Jump to content

Octavia 1 1.9TDi AGR kolísání výkonu ve vysokých otáčkách, zavzdušnění palivového systému


Recommended Posts

Ahoj, příznivci značky Škoda a odborníci na koncernová auta. Máme doma Octavia 1 1.9 TDi AGR a už nějakou chvíli řešíme jeden problém. Auto jede v podstatě úplně normálně, ale když se vytočí do vysokých otáček nad 3.000 ot/min. tak lze v určitých momentech (nepravidelně) na moment pocítit pokles výkonu, jakoby autu na chviličku došel dech, než zase zrychluje normálně dál. Nechali jsme si auto změřit na výkonové brzdě a tam je to zřetelně vidět - průběh výkonové křivky je normální, ale ke konci ve vysokém spektru otáček to začne lítat nahoru jako sinusoida až do konce otáčkového pásma. Pokusně byla vyměněna váha vzduchu za novou originální a výkon poklesl z 65 kW na nějakých 51 kW. Při té příležitosti se zjistilo, že se starou váhou vzduchu to jelo lépe (těch 65 kW) jen proto, že do váhy byla udělaná vrtákem díra, která očůrávala ŘJ a dávala falešné hodnoty o průtoku vzduchu, aby do motoru bylo dávkováno více paliva a tak to aspoň trochu jelo. Takže to už někdo v minulosti řešil a nevyřešil, tak to ojebal takhle, aby auto aspoň trochu fungovalo. Bylo nám doporučeno vyčistit sání a EGR ventil, což jsem udělal - bordelu tam bylo dost, ale problém to nevyřešilo. Dále nám bylo doporučeno vyměnit vysokotlaké čerpadlo, tak jsme sehnali čerpadlo z 81 kW motoru, vyměnilo se, dalo se nové origo Bosch těsnění, při té příležitosti se vyměnily i rozvody, ale problém to pocitově jen zmírnilo a trochu nejspíš poklesla spotřeba nafty, ale furt problém přetrvává. 

Co s tím? Kde může být chyba?

Při výměně oleje a filtrů se vyměnil i ten palivový, ale do čerpadla jde stále nafta (v té průhledné hadičce) s bublinkama. Údajně by to mohlo být buď ucpaným sítkem v nádrži (podávací čerpadlo tam údajně není) nebo max. guferka na palivových hadicích v motorovém prostoru. Říkám si, že by asi mohla být závada v přívodu paliva, protože, laicky řečeno, když je v motoru vysoká poptávka po palivu (mám sešlápnutý pedál na podlahu) a jdou do čerpadla s naftou i bublinky, tak je možné, že by právě přísun těch bublinek mohl způsobovat ty krátké výkyvy ve zrychlení a výkonu. Není to nijak výrazné škubání, ale cítit to je.

Řešil to už někdo? Nebo tušíte, v čem by mohl být problém? Očekávám, že můj dotaz je tak specifický, že tady na totožný problém téma už není.

Link to post

No, haluz....je to asi neumělecké zastření neznámého problému, se kterým si nějaký mechanik neporadil. Prostě to nejelo, nevěděl, co s tím, tak to vyřešil provrtáním váhy vzduchu, čímž se paradoxně dostal na to, jak by mělo auto fungovat i bez toho provrtání. Ale je fakt, že se starým vysokotlakým čerpadlem to jezdilo za víc (a přitom samozřejmě stále jezdilo hůř) než můj o 300 kg těžší kombík Octavia 2 1.9TDi BKC (s čipem).

Mohl bych zkusit auto napíchnout na DS150 a nechat diagnostiku ukládat na paměťovou kartu online hodnoty za jízdy. Třeba by to na něco poukázalo....a třeba taky ne. 🤔

Link to post

Ventilkem na pal. filtru se rozumí ten "mickeymouse"? Nevím, jestli budu mít nějaká vhodná guferka do něj. Čínský VAG mám taky, jen ho používám pouze amatérsky na čtení závad a případně jednoduché úpravy v dlouhém kódování, nic profi s ním nedělám a ono to snad ani pořádně nejde. 

Nevím jak a čím byl předvstřik nastavován, dělal to dle mého názoru hodně velký profík z "Diesel motorsport" (L. Roubal z Borovnice).

Link to post
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • 🚨Po delsi dobe mensi update... -geometrie + srovnani volantu -zadni rameno sterace -novy uzaver nadrze -nove mrizky v prednim narazniku -nove madlo ridice vc ovladani oken -trychtyr nadobky ostrikovacu -kryt destoveho senzoru -led bile ve zpatecce -novy kryt klice   V nejblizsi dobe: -kamera MiVue J60 -led parkovacky -nove xenony (plexi) -sedacky rs -folie ve wrapstyle prague  -tonovana skla    
    • Takže jak jsem si myslel a říkal ti, nízká teplota na vypálení karbonu. Principiálně to teoreticky fungovat může, vodík s kyslíkem má teplotu hoření asi 2600°C a to se karbon vypálí. Ale! Jde z generátoru dostatek vodíku, aby se teplota dostatečně zvýšila na teplotu, kdy se karbon vypálí? Pokud ano, vydrží ji komponenty motoru? Ke generování vodíku se používá jednoduchý a levný elektrolyzér s alkalickou náplní. Jak je ošetřeno, aby se nedostávaly kapičky s obsahem KOH do motoru? Kupříkladu, KOH rozežere hliník či slitinu hliníku natotata. Z čeho bývají komponenty motoru?  Plus, vypálí se karbon všude? Může totiž jen tam, kde jde plamen.
    • Nj, tak to u me kazdopadne 😄 Ta synchronizace je ale lakava... i kdyz asi bez toho muzu byt
×
×
  • Create New...