Přejít na obsah

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Doporučené příspěvky

před 19 hodinami, Konny napsal:

Je ale zajimavy, ze tocis na 5° o trochu vic nez ja, pritom by jsi u DUU s patym koleckem z SDI mel tocit min, protoze ma DUU delsi staly prevod nez ma DRY...

A právě to mi neleze do palice. Na obalu převodovky mám vybroušený místo a vedle vyražený DUU.
Buď jsem si se Sixtou nerozuměl a prodal mi DRY, kterou přerazil na DUU a na pátý kolo se totálně vys-, nebo je to bůhví co čeho se chtěl zbavit. Jasně viděl o jaký auto od jakýho člověka a odkud to je, co za motor v tom je a co je za problém. Jako je to solidní chlap, co dobře poradil, ale nechápu kde může bejt chyba.
Zrovna nevím, jestli se mám chuť s ním hádat co bylo před rokem a když spráskne ruce a řekne "no jo, omyl, omlouvám se" tak co teď, heverovat převodovky sem a tam? To abych si pořídil vlek.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem byl v Mostě na okruhu, si trochu zajezdit.
Lehce jsem upekl gumy, ale bylo to jinačí, jak ploužení se v provozu.
Bohužel jsem byl druhý nejpomalejší stroj na dráze a vyloženě závodní speciály mi neustále dejchaly na záda :lol:
Tak či tak, příjezd tam, zapůjčení helmy a samotná jízda naprosto v pohodě. Škoda jen, že mi nepůjčili kameru do auta.

Odkaz ke komentáři

Brzdy neshořely, nebyly vůbec opálený ani naprasklý. Rovnoměrně sjetý, jen ta prášivost teda...
Problém nebyly brzdy, spíš motor a kola. Pneu jsem utavil úplně všechny, přední nejvíc, že roztavená guma zatekla do prostřední části vzorku a ztuhla. Zadní jen opálený vzorek. Nikde ale nic nehází, nebouchá, ani při vyšších rychlostech. Vedle jelo Porsche 996 s +/- stejným rozměrem, dělal tam hodiny a bůhví co, ale na pneu ani stopa.
Nu, asi jsem buď bral moc zatáčky, nebo moc měkká směs - no taky to drželo jak ďas, chválím, ale motor nestačil.
Motor dostal záhul, protože co je rychlý na silnici, je (a bylo) jako prd ve větru na okruhu. Těch 100-130kmh jen na rovince, a 90% strávil motor v rozmezí 3-6tis ot/min a drtivou část okruhu na trojku.
Kupodivu, bez přehřívání, bez úniků oleje, bez poklesu oleje a vedlejších problémů. Před jízdou jsem preventivně vzal 100 oktan z MOLu, jako preventivní zásah proti klepání. Jen teda při studeným startu začínají klepat hydra.. Že by čas na 10W, nebo se blíží zima? :biggrin:

Odkaz ke komentáři
před 17 hodinami, TomášT napsal:

DUU se dávala k motoru 1,6 74kW 😮

A v tom je ten zakopaný pes. Já žil v domění, že kupuju převodovku z 1.6/55kW na 1.6/"55"kW, s 5° z SDI.
A místo toho mám převodovku z 1.6/74kW a bůhví jakou 5°. Rozdíl je tam nepatrný, ale mám zžíravý pocit, že k horšímu. Nebylo to zadarmo...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Povšiml jsem si, že teď i Vrba-Převodovky nabízí vačky na 1.6 AEE.
A taky jsem zahlédl stránky nerezove-vyfuky.cz (TIGheart) kde nabízí docela zajímavou nabídku.
Ale, nesedí mi tam výběr koncovek, protože takový jsou k vidění po celým internetu a Ebayi na výfuky z Polska a Číny. Cena ucházející. 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dbilas ho k tomu taky má, přímo dělaný na to sání. Ptal jsem se, dodává, ale musí se poptat speciálně s tím, údajně není problém.
Spíš mě teď zaujal Vrba Převodovky co dal do nabídky 'kit' na 1.6, kde nabízí silniční 262° ideálně s zásahem do ŘJ až pak sportovní/závodní 2xx/3xx profily s programovatelnou ŘJ. Teď se pouští do projektu/motoru Felicia Fun 1.6. Uvidíme co vykouzlí. Já furt bloumám od spokojenosti k nespokojenosti. Na zimu mi kolem 1500ot/m začal jančit motor, furt chce přidávat a skáče to jako koza, zbytek otáček to jede klidně a i šetrně. Dělá to jen při zpomalování. Na neutrál otáčky padají jak mají, jen s kvaltem se to furt hádá. A do toho se mi podařilo vybouchat (6 let starou no-name) baterku, tak jsem pořídil Exide. Po odstávce baterky a nastavení klapky to skákání pořád přetrvává, ale ne tak markantně. Klapka je v cajku. Nenapadá mě co by to bylo. Jediný co ŘJ hlásila (po útrapách, když jsem se to snažil nahodit) tak vadný vstřikovač válec 1 intermittent. Takže v létě se kouknu na palivovou soustavu.
Ještě se vrátím k tomu sání - do Octavia 1 je ten Dbilas totálně nevhodný, protože všechny motory mají buď filtr na parozích, nebo na levém (od řidiče) boku filtrbox. Pro feldu ideální, když chce člověk zachovat sériový filtrbox, u Oktávky jedině mít univerzál kužel filtr, nebo, napasovat/nabastlit na chladící stěnu filtrbox.

Odkaz ke komentáři

Tak Motor Excel to má hlavně ještě odlazený nejen na sání od dBilas, ale i na svody od TA Technix zároveň, protože když zlepšíš plnění válců, tak musíš i rychle vyplachovat .. JJ, o Vrbovi vím, jsem zvědav.. Ale jak říkám, pro Feldu má AEE smysl, pro O I. AUM/AUQ .. 

Upraveno uživatelem jedlis
Odkaz ke komentáři

Svody od TA jsou pěkný, ale jen na Fel/Polo. Na Octavia 1 je nikde nevidím, ačkoliv už jsem se poohlížel po někom kdo by je udělal. Říkám si že by ta základní vačka od Vrby nemusela být na škodu s úpravou hlavy. KP bych rád nechal tak jak je, takže jen kanály, ventily a možná slazení hran, aby svody a sání sedělo jak mají. Já si budu tupě stát za svým, prostě v Oktě si motor nevyberu. Buď podprůměrný, neudržovaný (a následkem) poruchový benzíny, nafta, nebo turbo. Žádná slušná atmosféra, jedině 1.8 92kW, který zase trápila elektronika. Pořád mě žere ten motor z Nissana :smich:
 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Paradoxně v Oktě je největší lemra (v sérii) AEE.

Jen ti řeknu, že i ten 2.0 MPi je někde jinde a může být AEE v oktě upravený jakkoliv .. 😉 A teď jsem koupil 1.8T RS a je to zas skok. 1.8 20V 92 kW už s proměnným sáním má kamoš a jede to taky slušně, akorát to má krátký kvalty, aby se motor pohyboval pořád ve vysokých ot, kde má nejvyšší kW i NM a tak dost to točí a žere. S 2.0 MPi jezdím léto za 6.3L bez nějakýho přemáhání a když chci jet rychleji/předjet tak je přišlápnu pětku a jedu až k 215 km/h a tu tam můžu mít klidně vraženou od 60 km/h - takhle pružná není ani ta 1.8 20V 92KW, pouze stejně průžná je 1.8T, ale tý pak zas od 2500 tis ot začne zabírat turbo a je fuč ..

Upraveno uživatelem jedlis
Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
V 3. 5. 2022 at 17:47, Tavi napsal:

Má někdo zkušenost s firmou TDiCHIP?, respektive tuningem od nich?

Znám, máš na mysli Petra Nováka.. Ladí dobře, švagr si nechával naladit kdysi ORS1. Každopádně dělá i inviduální mapy na atmosféry, ale když jsme se ho ptali za kolik, tak odpověděl za 40 tis, takže nic 😄 To radši koupit programovatelnou jednotku od Ecu Master za 10 tis a nechat klasicky naladit třeby u Vrby.

Odkaz ke komentáři
V 17. 5. 2022 at 9:32, jedlis napsal:

Znám, máš na mysli Petra Nováka.. Ladí dobře, švagr si nechával naladit kdysi ORS1. Každopádně dělá i inviduální mapy na atmosféry, ale když jsme se ho ptali za kolik, tak odpověděl za 40 tis, takže nic 😄 To radši koupit programovatelnou jednotku od Ecu Master za 10 tis a nechat klasicky naladit třeby u Vrby.

Narazil jsem na to, dostala se mi do ruky ŘJ s (údajně) jeho čipem na Oktu AEE. Na jeho stránkách má uvedeno trochu neuvěřitelný výkon, ale řekl jsem si že to zkusím.
Nemám zatím odbržděno, ale co jsem tak zkoušel, tak to lítá krásně, ale může to být syndrom děravého výfuku a placebo efekt :biggrin: Nevím kdy budu mít na brzdu čas, ale rozhodně jí sem potom dám.
Tím jsem chtěl sejmout dvě mouchy, zkusit jiný čip a přijít na to proč se auto furt hádá při zpomalování motorem kolem 1600/1500 ot., skáče to jako koza. Změnil jsem jednotky, dělá stále, takže tím to nebude. Budu koumat dál.

Odkaz ke komentáři

Tak zas až neuvěřitelný výkon to není. Tyhle parametry čipu u AEE nabízí více výrobců. Prostě je to nakrmený víc benzínem, tak vyskočí Nm. kW defakto  zůstanou díky sériový uškrcený hlavě se sériovou vačkou. Samozřejmě s ostrou vačkou bude bude kW víc a samozřejmě s Nm ve vyšších ot. Každopádně graf z brzdy by mě zajímal.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak nevím nevím, moc velký zázrak to tedy není.

Výsledek TDi-Chip, pro porovnání též již otestované chipy:
TDi-Chip:     94,5hp(*)/ 70,5kW při 5510ot/min a 145,7Nm při 3935ot/min
Cimbu:         95,6hp / 71,3kW při 5690ot/min a 143,1Nm při 3460ot/min
SportMotor: 97,6hp / 72,8kW při 5800ot/min a 143,6Nm při 4245ot/min

U dnešní naměřené hodnoty mi nesedí akorát převod, 70,5kW je 94,5hp(*), ale na grafu bylo napsáno 95,8hp.
Asi chybka, při pohledu na graf, je patrná hodnota ~95hp. Hmm.. nevím, je to fuk :huh:

Obrázek jsem upravoval, aby se dal rozlišit výsledek, snad.
TDIchip - fialová Série - žlutá SportMotor - oranžová

Lze krásně vidět hrb/propad křivky krouťáku a výkonu kolem 2,5tis/ot, který jsem v praxi pocítil asi tak dvakrát, kdy autu viditelně došel dech při předjíždění a při podřazení nechtělo táhnout.
Naopak od 3tis/ot šel motor krásně, to se musí uznat. Ve zrychlování mě zarazil akorát omezovač v 6,100ot/min :biggrin:

serie-sportmotor-tdichip.jpg

Odkaz ke komentáři
před 23 minutami, krysarr napsal:

Ty jo, to je ze sekacky pres 70kW jen cipem?

Ne. Je v tom vačka 268/268° a čip.
V základu to má +/- 61/63kW, vačka to zvedne na 70kW a čip jen doladí křivku (jak který).

před 4 hodinami, Konny napsal:

Rekl bych, ze bez vetsich uprav z toho motoru vic nedostanes.

Na to jsem už přišel. Omezujícím faktorem bude hlava, do které se mi moc šťourat nechce.
SP-EL ale nabízí adaptéry na větší škrtící klapky (hurá), ale to se vracíme k tomu prvnímu, co jsem řekl.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...