Přejít na obsah

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Doporučené příspěvky

Ty jo, hlava z 1,8T napasovana na 1,6/74? To musela byt docela sranda dat cely dohromady.

Ja mam na 74kW jen cipem 82kW, a to uz mi tenkrat rikali, ze to je tak max, co je mozny z toho dostat. Cimbu mi kdysi rikal, ze se pres 80kW neumi dostat, ze to nejde tak, aby bylo ok si za to rict o penize. Sportmotor s tim bojoval hrozne dlouho, ale povedlo se mu to prepajet a spokojenost.

Odkaz ke komentáři

Příbuznost mezi 1.8(20v) a 1.6 (74/75kw) není moc velká, za to naopak mezi 1.6 a 2.0 jo.
Ta 1.8 možná byla 8/16v ze starších golfů (GTI). U těch se to dodělaný turbo občas (mimo ČR) objeví.
Ale spíš lidi preferují přímý sání než šneka :laugh:
Já bych řekl že výkon co jsem z toho dostal je postačující, spotřeba se ustálila mezi 6,8 a 7,6l/100km což není tak zlé. Možná to chce doladit ještě pár detailů, větší chladič, chladič oleje.
Třeba taková 1.6 16v 77kW z Golfa ho má a já, s nebezpečně se blížícím výkonem, ne :unsure:

Upraveno uživatelem Tavi
Odkaz ke komentáři
V 20. 6. 2022 at 18:21, Tavi napsal:

Ne. Je v tom vačka 268/268° a čip.
V základu to má +/- 61/63kW, vačka to zvedne na 70kW a čip jen doladí křivku (jak který).

Na to jsem už přišel. Omezujícím faktorem bude hlava, do které se mi moc šťourat nechce.
SP-EL ale nabízí adaptéry na větší škrtící klapky (hurá), ale to se vracíme k tomu prvnímu, co jsem řekl.

Tak o trošku víc by ses dostal např s 280-290 vačkou. Ale jinak pokud by si chtěl dát větší škrtící klapku, tak si stejně nepomůžeš, protože další restrikce co je je za ní jsou sací kanály/průměr sedel ventilů v hlavě a saní. V srpnu, nebo možná v červenci si dojedu na brzdu, tak jsem zvědav kolik to hodí s hlavou.

V 20. 6. 2022 at 22:54, krysarr napsal:

Ty jo, hlava z 1,8T napasovana na 1,6/74? To musela byt docela sranda dat cely dohromady.

Ja mam na 74kW jen cipem 82kW, a to uz mi tenkrat rikali, ze to je tak max, co je mozny z toho dostat. Cimbu mi kdysi rikal, ze se pres 80kW neumi dostat, ze to nejde tak, aby bylo ok si za to rict o penize. Sportmotor s tim bojoval hrozne dlouho, ale povedlo se mu to prepajet a spokojenost.

Tak cca 80 kW má na brzdě 1.6 74/75 kW v sérii běžně..

V 21. 6. 2022 at 14:08, Tavi napsal:

Příbuznost mezi 1.8(20v) a 1.6 (74/75kw) není moc velká, za to naopak mezi 1.6 a 2.0 jo.
Ta 1.8 možná byla 8/16v ze starších golfů (GTI). U těch se to dodělaný turbo občas (mimo ČR) objeví.
Ale spíš lidi preferují přímý sání než šneka :laugh:
Já bych řekl že výkon co jsem z toho dostal je postačující, spotřeba se ustálila mezi 6,8 a 7,6l/100km což není tak zlé. Možná to chce doladit ještě pár detailů, větší chladič, chladič oleje.
Třeba taková 1.6 16v 77kW z Golfa ho má a já, s nebezpečně se blížícím výkonem, ne :unsure:

Ano, do 1.6 AEE se k úpravám používají některý díly z 2.0 MPi 85 kW. Jinak 2.0 MPi 16V existuje tuším, měl ho VW v některých svých modelech s výkonem 88kW ..

Odkaz ke komentáři
před 21 hodinami, jedlis napsal:

Tak o trošku víc by ses dostal např s 280-290 vačkou.

Víc, ale taky víš. Už teď to není ve spodu nic moc, ale dá se.
Jít s vačkou do ostra znamená (*u mě) omezovat jízdní komfort v nižších otáčkách u* těžkýho auta.

před 21 hodinami, jedlis napsal:

Ano, do 1.6 AEE se k úpravám používají některý díly z 2.0 MPi 85 kW. Jinak 2.0 MPi 16V existuje tuším, měl ho VW v některých svých modelech s výkonem 88kW ..

Myslel jsem 1.6 (74kw/75kw) a 2.0 (85kw). Záměnná by měla teoreticky být palice/blok. Stejná rodina motorů EA827. A pak mezi všemi motory blbinky jako lágry, šrouby, těsnění klik, hydroštely, včetně AEE a ostatních (beru to jentak podle paměti a etky).

Já mám spíš políčeno na motor 1.6 16v 92kW z Pola GTi. Proměnlivé časování (jak která verze), dvě vačky, stejný objem jako AEE (1598ccm) a nesužují ho trable (přidírání, spotřeba oleje) co má 1.6 16v 77kW z Golfa/Leonu.
Myslím, že by feldou dokázal házet docela svižně, bez sáhodlouhých úprav, legalita stranou.
Kódy ARC (starší) a AVY (novější), rozdíl je, že snad AVY má dvě lambda sondy (podobně jako 1.6 75kW) a víc ekobalastu. Pořád ale slušný nářez výkonu od tak malýho motoru.

Odkaz ke komentáři

No co vím, tak se právě používají díly z 2.0 MPi 85 kW do AEE ... ( jsou si podobný). 

Jinak 1.6 16V 77kW vychází z 1.4 16V 55kW (jiný zdvih) a pokud se člověk stará vydrží, ale stejně to nejede, ale stále lepší než 1.6 8V 74/75 kW. 🙂 Nad motorem z Pola GTi jsem kdysi přemýšlel, ale obecně jich je málo snad v řádu cca 2 tis vyrobených kusů co jsem kdysi vyčetl. A proto upravený AEE má stalé větší potenciál .. Jinak se mi nezdá, že by 283 vačka jela nějak špatně od spodu, pořad je to určitý kompromis ..

Odkaz ke komentáři

O tom spojení bych se dosti hádal. Na tom motoru, co zase já vím, není nic moc společného. Tedy kromě osmiventilové techniky a jednovačkové konstrukce.
Jiné famílie motorů, úplně jiné koncepce bloku. Etka vede prefix AEE jako 032, AQY jako 06A.
Shodují se zdvihátka, dříky a zámky ventilů. Vačky, písty, kliky, vnitřnosti jsou jiný.
Dvoulitr se vozil ve Ventech/Jettách a trojkových Golfech pod jmenovkou 2E.
Rodina EA927 je různorodá, od 1.6 přes 1.8 ve ventech (nezaměňovat s 20V) po 2.0, 8 i 16v.

Co se týče EA111 a 1.6 77kW 16v, do něj bych nešel. Asi měli konstruktéři dobrý důvod ho tam nedat (naopak měli asi hodně dobrý důvod tam nacpat AEE).
Všude na zahraničních forech se skoro všichni shodnou (co se týče motorů pro Polo) že nejlepším pokusem byl právě GTi s 92kW. A sehnat se... dá, i s celým autem za cenu olítaný oktávky.
1.6 74kW jsem nejdřív nemusel, dneska si říkám že je to zlatý střed. Na 75kW už mám názor negativní.
1.4 16v verze (vyjma 59/63kW) mi přijdou buď slabé nebo naopak (v případě 74kW) náchylné na zacházení.
Za sebe už to dál upravovat nebudu formou větší vačky, poměr cena/výkon/jízdní zážitek se blíží nule.
Tu a tam nějaká drobnosti jo, ale spíš návrat na zem, do série.

Odkaz ke komentáři
před 22 hodinami, Tavi napsal:

O tom spojení bych se dosti hádal. Na tom motoru, co zase já vím, není nic moc společného. Tedy kromě osmiventilové techniky a jednovačkové konstrukce.
...

Jen ti říkám, co jakožto člověk, kterej zná kluky, kteří mají rúznými způsoby upravený Feldy s AEE, tak to prostě jde. Hold něco jinýho si něco někdě vyčíst a nabiflovat a něco jinýho praxe. Já naopak bych vzal 1.6 16V kvůli

spolehlivosti, stačí jen zkrátit výměnu rozvodovýho řemene. 

Náchylný na zacházení je každej motor, když si ko*ot.

Stejně tak z 1.8T uděláš jednoduše 2.0T

Akorát mě udivuje proč zrovna v Oktě chceš dělat AEE, když jsou i lepší motory.. Nástrkáš X peněz a stejně tě spotřebou i výkonem udělá 2.0 MPi 

Odkaz ke komentáři

Znát kluky je fajn, ale pokud to člověk neviděl na vlastní oči, je fuk jestli je to psáno na internetu nebo znáno od někoho cizího, sytý hladovému nevěří. Nezbývá než si motor (xyz) koupit, hodit na ponk, vzít pajcr, rozložit, vzít další, to samé. A hrát si chvíli s díly, složit, nastartovat, rozebrat a experimentovat dál. Všechno pak nafotit, a nalejt poznatky třeba sem.

Všechno je o údržbě. I ten největší šunt jde s péčí udržet v kondici.
Ale když už 1.6 16v, tak 92kW. K dostání jen v Polu. Volit první malý auto, jdu do něj.

Dvoulitr se dá přetvořit z 1.8T, to nevyvracím. Docílit to lze změnou zdvihu (klikovky/ojnic), nemýlím-li se vrtání je stejné. Vím o tom, nezkoumal jsem dál, než že se prodává stroker kit.

Ale stojím si holt za svým že AEE nemá s AKL, potažmo AQY a AGN nic zásadně důležitého společného. A jestli ano, nechám se klidně poučit, ideálně názornou ukázkou na fotce.

AEE jsem, co po stránce "tunění", už udělal. Učím se na něm a zajímá mě jak by mohl fungovat líp.
Nedá se tomu říct vývoj, protože jedno jsou kecy v kleci na internetu a druhý je samotná realizace těch nápadů - pokud to chceš říct - nepřu se.
Je to pro mě prostě koníček a možnost jak relaxovat (i když něco podělám, něco se nepovede, koupím levou, nejsem spokojený). Někdo hulí cigára, někdo chlastá, někdo kupuje virtuální opice.

Odkaz ke komentáři

Ano u 1.8T je to stroker kit, ale vědět s jakých komponentů se skládá je věc druhá. Variací/detailů je víc.

Stejně tak u AEE se stejným způsobem dostaneš na obsah 1.7. Know how ti ale přesně nikdo neřekne a kord veřejně, proč taky, když to stojí hodně úsilí, času a pěněz.

Loudilů ke plnej net.

 

Odkaz ke komentáři

Kdybych to tak měl brát, tak nakašlat, žádný grafy z brzdy a tohle téma je úplně zbytečný protože na něco musel vždycky někdo přijít, něco ho to stálo - ergo ostatní jsou loudilové - ergo nedám nic zadarmo.
V zahraničí běžná věc, kdo něco potřebuje, zeptá se, nebo to najde na foru, od kterého jsou.
A když ne, na všechno je minimálně tabulka od výrobce, nebo návod na internetu.
Ono "neříkat přesně" se mi zdá jako náš takový Český folklór. Člověk si radši bude to svoje tajemstvíčko tajit, než to říct druhýmu co se zajímá.
A ten druhej bude stejně muset jít, vyžrat si to co ten první a pak bude zbytečně stejně zpruzelej jak ten první, a říct to třetímu? Ha! Ne. Proč? Loudil jeden!
A to jde o takový pitomosti co si člověk vezme maximálně do hrobu.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zdar lidi, je tu někdo, kdo už nějakou úpravu, o který se zde mluví...ať už vačka, či tak něco provedl? Jaký bylo zlepšení? Neřeším až tolik kW ...spíš mě zajímá osobní pocit, vidím, že tu někdo psal o tom, že má nějaký větší úpravy v plánu? Jak to dopadlo? ....jinak tenhle motor 1,6 AEE přijde do Favorita .... ale ptám se tady, i když je to stránka o Octávách, díky za případný odpovědi, Alkin

Odkaz ke komentáři
V 17. 10. 2022 at 14:17, Alkin napsal:

Zdar lidi, je tu někdo, kdo už nějakou úpravu, o který se zde mluví...ať už vačka, či tak něco provedl? Jaký bylo zlepšení? Neřeším až tolik kW ...spíš mě zajímá osobní pocit, vidím, že tu někdo psal o tom, že má nějaký větší úpravy v plánu? Jak to dopadlo? ....jinak tenhle motor 1,6 AEE přijde do Favorita .... ale ptám se tady, i když je to stránka o Octávách, díky za případný odpovědi, Alkin

Tyjo, do favorita... přijde mi to trochu proti srsti do toho cpát litinu proti který se příčil i Hrdlička. Ne že bych to neviděl, na Youtube jeden je, ale... uff. Spíš bych ti doporučil se na nějaký AEE vykvajznout a dát tam 1.6 16v s kódem ARC, AVY. Výskyt Polo 6N GTi, 92kW, dle zlých jazyků nejlepší šestnástistovka s proměnným časováním ventilů. Ale to je jen můj (hloupý) názor "co bych, kdybych". AEEček jsou všude tuny a hledej motor GTi.

->Ale zpět k tvé otázce.
Na to ti asi nejlíp dokáže odpovědět tady kolega jedlis, ten ho má ve Feldě, dle všeho pěkně upravený.
Ve vláknu zanechal pár přesvědčivých grafů, obrázků/videí a rad.
Za sebe, se rozepíšu:
Pokud to bude autíčko na ježdění po okruhu/rally, tak bych se vydal cestou jednotlivých klapek (něco na způsob felicia Kit 1600)/karburátorů (Weber) a výfuk s delšími svody určitě nebude k zahození.
Pokud chceš zůstat u vstřikování, chip je jasná volba, na začátek relativně dostupné čipy Cimbu i Sportmotor, s nimi mám zkušenost já, za mě jsou oba dobrý, na obou mám odježděno tak cca 1000km, rozdíl mezi nimi (s těžkým autem) nula-nula-nic.
Kdesi ve vláknu jsou utopené problémy s otáčkami u Cimbu - moje chyba - teprve teď jsem udělal se stroboskopem správný předstih, jinak jsem od vačky (a x-té výměny rozdělovače) jezdil na zapalování od oka/ucha :loool:
Vačku, no, mám na ní najeto... no, tak 5000km to už bude, a po prvotní eufórii zvažuju návrat k sérii nebo doladění se stavitelným vačkovým kolem (vernierem). Na oktu takový blbosti fakt nejsou, asi jsem z toho vyrostl.
Prý je vernier zbytečný, já si to nemyslím, když (a pokud) bys snižoval hlavu, změní se relativní poloha mezi horní úvratí pístu a časováním ventilů (respektive poloha kliky vůči vačce) - to prostý přehození vačky 'o zub' nedoladí.
A u ostrý vačky ti to dokáže doladit kde přesně chceš ten výkon mít, u osmiventilu ale posunuješ jak sací, tak výfukový ventil (jejich časování).

Když se nebudu bavit o "pokud", tak co reálně mám je chip a vačka.
Když to dokáže jet dobře ve Feldě, lehčí Favorit bude taky projížďka.
Já si nejvíc užívám zátah na dvojku a 2tis/ot, kdy ten motor vyloženě chce jet a má krásně výbušnou charakteristiku, i s těžkou oktou, kdy cítím, že kolem těch 2,5-3,5tis vrcholí krouťák a pak padá. Mít o půl tuny míň, myslím, že bych klidně i gumoval, ale to je jen moje útěcha :biggrin:

Odkaz ke komentáři
V 18. 10. 2022 at 17:50, Tavi napsal:

Tyjo, do favorita... přijde mi to trochu proti srsti do toho cpát litinu proti který se příčil i Hrdlička. Ne že bych to neviděl, na Youtube jeden je, ale... uff. Spíš bych ti doporučil se na nějaký AEE vykvajznout a dát tam 1.6 16v s kódem ARC, AVY. Výskyt Polo 6N GTi, 92kW, dle zlých jazyků nejlepší šestnástistovka s proměnným časováním ventilů. Ale to je jen můj (hloupý) názor "co bych, kdybych". AEEček jsou všude tuny a hledej motor GTi.

->Ale zpět k tvé otázce.
Na to ti asi nejlíp dokáže odpovědět tady kolega jedlis, ten ho má ve Feldě, dle všeho pěkně upravený.
Ve vláknu zanechal pár přesvědčivých grafů, obrázků/videí a rad.
Za sebe, se rozepíšu:
Pokud to bude autíčko na ježdění po okruhu/rally, tak bych se vydal cestou jednotlivých klapek (něco na způsob felicia Kit 1600)/karburátorů (Weber) a výfuk s delšími svody určitě nebude k zahození.
Pokud chceš zůstat u vstřikování, chip je jasná volba, na začátek relativně dostupné čipy Cimbu i Sportmotor, s nimi mám zkušenost já, za mě jsou oba dobrý, na obou mám odježděno tak cca 1000km, rozdíl mezi nimi (s těžkým autem) nula-nula-nic.
Kdesi ve vláknu jsou utopené problémy s otáčkami u Cimbu - moje chyba - teprve teď jsem udělal se stroboskopem správný předstih, jinak jsem od vačky (a x-té výměny rozdělovače) jezdil na zapalování od oka/ucha :loool:
Vačku, no, mám na ní najeto... no, tak 5000km to už bude, a po prvotní eufórii zvažuju návrat k sérii nebo doladění se stavitelným vačkovým kolem (vernierem). Na oktu takový blbosti fakt nejsou, asi jsem z toho vyrostl.
Prý je vernier zbytečný, já si to nemyslím, když (a pokud) bys snižoval hlavu, změní se relativní poloha mezi horní úvratí pístu a časováním ventilů (respektive poloha kliky vůči vačce) - to prostý přehození vačky 'o zub' nedoladí.
A u ostrý vačky ti to dokáže doladit kde přesně chceš ten výkon mít, u osmiventilu ale posunuješ jak sací, tak výfukový ventil (jejich časování).

Když se nebudu bavit o "pokud", tak co reálně mám je chip a vačka.
Když to dokáže jet dobře ve Feldě, lehčí Favorit bude taky projížďka.
Já si nejvíc užívám zátah na dvojku a 2tis/ot, kdy ten motor vyloženě chce jet a má krásně výbušnou charakteristiku, i s těžkou oktou, kdy cítím, že kolem těch 2,5-3,5tis vrcholí krouťák a pak padá. Mít o půl tuny míň, myslím, že bych klidně i gumoval, ale to je jen moje útěcha :biggrin:

Díky za názor, za rady, dát tam 16v ...to by bylo samozřejmě úplně jiný kafe...ale právě jak píšeš..1,6 AEE se všude valí hromady ...ale sehnat i obyčejný díly na 16v z Pola ...to už je docela problém, nemluve o elektrice, jednotce a dalsich a dalších věcech....jinak proč tam dávám 1,6 a neupravím 1,trojku,....je to hlavně tím, že mě tenhle motor prostě baví, líbí se mi jak jde do otáček, jak nemá prodlevu při zrychleni a tak podobně, proti 1,3

Odkaz ke komentáři
V 24. 10. 2022 at 10:41, Alkin napsal:

Díky za názor, za rady, dát tam 16v ...to by bylo samozřejmě úplně jiný kafe...ale právě jak píšeš..1,6 AEE se všude valí hromady ...ale sehnat i obyčejný díly na 16v z Pola ...to už je docela problém, nemluve o elektrice, jednotce a dalsich a dalších věcech....jinak proč tam dávám 1,6 a neupravím 1,trojku,....je to hlavně tím, že mě tenhle motor prostě baví, líbí se mi jak jde do otáček, jak nemá prodlevu při zrychleni a tak podobně, proti 1,3

Jinak jak jsem říkal, vačka, čip, plus srovnat hlavu, upravit kanály, možná lehce stáhnout setrvák, pořádný svody, sání od Dbilase/S.P.E.L, střeva vyvážit dobrý olej, kvalitní servis/GO a myslím že by to 120 koní mohlo mít.
Za sebe bych nějakou elektriku neřešil. Pokud je to auto mimo silnici, separátní programovatelná jednotka je skoro vždycky jistota, člověk si to sám natahá, připojí, jen to musí odbrzdit a naladit. Nechci ti to vymlouvat ale menší 1.4 16V zas tak komplexnější elektroniku nemají, s výkony jsou (59/63kW verze) +/- stejně.
A zvážil bych být tebou 1.4 MPI, pokud ještě nemáš motor doma. Ty motory se pořád ladí a pořád to lidi ještě tu a tam ví jak upravit, témat zástavby bylo napsaných snad tuny. Je tu ještě kontroverzní možnost 1.2TSI, ale.. no, radši nic.
Jestli se ti líbí jak jde do otáček, zkus čip od SportMotoru, Cimbu má posunutý omezovač k 6,5tis ale stále bezpečný, SportMotor ho má dál.
Zrovna tento víkend jsem měl možnost auto protáhnout k omezovači, cca 90/100km/h na dvojku.
Točil jsem kolem 7tis, což už je na +/- sérii fakt dost. Tam to jede pěkně, ale žere a řve jako tank.
Na Youtube je spousta videí co jsem při pátrání po úpravách hltal, třeba jako:
https://www.youtube.com/watch?v=IVSlUVaNemY

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
V 24. 10. 2022 at 10:41, Alkin napsal:

Díky za názor, za rady

Jinak teď SP-EL naskladnil stavitelné vačkové kolo. Za teda pěknou pálku, já kupoval od Dbilase za poloviční, byť teda ta nemá odstupňování. https://www.sp-el.cz/casovaci-kolo-felicia-1-6-aee
Vzhledově je to na stejný způsob upravená řemenice, mám tu svojí před sebou a podle obrázků jsou shodné.
Jestli budeš srážet hlavu a dávat ostřejší vačku, tak rozhodně doporučuju pro přesnější naladění.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
před 3 hodinami, jedlis napsal:

Rozumný moc nejsou. O 2 tis dražší než přímo od dBilas ..

Jo, drtivá většina toho co (pře)prodávají je dražší, ale zase nadruhou stranu člověk co nešprechtí německy, nebo nemá zkušenost s kupováním ze zahraničí ty peníze navíc asi obětuje.
Občas přidají něco z vlastní tvorby.

Odkaz ke komentáři

Tak člověk, který dokáže nakupovat z Ali dokáže nakoupit i ze stránky výrobce dBilas, navíc není problém kliknout na Google Translate .. 😄  Doba pokročila. A za ušetřený 2 tis si třeba můžu koupit další věc na auto. Třeba zmiňovaný zdvihátka 🙂 Nehledě  na to, že čekací doba je stejná i na českým shopu. Hodně věcí začíná být dost přestřelených .. Třeba překoupený výfuk od svodů až po konec za skoro 52 tis ?? Sorry jako ... Přitom stačí zavolat do AMY a cena je někde jinde...

Upraveno uživatelem jedlis
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Třeba zrovna o tom výfuku vím o firmě, co se rozjela s výfuky, ale defakto jde o překup z německa, včetně nabídky koncovek a dílů. Jméno si nepamatuju (AMA to není), mají přirážku asi 10%, ale zase se tím netají, jen zprostředkují/přeprodávají.

Na ebayi je od svodů (na Feldu) přes příruby na vlastní bastlení sání a výfuku. Většinou jsem koukal, že to putuje z Anglie. Na druhou stranu ten kdo o tom neví, tak šáhne po nich. Nehanil bych je až tak. Prostě kšeft.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Snad vam nebude prekazat, ked vam tu napisem taky postreh o "zivosti" motora AEE.

- v zasade uz dlhsie pouzivam METABOND CL pred vymenou oleja

- olej menim kazdych 8000 - 10 000 km.

- Olej pouzivam ADDINOL SUPER LIGHT 0540 5W40  (VW 502.00)  https://addinol.de/products/product-finder/addinol-super-light-0540/?lang=cz

- Používam ORIGINAL VAG Olejový filter, pretože má hustejsiu vlozku (lepsie zachytava piliny ako MANN !! )

- po vymene nalievam aditivum do oleja METABOND ECO

- do paliva kazde tankovanie prilievam aditivum METABOND MEGALENE PLUS

- tankujem len 100 / 101 oktan - Shell V-Power Racing  / OMV Maxx Motion 100  / TAM Natural 101 Plus

- kazdy druhu vymenu oleja robim aj s preplachom (cca 100km na novom oleji aj novy filter)

- pri kazdej vymene aj precistena klapka

- kazdy polrok (jar a jesen) odzvdusnený brzdový systém a spojka

- kazde 2 roky (niekedy aj skor) vymena brzdovky LIQUI MOLY DOT4 aj s odzvdusnenim spojky !!!

 

Píšem to preto, ze takto sa o auto staram uz asi 4-ty rok, a auto riadne ožilo, voči tomu ako som ju po ocovi zdedil.

 

Uvazujem aj ja nad chipom (bez vacky), tak snad motoru nevystreli dekel 😄 

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak takovou sračku jako je Meta Bond bych do svých motorů nikdy nanalil ! Dávám Millers Oils 10W50, měním po 10 tis a to stačí. Nejsem ovce a používám selský rozum.

Upraveno uživatelem jedlis
Odkaz ke komentáři

Od Metabondu mě odrazujou už jenom ty reklamy.
Zázračná voda do motoru co z totální vraždy spraví tichounký šicí stroj.
Použil jsem aditivum do oleje jenom jednou a to STP. Hustý jako med, je možný že to motor utišilo, ale na náhražky a aditiva se nedá jezdit, to platí jak o oleji tak benzínu.
Musím ale říct, že Millers 5W40 co jsem používal, tomu motoru asi moc neprospěl.
Motor jezdil na Castrol 10W40 a byl výrazně tišší, a co se týče vnitřku motoru tak byl čistý. Teď pod víkem všechno ztmavlo a nahoře na víku jsou vidět počátky karbonizace. Možná je to stylem jízdy, ale rozhodně to za studena nehuntuju. Naopak, nemám vůbec zadělanou klapku a nezaznamenávám olejový šlem a výpary z odlučovače ve filtrboxu. Tenhle rok zpět k Castrolu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...