuál rád. Auto má vše co potřebuji, velký display navigace, couvací kameru, vyhřívané sesle a to je asi tak vše, co využívám. Taky to má Webasto, který je pro mě zbytečná váha na předku navíc, ale zase přítelkyně je za to ráda, když s tím ráno jezdí do Kolbenky. To je asi tak ve stručnosti vše o autě a teď proč jsem si to vlastně koupil.

66503479_3052055768145625_1794736081309007872_o.jpg.fa9e3f6fc7c9b4cf5a9476e0d0206c5b.jpg66247428_3052055548145647_2979696925252517888_o.jpg.8aff1fe6eee531c00727d2b7c6fce751.jpg49092773_2608962379121635_3693816584893104128_o.jpg.1fb530bebcae523965110342b0970c9f.jpg

Auto jsem si pořídil jako vůz, na kterém bych demonstroval úpravy, které zde v rámci svého obchodu Autowerks nabízím. Zaměření auta bylo takové, že musí obstojně zvládnout jízdu na okruhu, ale zároveň, aby to nastavení nijak neobtěžovalo při denním používání. Tohle je asi jediný civilní auto, který mám, takže musí zvládnout i pohodlnou a tichou cestu někam na dovolenou a podle toho se tedy stavělo. 

o3rs_demo02.jpg.22e1b3101dac91ceed92eea0d86af3eb.jpgo3rs_demo01.jpg.6b9f7e7177a23d05c185371fd4753a71.jpg1208983126_oct_wht01-kopie.jpg.61f6792cb8582cdfef368239fee738e8.jpg

Co se týče výkonu, tak bylo jasno hned od začátku. Výkon 400+hp se řešil tím nejlepším, co jde. Základem je APR úprava řídící jednotky, o který pojednává video níže a další úpravy jako větší turbo IS38 z Golfu 7R, na auto šlo APR Karbonové sání, APR Intercooler kit a zvětšený vstup do turbo od Racingline. Výfuk se řešil prvním dílem výfuku s dvěma sportovními katalyzátory od Milltek Sport, který má homologaci pro Euro 6c a na emisích projde jak u měření, tak u readiness kódů, protože se nemusí omezovat lamba (APR má na tohle variantu naladění, kdy se zadní lambda nechává plně aktivní. Normálně se omezuje, aby nesvítila kontrolka motoru kvůli nízké účinnosti katalyzátoru). Zadní část výfuku jsme na tomhle autě vyvinuli ve spolupráci s Milltek Sport tak, aby měla příjemný decentní zvuk, který by zbytečně neřval, na dlouhých cestách neobtěžoval, ale zároveň, aby to nebylo úplně tiché jak nějaká Tesla.

Dřív Milltek měl dvě varianty. Jednu celkem hlasitou a druhou zase extrémně tichou. Poslali tedy několik variant tlumičů, které jsme zkoušeli a testovali a nakonec z toho vyšla tahle varianta, kterou nazvali ROAD+ a ta se svým zvukovým projevem řadí mezi ty dvě varianty. Výsledkem je auto, které je po dynamické stránce hodně, hodně rychlé, ale nikterak překoňováním na přední nápravě neobtěžuje, viz tohle moje začátečnické video:

Co se týče podvozku, tak padla volba na výškově a tuhostně stavitelný podvozek od ST Suspensions. Ten je skvělý v tom, že na okruhu si naklikám na tlumičích větší tvrdost a funguje hodně dobře. Jakmile sjedu z dráhy, tak si zase naklikám tlumiče do měkka a auto se rázem stane komfortní skoro jak série, ale nesrovnatelně stabilnější. Tlumičům pomáhají tužší stabilizátory taky od ST Suspensions. Pokud někdo chce, aby auto poslouchalo, co říká volant a aby v zatáčkách tak nějak fungovalo, tak tužší stabilizátory jsou základ. Přední ramena dostaly tužší silentbloky od Superpro, aby se nastavená geometrie vlivem jízdy nedeformovala a horní uložení se vyměnilo za odklonové od 034Motorsport. To zvětšuje odklon předních kol až na 2° a teprve s tím pak Octa v zatáčkách začala držet. Nevýhodou ale je, že se lehce sjíždějí vnitřky gum, ale to se dá podchytit prohozením na zadek v půlce životnosti. Vzhledem k tomu, že RS230 nemá samosvor, tak se musel dosadit mechanický diferenciál Wavetrac. Bez něho to nejde a s diferenciálem teprv auto začalo v zatáčkách fungovat. Přidání plynu tak už neznamenalo jít po tečně ven, ale jakmile diferenciál sepnul, tak krásně vtáhl auto do zatáčky. Díky tomu člověk neuvěřitelně zrychlí. Aby spojka přenesla takto vysoký výkon, tak se musela vyměnit za mou, kterou jsem zde vyvinul. Moje Autowerks RSR Spojka využívá silnější přítlačný talíř a dvou frikční lamelu s organikou na jedné straně a keramikou na druhé straně. Výsledkem je komfortní spojka, která zabírá velice hladce, v koloně vás z ní nebolí levá noha a nemá problém s přenosem tohohle výkonu.

O brzdy se postaral kit od APR s 6ti pístkovými třmeny a 350x34mm kotouči. S origo brzdy má prostě člověk strach. Dají se vylepšit naším kitem s Kotouči a destičkami z modelu Clubsport S a chladícími náfuky z AUDI RS3, který je skvělý, ale na hardcore ježdění to stále není. Zvlášť když máte lepivé gumy. Já nasadil Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 235/35 na 19x8,5" FlowForm kola od APR (jedno váží 9,4kg

S takto upraveným autem jsem se podíval na Autodrom do Mostu, kde jsem zajel čas 1:53,57, což je rychlejší než třeba v rámci The Most Challenge, mají nové BMW M3, Nissany GTR a podobně. Samozřejmě, záleží hodně na řidiči 

https://www.youtube.com/watch?v=XDHV_HizwDo

https://www.youtube.com/watch?v=eRgmT1SDu2k

Do budoucna plánuju udělat nějaký pěkný fotky, polep auta a hlavně jezdit  Taky možná vyzkouším jiné gumy Pirelli Trofeo R, ale to uvidíme.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...