Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

před 30 minutami, krysarr napsal:

Ahaaa, diky za info, ja si rikal, ze uz s tema cipama umi docela zazraky 🙂

To bych musel mít TSi/TDi :laugh:

Link to post

A nebo 1.6 turbo, to uz by taky byly jiny hodnoty 😉

Co si ted vybavuju, tak kdysi na byvalym foru Skodahome byl borec, co zil v Italii a mel oturbenou 1.6/74kw. Mel tam tusim hlavu z 1.8t a kovany vnitrek a ve vysledku mel neco pres 230hp 👍

Link to post

Ty jo, hlava z 1,8T napasovana na 1,6/74? To musela byt docela sranda dat cely dohromady.

Ja mam na 74kW jen cipem 82kW, a to uz mi tenkrat rikali, ze to je tak max, co je mozny z toho dostat. Cimbu mi kdysi rikal, ze se pres 80kW neumi dostat, ze to nejde tak, aby bylo ok si za to rict o penize. Sportmotor s tim bojoval hrozne dlouho, ale povedlo se mu to prepajet a spokojenost.

Link to post

Uz je to hodne let, mozna to byla jina hlava, ale v pameti mi nejak utkvela ta z 1.8t. Hlavne jsem cumel, ze se z 1.6t povedlo dostat tusim 236hp 😱👍

Link to post

Příbuznost mezi 1.8(20v) a 1.6 (74/75kw) není moc velká, za to naopak mezi 1.6 a 2.0 jo.
Ta 1.8 možná byla 8/16v ze starších golfů (GTI). U těch se to dodělaný turbo občas (mimo ČR) objeví.
Ale spíš lidi preferují přímý sání než šneka :laugh:
Já bych řekl že výkon co jsem z toho dostal je postačující, spotřeba se ustálila mezi 6,8 a 7,6l/100km což není tak zlé. Možná to chce doladit ještě pár detailů, větší chladič, chladič oleje.
Třeba taková 1.6 16v 77kW z Golfa ho má a já, s nebezpečně se blížícím výkonem, ne :unsure:

Edited by Tavi
Link to post
V 20. 6. 2022 at 18:21, Tavi napsal:

Ne. Je v tom vačka 268/268° a čip.
V základu to má +/- 61/63kW, vačka to zvedne na 70kW a čip jen doladí křivku (jak který).

Na to jsem už přišel. Omezujícím faktorem bude hlava, do které se mi moc šťourat nechce.
SP-EL ale nabízí adaptéry na větší škrtící klapky (hurá), ale to se vracíme k tomu prvnímu, co jsem řekl.

Tak o trošku víc by ses dostal např s 280-290 vačkou. Ale jinak pokud by si chtěl dát větší škrtící klapku, tak si stejně nepomůžeš, protože další restrikce co je je za ní jsou sací kanály/průměr sedel ventilů v hlavě a saní. V srpnu, nebo možná v červenci si dojedu na brzdu, tak jsem zvědav kolik to hodí s hlavou.

V 20. 6. 2022 at 22:54, krysarr napsal:

Ty jo, hlava z 1,8T napasovana na 1,6/74? To musela byt docela sranda dat cely dohromady.

Ja mam na 74kW jen cipem 82kW, a to uz mi tenkrat rikali, ze to je tak max, co je mozny z toho dostat. Cimbu mi kdysi rikal, ze se pres 80kW neumi dostat, ze to nejde tak, aby bylo ok si za to rict o penize. Sportmotor s tim bojoval hrozne dlouho, ale povedlo se mu to prepajet a spokojenost.

Tak cca 80 kW má na brzdě 1.6 74/75 kW v sérii běžně..

V 21. 6. 2022 at 14:08, Tavi napsal:

Příbuznost mezi 1.8(20v) a 1.6 (74/75kw) není moc velká, za to naopak mezi 1.6 a 2.0 jo.
Ta 1.8 možná byla 8/16v ze starších golfů (GTI). U těch se to dodělaný turbo občas (mimo ČR) objeví.
Ale spíš lidi preferují přímý sání než šneka :laugh:
Já bych řekl že výkon co jsem z toho dostal je postačující, spotřeba se ustálila mezi 6,8 a 7,6l/100km což není tak zlé. Možná to chce doladit ještě pár detailů, větší chladič, chladič oleje.
Třeba taková 1.6 16v 77kW z Golfa ho má a já, s nebezpečně se blížícím výkonem, ne :unsure:

Ano, do 1.6 AEE se k úpravám používají některý díly z 2.0 MPi 85 kW. Jinak 2.0 MPi 16V existuje tuším, měl ho VW v některých svých modelech s výkonem 88kW ..

Link to post
před 21 hodinami, jedlis napsal:

Tak o trošku víc by ses dostal např s 280-290 vačkou.

Víc, ale taky víš. Už teď to není ve spodu nic moc, ale dá se.
Jít s vačkou do ostra znamená (*u mě) omezovat jízdní komfort v nižších otáčkách u* těžkýho auta.

před 21 hodinami, jedlis napsal:

Ano, do 1.6 AEE se k úpravám používají některý díly z 2.0 MPi 85 kW. Jinak 2.0 MPi 16V existuje tuším, měl ho VW v některých svých modelech s výkonem 88kW ..

Myslel jsem 1.6 (74kw/75kw) a 2.0 (85kw). Záměnná by měla teoreticky být palice/blok. Stejná rodina motorů EA827. A pak mezi všemi motory blbinky jako lágry, šrouby, těsnění klik, hydroštely, včetně AEE a ostatních (beru to jentak podle paměti a etky).

Já mám spíš políčeno na motor 1.6 16v 92kW z Pola GTi. Proměnlivé časování (jak která verze), dvě vačky, stejný objem jako AEE (1598ccm) a nesužují ho trable (přidírání, spotřeba oleje) co má 1.6 16v 77kW z Golfa/Leonu.
Myslím, že by feldou dokázal házet docela svižně, bez sáhodlouhých úprav, legalita stranou.
Kódy ARC (starší) a AVY (novější), rozdíl je, že snad AVY má dvě lambda sondy (podobně jako 1.6 75kW) a víc ekobalastu. Pořád ale slušný nářez výkonu od tak malýho motoru.

Link to post

No co vím, tak se právě používají díly z 2.0 MPi 85 kW do AEE ... ( jsou si podobný). 

Jinak 1.6 16V 77kW vychází z 1.4 16V 55kW (jiný zdvih) a pokud se člověk stará vydrží, ale stejně to nejede, ale stále lepší než 1.6 8V 74/75 kW. 🙂 Nad motorem z Pola GTi jsem kdysi přemýšlel, ale obecně jich je málo snad v řádu cca 2 tis vyrobených kusů co jsem kdysi vyčetl. A proto upravený AEE má stalé větší potenciál .. Jinak se mi nezdá, že by 283 vačka jela nějak špatně od spodu, pořad je to určitý kompromis ..

Link to post

O tom spojení bych se dosti hádal. Na tom motoru, co zase já vím, není nic moc společného. Tedy kromě osmiventilové techniky a jednovačkové konstrukce.
Jiné famílie motorů, úplně jiné koncepce bloku. Etka vede prefix AEE jako 032, AQY jako 06A.
Shodují se zdvihátka, dříky a zámky ventilů. Vačky, písty, kliky, vnitřnosti jsou jiný.
Dvoulitr se vozil ve Ventech/Jettách a trojkových Golfech pod jmenovkou 2E.
Rodina EA927 je různorodá, od 1.6 přes 1.8 ve ventech (nezaměňovat s 20V) po 2.0, 8 i 16v.

Co se týče EA111 a 1.6 77kW 16v, do něj bych nešel. Asi měli konstruktéři dobrý důvod ho tam nedat (naopak měli asi hodně dobrý důvod tam nacpat AEE).
Všude na zahraničních forech se skoro všichni shodnou (co se týče motorů pro Polo) že nejlepším pokusem byl právě GTi s 92kW. A sehnat se... dá, i s celým autem za cenu olítaný oktávky.
1.6 74kW jsem nejdřív nemusel, dneska si říkám že je to zlatý střed. Na 75kW už mám názor negativní.
1.4 16v verze (vyjma 59/63kW) mi přijdou buď slabé nebo naopak (v případě 74kW) náchylné na zacházení.
Za sebe už to dál upravovat nebudu formou větší vačky, poměr cena/výkon/jízdní zážitek se blíží nule.
Tu a tam nějaká drobnosti jo, ale spíš návrat na zem, do série.

Link to post
před 22 hodinami, Tavi napsal:

O tom spojení bych se dosti hádal. Na tom motoru, co zase já vím, není nic moc společného. Tedy kromě osmiventilové techniky a jednovačkové konstrukce.
...

Jen ti říkám, co jakožto člověk, kterej zná kluky, kteří mají rúznými způsoby upravený Feldy s AEE, tak to prostě jde. Hold něco jinýho si něco někdě vyčíst a nabiflovat a něco jinýho praxe. Já naopak bych vzal 1.6 16V kvůli

spolehlivosti, stačí jen zkrátit výměnu rozvodovýho řemene. 

Náchylný na zacházení je každej motor, když si ko*ot.

Stejně tak z 1.8T uděláš jednoduše 2.0T

Akorát mě udivuje proč zrovna v Oktě chceš dělat AEE, když jsou i lepší motory.. Nástrkáš X peněz a stejně tě spotřebou i výkonem udělá 2.0 MPi 

Link to post

Znát kluky je fajn, ale pokud to člověk neviděl na vlastní oči, je fuk jestli je to psáno na internetu nebo znáno od někoho cizího, sytý hladovému nevěří. Nezbývá než si motor (xyz) koupit, hodit na ponk, vzít pajcr, rozložit, vzít další, to samé. A hrát si chvíli s díly, složit, nastartovat, rozebrat a experimentovat dál. Všechno pak nafotit, a nalejt poznatky třeba sem.

Všechno je o údržbě. I ten největší šunt jde s péčí udržet v kondici.
Ale když už 1.6 16v, tak 92kW. K dostání jen v Polu. Volit první malý auto, jdu do něj.

Dvoulitr se dá přetvořit z 1.8T, to nevyvracím. Docílit to lze změnou zdvihu (klikovky/ojnic), nemýlím-li se vrtání je stejné. Vím o tom, nezkoumal jsem dál, než že se prodává stroker kit.

Ale stojím si holt za svým že AEE nemá s AKL, potažmo AQY a AGN nic zásadně důležitého společného. A jestli ano, nechám se klidně poučit, ideálně názornou ukázkou na fotce.

AEE jsem, co po stránce "tunění", už udělal. Učím se na něm a zajímá mě jak by mohl fungovat líp.
Nedá se tomu říct vývoj, protože jedno jsou kecy v kleci na internetu a druhý je samotná realizace těch nápadů - pokud to chceš říct - nepřu se.
Je to pro mě prostě koníček a možnost jak relaxovat (i když něco podělám, něco se nepovede, koupím levou, nejsem spokojený). Někdo hulí cigára, někdo chlastá, někdo kupuje virtuální opice.

Link to post

Ano u 1.8T je to stroker kit, ale vědět s jakých komponentů se skládá je věc druhá. Variací/detailů je víc.

Stejně tak u AEE se stejným způsobem dostaneš na obsah 1.7. Know how ti ale přesně nikdo neřekne a kord veřejně, proč taky, když to stojí hodně úsilí, času a pěněz.

Loudilů ke plnej net.

 

Link to post

Kdybych to tak měl brát, tak nakašlat, žádný grafy z brzdy a tohle téma je úplně zbytečný protože na něco musel vždycky někdo přijít, něco ho to stálo - ergo ostatní jsou loudilové - ergo nedám nic zadarmo.
V zahraničí běžná věc, kdo něco potřebuje, zeptá se, nebo to najde na foru, od kterého jsou.
A když ne, na všechno je minimálně tabulka od výrobce, nebo návod na internetu.
Ono "neříkat přesně" se mi zdá jako náš takový Český folklór. Člověk si radši bude to svoje tajemstvíčko tajit, než to říct druhýmu co se zajímá.
A ten druhej bude stejně muset jít, vyžrat si to co ten první a pak bude zbytečně stejně zpruzelej jak ten první, a říct to třetímu? Ha! Ne. Proč? Loudil jeden!
A to jde o takový pitomosti co si člověk vezme maximálně do hrobu.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...