Přejít na obsah

Palivové - čerpadlo odpojení 1.6 - 74 kW


hadraplán

Doporučené příspěvky

takže hadičky už se mi to povedlo odpojit. Na tom L-ku je na kraji u čerpadla část, na kterou se musí zatlačit a pak to jde vsunout.

 

Ale nevím, jak se povolí to velké plastové jakoby víko, které drží to čerpadlo dohromady s plechem karoserie, zda je tam závit, nebo zase jen nějaká pojistka.......Zkoušel jsem točit - povolit jako závit, ale nepohlo se to......

Odkaz ke komentáři

Tak se mi nakonec podařilo povolit i to velké jakoby víko. Je to normálně pravý závit. Ale rukama to povolit nešlo. Musel jsem vzít větší kladivo, kus ploché oceli a opatrně střídavě bouchat do těch výstupků na víku pomalu se to uvolnilo a začalo otáčet, Bohužel gumové těsnění pod tím - teda jeho spodní část se zřejmě dlouhodobým působením výparů benzínu "stala doslova nutelou, kterou bylo možné namazat na chleba. Když jsem těsnění stahoval z čerpadla, tak se zřejmě celkově ještě natáhlo (zvětšil se obvod-délka), takže potom to s tím znovu zpět zkušebně nasadit nešlo (nutelovou mazlavou část jsem odstranil a nechal jen tu pevnou) protože se tam krčila a vadila ta protažená část....

No zkusil jsem zkušebně napojit to čerpadlo na 12 V zda půjde poznat, jestli to teda jede (samozřejmě po vylití benzínu, jelikož do nebe ještě nechci....drátky při dotyku u konektorů jiskří....) ale jen to tak bručelo, z čehož jsem bohužel nepoznal, zda to je zvuk otáčení čerpadla, nebo že by bylo nějak spálené.....samotné čerpadlo se mi z obalu vytáhnout nepodařilo..... Nemáte někdo tip jak poznat, že čerpadlo jede ? 

Odkaz ke komentáři

Tak jsem zkušebně zase napojil do auta to čerpadlo s hadičkou do Petky. Bohužel při otočení klíčkem to víceméně nevydalo žádný zvuk (mám dojem, že to vždy tak nějak vzadu hučelo, když mi auto ještě jezdilo 🙂 ). Ani do petky nezačalo nic téct...Tak jsem to celé zase odpojil a pokusil se vymontovat jen samotné čerpadlo z toho plastového kompletu, což byl také zážitek. No nakonec so povedlo, i když hadičky nevydržely, jedna praskla během demontáže horní části, a další jsem stejně destruktivním způsobem odpojit, protože byly navíc připojeny originál ocelovou sponou, která je asi nerozebiratelná. Ale stejně už byly ty hadičky víceméně takové křehké-zdegradované. Pak jsem teda zkusil připojit jen samotný motorek čerpadla a ten je zřejmě asi opravdu vadný, protože zespodu, jak jsou vidět lopatky, tak při napojení sice motorek hučí, ale lopatky se očividně neroztočí, takže je to asi fakt nějak spálené nebo zadřené. Pak ještě po zkoušce koncem šrubováku směrem k lopatkám čerpadla jsemzjistil, že se rotor s lopatkami jen velmi nepatrně otáčí - asi jen 3° ale jinak je prostě zablokovaný-spálený, nebo zadřený. Tak teď už jenom přemýšlím, zda koupím jenom motorek čerpadla anebo celé palivové čerpadlo komplet. Né, že by mě to zruinovalo, ale přemýšlím koupit jenom ten motorek a zase ho tam namontoval zpět, jen je problém, kde mám sehnat nějaké vhodné hadičky a asi hlavně i nějaké spony, Nejvíc si bohužel vybavuju jenom  průhlednou hadičku, co byla na pionýru :), a pak už jenom zas nějak gumové neprůhledné profi palivové, které se tam zrovna do toho místa svými vlastnostmi asi nehodí (nepružnost)..... ?

Jinak to původní těsnění k víku mi tam dnes nakonec zase šlo osadit. Nejdřív jsem ho nasadil na otvor do nádrže a pak jsem tam vsunul plastovou horní část čerpadla a celé to tak provizorně uzavřel a dopojil, aby z nádrž nezůstala otevřená.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...
V 31. 3. 2020 at 16:36, hadraplán napsal:

Nevíte jaký je systém odpojení hadiček, které jsou na palivové čerpadlo napojeny s L-koncovkami ?

Čerpadlo mám pod pravým zadním sedadlem. R.v.je 98.

Čerpadlo je na 99 % vadné, potřebuju ho vymontovat, ale netuším, jak odpojit hadičky.....

 

Díky za info

jak jste odpojil ty hadičky od čerpadla prosím??

V 31. 3. 2020 at 16:36, hadraplán napsal:

Nevíte jaký je systém odpojení hadiček, které jsou na palivové čerpadlo napojeny s L-koncovkami ?

Čerpadlo mám pod pravým zadním sedadlem. R.v.je 98.

Čerpadlo je na 99 % vadné, potřebuju ho vymontovat, ale netuším, jak odpojit hadičky.....

 

Díky za info

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...