Přejít na obsah

Ztráta vody - netěsnost v okruhu (těsnění hlava ok)


borlan

Doporučené příspěvky

Tak asi na 99% došlo i na mne, snažil jsem se o tom na foru přečíst kde co. Podle některých je TO časem nevyhnutelné u 16tiletéhoTDI 320tkm (stav tacho, skutečnost může být i jiná). Už 3x jsem dolíval vodu během cca 3 týdnů.

Pro zajímavost soupis zjištění/akt.stavu:

1/ Jízdní vlastnosti, starty nepozoruji změnu.

2/Nepozoruji významný kouř po startu ani při jízdě (ani bílý či jiný)

3/ Není šlem/emulze na víčku oleje.

4/ Voda v baňce se jeví čistá růžová, nevidím nečistoty.

5/ Nenašel jsem žádnou louži (mohl pochytat kryt pod motorem?), zběžná prohlídka pod kapotou nikde mokro, nepoblitá baňka...

Ještě zapomenul zkouknout měrku oleje (šlem a zvýšení hladiny) a u nastartovaného motoru kouknout na projevy v baňce (hladina, bubliny...).

 

Hlava se brání přijmout fakt, ale zřejmě mne výměna těsnění (v horším případě hlavy) nemine...momentálně mám poměrně velkou depku...  😞

MÁM ZÁSADNÍ OTÁZKU - CO SE MŮŽE STÁT, KDYŽ NEBUDU TEĎ ŘEŠIT (zasranej virus/karanténa/nouzový stav v republice...) A JEN DOLÍVAT? Bez auta se teď prostě neobejdu...max. se pokusím někde vyjednat na počkání test CO2 v soustavě.

 

Prosím o názor, dík předem.

 

 

 

Upraveno uživatelem borlan
Těsnění hlavy se vyloučilo, řeší se dále těsnost okruhu.
Odkaz ke komentáři

Ahoj, toto iste som si zazil pred rokom, este kontrola tlaku v chlaadiacom systeme, ci nie su tvrde, pretlakovane, hadice, ale podla mna to proste bude tesnenie pod hlavou. Myslim si, ze v zasade sa pri dolievani a kontrole nemoze stat nic zavazne, pozor na prehrievanie motora, ale doporucujem cim skor riesit, pri dlhodobom neriesenie sa urcite oprava predrazi. Doporucujem pri tejto vymene urobit vsetky mozne opravy v mototre ked uz bude hlava dole, samozrejme nove sroby na hlavu, tesnenia, gufera, proste vsetko, aby si to nemusel po case otvarat opat. Tak isto ventily, voditka atd...Toto je vlastna skusenost. Prajem este vela kilometrov.

Odkaz ke komentáři

Tak sláva! Problém se mi asi podstatně zmenšil - konečně se uniklý fridex prosákl skrz spodní kryt motoru. Je to teda netěsnost chladícího okruhu. Teď jen kde to je a jak opravit. Musím se domluvit na rampu jinak kryt nesundám a shora tam není vidět. 

Když to bude pumpa, tak co obnáší oprava? Asi demontáž rozvodového řemene? To by asi chtělo rovnou řemen vyměnit (z důvodu stáří, km má myslím 100tkm a sada byla na 160tkm).

Nebo by byla jiná možnost? Nějaký samotěsnící prášek do okruhu to asi nevyřeší. Jak se díváte na tyto metody?

Upraveno uživatelem borlan
Oprava automatického překlepu na mobilu
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jsem se dostal konečně k sepsání finále mojí kauzy:

Dostal jsem se u kámoše na zvedák a po odkrytování motoru solidně kapal fridex ze spodní řemenice (klikový hřídel) drážkového řemene (kryt motoru to poměrně dlouho zvládal zadržovat a tak jsem neviděl ten únik). Řemenice klikového hřídele rozvodů a celé rozvody jsou krytované a ani zhora po rozepnutí krytu rozvodového řemene nebylo bohužel k čerpadlu vidět. Nicméně z toho, co jsem viděl zdola jsem se utvrdil, že to nemůže být nic jiné než řerpadlo, že v tom místě jiné hadice apod. nejsou. Považoval jsem za velmi nepravděpodobné, že by začal téct statický "O" kroužek mezi čerpadlem a blokem motoru (to by pak asi stačilo jen vyměnit těsnění), a že spíše protéká voda skrz těsnění hřídelky = nové čerpadlo. 

Výměna čerpadla = sáhnout do rozvodů.Měl jsem chvíli dilema - na rozvodech jsem měl sice jen 105tkm (namontovaná sada vč. čerpadla s deklarovanými 150tkm výdrže), ale poměrně hodně roků - montováno v 12/2012! Vyměnit jen čerpadlo a rozvody znovu udělat až nastane čas za cca 2-3roky? Rozhodl jsem se nakonec pro nucenou předčasnou kompletní výměnu rozvodů, hlavně vzhledem ke stáří řemene (výměnou jen starého řemene a čerpadla bych už moc finančně nepošetřil) a budu mít klidnější spaní. 

Po úvodním oťukání běžných servisů jsem se zhrozil - bavili se v základu 6tkč materiál a 2tkč práce...a to jsem si byl docela jistý, že by to nebyl strop až by došlo k zúčtování... Na poslední chvíli se mi podařilo pře strýce sehnat mechanika, co byl ochoten namontovat moje věci a za slušnou cenu práce. I když jsem si musel dojet 90km, tak se myslím vyplatilo - kompletní Inu jsem pořídil za necelé 3tkč...

Tak mám vyměněno jsem rád jak blecha, že nedošlo na to těsnění hlavy nebo hlavu. Zatím klepu na dřevo, vše ok a snad i dlouho bude...

Tímto bych toto téma uzavřel, děkuji všem co se snažili pomoci. 🙂

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...