Přejít na obsah

regenerace DPF


Doporučené příspěvky

Dobrý den, omlouvám se jestli přidávám už existující téma. Jaké jsou prosím ideální podmínky pro regeneraci DPF u Octavie 1.6 TDI CR 77 kw? Rychlost, otáčky, doba vypalování atd. Díky moc, dlouho se to nedělalo, nebo jsem to aspoň nepoznal. Jezdím hlavně město, snažím se občas po dálnici nebo mimo město, ale jen třeba 20-25 km... Díky

Odkaz ke komentáři

ahoj, zase bych to nenazýval "podmínkou". to vyzní že jinak se regenerace nespustí. spustí se samozřejmě i ve městě např. na 2-3 rychlostní stupeň, stejně tak jak na dálnici na 5-6 stupeň. podmínkou spuštění je určitá míra zapopelení a teplota výfukových plynů (teplotní čidlo je před a za filtrem)

imho je ideální podmínkou pro regeneraci (beru že je spuštěná) pouze plynulá jízda (a je jedno jestli ve městě nebo mimo).. potvrzuje mi to i kontrola přes VAG-DPF. samozřejmě že nějaká minimální resp. doporučená rychlost pro regeneraci má svůj význam a to z hlediska rychlosti vypálení filtru (dálnice v řádu minut, město klidně 5x déle)

Odkaz ke komentáři
před 6 hodinami, Pavel Praha napsal:

Tak dam 5-ku, nastavim na tempomatu rychlost aby byly vyssi otacky a pojedu po dalnici a mam klid. A poznam nejak regeneraci? Asi nejaky zvuk nebo neco zejo...

noo zrovna takto to nefunguje 🙂 pokud bude filtr málo zaplněn tak Ti ani 300km dalnice nepomuze. jak píše Radas, přečti si vlákno co postoval a uvidíš. a pokud jsi doteď regeneraci nepoznal (stihne se provést když zrovna jedeš) tak bych to nechal být a jezdil..

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

filtr se ti bude vypalovat asi tak +/- 400-500 ujetých km.

Trochu se změní projev motoru, ale většina lidí to nepozná - na volnoběh vyšší otáčky- mírně opožděné reakce na plyn.

Pokud nemáš apku v mobilu a OBD, tak nemá smysl jezdit na dálnici za účelem vypálení filtru, protože to na 95% netrefíš.

Nemá smysl ani jezdit na dálnici když víš že regenerace probíhá, jednak než tam dojedeš regenerace skončí a jednak CRko se ti perfektně zregeneruje i když popojíždíš v zápce ve městě. Problém s nedkončenou regenerací a ucpáním filtru byl jen u PD u CR ten problém nevzniká, může jen v případě že motor špatně spaluje/ zlobí egr/ špatné vstřikovače, ale to ti jízda po dálnici nevyřeší.

Dokonce ani není pravda že se filtr u CR motorů nejlépe vypaluje na dálnici, nebo tedy při 130km+, protože když motor ženeš, tak přestává regenerovat, aby ti nesnižoval výkon, není totiž pravda že se filtr vypaluje neefektivním spalováním a odpadním teplem, které vzniká při spalování, vypaluje se tak že vstřikovače dělají opožděné vstřiky a rozprašují naftu do válců při čistícím cyklu kdy se následně dostanou na reakční mřížku DPF filtru kde se zapálí a zahřívá tak keramickou vložku.

Nejvíc co to sledují se filtr dokáže vyčistit při jízdě mezi 60 a 80 km/h na 4 stupeň, nebo při jízdě 80-100 na 5 stupeň.

Ale je to rozdíl 1-2g to nemá smysl  řešit, jezdit normálně a neřeš to, nejde vůbec o rychlost a zatížení, ale o konkrétní otáčky a množství vzduchu do se do motoru dostane- ideální otáčky jsou 1800-2500. Tj. Pokud budeš normálně jezdit tak 90 % provozu motoru je v tom to spektru otáček.

Odkaz ke komentáři
noo zrovna takto to nefunguje [emoji846] pokud bude filtr málo zaplněn tak Ti ani 300km dalnice nepomuze. jak píše Radas, přečti si vlákno co postoval a uvidíš. a pokud jsi doteď regeneraci nepoznal (stihne se provést když zrovna jedeš) tak bych to nechal být a jezdil..
Nemusi byt filtr zaplnen na vysoké procento a i tak se vypali, mam tu appku v te vyssi verzi a kdyz se tomu da vic napít dalnice tak i treba pri 20 procentech se nespusti regenerace ale samovolne vypalovani dpf diky vysoke teplote

Odesláno z mého ASUS_X00ID pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Jak píše 15degren. Pokud tomu dáš kouř, tak se vlivem teploty DPF rozpálí do červena v aplikaci, ale samotná reg se nerozjede.

V případě, že jezdíš podle předpisů a nato zde na fóru i reagujeme, tak regenerace potřebuje svou hodnotu zaplnění a čas.

U mne vím, že regenerace proběhne při 62% zaplnění, což odpovídá cca 350 km nájezdu 420 min provozu.

 

Odkaz ke komentáři
před 15 hodinami, k0Ly napsal:

Nemusi byt filtr zaplnen na vysoké procento a i tak se vypali, mam tu appku v te vyssi verzi a kdyz se tomu da vic napít dalnice tak i treba pri 20 procentech se nespusti regenerace ale samovolne vypalovani dpf diky vysoke teplote

Odesláno z mého ASUS_X00ID pomocí Tapatalk
 

ale tady se v prvnim příspěvku se tazatel ptá na ideální podmínky regenerace.. to co píšeš Ty je sice pravda (pasivní regenerace a imho je tedy stav ideal - není dovstřik paliva) ale filtr tímto nezregeneruješ nikdy celý (pouze jednotky procent) a vzhledem k požadované zátěži a odpadnímu teplu nemůžeme mluvit o ideálních podmínkách dosažení i s ohledem na předpisy jak bylo zmíněno

Odkaz ke komentáři
V 18. 5. 2020 at 16:37, wendy napsal:

Nezáleží na rychlosti, ale na zatížení motoru kdy teplota výfukových plynů dosáhne určité teploty a začne probíhat takzvaná "pasivní regenerace" bez toho aby se vstřikovalo do výfuku palivo.

Běžnou cestovní rychlostí v rámci limitu, nikdy nedosáhneš potřebné zátěže motoru, aby se pasivní regenerace projevila max. se výrazně zpomalí plnění filtru. Jediné místo, které mě napadá a vím že se tam filtr nepatrně vyprázdní, jsou stoupání na D1 mezi 30 a 60km  (tradičně u tří křížů atd) když překonáváš zvrásnění které začíná když jedeš do nebo z vysočiny, ale i tak je to jen do 3g víc ne a musíš tam jet těch 130 pořád bez přerušení, což tam v běžný časy do těch kopců nejede, protože to tam vždycky nějaký ignorant vybrzdí a celá kolona se tam obvykle pak táhne do 100 km/h a to už obvykle nestačí...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...